Uncategorized

رواية عندما يعشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم هايدي محمد

 رواية عندما يعشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم هايدي محمد

رواية عندما يعشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم هايدي محمد

رواية عندما يعشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم هايدي محمد

مسحت غرام دموعها ودخلت الى القصر مبتسمه ودخل فهد وراها
 غرام :ازيك يا خالتو 
صفاء: تمام الحمد لله عامله ايه و يومك كان عامل ايه 
غرام: كان جميل قوي انا هطلع اغير وانزل
 صفاء: ماشي متتاخريش على ما احضر الغدا 
انصدم فهد من رد فعل غرام ولكنه ذهب الى غرفته
 فهد في نفسه :انا ليه عملت كده وليه مستحمتش اني اشوفها بتضحك مع حد ثاني وهي ازاي كانت داخله مبتسمه ولا كأن في حاجه حصلت ياه كفايه تفكير بقى
 غرام :دخلت الى الغرفه و قررت قرار سيغير مصيرها ومصير فهد
 نزلت غرام الى الاسفل وجدت لبنى واحمد وفهد وصفاء بداوا بتناول الغداء
 غرام :جيتي امتى يا لبنى
 لبنى: من ساعه كده وسكتت غرام 
 احمد :انا شفاف ولا ايه يا غرام
 غرام: ازاي ده انت قمر
 جز فهد على اسنانه غضبا كيف تقول هكذا لاخوه 
غرام :خالتو انا عايزه اقول حاجه
 صفاء: قولي يا بنتي 
نظره الجميع الى غرام باهتمام ما عدا فهد الذي كان منشغلا بتناول الطعام
 غرام: انا قررت ارجع المانيا ثاني
 فتح فهد عيونه بقوه من الصدمه ونظر اليها بذهول أهذا عقابه البعد عنها كيف وهو اصبح يعشقها
 صفاء :ليه يا بنتي ده احنا خدنا عليك وحبناكي قوي ده انت مليتي علينا دنيتنا 
لبنى :وهتسبيني يا غرام ده انا عمري ما كان لي اصحاب من ساعه ما جيتي وانت بقيتي صاحبتي 
احمد :ليه يا غرام حد زعلك في حاجه 
غرام :لا والله انا حبيتكم كلكم قوي بس انا تعليمي الماني ومش عارفه اتاقلم هنا مع الانجلش (هذه كانت حجه غرام???? )
فهد: مازال مصدوما من قرارها هذا 
صفاء :قل لها حاجه يا فهد هي بتسمع كلامك 
كانت غرام تريد ان يمنعها ولكنه تركهم جميعا وذهب الى خارج القصر باكمله وترك الجميع في ذهول من فعلته هذه 
غرام :انا حجزت في طياره بكره الساعه 4 العصر عن اذنكم انا طالعه عشان احضر الشنطه ذهبت لبنى ورائها 
لبنى: ليه عايزه تمشي يا غرام
 غرام :زي ما قلتلكم تحت
 لبنى: ده سبب مش مقنع وانت كنتى مبسوطه من البدايه و متاقلمه 
غرام لم ترد 
تركتها لبنى وذهبت الى غرفتها
 طرق احمد باب غرفه لبنى
 لبنى: ادخل 
احمد: هي غرام عايزه تمشي ليه
 لبنى مش عارفه واللي قالته تحت ده حجه مش اكثر هي اساسا واخذه كورسات كثير قوي انجلش
 احمد :في حاجه انا مستغرب منها جدا لبنى ايه هي احمد ردت فعل فهد شفت ازاي كان مصدوم لما عرف قرار غرام وكمان ساب البيت كله ومشي انا شاكك ان فهد بيحبها
 لبنى :وانا كمان فهد اول مره يضحك مع حد غيرنا لما غرام جاءت هي اللي نسيتوا اللي حصل
 احمد :فعلا بس هو كده هيخسرها وهي كمان باين عليها انها بتحبه قوي
 لبنى :طيب هنعمل ايه 
احمد :فهد هو اللي هيعمل هو اللى هيمنعها انها تسافر
 لبنى: ازاي 
احمد :احنا مش هنقول له هي هتسافر امتى وبكره انا اوصلها المطار قبل ميعاد الطياره بتاعتها بثلاثه ساعات وهارجع اقول لفهد ان هى طيرتها بعد ساعه و فهيروح ويمنعها
 لبنى :تفتكر انه ممكن يعمل كده
 احمد :ايوه عشان هو هيحس انه انه هيخسارها
لبنى: يا رب اللي انت بتقوله ده يحصل
 عند فهد ذهب الى البحر فهو اكثر مكان يعشقه ويذهب اليه عندما يكون حزين جلس يفكر بغرام انها ست ستتركه ثم قال في نفسه هي زيهم هي كمان هتسبني انا مش عارف انا ليه متضايق انها  هتسافر ثم قام او ذهب الى المنزل
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك رد

error: Content is protected !!