Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الرابع 4 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الرابع 4 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الرابع 4 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الرابع 4 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

والان جاء وقت السفر إلى الصعيد
كانت ملك لا تعلم ما تريد قوله لجدتها الان جميعا يجلسون على سفرة الطعام هند العامري مثلما هي تجلس بغرور اما عن اسيلل فتصرفت ببرود كقلبها اما أحمد فهو عاديا جدا ولا يوجد تعبير على وجهه ابدا
جاءت ملك وهي تضع الطعام على السفره وجدت الجو متوتر جدا فاحرجت
احمد بتذكر:صحيح يا ملك يا بنتي قولتي لجدتك على السفر
خجلت ملك فهي معهم منذ سنه ولكنها ماذالت تتوتر وتخجل وتنحرج إلا مع اسيل
قالت ملك باحراج:لا لسه يا
احمد بمقاطعه:يا ايه
ملك بابتسامه خجوله:يا عمو
ابتسمت هند فهي اصحبت تحب ملك بسبب عفويتها وخجلها الواضح وارتباكها دائما فعلمت انها فتاة طيبه كثيرا
ملك باكمال:بصراحه يا عمو انا لسه مقولتلهاش ومحتاجه وقت
احمد باسف:انا اسف يا ملك بس احنا مضطرين نسافر انهرده
هند بصدمه:نعم انت جاي تقولي دلوقتي
احمد بحده:ده الي عندي
وأكمل كلامه مع ملك وقال:بصي يا ملك يا حبيبتي خدي وقتك واتصلي بس باسيل لما تقوليلها وانا هبعت السواق يا بنتي ماشي
ملك بطاعه:حاضر
اسيل بمرح وغمزه:يا واد يا مطيع انت
خجلت ملك كثيرا واحمرت وجنتيها
هند بحده:اسيل ايه كلام السواقين ده ثم أكملت بحده اكثر:الكلام ده ميتقلش هنا فاهمه
احمد بزعيق:في ايه انتي من الصبح وإنتي مش طيقالها كلمه في ايه عداوه بينك وبينها
هند بسخريه:اهو دلعك فيها ده هو الي مبوظها
فرت دمعه حزن من عين اسيل مسحتها سريعا فهي كل يوم ترى هذه المشاجرات وحقا تحزن من امها فهي لا تهتم بها ابدا
رأت ملك دمعة الحزن في عين اسيل فامسكت يدها بدعم نظرت لها اسيل ف ابتسمت ملك واغمضت عينيها وفتحتهما بمشاكسه
فضحكت اسيل ونظرت لها بحب وأمتنان لأنها تأخذ مكان أخيها في غيابه
اسيل ببرود:انا خارجه انا وملك
هند بزعيق:رايحه فين يا هانم
اسيل ببرود:ميخصكيش عن اذنك يا بابي
احمد بحنان وهو يقبلها أعلى راسها:اتفضلي يا روحي
ذهبت اسيل وملك
نظر أحمد بحدة لهند وقال:شوفتي يا هانم وصلتي بنتك لفين
هند بزعيق:انا مقولتش حاجه اصلا انت الي مكبر الموضوع
ويكملوا شجار ولا ينتهي ابدا
##################
خرجت اسيل وملك لمطعم وكانت اسيل تلبس????
اما عن ملاكنا الجميل فكانت تلبس????
خرجوا قليلا للترفيه
ملك وهي تجلس مع اسيل في المطعم وتشعر بالقلق:اسيل احنا لازم نرجع بعد نص ساعه علشان نحضر الشنط وارجع اكلم تيتا ماشي 
اسيل بتعب:ماشي يا ملك 
ملك ببراءه وهي تضع يدها على يد اسيل:مالك يا أسيل انتي كويسه 
اسيل بحزن:امي بتكرهني 
ملك بحزن:اوعي تقولي كدا أحمدي ربنا انها معاكي شوفيني اهو معنديش أم عندي تيتا ومع انها مش مقصره معايا بس عمري ما حسيت ان حضنها عوض عليا خسارة امي 
اسيل بمرح:انتي هتقلبيها نكد ولا ايه لا بقولك ايه دانا اقوم اردحلك قدام أمي وامك وأمة لا إله إلا الله
ضحكت ملك ضحكة رقيقه
اسيل بقرف مصطنع:بت املك 
ملك برقه:نعم 
اسيل بقرف:انتشي رقيقه كدا ليه 
ملك باستغراب:ازاي 
اسيل باحتراف:هعلمك قولي كدا اوختشي 
ملك:اختي 
اسيل بمرح:لا غلط اسمها اوختشي 
ملك بمرح:اوختشي 
اسيل:ايوا كدا 
ملك بمرح وضحك صاخب:يلا نطلب الأكل يا اوختشي 
اسيل بضحك:هموتت مش قادره يخربيت فقرك دانتي دمك زي العسل وربنا 
ملك باحتراف:تسلمي يا أبلتشي 
اسيل بصدمه وضحك:يلهوي هموتت بطلي بطلي مش قادره 
ملك برقه:تدوم
#####تسريع الأحداث#######
رجعت ملك وآسيل من الخارج و حضروا الشنط وذهبوا تحت تذمر اسيل الطفولي انها لا تريد الذهاب بدون ملك
اخيرا ذهبوا 
ذهبت ملك لغرفتها وجلست بملل فاخر شهران أصبحت تبيت في غرفة فوق وكانت تقول لجدتها أنها تعمل ممرضه واصرت اسيل كثيرا أن تكون غرفتها بجانب غرفت ملك
كانت ملك تلبس????
وكان شكلها طفولي جدا وكانت تترك شعرها مفرود جلست على التلفاز ومللها يزيد قررت الذهاب لعمل نسكافيه
فكرت في تغير ثيابها ولكنها قالت إن الجميع بالتأكيد نائم نزلت للأسف وجاءت حتى تدخل ولكنها سمعت صوت غريب وخافت كثيرا أن يكون سارق فصعدت للأعلى برعب واتصلت باسيل
ردت اسيل بنعاس:الووو
ملك ببكاء:اسيل
اسيل بفزع:ملك مالك انتي بتعيطي ليه
ملك بخوف:فيه حرامي
اسيل:…………..
يتبع..
لقراءة البارت الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!