روايات

رواية بنات الملجأ الفصل الثالث عشر 13 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الفصل الثالث عشر 13 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ البارت الثالث عشر

رواية بنات الملجأ الجزء الثالث عشر

بنات الملجأ
بنات الملجأ

رواية بنات الملجأ الحلقة الثالثة عشر

ريم : سيف وحشتني اوي يا حبيبي
سيف وقع منة هدية غزل : ريم
غزل اغمي عليها من الصدمة
جنة وتالا وكيلا وسيف جريوا عليها
اسيل ابتسمت بشر
سيف شالها وطلع غرفتة : حد يتصل بدكتووورة بسرررعة
غسان اتصل بدكتورة وبعد شوية وصلت
الكل واقفين قدام الغرفة بقلق
سيف شد ريم من ايديها ودخلوا غرفة
ريم : ااه ياسيف انت بتوجعلي ايدي
سيف سابها : انتي ازاي عايشة وكنتي فين كل السنين دي
ريم بدموع مذيفة : انت مكنتش عايزني ارجع
سيف بغضب : رييييم متغيريش الموضوع
ريم : انا الدكتور فكر اني مت وطلع قالكم كدا بس انا كنت عايشة وهو لما اكتشف دا خاف يقول ان حصل غلط عشان دا ممكن يرفضوه من شغلة انا فوقا بعدها وكنت عايشة مع ست طيبة وكنت بدور عليكم لحد ما قدرت اعرف انكم سافتروا الصعيد

 

 

 

 

 

 

سيف بعدم تصديق : انت عارفة انا كنت عامل ازاي بعد ماسيبتيني بقيت شخص قاسي وجبروت وعلي فكرة انا خسرت صفقة كبيرة اوي عشان ضيعت الملف بس غزل كانت جانبي لحد ما وقفت علي رجلي تاني وبقت اكبر رجل أعمال في مصر
ريم بتوتر : مش مهم حاجة فداك اي ملف
لفت ايديها حول رقبته بدلع : هو انا موحشتكش ولا اية
سيف : طبعا وحشتيني اوي بس انا مشقادر اصدق انك عايشة … انا هروح اطمن علي غزل
سيف خرج واسيل كانت واقفة استخبت بسرعة ولما خرج دخلت وقفلت الباب
ريم : اية رأيك في المسلسل الهندي اللي عملته علية
اسيل : برافو عليكي ولسى اللي جاي دمااار
***************************************************
عند غزل الدكتورة خرجت والكل راح لها
سيف : هي كويسة يا دكتورة
جنة بدموع : غزل عاملة اية يا دكتورة
الدكتورة : اهدوا يا جماعة مدام غزل كويسة هي بس اتعرضت لصدمة ومقدرتش تستحمل عشان كدا اغمي عليها وهي هتفوق دلوقتي
سيف ببرود : شكرا يادكتورة … وصلها يا حسام
حسام : حاضر
الكل دخل لغزل وهي فاقت وكانت بتعيط
تالا : الف سلامة يا زوزو
الشباب : الف سلامة

 

 

 

 

كيلا : عاملة اية
غزل : الله يسلمكم انا كويسة الحمدلله
جنة : هنعملك اكل يلا يا بنات
وكلهم خرجوا ماعدا سيف
غزل بدموع : طلقني
سيف بغضب : انسي الكلمة دي وطلعيها من دماغك خالص انا مستحيل اطلقك فاااااهمة
غزل بقوة : لا مش فاهمة يا سيف دلوقتي الوضع اتغير مراتك رجعت وانا ماليش لازمة في حياتك
سيف بعصببة : انتي كل حيااااااااااتي انا بحبك انتي ….انا متلغبط ومش عارف اعمل اية
غزل : بس انا مش بحبك ومش عااايزاااك ياخي طلقني
سيف بغضب : غزل انتي تعبانة دلوقتي وهتبرك مقولتيش حاجة عشان متعصبش عليكي
وخرج وسابها تعيط بوجع
**************************************************
عند جنة وتالا في غرفتهم
تالا : انتي تعرفي مين ريم دي
جنة : ايوة سألت غسان وهو قالي
تالا : طب قوليلي
جنة : ريم تبقي مرات سيف
تالا بصدمة : اااية
جنة : انا اتصدمت زيك كدة بس اللي عرفته انة متجوزها قبل غزل والمفروض انها ماتت
تالا بخوف : اعااااا
جنة : في اية يا بنتي مالك
كان في شخص مغطي وشه ولابس اسود و ش في وشهم مياه
الشخص طلع صورة من جيبة : دي شكلها وشالها وخرج من الشباك
*************************************************

 

 

 

 

 

عند ريم واسيل
اسيل في الفون : الو عملت اية
الشخص : حصل يا ست هانم
اسيل بفرحة : بجد
الشخص : عايز الفلوس اللي اتفقنا عليها
اسيل : بكرا نتقابل في …. سلام
اسيل : ونقول خلاص ياغزل هههههههههههههه
**************************************************
عند غزل في غرفتها
قاعدة علي السرير وبتعيط وفجأة جاتلها رسالة علي ألموبايل
غزل فتحت الرسالة : جوزك بيخونك وعايش ليلة رومانسية مع مراتة ريم لو مش مصدقة تعالي العنوان دا… دلوقتي باي )
غزل لبست هدومها ونزلت وهي مش شايفة قدامها كانت في عربية مستنياها وقفتلها وهي ركبت فيها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنات الملجأ)

اترك رد

error: Content is protected !!