روايات

رواية طفله في حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسيل باسم

رواية طفله في حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسيل باسم

رواية طفله في حياتي البارت الثامن عشر

رواية طفله في حياتي الجزء الثامن عشر

رواية طفله في حياتي الحلقة الثامنة عشر

عمري م اقدر اتخلى عنك . بم..وت ولا اخلف بوعد قطعته ليك .. قالتها جنا وهي بتبكي بشدة ابتعد عنها نوح بضيق
اكملت جنا هددني بيك و بماما .. هددني بابني ….
بصلها نوح بانتبها كملت وهي بتلمس على وجه …. قالي روحي واطلبي منه الطلاق رفضت ضربني اوي . وعلى شوية ابني كان هينزل بس جاسر اتمسك بيا وانا علشان سلامته روحتلك الحبس
وقلت ال قلت بس انت رفضت اضطريت اكدب عليه
واقوله انك طلقني .. مكنتش عايزة اسافر ألمانيا كان هيرجع
يضربني بس ماما وقفته سافرت وقلبي فضل هنا
بقيت مديرة تنفيذية في شركة وبقى عندي فلوس بس لسا معاملته ليا متغيرتش ذي م يكون مش بنته لازم كل حاجة هو عايزها تتنفذ علطول انا استحملت كل ده علشان ابننا ي نوح
نوح طب وانا .. انا فين في كل ده
الحقيقة انه حبك لأمك و لابنك نساكي نوح وحب نوح
جاء يمشي بس مسكته
جنا بذهول حتى بعد كل ال قولته معقول مش عارف اني لسا بحبك ذي الاول ويمكن اكتر كمان
نوح بغيرة لا دلوقتي بقى فيه عمرو . لو كنتي نسيتي كان خطيبك قبل منا اظهر في حياتك من تاني …
جنا خطوبتي. من عمرو ذي باقي ال حاجات ال عملتها غضب عني بدليل اني جرحت صباعي علشان ميحطش الخاتم في أيدي انا اذاي ارضى بواحد تاني وانت في قلبي ي نوح صدقني ارجوك
نوح بغضب مش قادر مش قادر اصدقك .. انا مبقتش نوح القديم ال يصدقك على العمياني انا واحد انطعن في ظهره في أشد اوقات حياتي ..
جنا بياس نوح ارجوك اسمعني
قاطع حديثهم صوت هاتف نوح رد نوح عليه بضيق
تمام ي تمارا شوية وقت وتلاقيني عندك سلام
قفل بضيق بصتله جنا بذهول وقالت بغيرة. مين دي
بصلها نوح بعجرفة وانتي مالك
جنا بغضب انت رجعتني حياتك غصب عني فمش تجي دلوقتي تكلم بنات أشكال و الوان وانا على ذمتك احترمني شوية ي اخي
نوح باستمتاع وتسلية مممم وانتي مالك متعصبة كده ليه
مش انا غصبتك ورجعتك حياتي المفروض يكون آخر اهتمامتك انا بكلم مين ولا بشوف مين .. ولا انتي غيرانة
جنا لا مش غيرانة ولا حاجة .. بس بدافع الفضول عايزة اعرف مين دي مش اكتر ولا أقل
نوح بكدب طب هريح فضولك واقولك انه دي خطبتي تمارا .. مش بس انتي خطبتي انا كمان خطبتها وقريب هتجوزها واجبهالك ضرة تشوف احتياجاتي ال حرمتيني منه سنتين…
جنا. بدموع وقد شعرت بان عالمها قد انهار فوق رأسها
خطيبتك … طب وانا
ندم نوح على م قاله لم يتوقع انها م تزال تلك الطفلة الهشة عكس مظهرها التى اكتسبته في هذه السنتين الماضية
جنا بدموع … معاملتك القاسية ليا وكرهك ليا مش علشان انا بعدت عنك لا علشان انت بطلت تحبني واحدة غيري جاءت وخذت مكانتي في قلبك و حياتك . وأنا هنا مش اكتر من خدامة تربيلك ابنك وتجي تتسلى معها وقت م تكون زهقان
نوح بضيق. انتي بقيتي بتخرفي في الكلام ي جنا مش
جنا بغضب. قولي اني غلط في تفكيري . انت قولتهالي بلسانك
انت عرفتني مطرحي في حياتك من اول يوم
جارية لنوح. بيه يتسلى معها ويرجع يرميها اول م يطلع النهار
صفعها بقوة وبشدة ألمتها غضب من مجرد تخيل م تتكلم عنه هي أغلى من هذا هو كان يكذب عليها ليختبر غيرتها عليه لكن لم يتوقع انها أصبحت تفكر بهذا الشكل المنح..رف ااصبحت لا تعلم من هو نوح .. هل معقول انه تغيير كتير ام هي التى تغيرت في هذه السنتين….
نوم بغضب ازاي تفكيرك رضي يصورلك اني حيو.ان وهمه شه.وته وبس . لو في يوم من الأيام عرفتيني هتعرفي اني مش كده انا ام.وت ولا ادخل حد بعدك حياتي . تمارا سكرتيرتي. مش اكتر ولا أقل … الأحسن مشوفش وشك بعد. كده لاني حقيقي قرفان من طريقة تفكيرك
مسكت جنا بلهفة .. نوح ارجوك آسفة انا آسفة
نوح بغضب ابعد عني انا مش طايق لمستك
هزت جنا راسها بلا لا مش هبعد .. كل ال قولته من غيرتي عليك ي حبيبي . حبي ليك اكبر من انه يستحمل فكرة انه في حد غيري في حياتك أنانية في حبي ليك اعذرني بس دي الحقيقة اني بعشقك فوق م تتصور .. أنا قولتلك كلام غبي بس حقك على قلبي آسفة آسفة
بقت تبوسه في وجه كله وهو مسحور فيها
نوح وبيحاول ميضعفش من ناحيتها جنا ابعد….
باست..ه في شفايفه بحب وشووق سنين نسى كل حاجة معها واحتل خصرها بين اديه واكمل تقبي..لها بعنف وشووق لها فقط
دخل عز اوضته بتعب وهو بتمنى تكون مراته عقلت وبطلت ال هي فيه الولاد نعمة من عند ربنا وكل حاجة بوقتها وهو دلوقتي عايزها هي وبس . عايزها تعرف انه بيحبها اكتر من اي حاجة
دخل واستغرب الجو ال هي عملته في الاوضة وفي نفسها
عز بذهول اي ده
احاطت عنقه اطاحت بعقله … وحشتني
النهارده مفيش غير دلع وبس
قبلها بكل رومانسية ابتعدت عنه تذمر عز بضيق
رايحة فين
اجلسته على طرف السرير .. هرقصلك
نظر لها بطرف عينه … هتعرفي
ضحكت بدلع احكم انت بقى إذ اعرف ولا لا
وبدأت ترقصله بكل حرافية ودلع جذبها لعنده وبقت شبه مستلقي فوقه
عز برغبة كل ده كنتي مخبية عني فين
عضت على شفايفها بخجل .. عجبتك
عز ده انتي تعجبي الباشا ي معلم
ريتال بحب بحبك اوي ي عز نفسي افرحك اكتر من كده
عز بحب كفاية على اسمع الكلام ده منك … انتي كتير عليا صدقيني
ريتال بفرح .. طب سبني اكمل رقص
عز وهو بيلمس على جسم..ها بجر..اء لا في حاجات اهم من الرقص دلوقتي ……
بعد وقت بعد عز عنها لما سمع صوت صراااخ جنا
انتفض ولبس ملابسه وخرج سلاح واعطاءه لريتال
خلي معاكي لو اي حد دخل غيري اضربي عليه بالنار فاهمة
هزت ريتال راسها بلا لا مش هعرف
عز صدقيني هتعرفي انا هشوف في اي و اجيلك ي حبيبتي
ريتال بدموع عز لا متسبنيش..
لكنه كان قد غادر وذهب الي غرفة نوح و جنا بحذر
بس اتفاجاء لما لقى اخوه واقع في الأرض وفاقد وعيه وجنبه في ازارز مكسور جرى ليه عز بلهفة يفوقه
عز بقلق نوح ي نوح فوق ي اخي نوح
وراح جاب مية رشها عليه وهو بيحاول يفوقه لحد م فااق وأخيرا اتاوءه بألم وهو بيمسح على راسه لقى شوية دم
في ايده ..
نوح بألم اي ال هحصل. ااااااه
عز مش عارف سمعت صوت عياط جنا جيت لقيتك بالحالة دي
نوح بانتباه. جنا. هي فين
عز بخوف من رد فعله ملقتهاش انا لقيتك وحدك في الاوضة جنا مش موجدة ..
نوح بقلق ازاي مش موجودة ااحنا كنا مع بعض لحتى
عز. اي ال هحصل ي نوح
ابتعد عنها بصعوبة .. مش هتاثري عليا انا لسا زعلان منك
جنا بسعادة المهم انك لسا بتحبني وانا هعرف اراضيك بعدين
مسكت يده جنا انا عايزة اقولك حاجة ي نوح انا ….. عمرو
ضيق نوح حاجبه باستغراب اي ال هيجب سيرة عمرو دلوقتي وفجاءة بس حس انه في حد ضربه على راسه بالاباجورة
صرخت جنا بفزع على شكله نوح ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله في حياتي)

اترك رد

error: Content is protected !!