Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمينا

اساف بصدمه : بابا مين ياروح بابا
علي بغضب : انتي ايه الي جابك هنا مش كنتي مسافره
ضحي : انت ايه الي جابك هنا يابابا
اركان بص لي جدو وقال : هي تاتا كانت اسمها ضحي
صادق : ايوا
اركان بص لي مامتو وبعدين لي باباه وبعدين لضحي
اساف بص علي المصورين لقهم بيصورو لسا اساف مسك ايد ضحي بغضب وقال : تعالو جوا
ضحي بغضب : سيب ايدي
اساف تجاهلها ودخلها القصر وعلي دخل وراهم بضيق والباقي دخلو وراهم وأمال مسكت ايد اركان
امال : لازم تواجه وتعرف حقيقة علتك
اركان بحزن : حياتي مكنتش كدا خالص
امال : شوووفت يعني انت اخدت الحلووو وجاه دور الوحش ايه هنهرب منو
اركان بهدوء : لا
امال : يبقا يلا ندخل
اركان مسك ايد امال ودخلو وبعدين فضلو دقيقه يبصو لبعض
اركان : ها ازاي دي اختك
ضحي بغضب : اختك ايه انت اتجننت
اركان : ممكن تقربي
ضحي بغضب : نعم
اركان بخبث : ايه خايفه مني
ضحي قربت منو بغضب : اهو اخاف من مين يعني
اركان ضرب ضحي بلقلم
اركان : انا اخوكي كبير وعيب تعلي صوتك عليا
ضحي انصدمت وجت ترد لقتو بيضربها تاني
علي بغضب : انت اتجننت
اركان : هشش متكلميش كتير
ندي كانت في أيدها السكينه الي كانت معا ضحي اركان خدها من ندي وندي مسكت ايدو بدموع وقالت : لازم نعقم الجرح
اركان : مش دلوقتي خلينا نعرف الحقيقيه
اركان قرب من ضحي وحط السكينه في رقبتها أما اساف طلع مسدسو وحطو في راس علي
علي بغضب : اقسم بالله لفضحك يااركان
اركان : هشش يلا بقا احكيلي زاي الشطاره كداا ازاي اسمك ضحي خالد وانتي بنت راجل ده
ضحي بخوف : ده اسمي المركب مانت عارف انا بشتغل ايه
امال بضيق : بتشتغلي ايه
ضحي بصلها بقرف وقالت : منظمة حفلات وعادي يعني ممكن اعمل اسم مركب
اساف : الغريبه بقا انك حتي متعرفيش اسم اركان كامل
ضحي بسخرية : وانا اعرف ليه ولا اسأل ليه حتي انا كان يهمني شخص واحد بس واظن انك عرفو
حنين بصت لي ضحي بغضب
اركان : وليه لما سألت عليكي مقلوش اسمك
ضحي : انت سألت بس عن بيتي وبشتغل ايه وبعدين ايه رأيك اعملك فضيحه برا واقولهم انك كنت عايز تجوز اختك
اركان بسخرية : لا مهو الفضيحه هتبقا ليكي انتي كمان اوعي تكوني مفكره انك هتهربي بذكائك لا انتي هربتي بمزاجنا وطبعا رجالة اساف صوروكي وانتي بتقتلي شروق ها ايه رأيك
اساف بسخرية : مفكرنا لسا عيال صغيره ها فين صوتك ياضحي هانم
اركان : الصراحه انا مكنتش اعرف انك اختي بس احنا هربناكي علشان نلبسك قضيه سرقه وصورناكي وانتي بتهربي وكنا هنعمل شويه فوتوشوب ونبين انك بتسرقي ونبلغ عليكي بس انتي بقا سبحان الله عملتي قضيه حقيقيه وقتلتي شروق
ضحي بصت لي علي بخوف
ضحي : بابا
اركان بضحك : بابا ايه يابنتي بقا ولا هيقدر يعملك حاجه هروح بقا افضحك واتصل بلبوليس
علي بضعف : لا متأذيهاش دي اختك
اركان بسخرية : ولما انت اذتني مفتكرتش اني ابنك ليه ولما اذيت امي مفكرتش اني كنت طفل ومحتاجها ليه
علي : انا مستعد اعملك كل حاجه بس متسجنهاش
اركان : انت معرفتش تربي تعرف ليه لان بنتك شبهك
علي بغضب : بس بقا كفايه
اركان بزعيق : لو انت عايز تنقذ بنتك ف لازم تجبلي كل الاوراق الي جدو مضي عليها
علي بغضب : مستحيل
اركان : اسااف حافظ رقم البوليس
اساف : حفظو صم
علي بغضب : خلاص هديلكم الورق وانتو تدوني الفيديو
اساف : قدامك ربع ساعه بس
علي بضيق : تمام
اركان : روح يلا
علي مشي من قدامهم بغضب ونجلاء كانت فرحانه جدا وأركان بصلها بهدوء : كدا تقدري تقربي مني من غير ما حد يهددك
نجلاء عنيها دمعت
امال بهمس : روح احضنها هي واختك
اركان : ليه
امال بضيق : ياغبي دي اممممك ومشوفتهاش من 20 سنه
اركان بضيق : الصراحه مليش في الجو ده
امال بضحك : بتتكسف
اركان بضيق : مش كدا
امال مسكت ايد اركان وقربتو من مامتو
اركان : احم
امال بحب : طنط اركان عايز يحضنك انتي وندي
اركان بص لي امال بغضب أما ندي جريت وحضنت اركان جامد وبدأت تعيط وهو حس براحه في حضنها وحس بحب تجاهاا
اركان : اهدي
ندي : اخيرا لقيتك
اركان بأبستامه : طول عمري كان نفسي في اخت
ندي طلعت من حضنو ومسحت دموعها وقالت : وانا ياسيدي هصدعك من هنا ورايح وهفضل جمبك كدا علطول
اركان بحب : ياريت
اركان بص لي مامتو ومسك أيدها وباسها
اركان : ازيك ياست الكل
نجلاء حضنتو وهي بتعيط
نجلاء بدموع : وحشتني اوي يااركان
اركان حس في حضن امو بلامان كان محتاج حضن امو اوي
اركان بمرح : الا قوليلي مين الي سماني اركان
نجلاء بضحك : انا ايه مش عجبك
اركان : لا هو عجبني وكل حاجه بس مش مفهوم
نجلاء : فكرتني والله كنت كل ما اقول لي حد اسمو اركان يبصلي بستغراب كدا ويقول اسمو ايه يختي
اركان بضحك : اه وبعدين
نجلاء : وجدك يقولي غيريه يابنتي اقولو لا اسمو مميز وحلو
اركان بحب : فعلا حلو تسلميلي ياماما
نجلاء : تعرف انا مسمعتش الكلمه دي من امتا
اركان بحزن : عارف من 20 سنه بس متخفيش هقولهالك كل يوم واصدعك
نجلاء بحنان : ياااريت
نجلاء طلعت من شنطتها مناديل ومسكت ايد اساف وفضلت تعقملو الجرح
نجلاء بخوف : ياحبيبي دي عايزه خياطه
اركان : متخافيش عليا
نجلاء : لو مخفتش عليك اخاف علي مين
ندي : الله الله اركان جاه وندي تتنسي بقا
اركان بضحك : طبعا يابنتي متحطيش نفسك في مقارنه معايا
ندي بغيظ : ماشي ماشي
الكل كان واقف ومبسوط ليهم الا ضحي كانت نفسها تقتل اركان وامو واختو أما علي طلع برا القصر وركب عربيتو بس لفت نظرو بنت واقفه بعيد قرب منها بعربيتو ولفت نظرو جمالها
علي بهدوء : انتي مين
شرين بتوتر : وانت مالك
علي بص عليها من فوقها لتحتها وقال : خلاص هبلغ البوليس بقا واقول عليكي حرميه
شرين برعب : لا انا معملتش حاجه انا مستنيا واحده اسمها ضحي
علي بتركيز : ضحي بنتي
شرين بصدمه : بنتك
علي بخبث : اه تحبي تجي معايا
شرين : نعم اجي معاك فين
علي : في بيتي
شرين بغضب : نعمم
علي : قصدي هجيب شويه ورق وبعدين اجيب ضحي واظن انك معندكيش مكان تقعدي فيه صح
شرين بدأت تفكر وبعدين بصت ع علي وع عربيتو باين اوي انو غني حتي شكلو باين انو شب مش كبير اوي
شرين في سرها : ياااه لو قدرت اتجوزو دانا ممكن اخد كل فلوسو
شرين : اممم إذ كان كدا ماشي
شرين ركبت العربيه معا علي وعلي بصلها بخبث وتحرك وبعد ربع ساعه وصل الفيلا بتاعتو شرين نزلت من العربيه وانبهرت بجمالها
علي : تعالي يلا
علي دخل هو وشرين الفيلا وبعدين علي دخل مكتبو وشرين فضلت تبص علي الفيلا بسعاده
شرين في سرها : يااااااه لو كل ده ليا
علي طلع من مكتب وقال : هروح اجيب ضحي وجاي
شرين بأبتسامه : اوك
علي بخبث : البيت بيتك طبعا
شرين : طبعا
علي ابتسملها وطلع من الفيلا وركب عربيتو وتحرك أما شرين بقت تتفرج علي فيلا وهي مبسوطه اووي وطلعت اوضة تقريبا كانت اوضة ضحي وبعدين بصت علي لبسها بقرف وراحت فتحت الدولاب لقت فيه هدوم كتير
شرين بسعاده : يااااه دانا اتفتحلي طاقة القدر
شرين خدت هدوم من دولاب ودخلت علشان تاخد شاور
اما علي وصل قصر اركان وكان معه الاوراق
علي : اهي الاوراق هات الفيديو
اركان بص علي مامتو وقال : تعالي ياماما
نجلاء قربت منهم
اركان : اضربيه بلقلم علي وشو
الكل بصلو بصدمه
اركان بثقه : يلاااا
نجلاء وقفت قدام علي وفتكرت كل الي عملو فيها ومحستش بنفسها وهي بترفع أيدها وبتضربو و علي بصلها بصدمه
اركان : برااافو اساف انده الرجاله خليهم يرمو ناس دي برا
اساف : عنيا
اساف نده رجلتو
علي بشر : هدمرك
اركان بثقه : استنا مني مفاجاه كبيره
ضحي بغضب : هتموت علي ايدي
اركان بأيتسامه : براا يااختي العزيزه
رجالة اساف طلعوهم برا القصر
اركان : يلا بقا عايز افرح
امال بضحك : اصل احنا مش مكتوبلنا نفرح
نجلاء بسعاده : لا ياحبيبي يلا اطلعو وكلنا هنطلع معاكو
اركان بسعاده : يلا
اركان مسك ايد امال
امال بضحك : تصدق اني مبسوطه بعد الي حصل ده كلو
اركان : اه علشان انتي فقر
امال بحماس : تعال نخربها برا متغكرش أن في كاميرات بتصورنا
اركان بضحك : ياااريت
امال وهي بتجري : يبقا ورا
امال جريت في الجنينه وبدأو المصورين يصورو والكل طلع وراها وهي مسكت الميك
امال بأبتسامه : اسمع مني الاغنيه دي
اركان بحب : يلا سمعيني
الموسيقي بدأت تشتغل وآمال قربت من أركان بدلع وهو استغرب
امال وهي بتغني : من الاخر داني وارك مش هسيبك هستناك وهقضيها مطرده انا معانده أما اشوف اخرتها معاك هتروح من قلبي انا فين انشلله استنا سنين وهجيبك جيبك ياحبيبي وعندك ده كبيرو يومين
ندي دخلت بنهم ومسكت ايد امال وأركان وبدأو يرقصو وحنين كانت بترقص معا اساف
اساف بخبث : في مزز كتير هنا
حنين مسكت وشو بأيدها وقالت بغيظ : لم نفسك بقا
ارساف : بحبك
حنين بحب : وانا بحبك اوووي
نجلاء واميره وصادق كانو واقفين وبيسقفو بسعاااده
نجلاء : ربنا يحفظهم يارب
اميره : امين يارب ويخليكي ليهم
نجلاء بأبتسامه : شكلنا هنبقا صحاااب
اميره بأبتسامه : اكيد
ندي بصوت عالي : كفايه رومانسي بقا يلا شعبيي
اركان بصدمه : شعبي
ندي راحت لي دي جي وشغلت اغاني شعبي وبدأت ترقص وأركان بص علي امال لقها بترقص حلو اوووي وبعدين ابتسم
اركان بضحك : يخربيتك
امال بضحك : خليك مجنون انهارده بس ورقص زاي صحبك
اركان بص علي اساف لقوه بيرقص
اركان بضحك : يخربيت كدا
ندي بضحك : يلا ياخيخه امشي من هنا
اركان مسك شعرها جامد
ندي بضحك : خلاص ياباشا اسف
اساف وحنين قربو منهم وفتحتو تلفونتهم اساف اتصل علي مريم مكالمه فيديو وحنين كان معاها تالا ومعتز
اساف : بصووو
اساف وحنين فتحو كاميرة تلفونهم ومريم ويامن وتالا ومعتز ظهرو
تالا بصرااااخ : مبرووووووووك ياخااااين يتجوز وانا مش موجوده
مريم بغضب : كلب لما ارجع هوريك
يامن بضحك : مبروووك ياامولتي
اركان بضيق : اسمهاااا امال
يامن بضحك : متنساش انها كانت مراتي
اركان بغضب : متفكرنيش
مريم بضحك : مبروك ياكوكي
اركان : الله يبارك فيكي يامريومتي
يامن : اسمها مريم
اركان : بس ياااض
معتز : مبروووك يا اجمل عرسان
امال : الله يبارك فيك
يامن : سؤال بس هي مين البنت الي واقفه وسطكم دي
اركان بص علي ندي وضحك وقال : دي اختي
ندي : ازيكم ياشباب
مريم بصدمه : ازاي
اركان بضحك : لما ترجعو هحكلكم
معتز : بس مزه اوي
تالا بغضب :نعمممم
يامن : جدااا جدااا يعني
مريم بغضب : يااااامن
اساف : اوووووووي اووووي يعني
حنين بغضب : لا كتير كدااااا
امال وهي بتحضن اركان : الحمدالله دي اختو مش هيقدر يعكسها
الكل ضحك وفضلو يتكلمو ويهزرو ….
وبعد نص ساعه من الهزار والرقص وتصوير اساف جالو اتصال وبعدين طلع قدام القصر وأركان كان متبعو من بعيد ومشي وراه اساف لقه قدام القصر شخص ووقف معه وبدأو يتكلمو
اساف كان واقف معا واحد من أعداء اركان وكان اسمو جان
اساف : امسك اهو تصميمات كلها
جان : اممم وعايز بقا كام
اساف بثقه : 10 مليون جنيه
جان بصدمه : كام
اساف : بقولك 10 مليون لو مش عجبك هات التصميمات
جان : بس دول كتير
اساف : وتصميمات اركان هتكسبك اكتر
جان بشك : الصراحه انا مش فاهم عايز فلوس في ايه دانت معاك قد كدا
اساف : اه اقعد أحسد مالكش دعوه انت فااااهم
جان طلع دفتر الشكات وكتب شيك لي اساف وأركان كان واقف بعيد وشايف كل ده مش قادر يصدق أن صحبو بيعمل فيه كدا اركان اساف خلص معا جان وجاي يدخل القصر لقه اركان واقف
اساف بصدمه : اركااان
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك رد

error: Content is protected !!