روايات

رواية الصعيدي والمغرورة الفصل الخامس 5 بقلم إسراء هاشم

رواية الصعيدي والمغرورة الفصل الخامس 5 بقلم إسراء هاشم

رواية الصعيدي والمغرورة البارت الخامس

رواية الصعيدي والمغرورة الجزء الخامس

رواية الصعيدي والمغرورة الحلقة الخامسة

بتنام نجمه وهي الضحكه مرسومة علي وشها وبياتي الصباح علي ابطالنا ولكن هنا بيصحو علي صراخ زين وهو يقول بصراخ وصوت عالي رن في البيت كلو نجمممممممممممممممههههههه😡😡😡😱😱😱😡😡
نجمه:: كانت نايمه 😴🥱سمعت صراخ زين قامت بفزع وهي بتجري 😂😱وبتقول نهاراسوخ اده في اي البيت بيو”لع ولا اي في اي 😱 ولسه هتخرج نجمه من اوضتها بتفتكر اللي عملتو فيونس وبتوقف مكانها بابتسامه 😂😂 وبتعدل بجامتها وبتخرج من اوضتها بتشوف مروان خارج من اوضته بيجري 😂😱
نجمه:: مروان انت يبني بنادي عليك بتجري ليه رايح فين 🤔
مروان:: بخوف وهو ينظر لي اوضه زين وبيقول انا رايح اختفي منك لله يا نجمه انتي عملتي فيه اي مخليه صوته رن فالبيت كلو 😱😱
نجمه:: بضحك يبني متبقاش جبان استنا واتفرج علي اللي هيحصل 😂😌
زين:: فاوضته واقف قصاد المرايا بعد ما شاف شكله اللي شبه المهرج 😂🤡 اللي رسمتهولو علي وشو نجمه بالالوان بيصرخ زين بعلو صوته اول ما بيشوف شكله وبيجز علي سنانه بغضب
نجمه:: واقفه هي ومروان بيتكلمو وبتقول نجمه تعاله نشوفو بيصرخ ليه 😂😂 وبتقرب نجمه عند اوضه زين وبتقف قصاد الباب وهي تحاول ان تسترق السمع 🫢
مروان:: واقف مكانه ومش قادر يقرب وخايف من زين 😂

 

 

 

 

زين:: بغضب وبيقول بحده وربنا لوريكي يا نجمه ال وبيمشي زين ولسه هيفتح الباب وهنا بيصرخ بالم ااااااااااااااااااااه😰
نجمه:: بتفتح الباب بسرعه بابتسامه وبعدها بتموت من الضحك وهي شايفه زين واقع عالارض من الماده اللي زي اسلايم وبتضحك نجمه بعلو صوتها كله 😂😂😂😂🫢
مروان:: بيشوف منظر زين بيضحك هو كمان وحاول يكتم ضحكته ومش قادر 😂🫢
زين:: عالارض بيتالم وبيحاول يقوم مش عارف بيوقع تاني بسبب الماده كان شكلو مسخرة الصراحة 😂😂🫢🫢 بيبص لي مروان ونجمه بنظرات نا”رية كلها غضب😡😡 وهو بيقول لنجمه مفيش غيرك ورا اللي حصل ده والله مهرحمك يا نجمه انا هوريكي ازاي تعملي فيا انا كدا 😡😡
مروان:: اول ما بيسمع كدا بيهرب بسرعه وهو بيقول انا بقول الجري نص الجدعنه برضو 😂😂😂🫢🫢 وبيهرب مروان
نجمه:: بتضحك علي شكله وبتقول جبان اوي وبتبص لزين وبتقول بضحك مالك بس يا زينو متعصب ليه بس تصدق شكلك مسخرة اوي 😂😂😂😂😂😂🫢🫢🫢
زين:: بعد معاناه وصعوبة بيمسك فالباب وبيقوم بصعوبة 😂وهو ماسك ضهرة وبعدها بيبص لنجمه بغضب وهو بيجز علي سنانه وبيقول تعالي بقا انا هوريكي ازاي تعملي كدا 😡😡
نجمه:: بقلق اده في اي انت هتتحول الراجل الاخضر ولا اي انا بقول اهرب انا كمان 🙆🏻‍♂️🙆🏻‍♂️😳 وبتجري نجمه من زين وزين معاها بينسا نفسه نهائي وبيطلع يجري زين وراها وبينسا شكله 😂🫢🙆🏻‍♂️ نجمه بتنزل لتحت وزين وراها وبتضحك نجمه زي الطفلة وصوت ضحكتها بيرن فالبيت بفرحه وسعاده ومليت البيت بهجه وشقاوة بعد ما كان يملاءة الصمت 😍
زين:: بتعب اقفي يا بت انتي هو انا بجري ورا بنت اختي ياربي 😒🤡

 

 

 

نجمه:: بتبصله بضحك وبتطلع لسانها وهي بتقول 😂😜مش هقف لو شاطر امسكني بقا وبتلف نجمه فالصالون وزين وراها وبتطلع نجمه لفوق تاني وزين وراها وبيتعصب اكتر 😱😱 بتجري نجمه علي اوضتها وبتدخل ولسه هتقفل الباب بتلاقي اللي حط رجله وبيزق الباب وبيدخل وهو بيقفل الباب وراة 😱😳
زين:: هنا بيبتسم بخبث وبيقول وريني بقا هنا هتقدري تهربي ازاي 😂🫢🤔🤔
نجمه بقلق 😰😰وهي بترجع لورا وبتقول بقلق زين احنا اهل يا بابا بلاش تضيع حياتك علي واحده هبلة زاي 😂😱
زين:: وهو بيقرب منها وهو بيسمعها وبيبتسم وبيقول اه سمعيني كمان دلوقتي احنا اهل واللي انتي عملتيه ده اي اقولك انا بقا عاوز اضيع نفسي علي واحده هبلة زايك 😂
نجمه:: بقلق وبترجع لورا وبتقول يعني اي 😂😱مفيش امل اقنعك ولا اي دنا بهزر يا رمضان انت مبتهزرش ولا اي 😒😒
زين:: بغيظ لا يختي مبهزرش وتعالي بقا وزين لسه هيقرب ويمسكها راحت نجمه مصرخه وهي بتطلع علي السرير وزين وراها بتقع نجمه علي السرير وزين فوقيها 😂😱😍 نجمه هنا بتصرخ بفزع ولكن زين بيحط ايده علي بوقها بسرعه 😱وهو بيقول بس اسكتي اي صوتك ده ودني وحعتني يشيخه بلعه سرينه ولا اي 😂😒هنا نجمه بتسكت وقلبها بيدق بسرعه جدا من قرب زين منها وبتبص فعيونه وشعرها القصه نازلة علي عيونها وكان شكلها جميل اوي اوي زين بيسرح فعيونها اللي بتاخده لي عالم تاني وقلبه هو كمان بيدق بسرعه جدا والاتنين سامعين دقات قلوبهم وبيتوهو فعيون بعض وزين هنا بدون وعي منه بيرفع ايده وبيقربها من وشها وهو بيشيل شعرها نجمه اول ما زين بيلمس وشها بتغمض عيونها تلقائي وبتفتح عيونها تاني وهي بتبصلها بنظرة جميلة اوي اوي وبتقول نجمه بهدؤء وصوت رقيق زين 😍

 

 

 

زين:: اول ما بيسمع اسمه منها بالطريقة دي قلبه بيدق بفرحه وبيبتسم وبيقولها اول مرة اعرف ان اسم حلو اوي كدا 😍
نجمه:: بتوهان فضحكته اللي بتخطف قلبها وبتقولو انت ضحكتك حلوة اوي اوي يا زين خليك علطول كدا بتضحك
زين:: بهدؤء ضحكتي دي مبقتش تطلع غير من ساعه ما انتي ظهرتي يا نجمه رغم اني مش كدا بس معاكي ببقا واحد تاني وبسكت علي اللي بتعمليه لكن لو حد غيرك كان هيبقا ليا تصرف تاني ومكنتش هسكت واعديها 😒😒
نجمه:: بهدؤء مش عارفه ليع بس بحب انكشك واجننك عشان اشوف ضحكتك بدل ما انت علطول متعصب ومكشر كدا انا عارفة انت كدا ليه يا زين بس انا هغيرك وهخليك بتضحك علطول وبتحب الحياه بس انت اديني فرصه لده
زين:: بيبص فعيونها لدقيقة هو ساكت وبعدها بيقول وانا موافق يا نجمه 😌
نجمه:: بتبتسم يبقا اتفقنا بس ممكن نبقا صحاب عارفه ان كلها اسبوع وهنجوز وده طلب غبي شوية 😂 بس من هنا لوقتها خلينا صحاب وانت وافقت اني اساعدك واغيرك 😍
زين:: بابتسامه جميلة وتسحر موافق طبعا 😍🫢
نجمه:: بتبتسم وبتلاحظ الوضع اللي هما فيه وبتقول احم احم طب اي مش هتقوم بقا ولا انت عجبك وضعنا ده لو حد شافنا كدا هيطخونا عيراين 😂😂😂التا”ر ولا العا”ر يا ولد

 

 

 

زين:: بيضحك بعلو صوته عليه ضحكه تجننن يجماعه 😂🫢😍 وبيقوم زين من فوقيها وبيمدلها ايده وبتمدله نجمه ايدها وبتقوم هي كمان وبيقول زين بغمزة ومشاكسه لاول مرة في حياته وعرفنا نتكلم صعيدي حلو يجميل اهو 😂😉
نجمه:: بتبصله بصدمه 😳😳😳 وبتقولو هو انت زين بجد
زين:: بيضحك علي صدمتها وبيقول بمشاكسه لا شبح 👻😂
نجمه:: بتضحك وبتقولو انت بتعرف تهزر اهو وجميل 😂
زين:: بغمزة ربنا يخلي اللي كانت السبب بقا وبيقول زين هروح اخد شاور بقا علي البهدلة اللي انا فيها دي وبيخرج زين وهو بيبتسم 🫢
نجمه:: بعد ما بيخرج زين بتمسك المخده بتحضنها وهي بتقول بسرحان في زين اه ياربي يخربيت ضحكته قمر قمر كده 😂🫢😍هو كلو قمر ضحكتو بتخطف قلبي كدا شكلي هحب الصعيدي ولا اي 😂😍🫢 وبتدخل نجمه تاخد شاور وبتخرج وهي بتخرج دريس طويل عشان خاطر زين وبتفرد شعرها وبتنزل نجمه لتحت بتشوف زين قاعد هو وعمها ووالدها وبتقول نجمه بمرح صباح الجمال عليكم يا احلي عيلة فالدنيا 😍❤
عزام وامجد:: صباح القمر يحبيبتي 😍❤
زين:: بيبتسم وبيقول صباح الخير وبيفرح انها لبست طويل ولبس مش مبين جسمها بتقعد نجمه قصاده وبيبداءؤ يفطرو ونجمه وزين بيبدلو لبعض النظرات وامجد وعزام واخدين بالهم وبيبتسمز فالخفي وهما بيدعو ربنا يهديهم ويفرحهم
نتقول نجمه بابا انا لازم انزل القاهرة النهاردة لاني انا عندي العرض بتاعي فالفرع اللي فالقاهرة بكرا فلازم انزل النهاردة انت عارف لازم اكون موجودة فهضطر اسافر النهاردة وهرجع اول ما العرض يخلص علطول 😌
زين:: بيبصلها برفعه حاجب اللي هو معرفتنيش ليه 🤔😒

 

 

 

امجد:: ماشي يحبيبتي انا هاجي معاكي
نجمه:: بابتسامه لا يحبيبي خليك انت تعبان من السفر ومش مستاهلة ده هو يوم وهرجع علطول
زين:: بيدخل بسرعه وبيقول خلاص يا عمي خليك انت هسافر انا معاها
امجد:: بيبتسم وبيقول بتفكير خلاص ماشي بس تخلي بالك منها
زين:: بيبتسم بهدؤء وبيقول متقلقش يا عمي
نجمه:: بتبصله باستغراب ولكن من جواها بتفرح انو هيحضر معاها العرض بتاعها وبتقول نجمه خلاص هنسافر بليل بحيث نوصل الصبح والحق اجهز علطول للعرض ونرجع فنفس اليوم
زين:: بهدؤء خلاص تمام اللي تشوفيه انا معاكي
عزام:: بيبص لي ابنه وبداخله فرحه كبيرة وهو يلاحظ تغيرة وعرف ان ابنه ابتداء يرجع زي الاول وانو وقع فالحب ❤
نجمه وزين بيبداءؤ يحضرو نفسهم لسفر وبيجهزو وبيمشو وزين اللي بيسوق ونجمه جمبو وبيبداءؤ يتكلمو طول الطريق سوا وبتعرفو علي بعض اكتر ونجمه بتشغل اغاني وبتفضل تغني معاها وزين بيبصلها بابتسامه وهو سايق وبيكتشف ان صوتها جميل جدا وبيعرف انو كدا وقع فحبها والاتنين قضو طريق السفر ضحك وهزار وجواهم مشاعر كتير بيطلع عليهم الصبح وبيكونو وصلو لشركه نجمه الاقتصاد وكانت الشركه جميلة جدا كانها لوحه فنية بينبهر بيها زين ونجمه بتفرجه علي الشركه وزين من جواة بيغير فكرته فيها وبيبقا فخور بيها وانها رغم شخصيتها المرحه وتشوفها تقول طفلة الا انها قدرت تعمل كل ده ونجحت فشغلها وحياتها وكملت حياتها

 

 

 

نجمه:: كانت بتحضر للعرض بتاعها وكانت مشغولة مع الموديل وبتشوف الكولكشن بتاعها وزين واقف متابعها من بعيد ومتابع كل حركاتها وهي بتلاحظ عيونه عليها وبتبتسملو وبيبداء العرض بتاع نجمه وزين كان منبهر بالتصاميم بتاعها كانت تحفه بمعني الكلمه وكان الصحافه موجودة وناس كتير مشاهير والكل كان منبهر بجمال الكولكش وجه الوقت اللي نجمه تطلع فيه علي الاستيدج وبتلبس فستان من تصميمها بس بيطلع معاها مودل بيكون ماسك ايدها وبيكون لبس من تصاميمها برضو العرض كان عبارة عن كابلز ولد وبنت سوا زين اول ما عرف ان في واحد هيطلع معاها اضايق جدا وكان مش عارف يعمل اي وبعد تفكير وخلاص قرب عرض نجمه
زين:: بيوقف نجمه وبيقولها الولد ده مش هيطلع معاكي
نجمه:: بتعجب نعم ده ازاي زين لازم يطلع معايا يا زين
زين:: بضيق وانا قولت لا يا نجمه
نجمه:: بتيجي في بالها فكرة وبتقول خلاص اطلع انت معايا
زين:: نعم 😳انا
نجمه:: ايوة انت يلا مفيش وقت ادخل البس بسرعه وبتدية نجمه البدلة وهي بتدخلة البروفة 😂🫢
زين:: بيدخل البروفة بصدمه وهو فايده البدلة وبيبصلها وبيقول مجنونه والله وهتجنن اطلع انا احسن ميطلع الواد الملزق ده ويمسك ايدها بيلبس زين البدلة وبيظبط شعره وكان شكله يجنن حرفيا وكان قمر اوي اوي 😂🫢😍

 

 

 

 

نجمه:: كمان بتكون لبست وجهزت نجمه فعلا بمعني الكلمه من شده جمالها بيخرج زين وبيشوفها اول ما بيشوفها بيسرح فجمالها اللي قادر يسحر اي حد يشوفها وهي كمان بتشوفو وبتسرح فجماله ووسمته وعضلاته وشكله اللي يجنن بيقرب زين عليها وبيقول بدون وعي وهو تايه فجمالها طالعه احلي من القمر نجمه وانتي نجمه فعلا يا نجمتي 🫢😍
نجمه:: بتبتسم ابتسامه خطفت قلب زين بغمزتها وقلبها بيدق بسعاده وفرح وبتقولو وانت كمان حلو اوي يا زين وهنا بيفوقو علي البنت اللي بتنادي علي اسمها وبتقدمها للعرض وهنا بتنطفي الاضواء وزين بيمسك ايد نجمه وبيمشي بيها علي الاستيدج بكل ثقه وكان شكلهم يجنن حرفيا وحلو اوي وكل العيون عليهم بقت كل الصحافه بتصورهم وكل الاضواء عليهم وكان الكل مبهور بجمالهم اللي يخطف الانظار وزين ونجمه بيبصو لبعض بابتسامه جميلة وبتاخد نجمه المايك وبتقول بابتسامه وهي بتبص لزين انا حابه اشكر كل الموجدين طبعا والعرض ده بنسبالي مميز جدا واحلي عرض اقدمه وده لانه معايا الشخص اللي قدر يرجعني طفله معاه من تاني وخطف قلبي هنا الجميع بيبصلها بصدمه وبيصوروها وزين بيبصلها بصدمه ومكنش متوقع كدا وبتقول نجمه بابتسامه عارفة الكل مستغرب بس انا حبيت اعترفلو قدامكم كلكم ويكون العرض مميز فعلا وبتمسك نجمه ايد زين وبتقول انا عارفة دايما الراجل هو اللي بيعترف للبنت بحبو الاول بس انا حبيت اغير القاعده دي مش غلط ولا عيب انا بحبك يا زين قدرت تخطف قلبي وتخليني معاك ارجع طفله تاني

 

 

 

زين:: كان مصدوم 😳ولكن كان فرحان بطريقة متتوصفش وبياخد منها المايك وبيقولها فالمايك انا اللي بحبك يا نجمتي انتي قدرتي تغيريني خليتي قلبي يعرف يعني اي حب لاول مرة فحياتي انا محظوظ انك فحياتي انتي النجمه اللي نورت حياتي ايوة انا قدامك مات خوفي من الحب انا قلبي اختارك ودق معاكي انتي وبس بحبك يالي قدرتي تشغلي بالي وقلبي دنا قلبك اختارك وبقيتي كل حياتي هنرسم مشوارنا وحياتنا سوا ومستعد احارب الدنيا انا علشانك هبقا انا سلطانك وانتي اميرتي بحبك يا نجمتي تتجوزيني 😍❤
نجمه:: كانت بتسمع زين بفرحه العالم كله وبتقول بصوت عالي وفرحه كبيرة بحبك اوي يا زين موافقه طبعا 😍🙈
الصحافه بقت تصورهم والجميع بيسقفلهم وكان شكلهم يجنن حرفيا
زين بيحضن نجمه وهو بيلف بيها علي الاستيدج وبيقولها فودنها بحبك يا اجمل عوض فالدنيا اوعدك مش هزعلك وهتغير علشانك وهتبقي حبيبتي وبنتي وامي وصحبتي وكل حاجه ليا فالدنيا
نجمه:: دموعها بتنزل بفرح وبتقول بابتسامه بحبك يا زيني

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الصعيدي والمغرورة)

اترك رد

error: Content is protected !!