روايات

رواية خفايا القدر الفصل السابع 7 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر الفصل السابع 7 بقلم دعاء تهامي

رواية خفايا القدر البارت السابع

رواية خفايا القدر الجزء السابع

رواية خفايا القدر الحلقة السابعة

عمي محمااا
محمد: ايوه ي دكتورة
غزل: مش قولتلك قولي ي غزل
محمد: ماشي ي غزل ي بنتي
عاصف: شكلي اخدتي على كل اللي موجودين ف القصر
غزل: ايوه وخصوصا عمي محمااا
محمد: ربنا يخليكي ي بنتي انتي تدخلي القلب علي طول
غزل: حبيبي ي عمي محماا اللي قولتلك عليه جاهز
محمد: ايوه كله جاهز
غزل: طب ساعدني عشان نركب عاصف العربية
محمد: ماشي ي بنتي
ساعدها وركبوا عاصف العربية وهيا كمان ركبت
غزل: متخفش بعرف اسوق
عاصف: ربنا يستر بس واخدنا على فين
غزل: قولتلك مفاجأة بس هيا دي بتتشغل ازاي
عاصف: نعم
غزل: ههه اه افتكرت 🚶‍♀️
عاصف: شكلنا هنمو*ت علي ايدك
غزل: 😹😹متقولش كده اخرنا هبخبط ف شجرة
عاصف افتكر مراته لما كان بيعلمها السواقة
غزل: عاصف انت كويس
عاصف: هااا اه كويس بس صرحت شويه
غزل: طب دلوقتي انا هغمضلك عيونك لحد ما نوصل
عاصف: ماشي
وقفت العربيه وغمضت عيونه بشريط اسود وكملت سواقة
لحد ما وقفت عند مكان معين نزلت وبعدها ساعدة عاصف انه ينزل
عاصف: وصلنا
غزل: اه اقعد هناا
عاصف: ودلوقتي اقدر افتح
غزل: ايوه
شال الشريط من علي عنيه لقاء نفسوا ف علي البحر فمكان بعيد عن الناس بس ف نفس الوقت مريح وهادي وشكل الميه مبهر
غزل: هاا اي رايك
عاصف: روعة انا ازاي مجتش المكان ده قبل كده وانتي عرفتيه ازاي
غزل: ماما كانت دايما تجيبي هناا لما كنت ابقا زعلانه من تصرفات بابا وبعد وفاتها بقيت باجي لوحدي اول مره اجيب حد معايا
عاصف: طب وليه جبتيني انا هنا ادام المكان ده خاص بيكي
غزل: هاااا
عاصف: ليه جبتيني
غزل: يمكن عشان انت صديقي الوحيد دلوقتي وبرتاح ف الكلام معاك مفكرتش فيها بس انا كنت عايزاك تغير جو ف هو المكان اللي خطر علي بالي
عاصف: عشان كده
غزل: اه وشوف جبت اكل كمان بيتزا وشبسي وحاجات كتير هغيرلك الروتين الصحي 😹🚶‍♀️
قعدوا مع بعض ف جوا ملي بالضحك والهزار وكانوا بيتعرفوا علي بعض اكتر بس كان للقدر راي آخر اجي شخص مكنش متوقع
غزل اول ما شافته اتصدمت ودموعها نزلت وعاصف بيبص ل غزل ومستغرب الحاله اللي هيا فيها
عاصف: غزل انتي كويسه
غزل: ب با بابا
_ايوه ابوكي نستيني
عاصف: انت ازاي ليك عين تيجي هناا
_وانت مين عشان تدخل بيني وبين بنتي
عاصف: بنتك دلوقتي افتكرت ان ليك بنت ولا عشان الفلوس اللي اخدتها من وراها خلصت جاي تستفيد من وراها تاني
غزل: انت بتقول اي
عاصف: دي الحقيقه انا بعت واحد يراقب ابوكي وعرفت ان ضيع كل الفلوس كان بيسهر ويسكر بيهم
غزل: بابا
عاصف: اتكلم ساكت ليه
_قبل ما تراقبني وتشوف بعمل اي شوف ابوك عمل معاك اي
عاصف: متجبش سيرة بابا علي لسانك بابا احسن منك
_هه ده اللي بيظهروا لناس كلها بس كنت فاكر انك عارف ابوك كويس ي خسارة طلع مخبي حقيقة عن ابنه الوحيد
عاصف: لولا انك اكبر مني وابو غزل كنت وريتك قيمتك كويس
_ههههه مش لما تقدر تساعد نفسك الاول وانتي هترجعي البيت تاني وبرجليكي وهتشوفي
سابهم ومشي وغزل بتبكي
غزل: هو عايز اي تاني مش كفايه اللي عمله
عاصف: قرب منها وهيا اترمت ف حضنه ولسه بتعيط عاصف بيحاول يستوعب هيا عملت اي وبعدها ايدوا وبادلها الحضن قعدوا مده لم يعرف اي منهم كم الوقت فاقوا على صوت تلفون عاصف
غزل بعدت عنه وهيا مسكوفه من نفسها ازاي تحضنه كده
عاصف: ده بابا الوو
محمود: انت فين ي عاصف
عاصف: انا دلوقتي مع غزل وجايين البيت
محمود: وازاي تخرج من غير ما تقولي
عاصف: وانت شايف اني لسه صغير معرفش اخد قراراتي بنفسي
محمود: مقصدش ي ابني بس انا خايف عليك
عاصف: احنا جايين دلوقتي سلام
غزل: انا اسفة معرف عملت كيف كده
عاصف: ولا يهمك محصلش حاجه
غزل: خلينا نمشي الوقت اتاخر
عاصف: يالا
طول الطريق ساكتين كل واحد بيفكر ف حاجة مختلفة وعاصف كلام ابوها بيتردد جواه وعايز يعرف كان يقصد بيه اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك رد

error: Content is protected !!