روايات

رواية تزوجت اختها الفصل الثالث 3 بقلم همس حسن

رواية تزوجت اختها الفصل الثالث 3 بقلم همس حسن

رواية تزوجت اختها البارت الثالث

رواية تزوجت اختها الجزء الثالث

تزوجت اختها

رواية تزوجت اختها الحلقة الثالثة

مها رفعت عينيها بصت لـ بدر .. وفي ثانية راحت رافعة ايديها ولاطشاه قلم بأقوى ما عندها
مها : كنت فاكره إنكو بتهزروا او انا اللي مش فايقة .. طلعت انت اللي محتاج تفوق وتركز انت بتهبب ايه
بدر عيونه حمرا وبتطلع شرار : انتي بتمدي إيدك عليا يا مها ؟؟
مها : اه بمد ايدي عليك عشان افووووووقك .. عايز تتجوز اختي يابدر ؟ اختتتتتتتي
بدر: اه هتجوز اختك يا مها واللي عندك اعمليه
مها : لا ده انت قلم مش كفاية عليك انت لازم تفوق بجد
جريت جابت الفازة شالت منها الورد في ثواني ولسة هترزعها في دماغه راحت زهرة ماسكه ايديها وهي واقفة بينها وبينه
زهرة بتشيل الفازة من ايديها وبتحطها ع الترابيزة تاني وبتبص لـ مها
زهرة : لا يامها متوديش نفسك في داهية
بتتلفت الناحية التانية وبتبصله : انت جايب منين الثقة اللي مخلياك بتقولها بالبونت العريض آه هتجوز اختك ؟؟
انا مش مستوعبة اللي بيتقال انت جرا لمُخك حاجة !!!!
وبغض النظر عن كللللل تفاصيل الموضوع انت ميييين ضحك عليك وقالك اني هوافق اتجوزك اصلاااا
عاصم : انا اللي قولت يا زهرة .. ومش بس قولت
انا أكدت واديت كلمة وكلمتي هتتنفذ فعلاً.. فرحك علي بدر يوم الجمعة في معاده وفي شقة اختك اللي اتجهزت وبجهاز اختك كمان
عبير : ازاي اللي بتقوله ده يا عاصم هي سويقة ولا ايه !!
الكلام ده مش هيحصل وانا بنتي هتتجوز في معادها وفي شقتهاااا .. انت طول عمرك مفضل بنت فاطمة علي بنتي وانا بسكت واقول يابت اعتبريها زيها زي مها بنتك دي امها ميتة بس لحد هنا وكفااااية
عاصم : صوتك ميعلاش عليا يا عبير عشان مجيش اكلك جوز أقلام اقل منك قدام عيالك انا راجلك وكلامي يمشي عليكي وعلي عيالك ومسمعش صوتك لا انتي ولا بنتك
زهرة : بابا انت واعي للي بتقوله ؟؟؟؟؟؟
انت عايزني اتجوز خطيب اختي اللي بعتبره اخويااا انتو بتقولو اااايه ياجدعان متجننونييييش 😱😱😱😱
وهي بتتكلم ومتعصبة داخت ودماغها وجعتها تاني حطت ايديها علي دماغها واتوجَّعت
عاصم : الكلام في الموضوع ده خلص .. ادخلي ريحي في اوضتك يازهرة عشان تخفي بسرعة وتجهزي لفرحك
مها : بجد والله ؟!!!!
بدر : عن اذنكو ياجماعة انا همشي دلوقتي عشان اغير هدومي المتبهدلة دي وهجيلكو بكرا الصبح بإذن الله
.. فتح الباب ونزل ..
مها جريت علي اوضتها وقفلت علي نفسها الباب .. جريت زهرة وراها وقعدت تدب علي الباب من برا
زهرة : مها افتحي الباب
بتخبط جامد : يامهااااا افتحي بقولك عايزاكي
يامها بالله عليكي انا ما قادرة اقف ولا اخبط ولا ازعق انا كل حتة فيا وجعاني من دماغي لجسمي لمغص بطني اللي مش عارفة مالها والله ما قادرة اناهد
~ مها مبتردش عليها ولا بتفتح ~
زهرة : يامها والله انا ما ليا ذنب في أي حاجة انا متفاجئة زيي زيك ومستحيل اتجوز الجوازة دي أصلا دا انتي اكتر واحدة عارفاني وعارفة ان بدر أخويا عمره ما هيكون غير كدا
وهي عمالة تخبط تعبت ونزلت قعدت في الأرض وسندت ع الباب
أبوها داخل الطرقة لقاها قاعدة في الأرض بالمنظر دا .. جري عليها وبدأ يقوم فيها
عاصم : اوعي أشوفك قاعدة القاعدة دي تاني انتي فاهمه ؟؟
ادخلي علي اوضتك يلا ريحي جسمك انتي تعبانة وخارجة من حادثة ووراكي حاجات مهمة
زهرة: يابابا بالله عليك بطل هزار انا مش فاهمة اي حاجة ، هو انتو اللي اتجننتو ولا انا اللي اتجننت !!
عاصم : اتكلمي مع ابوكي احسن من كدا يازهرة ايه اتجننتو دي ؟
زهرة : يابابا حقك عليا بس انا بجد مش فاهمة حاجة ومش هاتجوز الجوازة العجيبة د..
وهي بتتكلم داخت وحطت ايديها علي دماغها وفقدت الوعي وقبل ما تقع ع الأرض جه حد من ورا مسكها بسرعة ** فريد أخوها من باباها وشقيق مها **
شالها بسرعة جري بيها علي اوضتها ووراه عاصم .. فريد نيمها ع السرير وجاب ازازة ماية وبدأ يرش علي وشها ويفوقها
فريد : زهررررة .. زهرة ياحبيبتي فوقي
بيهز وشها : قومي يازهرة انا جيت ياحبيبتي
زهرة بتفتح عينيها ببطئ وبتبدأ تفوق .. شافت فريد في وشها قامت اتعدلت وحضنته
زهرة : كنت فين يافريد كل ده .. كنت محتاجاك
فريد بيطبطب عليها : معلش ياحبيبتي كان عندي شغل والله .. طمنيني عليكي بس عامله ايه
زهرة : الحمدلله
فريد بيبص لابوه : بابا هو اللي انا سمعته ده صح ؟؟
عاصم : آه يافريد اللي سمعته صح ، خليك مع اختك وانا داخل أنام عشان تعبان
سابهم عاصم وخرج من الأوضة قبل ما يلحق فريد يكلمه
زهرة : فريد انا بجد مش فاهمة حاجة ومعرفش ايه اللي بيحصل دا
فريد : هو انا كمان مش فاهم بس الحاجة الوحيدة اللي عارفها دلوقتي إن لا بابا هيعمل كدا من غير سبب ولا حتى بدر عيل صغير عشان يغير رأيه في آخر لحظة من واحدة لـ أختها
زهرة : ايه السبب اللي ممكن يخليهم يعملوا حاجة زي دي يافريد انا هتجنن .. واختك دلوقتي هتفكر ان ليا يد في اللي حصل وانت عارف دماغها وانا من ناحية خايفة تزعل مني ومن ناحية خايفة عليها لا تعمل في نفسها حاجة وصعبانة عليا ومن ناحية صعبان عليا نفسي من اللي بابا بيقوله ومش متخيلة إنه ممكن يغصبني علي حاجة مع ان بابا عمره ما كان من الابهات اللي بتغصب عيالها
فريد : طيب انا عايزك تريحي دلوقتي ومتفكريش في اي حاجة وانا اول ما الدنيا تهدي هتكلم مع الحج في الموضوع واشوف دماغه فيها ايه
بيقوم يقف وبيبوس دماغها: متقلقيش ياحبيبتي كله هيبقي تمام انتي بس ريحي جسمي
عدلها ع السرير وغطاها وطفى النور وولعلها الاباچورة الصغننة بتاعتها وقفل الباب وخرج
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
بدر بيفتح باب شقتهم وداخل ..
هند أخته: يالهوي ايه الدم ده ، انت كنت فين ولا ايه اللي حصل يخربيتك 😱😱
بدر : شششش ايه الفضيحة دي هتصحي أمك
انا كويس الحمدلله متقلقيش مفيش حاجة
هند : مفيش حاجة ازاي امال ايه اللي علي هدومك دا صلصة ؟؟
بدر : دي حادثة بسيطة بس انا كويس الحمدلله.. المهم انا عايزك في موضوع مهم
هند : معاك .. عايزني في ايه
بدر : فاكرة من شهر تقريباً لما خرجتي انتي ومها وزهرة روحتو مشوار ؟
هند بتبلع ريقها : فاكره آه .. ايه اللي فكرك بالموضوع ده
بدر : طيب من غير لف ودوران .. انا عايز أعرف خط سيركو بالظبط اليوم ده خرجتو روحتو فين وعملتو ايه
هند : خرجنا عادي جدا زي اي خروجة يا بدر وروحنا في ايه
بدر : هند .. انا عارف انك صاحبة مها وهتلفي وتدوري عشان متقوليش اي حاجة تخصها بس بعددد اذنك انا عايز أعرف ايه اللي حصل يومها بالذات
هند : وانا مبلفش وادور يا بدر انا قولت اللي عندي عايز تصدق صدق مش عايز انت حر ، انا هقوم أنام
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
** في أوضة زهرة **
زهرة عمالة تتقلب يمين وشمال مش عارفة تنام من القلق والتفكير في اللي حصل .. فجأة جالها رسالة واتس اب علي تليفونها
مدت ايديها ع الكومودينو جابت الفون فتحته لقت الرسالة من رقم غريب
” الف مبروك ياعروسة ❤️
مش لاقية غير أختك وتخطفي منها الراجل اللي بتحبه ؟
بس عموماً مش هطول في الكلام لأنها كدا كدا مش هتكمل للآخر .. انتي بتاعتي يازهرة وهاخدك حتى لو يوم فرحك وخلي الكلمتين دول في بالك من هنا ليوم الجمعة”
زهرة بتقرا الرسالة ومستغربة كل حرف فيها !!
دخلت ع التروكولر تشوف مين صاحب الرقم اللي باعت الماسدچ ، وكانت المفاجأة 💥💥
اللي باعت الماسدچ “شريف خطيبها القديم”
زهرة : شريف!!!!
وبعد لحظات في استغراب وصدمة .. قفلت التليفون من غير ما ترد عليه بـ ولا كلمة
زهرة : عايز مني ايه تاني يااخي حرام عليك ، مش كفاية اللي عيشته وشوفته بسببك
أعلى ما في خيلك اركبه يا شريف انا فيا اللي مكفيني ومش ناقصاك
مسكت الفون تاني ودخلت ع الواتس فتحت الشات بتاع بدر وبعتتله ماسدچ
” انا عايزة اقابلك بكرا الساعة 9 الصبح في اللوكيشن اللي هبعتهولك وياريت تيجي ومتتهربش عشان عاوزاك فعلاً”
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
*تاني يوم الساعة 9 زهرة واقفة في مكان فاضي شبه مدرسة مهجورة او حاجة زي كدا*
بدر داخل عليها : ايه المكان الغريب اللي جيبتينا فيه ده ؟
زهرة : جبتك مكان هادي عشان متعرفش تتهرب مني ولا تخلع بأي طريقة وتجاوب علي سؤالي
بدر : ايه جو الاستجواب ده 😂
زهرة : هكلمك بمنتهى الهدوء والعقل يابدر
انا عارفة ان انت مش هتقول اللي قولته امبارح ده من غير سبب .. فممكن تفهمني ايه المبرر اللي يخليك تعمل كدا وبابا يصدق علي كلامك ؟؟
بدر بيسرح لثواني ودماغه بتعمل فلاش باك علي كل حاجة عدت
بدر : مفيش أسباب ولا مبررات يازهرة
حسيت إن أختك مش مناسبة معايا وانتي مناسبة اكتر فـ قررت اتجوزك انتي .. سهلة وبسيطة اهي
زهرة : لا والنبي
لعب عيال هو ؟؟؟؟؟
تصحى من النوم ملكش مزاج تتجوز مها فتتجوز اختها
بدر : آه
زهرة : ومين اللي ضحك عليك وقالك اني ممكن أوافق اتجوزك بإذن الله 🤔
بدر : ضحك عليا ايه ده عماد مأكدلي 😂😂😂
زهرة : انا مبهزرررررش يابدر 😱😱
بدر : اهدي بس مالك كدا في ايه
زهرة : اه دا انت شكلك اتجننت بجد بقا .. طيب يا بدر انا مش هتجوزك واعلي ما في خيلك اركبه عن اذنك
بتلف عشان تمشي راح بدر ماسك ايديها
بدر : ولو قولتلك إني هتجوزك يوم الجمعة بالذوق او بالعافيه ؟؟
زهرة : ليه بإذن الله ماسك عليا ذلة وانا معرفش ؟!
بدر بيضحك بخبث :
لا ماسك علي اختك ذلة هتخليكي انتي بنفسك اللي هتقنعي الناس إنك تتجوزيني
زهرة : افندم!!!!!!!!
ذلة ايه انت هتخرف ؟؟
بدر : تحبي تتأكدي بنفسك ؟؟؟

 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت اختها)

اترك رد

error: Content is protected !!