روايات

رواية اسلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت الثالث عشر

رواية اسلام الجزء الثالث عشر

رواية اسلام الحلقة الثالثة عشر

اسر بفرحه… تمام سلام وقفل معاها وراح نحيت اسلام اللي لسه ما فكتش ومسك ايدها باسها وباس راسها وحب… اختك طالعه زيك بس احلي حاجه انها بتحبك وامك بتحبك وعند ناس بتحبك بس انا معنديش حد حتي لم انتي حبتيني من تهوري وعصبيتي كرهتيني بس مستحيل اخليكي تبعدي عني وهحاول ارجعك ليا تاني وتحبيني تاني وراح باسها علي راسها وسابها وطلع بر
اسراء نزلت راحت عند الورشه وركبت العربيه وراحت عند اسر وهي رايحه تلفونه رن
اسراء… الو ايو ياسيف
سيف بتعب وهو ماسك بوقه من الوجع بسبب الضربه اللي ضربها ليه اسر… انتي فين كدا
اسراء كانت لسه هتقوله انها رايحه عند اسر بس بتفكير… ها رايحه مشوار ليه في حاجه
سيف… ها لا عادي بس كنت بسال عشان اسالك علي اسلام هي فين يعني كدا
اسراء… معرفش فين ولو عرفت ابقا اقولك يلا سلام دلوقتي عشان هاخر علي مشواري
سيف… اممم تمام ماشي سلام
سيف قفل مع اسراء وقعد يفتكر اسر عمل فيه اي امبارح
اسراء وصلت عند الفله ونزلت من العربيه ودخلت الفله وعماله تدور علي اسر او اسلام… اسلام اسر انتو فين
اسر وهو نازل من علي السلم… اهلا ب اخت مراتي
اسراء بعصبيه… اسلام فين يا اسر عماله اندم مش بترد
اسر.. اهدي هي نايمه بس عايز اتكلم معاكي انتي دلوقتي في موضوع عشان متاكد انك هتقفي معايا
اسراء بستغراب… هقف معاك انت علي كل اللي بتعمله في اختي
اسر.. اه بس تعالي نطلع الجنينه نتكلم
اسراء بستغراب… اممم طيب يلا
اسر… فتحيه يافتحيه
فتحيه… نعم يا اسر بيه
اسر… اعملي فنجانين قهوه وهتيهم علي الجنينه ولو صحت ابقا عرفيني
فتحيه…. حاضر يابيه
اسراء بستغراب… مين اللي تصحي
اسر… تعالي بس وهتعرفي كل حاجه
اسراء… حاضر يلا وطلعوا قعدو في الجنينه
اسر بتوتر… بصي كنت عايز اقولك
اسراء… اخلص احكي عشان اكيد حضرتك مش فاضي عشان عندك فرح النهارده
اسر… وانتي مين عرفك ان فرحي النهارده
اسراء… اسلام اختي عرفتني امبارح
اسر… اممم طيب اولا كدا انا بحب اختك
اسراء بصدمه… بتحبها كيف ولو بتحبها مكنتش عملت كدا فيها
اسر… اممم معرفتش اني بحبها غير يعتبر النهارده
اسراء… اممم طيب والمطلوب مني اي دلوقتي
اسر… بصي انتي ه…………………
اسراء… يعني عايزني اصدق كل ده واقف جنبك
اسر… اه عشان بحب اختك وانتي بتحبيها وعارف انها بتحبني
اسراء… تمام هقف جنبك واساعدك بس بشرط
اسر… اي هو
اسراء… تبعد عن اختي وتسيبها اليومين دول وياريت حتي تختفي فتره ترتاح فيها من كل اللي انت عملتوا معاها
اسر.. امم بس صعب ابعد ومشوفهاش
اسراء… ده شرطي
اسر… تمام موافق
اسراء… تمام دلوقتي هي فين
اسر… فوق
فتحيه بصوت عالي… ياهانم انتي هتروحي فين وانتي تعبانه كدا ياهانم استني بس يا اسر بيه يا اسر بيه
اسر واسراء سمعوا الصوت قامه يجرو علي جو واسلام كانت لسه هتقع علي الارض اسر جري سندها
وبص في عينها وهي بصت في عينه وسكته شوي
اسراء… اسلام انتي كويسه
اسلام فاقت من سرحانها وبعدت عن اسر بسرعه وبعصبيه… ابعد عني اوع تقرب مني انا بكرهك بكرهك
اسر جه يقرب اسلام رجعت لوره وبزعيق… قولت ابعد انت مبتسمعش
اسراء قربت من اسلام حضنتها عشان تهديها… اهدي بس ياروحي اهدي
اسلام بعياط… اسراء خديني من هنا ارجوكي مش عايزه اشوف وشه عشان خاطري
اسراء… حاضر بس اهدي وبصت ل اسر واسر هز راسه بروحوا واسراء خدت اسلام وطلعوا ركبه العربيه اللي هتوصلهم البيت واسلام حضنها وعماله تعيط
اسر قعد علي الكرسي زعلان عشان هو اللي وصل لنفسه لكدا وبيبص لاقي تلفونه بيرن
اسر… نعم
عمو… انت فين مش الفروض فرحك كمان كام ساعه
اسر… متعليش صوتك ومالكش فيه مش عليك ابقا موجود في الفرح يلا سلام وقفل في وشه
ملك… ها ياخالوا هيجي الفرح
_اه هيجي ياحبيبتي هو يقدر ميجيش ولا اي يلا روحي حهزي نفسك والبسي فستان يلا يامي خديها
مي… حاضر ياعمو يلا ياملك وخدت ملك وراحوا يجهزوا
بليل
اسر كان في الفرح واسلام قاعدها في اوضتها وقافله الباب وعماله تعيط واسر رن علي اسراء يطمن علي اسلام
اسراء… لسه في اوضتها من وقت مجينا بتعيط ومش راضي تفتح الباب
اسر بحزن… حاولي طيب معاها ارجوكي متسيبهاش كدا
اسراء بعصبيه… مهو انت السبب في اللي هي فيه دلوقتي
اسر بعصبيه… مش وقته الكلام ده اخلصي
اسراء… طيب بس متزعقش يلا سلام
اسر… سلام
مي من وره… بتكلم مين ياسر دلوقتي
اسر… عادي المهم اي طلعك من الفرح
مي بشك… الماذون جه وعمب بيقول يلا عشان نكتب كتب الكتاب
اسر… حاضر يلا ودخل معاها يكتبوا الكتاب
اسراء دخلت عند اختها وحضنتها… ارجوكي كفايه بقا كفايه
اسلام… بقا انا بعد محبه يعمل فيا كداليه بس يارب يعني يوم محب يحصل معايا كدا عملت اي في دنيتي انا بس كدا
اسراء بعياط علي اختها.. اهدي بس ياقلبي وكل حاجه هتتصلح بس عياط عشان خاطري عندك
اسلام… مش قادره الشخص اللي انا حبيته اغتص.. بني لا وفرحه النهارده علي حد غيري
اسراء بعياط… هدي طيب عشان خاطري وقعدت تهدي في اختها
اسر كتب الكتاب وخلصوا الفرح وسافر هو وملك علي لندن يقضوا شهر عسل
بعد اسبوع
اسراء… حبيبتي هتفضلي قاعدها كدا في البيت
اسلام… مش قادره اروح الشركه واشوفه هناك
اسراء… طيب مهو مينفعش تفضلي كدا حبسه نفسك في الاوضه وبتبص لقت الباب بيخبط اسراء طلعت تفتح الباب
سيف… اسراء عامله اي
اسراء… سيف الحمدلله اتفضل ادخل
سيف… امال اسلام فين
اسراء… قاعدها في البلكونه اتفضل ادخل اتكلم معاها
سيف .. حاضر وراح علي البلكونه عند اسلام
سيف… الحلوه قاعدها بتفكر في اي ومختفي ليه كدا
اسلام مسحت دموعها… عادي موجوده اهو اتفضل اقعد
سيف… حاضر وقعد احكيلي بقا مالك مش بتيجي الشركه ليه
اسلام… عادي تعبانه اليومين دول بس شوي
سيف.. الف سلامه عليكي طيب يلا بقا انزلي الشركه ساعديني مش كفايه اسر مش بيجي
اسلام بلهفه… مش بيجي ليه في حاجه
سيف بستغراب من انفعالها وخوفها… لا عادي بس انتي عارفه عريس جديد بقا وراح شهر عسل مع مراته ل لندن
اسلام حزنت وحاولت متبينش زعلها… اممم ربنا يسعدو
سيف… يارب ويسعدك المهم يلا قومي البسي وتعالي معايا الشركه
اسلام… مش قادره والله
سيف… مش عايز اعزار يلا معايا
اسلام… بس
سيف… مبسش يلا قومي
اسلام… حاضر هروح البس ونروح
اسراء وهي داخله… ايو بقا ميجبهاش غير رجلتها فينا من اسبوع
سيف… هههه موجود بس كنت مشغول بس اديني جيت
اسراء… هههه والحمدالله انك جيت
اسلام… اسيبكم واروح البس بقا وراحت لبست ونزلت راحت معا الشركه وبدات تشتغل عادي
بعد شهر
سيف… اسلام خلصتي الشغل اللي طلبته منك
اسلام… اه اهو وقامت تدهوله داخت وكانت لسه هيغمي عليها سيف جري سندها
سيف… انتي كويسه
اسلام… اه بس مش عارفه مالي دايخه من الصبح
سيف… طيب يلا نروح للدكتور
اسلام…لا عادي اكيد من الشغل المهم الملف اهو خلصته خدو
سيف… تمام وبرضوا جهزي نفسك بعد منخلص الشغل وانتي مروحه هوصلك واخدك علي دكتوره تشوفك
اسلام بضحك… عارفه انك مش هتسيبني ابدا غير لم توديني وتكشف عليا وتطمن
سيف… هههه وهو في اغلي منك عشان اقلق عليه
اسلام بنحرج… ها
سيف… يلا انا رايح مكتبي
كل ده واسر قاعد قدام الاب بتاعه وشايف كل ده وقاعد متعصب جامد وعينه احمرات اووي من الضغب والغيره
ملك… اسر ياحبيبي مش هنخرج بر
اسر كان ماسك الكبايه في ايدو راح رمها عليها راحت صدتها وبعدت ومجتش فيها
اسر بغضب… اطلعي بر من وشي بسرعه
ملك… طلعت تجري من الخوف علي بر
**************.
اسلام خلصت شغل هي وسيف وسيف خدها عندو دكتوره وفحصتها
سيف… ها يادكتوره اسلام اخبارها اي
اسلام وهي لسه هتقعد علي الكرسي
الدكتوره… الف مبروك المدام حامل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك رد

error: Content is protected !!