Uncategorized

رواية انتقام ولكن الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

 رواية انتقام ولكن الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

رواية انتقام ولكن الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

رواية انتقام ولكن الفصل الثالث 3 بقلم يارا سلام

سمع عمر صرخة ريم حس بقلبه بيتخلع من مكانه وقام بسرعة الصاروخ عشان يلحقها 
                                                   ___________________
عند ريم 
ريم لقت حد بيشدها وركبها عربية ف صرخت والفون وقع من ايدها وكانت مرعوبة 
بتبص من ازاز العربية شافت مازن  بيضرب ف الشباب اللي كانو بيضايقوها من غير رحمة 
وكانت هي خايفة اوي 
وفى نفس الوقت بتفكر هو ليه رغم كل اللي هي عملته معاه 
بيدافع عنها وخايف عليها كده 
وفجاة الشباب قامو من ع الارض مرعوبين 
وجريو من مازن 
واول م ريم لقتهم جريو لمحت عمر جي من بعيد فتحت باب العربية ونزلت تجري وهي بتعيط ف اتجاه مازن 
مازن افتكر انها جايه تستخبى ف حضنه ولسه هيفتح ايده عشان يطمنها 
لقاها عدته وجريت ع حضن عمر 
مازن كان هيتجنن لما شافها عملت كده 
واتضايق اوي لما شافها ف حضن عمر  ميعرفش سبب ضيقه لكن كان متضايق لدرجة خلته ياخد العربية ويمشي باقصى سرعة  من غير ولا كلمة 
فجاة ريم اخدت بالها من الحركة اللي عملتها ومن قلة زوقها انها لسه مشكرتش مازن ع اللي عمله وبتلف ملقتهوش 
ريم بدهشة : هو راح فين 
عمر : هو مين ده اللي راح فين 
ريم : مازن 
عمر : مازن مين 
ريم : اللي انقذني وكان واقف هنا دلوقتي 
عمر : هو ده اللي انقذك !
ريم : ايوه 
عمر : ده اخد عربيته ومشي 
ريم : انا فعلا قليلة الزوق ????‍♀️
عمر : انا مش فاهم حاجة!!
ريم : د مازن الجارحي ……..وحكتله كل اللي حصل من ساعة م شافت مازن 
عمر :  ضحك وقالها طب يلا بينا نروح عشان عمو سليم زمانه قلقان 
وصلو البيت ودخلو ريم حضنة بباها ودخلت اوضتها غيرت لبسها وفضلت تفكر ف اللي حصل معاها هي ومازن 
واللي حصلها لما شافت آسر 
ومستغربة من دقات قلبها اللي كانت بتتخانق مع بعضها اول م شافت آسر 
وف وسط سرحانها 
فاقت ع صوت موبايلها بيرن 
ريم: الو 
آسر : الو بشمهندسة ريم شغلك هتستلميه بكرة ان شاء الله 
الساعة 8الصبح الاقيكي ف مكتبي 
ريم : عرفت انه آسر ومن غير م تفكر قالتله تمم 
وقفلو 
                       ___________________________________
عند مازن 
مازن عمال يكسر ف كل حاجة حواليه ومتعصب جدا جدا 
ومحدش عارف يهديه 
آسر وصل الفيلا  (آسر ومازن ولاد عم وعايشين ف نفس الفيلا )
آسر : ايه ده ف ايه ي مازن ايه اللي حصل 
مالك ي ابني 
مازن : سبني ي آسر سبناااااااي انا يتعمل فيا كده انا اتعامل بالطريقة دي 
انا  اخاطر عشانها وهي وانقذها من الموت وف الاخر تروح تترمي ف حضنه هو 
ي لهوي دي مقالتليش  شكرا حتى 
ي لهوي هو ف كده 
آسر باستغراب : هي مين دي انا مش فاهم حاجة اهدى وفهمني 
مازن : ملاك البنت اللي حكتلك عنها الصبح
رغم انها غلطت فيا وهي اول حد يتجرا يعملها واول بنت متنجذبش ل وسامتي 
بس انا مش عارف انا ليه اتشدتلها بالشكل ده 
مش فاهم ليه بيحصل كده انا اول مرة تشغل تفكيري بنت 
آسر : انا عاوز اشوفها ي عم شوقتني ليها 
مازن : م اعرفش حاجة عنها بس هعرف 
آسر : اخيرا جت اللي وقعتك ي اخويا ياللي عاملنا فيها 
زو القلب الحديدي الذي لا ينبض????
وضحك الاثنان 
طلع آسر ف اوضته وبيفكر ف ريم 
وطلع مازن اوضته وبيفكر بردو ف ريم 
                       ___________________________________
ف صباح اليوم التالي 
ف الشركة 
آسر للسكرتيرة : صباح الخير 
السكرتيرة : صباح النور ي فندم 
آسر : البشمهندسة ريم وصلت 
السكرتيرة: لسه ي فندم 
آسر : تمم اول م توصل قوليلها اني منتظرها ف المكتب 
السكرتيرة : امرك ي فندم 
ودخل 
ريم وصلت الشركة 
السكرتيرة : بشمهندسة ريم آسر بيه مستنيكي ف مكتبه 
ريم : تمم وخبطت ودخلت 
آسر : اهلا ي بشمهندسة اتفضلي 
ريم قعدت وف قلبها رعشة ودقاته ف سباق عنيف 
آسر شرحلها طبيعة الشغل وكده وطلب م السكرتيرة تةريها مكتبها 
وراحت ريم مع السكرتيرة لكن مراحتش من تفكير آسر 
راحت شافت مكتبها وبدات شغلها 
بدا آسر يبعتلها شغل وهي م شاء الله كان شغلها ممتاز جدا 
                           _________________________________
آسر للسكيرتيرة ” ابعتيلي البشمهندسة ريم 
السكرتيرة: تمم ي فندم 
وراحت تندهلها 
جت ريم عند مكتب آسر وخبطت ودخلت 
آسر : انا مبسوط جدا من شغلك 
ريم : ميرسي  
آسر : انا هعرض عليكى مشكلة ف الشغل كلنا عجزنا عن حلها 
يمكن تقدري تحليها 
ريم : تمم اتفضل وربنا يقدرني 
آسر : وقد عرض عليها مشكلة 
ريم : تمم ي فندم هشوف  شوية حجات كده وان شاء الله خير 
اسر : تمم take your time 
خرجت ريم من غرفة المدير متجهة لمكتبها وبعد بعض الوقت رجعت ومعاها الحل 
عرضته ع آسر واعجب جدا بيه 
وفجاة …………..
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم

‫7 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!