روايات

رواية تار صعيدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك شاهين

 رواية تار صعيدي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك شاهين

رواية تار صعيدي البارت الثالث عشر

رواية تار صعيدي الجزء الثالث عشر

رواية تار صعيدي الحلقة الثالثة عشر

فلير وهي بتقوم تقف : لا لا انا هطلع ارتاح فوق ومعلش يا نسمه نتكلم …ولسه مكملتش كلامها وقعت على الارض اغمي عليها
نسمه مسكتها وفضلت تهز فيها وتنادي بصوت عالي على حمزه وفراس
حمزه كان خلص تليفونه وداخل الجنينه سمع صوتها جري بسرعه ولقاها سانده راس فلير على الارض
حمزه بقلق : في ايه الي حصل
نسمه بعياط : معرفش معرفش مره واحده اةل لما قامت
حمزه سند رأس اخته وحاطها على رجله : روحي هاتي بيرفيوم بسرعه
نسمه طلعت بسرعه على فوق تجيب البيرفيوم
في الوقت ده فراس كان راجع من الاسطبل وهو شايل لورين بيبص من بعيد لقا حمزه قاعد على الارض وفي حد نايمه جري بسرعه عليه وراح نحيته فراس اول لنا شافها كده جاله نغزه في قلبه وقلبه وجعه جامد
فراس بقلق : في ايه مالها يا حمزه ايه الي حصلها
حمزه  بخوف : مش عارف مش عارف..نسمه بتجيب بيرفيوم من فوق
فراس وهو بيبعد ايده عنه وبشيل رأسها من على رجله وبشيلها
فراس : انا مش هستني تجيب بيرفيوم لسه …خد مفاتيح العربيه بسرعه
حمزه خدها وخرجوا برا فراس ركب حطت فلير ورا وركب جنبها وحنزه شغل العربيه جت نسمه بالبرفيوم بتجري لقيتهم بيركبوا العربيه ركبت جنب حمزه وطلعوا على المستشفي
لورين في الجنينه كانت قاعده بتعيط علشان فلير وعلشان مشيو وسابوها خرجت وراهم بس هما كانو مشيو كان في عربيه سوده واقفه برا نزل منها اتنين خدروها وخدوها
في المستشفي فراس شال فلير ونزل بيها بسرعه على اما حمزه يركن ويطلع هو ونسمه
فراس بصوت عالي  وزعيق : دكتور بسرعه لوسمحت
الممرضه : ادخل طوارئ يا افندم
فراس بضيق  : مش عايز ادخل زفت عايز دكتور
الممرضه : لازم طوارئ الاول ولو لقينا …
فراس بنفاذ صبر : متخلنيش اتعصب عليكي انت مش هتعرفيني ايه اللازم نادلي دكتوره بسرعه
الممرضه : بس
فراس بعصبيه وزعيق : اخلصي بقي انا على الاخري
الممرضه خافت وراحت نادت دكتور
دكتور لسه بيبص يشوف مين : خير حضرتك مد..ايه ده فراس بيه اهلا بحضرتك
فراس : مش وقته سلامتت مراتي فاقده الوعي  داخله في نص ساعه
دكتور : اهدي حضرتك بس وانا هشوفها  اتفضل استريح برا
فراس : لا مش طالع اخلص
الدكتور بدأ يكشف عليها وبعد فتره
فراس بقلق : طمني في ايه ..ايه الي حصلها ..ومن ايه ..ومفقتش ليه لحد دلوقتي
الدكتور : اهدي بس وواحده وواحده ..الي حصلها ومن ايه احنا عملنا شويه تحاليل علشان نعرف نحدد في ايه ومش هتظهر للاسف دلوقتي ادعيلها وربنا يستر علشان انا شاكك في حاجه …وبالنسبه مفقتش ليه هي هتفوق دلوقتي  وتقدر تمشي كمان …عن اذنك اروح اتابع بقيه المرضى الف سلامه عليها
الدكتور خرج وفراس قعد جنبها ماسك اديها بيدعك فيها
فراس : كده تخضني عليكي ..لو تعرفي قلبي وجعني ازاي لما لقيتك مرميه على الارض اول مره احس بالوجع ده كله في قلبي بعد خبر موت ليله …لوهله حسيت انك ممكن تروحي مني احساس صعب اووي متخلنيش احسه تاني يا فراوله قلبي ان شاء الله مش هيبقي في حاجه وهتبقي كويسه ورينا مش هيضرني فيكي….انت تعرفي ان من ساعه اما شوفتك وانا مسميكي فراوله قلبي … بيجيلي احساس غريب مش لاقي ليه تفسير غير ان ببقي مسبوط وانا حااسس بيه ..لو مضايق ومخنوق واول لما بشوفك بنسي الضيق والخنقه والزعل …ببقي كل مبشوفك عايز اخدك في حضني …. بحس بحس حاجات كتير اوي وانت معايا وشايفك ..لو ده الحب الي بيقولي عليه فانا عديت مرحله الحب دي بمراحل…فلير انا مش بس بقيت بحبك انا دايب في هواك دوب …
فلير بدأت تتملل وتفتح وتغمض عينيها فراس قرب منها وقال بلهفه : حبيبتي انت فوقتي
فلير بتوهان : انا فين
فراس : اهدي يا حبيبتي انت في المستشفي
فلير : ايه الي حصل
فراس : دوختي شويه واغمي عليكي وعملولك شويه تحاليل
فلير بتعب : وطلع في ايه
فراس : لسه مش هتظهر دلوقتي
فلير : عايزه اروح
فراس : حاضر هنروح ..مش عارف اخوكي الي بقاله ساعه بيركن ده راح فين
فلير : هو حمزه معاك
فراس : اه هو ونسمه
فلير بخضه :  اومال سبته لورين مع مين
فراس افتكر لورين فجأه : ايه ده لورين ..انا اتلهيت فيكي وهي كانت في ايدي اكيد طلعت لتيته
فلير بخوف : انتم سبتوها لوحدها يا فراس ليه
فراس وهو بيحاول  يطمنها : اهدي بس مش هيحصل حاجه يعني متقلقيش
فلير  بقلق : طب يلا نروح
في الوقت ده دخل حمزه ونسمه
فراس : انتم كنتوا فين
نسمه : الف سلامه عليكي يا فيري
حمزه وهو بيقرب من فلير  وبيحاول يزق فراس من جنبها : كنا بنركن بس كان زحمه  …وسع كده اما اقعد جنب اختي عامله ايه يحببتي الف سلامه عليكي
فراس : روح بعيد يلاا دي مراتي مش هتحرك من هنا
حمزه بغيظ : ودي اختي قبل اما تكون مراتك
فراس برخامه : مش قايم
فلير : كفااايه شغل عيال خلينا نمشي علشان لورين الي سبتوها لوحدكم
نسمه  بخضه : ايوا صح ازاي مخدناش بالنا منها
حمزه : اهدو يعني هتروح فين احنا سايبنها في الشارع يعني
فلير : طب يلا يلا نمشي
فراس : حاضر
في قصر الاسيوطي كانت ماري في اوضتها بتكلم بدر بتتفق على الميعاد الي هيتقابلوا فيه كلهم و اندرو وزيزي في اوضهم بيستريحوا من السفر  سالم والحج شريف كانوا قاعدين في المنضره مع شويه رجاله فجأه سمعوا صوت الغفير بيرجي عليهم
الغفير  بصوت عالي : الحج يا حج شريف
الرجاله كلها قامت وقفت
حج شريف : في ايه يا ولد المركوب
غفير : في واحد من عيله الاسيوطي ضرب نار على عامر بيه ولد ولدك ونجلوه المستشفي
حج شريف : ايه انت بتجول ايه
الرجاله هاجت كلها واحد منهم اتكلم : واضح ان عيله الاسيوطي مش هتجبها البر وهما الي بدؤا المرادي يستحملو الي هيجرالهم
واحد تاني : وشرفي لنجلبها دم ومهنسيب واحد في عيله الاسيوطي عايش
سالم بتوتر : استهدوا بالله يا جماعه احنا مش عملنا صلح وبقينا نسايب مينفعش كده
احد الرجال : هما الي ابتدوا يا سالم بيه وملتزموش بالصلح وللاسف اول واحد هنخلص عليه هيبجي نسيبك جوز بنتك اكبر حفيد في عيله الاسيوطي …يلا يا رجاله
وخرجوا الرجاله كلهم علشان يقابلو رجاله الاسيوطي
سالم  بخوف وقلق على بنته وجوزها: والدي هو كده التار رجع تاني
شريف وهو بيقعد بتعب : للاسف يا ولدي ..يلا يلا بينا على المستشفي نشوف عاامر  يلا يا ولد
سالم : هاخد يوسف معايا مش هسيبه هنا
شريف بقلق من الي جاي : خده يا ولدي مفيش راجل بيسلم من التار  متخفش على بتك مفيش حريم بتدخل في التار
خرجوا من المستشفي ووصلوا البيت
الجده : الف سلامه عليكي يا بتي
فلير : الله يسلمك يا نينا …مشوفتيش لورين
الجده :  البنته الصغيره الي كانت مع اخوكي لااه يا بتي هي مش معاكم
فلير بخضه  وهي بتبص لفراس :  لورين فيين
فراس خرج بسرعه يشوفها في الجنينه بيبص على البوابه لقا توكه الشعر بتاعتها واقعه على الارض دخل ليهم تاني
فلير بلهفه : لقيتها
فراس هز رأسه بلا وهو مصدوم وماسك توكتها وقال : لورين اتخطفت
فلير : ايه ازااي
قطع كلامها وصدمتها
فجأه الغفير دخل : يا حج هارون الحج يا حج هارون
هارون بفزعه : ايه الي جري
الغفير : واحد من عيلتنا ضرب نار على عامر الاسيوطي حفيد شريف الاسيوطي ونجلوه المستشفي ورجاله الجناوي جايه على القصر دلوقت وحلفوا يضربوا فراس بيه بنار ويفتحوا التار من تاني
هارون : انت بتجول ايه مين ابن المركوب الي ضرب عليه نار
الغفير : مخبرش يا حج
فلير مكست في فراس جامد وفضلت بصاله ..حمزه ونسمه مصدومين محدش قادر يتكلم ولا يتحرك حتي
فجأه موبيل فراس رن رد بسرعه يمكن حد من الي خطف لورين وعايز فديه : الو
فراس بصدمه : ايه
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تار صعيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!