Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ناهد 

وصلت آسيل للقصر دخلت على طول على اوضتها عشان محدش ياخد باله منها فجأه اتخبط باب الاوضه بقوه اتنفضت وبصت حوليها 

لاقت جاسر وراها وبيبصلها بغضب عنيه بتلمع من الغل ف الضلمه 

جاسر بغضب:اقدر اعرف الهانم كانت فين 

آسيل وهى بتحاول تسيطر على خوفها:كنت ك 

جاسر بغضب:انطقي كنتي فين 

آسيل بخوف:كنت عند عند ماما 

جاسر:لا ياشيخه عند ماما اه قولتيلي 

فجأه ضربها بالقلم على وشها وقعت على الارض راح ناحيتها وعنيه مليانه غل مسكها مش شعرها وقومها 

آسيل:ااااااه شعري سيبني حرام عليك 

جاسر:اقولك كنتي فين كنتي عند عشيقك مازن مش كده 

آسيل بغضب وبوجع:اخرص ياقليل الادب ابعد عني يامجرم 

جاسر:طبعا اتبسطوا سوا مش كده هو انا مش مكفيكي يعني مش راجل طب انا شكلي هعمل حاجه هتندمي عليها معاه بمزاجك لكن معايا غصب معليش 

رمى جاسر آسيل على السرير بكل غل وقعد يقلع هدومه 

آسيل بخوف وتوتر رجعت لورا لحد اما وصلت لأخر السرير :جا جاسر هتعمل ايه ارجوك والله العظيم معملت حاجه صدقني 

بصلها جاسر بغل الحقد والغضب عمو عيونوا قرب عليها وقطعلها هدومها قعدت تصرخ  

ملك بتخبط على الباب بقوه:جاسر افتح ياجاسر سيبها ياجاسر 

جاسر بغضب:قسما عظما لو مامشتيش من قدام الباب ياملك لاكون دفنك مكانك واي حد هيجي هكون دفنه غوري من عندك اخلصي 

خافت ملك وطلعت تجري على حماتها اسيا 

……………عند جاسر وآسيل اتهجم عليها وقطعلها هدومها بعد شويه لقى دم على السرير 

جاسر اول لما شافه قام من على السرير لبس هدومه وخد بعضه وطلع برا القصر 

ف الوقت ده كانت آسيل مغمى عليها جريت عليها ملك وآسيا الباقي خافوا  من جاسر عارفين ان الي بيقوله بيعمله 

ملك بعياط:آسيل رودي عليا ارجوكي 

آسيا:منك لله ياجاسر منك لله 

ملك:ساعديني ياماما آسيا ندخلها الحمام ارجوكي 

شالوها هما الإتنين ودخلوها الحمام ساعدوها وغيرولها هدومها وساعدوها تنام 

آسيا:قومي ياملك هى دلوقتي كويسه ياحبيبتي الدوا الي خدته هيساعدها قومي 

ملك :ياماما آسيا مش هسيبها لوحدها 

آسيا:ملك قومي يلا شوفي آسر وصل ولا لاء روحي اكيد محتاجك انا هنا جنبها اهو روحي يلا 

……….******************************………………….******************

ف نص الليل دخل جاسر اوضته لقى آسيل نايمه على السرير ومامته نايمه على الكرسي جنبها 

بصلهم بحسره وحزن مكنش لازم يعمل كده كان ندمان على الي عمله بس فكره ان مراته تكون مع عدوه خلته مايشوفش اي حاجه غير انه ياخد حقه منها كان غبي نزلت من عنيه دمعه صحيت آسيا لاقته واقف قدامها 

آسيا بحسره:امشي اطلع برا متدخلش الاوضه دي تاني يامجرم انت بقيت شيطان 

جاسر:اسف والله العظيم اسف 

آسيا:عمرى ماهسامحك اسفك ده مش هيفيد بأي حاجه ولا هيصلح الي عملته امشي اطلع من هنا ياجاسر ملكش كلام معايا غير لما تفوق من الي إنت فيه ده امشي اطلع برا 

طلع جاسر برا الاوضه وفجأه وقع على الارض قدام الباب سمعت آسيا صوت خبط على الارض جريت لاقت جاسر واقع على الارض 

جريت عليه ساعدته انه يقوم شمت ريحه بوقه عرفت انه شارب 

آسيا بقرف:يأخي حرام عليك بقا يأخي فوق لنفسك بقا يارب ساعده يارب 

ساعدته ودخلته اوضه تانيه وسابته نايم 

……………………….***************************

يوم جديد بآحداث اكتر 

ملك :حبيبتي بقيتي احسن 

آسيل بعياط:المجرم 

آسيا:بس ياحبيبتي متخفيش مش هيقربلك 

زينب :اسفين على انبارح ياآسيل سمعناه بيصرخ وبيهددنا انه لو جينا هيدفنا 

هنا:والله كنت هموت واجيلك 

آسيا:خلاص ياجماعه الي حصل حصل قومي يازينب انتي وهنا اعملولها فطار حلو كده زيها عشان تتقوي وتعرف تضرب الواد ده 

خدت آسيا آسيل ف حضنها وقعدت تقريلها قرأن وملك قاعده من الناحيه التانيه جنبها 

بعد شويه دخل جاسر عليها 

صرخت آسيل وقعدت تعيط بصوت عالي 

آسيل:برا اطلع برا انا بكرهك طلعيه ياماما من هنا والنبي مش عاوزه اشوفه 

آسيا بغضب لجاسر: جاسر اطلع برا بسرعه مش سامعها اطلع برا يالا 

جاسر:ماما 

آسيا:برا ياجاسر 

طلع جاسر برا الاوضه وراح على شركته 

لقى زين وآسر هناك قعد يصرخ ف الموظفين ويطرد فيهم كان زهقان جدا  دخل عليه آسر بغضب 

آسر :انت يامتخلف انت ايه الي بتعمله ده بتطرد الموظفين ليه انت اتجننت 

جاسر:كلمه تانيه ياآسر وهبوظلك وشك الي فرحان بيه ده 

آسر بغضب :لو تقدر اعملها ياجاسر 

هجم عليه جاسر وقعدوا يضربوا بعض هما الاتنين اتلم عليهم الموظفين وراحوا ينادوا على زين وصل زين اول لما شافهم قعد يسلك بينهم هو والمواظفين راح ماسكه جاسر ضربه بالبوكس ف وشه راح زين كمان ماسك جاسر ونزلوا التلاته ف بعض 

وصل مدحت لقى التلاته مافيش حد قادر عليهم نازلين ضرب بعض اول لما دخل زعق ف الكل بصوت عالي 

مدحت بزعيق لاخواته :بس انت وهو 

وقفوا اول لما شافوه خدهم وراحوا على المكتب 

آسر:هو الي من ساعه ماوصل وهو بيتصرف بجنون 

جاسر:اتلم ياآسر هزعلك 

مدحت:اضربوا بعض قدامي بالمره يلا انت وهو مهو ده الي ناقص 

جاسر بغضب :ياعم انت كمان يلعن ابو كده انا سايبلكم المكان وغاير 

مدحت :جاسر اقف عندك 

مردش عليه جاسر وطلع ……وصل البار وقعد فيه لحد الساعه واحده بالليل وصل للبيت وهو بيحاول يمشي بالراحه مش عارف دخل على اوضته ووقع على السرير جنب آسيل ….كانت آسيل طلبت من آسيا وملك يرحوا يرتاحوا لانها بقت كويسه وافقوا بصعوبه اول لما شافته قامت مخضوضه قرب عليها جاسر وحط ايده على بوقها 

جاسر بتوهان:اسف ششششش والنبي متصرخيش عاوز اقولك حاجه 

آسيل بخوف:اب ابعد عني والنبي سيبني ف حالي كفايا كده ارجوك 

مردش عليها جاسر وقام بصعوبه وراح ناحيه الدولاب بتاعه راح قلب فيه لحد اما جاب شنطه كبيره ومشي بصعوبه من اثر الخمره ناحيه آسيل 

وقع على السرير اتخضت آسيل 

جاسر :اسف اسف خ خلاص قومت تعالى متخفيش شوفي الحاجات الحلوه دي ….دي بتاعت ندى اختي يآسيل تعرفي انها فيها شبه منك كبير 

استني هجيبلك صورتها فتح الشنطه وطلع صورها وريها لآسيل خدتهم منه بخوف وحذر بصت على الي ف الصوره كانت بنت جميله جدا كانت شقرا وعنيها زرقا تشوف فيهم البحر وشها عليه نمش محليها اكتر كانت فعلا حوريه جايه من البحر كانت فيها ملامح من آسيل زي ماجاسر بيقول 

جاسر:كانت كل حاجه بالنسبالي ماما وبابا واختي وصحبتي كانت بير لكل مصايبي واسراري كانت دنيتي حلوه صح جميله اوي يآسيل بس فجأه الحوريه دي تختفى من حياتي ليه من غير ذنب تموت وتسيبني لوحدي ليه تنتحر وتقضي على روحي معاها ليه عشان حيوان زي ده ماتت عشان مازن سابتني عشانه هو السبب قتلها المجرم شوفي خط اديها كتب رساله انه السبب اقريها موتني ياآسيل قتل فرحتي وبعدها بابا مات عليها من كتر الحزن كانت الفرحه الوحيده الي في البيت مازن قتل عيلتي كلها فاكان لازم اقضى عليه قتل اختى حته مني 

كانت آسيل بتسمعه وهى مش مصدقه قعدت تعيط وتهز راسها بمعني انها مش مصدقه وفجأه نام جاسر على رجليها 

……

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

اترك رد

error: Content is protected !!