روايات

رواية حب عبر السوشيال ميديا الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم نورا محمد

رواية حب عبر السوشيال ميديا البارت الخامس والأربعون

رواية حب عبر السوشيال ميديا الجزء الخامس والأربعون

رواية حب عبر السوشيال ميديا الحلقة الخامسة والأربعون

البدر غيره: وجوزك هيتجوز والنهارده قرايت فاتحته على هنا
‏اريج من صدمه كانت هتقع لسه البدر هيسندها
‏محمد هو بيضمها :عنك يا البدر مالك يا روحي
‏اريج بدموع: انت قريت فاتحتك النهارده على هنا
‏محمد بجمود : مين قالك
‏اريج وهي بتضربه على صدره: صح ولا غلط انطق
‏البدر بخبث: مش عيب تتجوز من غير ما تعرف مراتك وسابه ومشي
‏محمد شال اريج وهي مازالت بتضربه ونزلها على سرير
‏محمد بحب: كفاية كدا هتتعب
‏ مسكت فيه اريج اكتر وقالت : بتخاف عليا
‏محمد بحب وخوف : فكرة أن يحصلك حاجه ولا بسيطه بترعبني
‏اريج بضعف: ها
‏محمد بابتسامه : انا بتنفسك يا اريج انتي حياتي والبيبي ثمرة حبنا
‏اريج بدموع وهي بتتنفسه وتتمسح فيه
‏محمد بارتباك : اااااريج ااااا ابعدي هتزعلي مني
‏اريج بحب ودموع: انا نفسي نفسي نفسي
‏محمد بابتسامه : وماله تعالى
‏محمد انقض عليها فهو يتمنها كل جزء فيه يشتاق إليها يعوض حرمانه ولليالى العذاب والفراق وهي الآن بين يديه يفعل بها كل ما يريد كان يتعامل معها فى البداية بحنيه ولكن حبه وعشقه سيطر عليه كام مغيب يستمتع بقربه منه آفاق على الالمها
‏محمد بخضه ودموع: انت كويسه انا اسف حقك عليا
‏اريج بتعب : انا كويسه متقلقيش
‏محمد بدموع وهو بضمه على صدره: غبي غبي تعالي نروح مستشفى
‏اريج بتعب : هاخد دش سخن وهبقي كويسه
‏محمد قام ورجع بعد شويه شالها ودخلها الحمام
‏محمد بقلق: انا جهزتلك الحمام هتعرفي تاخدي دش لوحدك ولا اساعدك
‏اريج بجخل: انت قليل الادب
‏محمد ابتسم : هحضرلك اللبس

‏_______
‏كانت تبكي لا تعلم ماذا تفعل فى الحياه هي التي تقرر مسيرها وهي تستلم للواقع غير قادره على جدال أو محاربه الحياه تدريد العيش بسلام فى اي مكان ومع اي انسان نظرت إلى الفستانها البسيط بلون الازرق يشبه لون عينيها ترتدي طرحه باللون الابيض وهيلز بنفس اللون وتكتفي باحمر شفاه فقط تنظر فى المراه لا يوجد معها أحد فهي يتيمه لا يشاركها أحد حياتها فرحها حزنها
_ ‏بتبكي ليه عاد
هنا: ‏انت اي إلى جابك هنا
_ ‏هنا انت مش مبسوطه صح
هنا: ‏ملكش صالح وامشي ام البدر لو شافتك فى وضتها هتبقي وقعه سوده على دماغي
_ ‏انا اقدر اساعدك والغي جوازه دي
هنا: ‏بس انا عايزه اتجوز وافتح بيت واكون اسره مش هفضل خدمه طول عمري
_ومحمد المتجوز ومراته حامل هتكوني معاه اسره
هنا بحزن ودموع: هو فى غيره وانا قولت لاء
_يعني ايه
هنا وهي تدير ظهرها: رب الخير لا يأتي إلا بالخير
_بس انا مش هسيبك وبكرا قريب مش بعيد
___________________
‏فى المساء كانت تلبس فستان ابيض مثل الاميرات وحجاب بنفس اللون وتضع بعض المكياج الهادي تدور حول نفسها بسعاده فاليوم كتب كتبها أمام الجميع على فارس أحلامها ونبض قلبها والأمان بالنسبه لها
‏بجوارها اريج تلتقط بعض صور لها وايضا خالتها التي تنظر لها بكل حب وسعاده
‏افاقت على خبط الباب
‏مكه بفرح : ادخل
‏محمد بحب اخوي: كبرتي يا مكه وجه اليوم إلى هسلمك فيه لجوزك لو يوسف اخويا فإنتي بنتي واختي انا إلى ربيتك لما خالتي ربنا افتكرها ويعني لو زعلك تلجأ ليا انا مش تروحي لعمك أو تمشي تعالى ليا شوفي هعملك فيه ايه
‏مكه بدموع : ا أن انا مش مش عااارفه من غيركم هعمل ايه شكرا على تربيتكم ليا وحبكم وانت احلى اخ فى دنيا
‏محمد ضمها بحب اخوي: وانتي احلى اخت واجمل عروسه شفتها عنيا والله انتي خساره فى يوسف فكري تاني دا عيل غتت
‏مكه بسرعه :دا يوسف طيب وحنينه ومفيش فى دنيا زيه
هو انا بحبك من شوية وبعدين ابعد عنها يا محمد انا بغير قالها يوسف وهو يمسك يدها لتكون بجوره
‏محمد بغيظ: بتغير انا ممكن ابوظلك الليله عادي
‏يوسف وهو يضم مكه : اريج ما تشوفي جوزك
‏اريج بابتسامه: انتوا اخوات مع بعض مليش فيه
‏يوسف مسك ايد اريج وقبلها: وانتي اختي ومرات اخويا الكبير ليكي الأمر فكل حاجه
‏محمد بغيره مسك ايديها: ملكش دعوه مراتي ياض
‏مامت محمد بضحك : هتفضلوا كدا كل واحد يقول لتاني ابعد عن مراتي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب عبر السوشيال ميديا)

اترك رد

error: Content is protected !!