روايات

رواية تزوجت عمده الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم أوشا مصطفى

رواية تزوجت عمده الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم أوشا مصطفى

رواية تزوجت عمده الصعيد البارت العاشر

رواية تزوجت عمده الصعيد الجزء العاشر

رواية تزوجت عمده الصعيد الحلقة العاشرة

غزل صحيت الصبح لقت عيسي لسه نايم
غزل فضلت تبص عليه وهو نايم وتضحك وابتدت تمشي اديها علي شعره
عيسي فتح عيونه وقال صباح الخير
غزل:صباح النور صاحي متأخر انهارده يعني
عيسي:خدتلي اجازه
غزل:اكيد أديت لنفسك اجازه
عيسي:اعمل اي طيب منا بتعب😔
غزل:يغلبان بس عايزه أسألك سؤال بقي كدا
عيسي:أسألي سؤال بقي كدا
غزل:انت حبتني ازاي
عيسي:مفيش ياستي في مره كنت ماشي في الصعيد
شوفت حوريه ركبه علي الخيل بتاعها وتقريبا كدا
كانت أول مره تركبه ومن ورا ابوها كمان
غزل ضحكت وقال ايوا اليوم دا كلت علقه عمري م انساها
عيسي ضحك وقال وبس وبعدين فقدت السيطره علي
حصناها وجه البطل وانقذها وكان انا البطل دا والحوريه وهي انتي ومن ساعتها وانا مغرم بعيونك دي
“اسرتني عيونك لو قابلوني واقول يسلام ”
غزل بضحك:يسلام 😂
عيسي قرب منها وهمس في ودنها وقال وبعدين مقدرتش ابعد عنك وبقيت برقبك علي طول غزل بصت في عيونه و ونسبهم ف عالمهم الخاص
جه الليل والكل أتجمع
قعد الرجاله كلهم مراد وسليم ورزق وبلال
وعيسي وقاسم وجواد وسيف وعدنان ويونس معاهم
برضوا
يونس:أحم يعني والله منا عارف اقول اي ولا ابدأ
إزاي بس للأسف انا حبيت
رزق اتكلم وقال:مين الي أمها داعيه عليها دي
يونس بضحك:بنتك يا عمي
الكل كتم ضحكته
رزق:عيسي خد الولا دا وركبه الشلاحات بنت مين ياض
الي عاوز تتجوزها
يونس:قمر وبص بطرف عيونه علي شبكها وغمزلها
رزق حط رجل علي رجل وقال اطلبها مني تاني
علشان الطريقه الي طلبت ايديها بيها معجبتنيش
يونس:يسعدني ويشرفني يا عمي رزق اني اطلب ايد بنتك قمر
رزق:اسمها الانسه قمر عيد تاني
الكل ضحك علي رزق ويونس
يونس: عمي رزق……!!!!!!
رزق:ماشي يا بني واحنا بنشتري راجل
انا موافق مش هلاقي حد يحافظ علي قمر زايك
يونس قام وضحك وحضن رزق
اتكلم جواد وقال عمي مراد
مراد:نعم
جواد:مالك بس ياعمي قافش عليا ليه
مراد:لاء ياحبيبي انا زاي الفل
جواد:طيب يا عمي انا طالب إيد الأنسه حور
علي سُنه الله ورسوله
مراد:إجري يالا العب بعيد مستحيل اوافق بعد مرور خمس دقايق
سليم ومراد قاموا وحضنوا بعض وقالوا تمام اوي كدا احنا اتفقنا مبروك يا ابو نسب
سليم:قوم ياض احضن عمك قوم جواد قام وحضن مراد
عيسي:طيب يارجاله ألف مبروك عقبال الباقي
قاسم:بصراحه يابابا
رزق:مالك ياقلب ابوك
قاسم:انا بحب بنت اوي من زمان وعاوز اروح
اخطبها أسمها نسمه
بلال:حد من البلد احنا نعرفه
قاسم:ايوا نسمه بنت الحج عمر المنشاوي
الكل بارك لقاسم
اتكلم سيف وقال بالمره بقي
الكل بصله
سيف:عمي بلال انا طالب إيد بنتك شهد علي سنه الله ورسوله
بلال:اممم سبني أفكر سبع سنين كدا
سيف:نعم ياعمي
بلال:قليل نخليهم ٨ ؟؟
رزق:خلاص يابلال بقي ابني طالب ايد بنتك
وبالمرة نخلي فرح البنات وخطوبه قاسم مع بعض
سليم:وانت يابني مش ليك نفس تتجوز
عدنان:السنجله جنتله يمان
عيسي كتم ضحكته علي شروق الي واقفه بقالها نص ساعه وتعبير وشها الي عماله تتغير
شروق:اه يابن سلطح طلح انت وربنا لوريك يا عدنان ماشي
ودخلت جوه …….
تاني يوم الصبح والكل بيفطر
شروق:انا متقدملي عريس وعايز يجي يطلب ايدي
يابابا الكل بصلها وعدنان كان بيشرب المايه شرق
عيسي وغزل بصوا لبعض وعيسي سحب غزل واختفوا
عدنان:الااااه ياروح بابا….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت عمده الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!