روايات

رواية إبنتي الصغيرة الفصل الثالث 3 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية إبنتي الصغيرة الفصل الثالث 3 بقلم نورا محمد ابراهيم

رواية إبنتي الصغيرة البارت الثالث

رواية إبنتي الصغيرة الجزء الثالث

إبنتي الصغيرة

رواية إبنتي الصغيرة الحلقة الثالثة

ملك حست بحركة غريبة في الأوضة بصت حواليها ملقتش حد ورجعت بصت قدامها بس لاقت اللي بيمسك شعرها من وراه اتفزعت من مكانها وصوتت والمجهول حط ايديه علي بوقها بس زين سمع صوتها بتصرخ
زين بفزع: طلع لفوق وراح لأوضة ملك شافها قاعدة في الأرض بتعيط وايديها مجروحة
زين بخوف وقلق: ملك، اي اللي حصل، اهدي وفهميني، في اي
ملك بعياط: حر… حرامي حرامي ي زين ك… كان معاه سك. ينة وانهارت في البكاء
زين اخدها في حضنه وطبطب عليها وشالها وحطها علي السرير
سليمان دخل بقلق: مالها ي زين ي بني
زين: في حد غريب دخل البيت يبوي ملك شافته وهو معاه سك. ينة و لولا انها صرخت كان حصلها حاجة
سليمان بغضب: مين اللي إتجرء ودخل بيت سليمان كبير البلد وخرج لبراا وناده علي الحارس : عثمااااان انت ي زفت
عثمان بتوتر: ايوه يسعادة البيه
سليمان بصله بحدة: ومسكه من قميصه بغضب: انت كنت فين انت والرجالة الي برا دي لما الحرامي دخل بيتي يحيوان منك ليه
عثمان: مفيش حد دخل ولا خرج يسعادة البيه غير علوان بيه والست مرته والواد الشيال اللي جابوه غير كده محدش يقدر يدخل البيت يبيه

 

سليمان: طب غور من قدامي دلوقت شدد الحراسة علي البيت وبزيادة يلاا …. عثمان لف وجري من قدامه وسليمان راح يطمن علي ملك
بقلمي نورا محمد ابراهيم
سيدة بزعيق: يعني اي مقتل’تهاش امال انا بعتك عشان اي
ابنها عمار: ملحقتش اعمل حاجة اول ماشوفتها صرخت في وشي ومسكتها وكنت هخل’ص عليها بس مقدرش يما عور’تها في ايديها وسبتها وجريت
سيدة: طب غور من قدامي دلوقت جاتك القرف غوور
علوان خرج علي صوت زعيق مراته وسألها
علوان: مالك ي مرا انتي بتزعقي في الواد ليه
سيدة اتوترت وخافت تقوله: لاه ي خوي مفيش حاجة اني بعته يجيب طلبات للبيت ومراحش فزعقتله بس. يخوي
علوان بنظرة شك: متأكدة ي مرا انتي ولا ابنك عمل مص’يبة حديدة وانتي بتداري عليه زي عوايدك
سيدة: لاه ي علوان معملش حاحة، هقوم احضرلك الوكل
بقلمي نورا محمد ابراهيم
زين قاعد جمب ملك بيخيط الجرح اللي في ايدها
زين: استحملي شويا يملك خليني اخيطلك الجرح
ملك بدموع : ب.. بتوجعني ي زين مش مستحمله
زين بحنيه وحب واضح وبرئ
: معلش ي حببتي، خلاص خلصت اهو، يلا قومي خدي دوش وتعالي علشان اكملك حدوتة الأميرة والوحش
ملك بإبتسامة: بجد ي زين هتحكيلي حدوتة

 

زين كان خلص الجرح وربطه كويس وباس كف ايديها
: بجد ي قلب زين، انتي متعرفيش انتي غالية اوي بالنسبة لي ي ملك انتي بقيتي جزء مني بحس اني عدي عليا يوم مشوفكتيش فيه بتجنن مت وانتي صغيرة لسة كانت عيوني عليكي انتي بس كنت بقول لنفسي انت كبير اوي عليها زين مش هتنفعك بس لأ، ساعات بحس اني في حاجة جوايا بتشدني ليكي ي ملك انتي ملكتي قلبي زمان من اول لحظة شوفتك فيها واتنهد بحب صافي وقال بحبك ي ملك دا حت….
بيبص عليها لاقاها نامت علي رجله اتنهد بقلة يحيلة وابتسم
: مش هتتغيري ابدا بتيجي في اللحظات الرومانسية وتبوظيها بحركاتك دي وعدلها علي السرير وشد الغطا عليها وإتاكد انها نامت وباس جبينها ونزل
بقلمي نورا محمد ابراهيم
رقية: طمني يبني هي عاملة اي دلوقت
زين: متقلقيش عليها ي أمي هي بقت كويسة زينة
رقية: ربنا يطمنك عليها يولدي
سليمان ناده علي زين، استأذن من رقية وراحله
فتح باب مكتبه ودخل وقعد قصاده

 

سليمان بتسأول: دخلت علي بت عمك ي زين أوعي تكدب علي ابوك
زين اتوتر ومبقاش عارف يرد بإيه بس قرر انه عرفه بالحقيقة
وبص لابوه وقال…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية إبنتي الصغيرة)

اترك رد

error: Content is protected !!