روايات

رواية تزوجت حبيبة اخي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم إسراء هاني

رواية تزوجت حبيبة اخي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم إسراء هاني

رواية تزوجت حبيبة اخي البارت السابع والعشرون

رواية تزوجت حبيبة اخي الجزء السابع والعشرون

تزوجت حبيبة اخي

رواية تزوجت حبيبة اخي الحلقة السابعة والعشرون

أحبك اليوم و غدا
سأحبك في كل وقت
فأنت في دمي و في روحي
استيقظت وجدت نفسها في حض.نه يضمها كانه خائف آن تغادر عيونه تلمع بشدة ينظر إليها بجنون
آسر و هو يق.بلها قبلات متفرقة بحنان : صباح الورد على احلى وردة في العالم
ندى وضعت يدها على خده و بدأ بتقب.يلها : انت ما نمتش
آسر : تؤ
ندى : ليه
آسر : مش مصدق انه العيون هادي اللي انا مع الفرحة ما بعرفش انام و الليلة مش بس فرحان ده قلبي حيطير من مكانه
ندى : ربنا يفرح قلبك كمان
آسر : طول ما انتي في حياتي و انا قلبي طاير
ندى : ينفع اطلب طلب صغنن
آسر: لا طبعا
ندى بكشرة
آسر : انتي تؤمري و انا بس انفذ اي حاجة لو روحي

 

ندى : يا قلبي و يا كل حياتي ينفع نأجل سفرنا
آسر : ليه بس
ندى : فرح سامر و اسراء اخر الشهر و مش حاقدر اسافر و ما احضرش الفرح
آسر : و انا طبعا ما يرضنيش ما تحضريش الفرح المهم انك معايا و في حض.ني هنا في اي بلد تانية مش مشكلة و العمر لسة قدامنا انا بحبك اوي اوي اوي
////
استيقظ في الصباح و جهز الفطور و جلس بجانبها يلعب بشعرها حتى فتحت عيونها
هبة ” صباح الخير
عمر : يا صباح البحر في العيون اللي تسحر ما تبصليش كدة يا بنت بحلاوتك جت القر.ف بجمالك
هبة بضحك : بقى كدة و ايه الجمال ده فطور و جو غير شكل ايه الرومانسية دي
عمر ” ده أقل حاجة عندي يا بنتي ده انا بيتعلموا مني
هبة : واضح جدا الله يرحم
عمر : ده انتي قلبك اسود طيب مش مأكلك حاكل لوحدي
هبة بضحك : خلاص خلاص حاخد دوش سريع و احصلك علق عالشاي
عمر : لا والله

 

هبة : بسرعة ما تتأخرش هههههه
ذهبت تستحم و خرجت تضع منشفة حول جس.دها و
و منشفة تنشف بها شعرها
دخل الغرفة ظنا انها ما زالت بالحمام ليسألها كم معلقة سكر
عمر : هبوش كم معلق …..
نظر إليها و الا جس.دها الجميل و المياه ننزل على جس.دها أعطتها اغراء و جمال كبير
اقترب منها و نظره يتأمل بها بشغف شديد رجعت إلى الخلف من شدة خجلها لكنه لم يتكلم اقترب منها كثيرا نظر في عيونها ثم إلى شف.تيها الكرزية اغمضت عينيها تشتم عبيره اخفض رأسه ليقبلها بجانب شف.تيها قبلة جعلتها تنتفض ثم مضى ناحية شف.تيها يق.بلهم بحنان و سحر شديد ليحملها و يضعها على السرير رها و يده ممسكة بيدها حتى بدأ يزيل عنهم ملابسهم و سحبها إلى عالمه الخاص حتى أصبحت زوجته قولا وفعلا كانت سعادتها لا توصف فهي بحضن حبيب قلبها و من تمنته طوال حياتها
///// ا
_ اتجوز و انا اقسم بالله لاندمه لاخلي يتمنى الموت ما ينوله بقى انا يسيبني عشانها ده صار واحد تاني مش بحبها ده انا حاخلي يبكي دم لما تسيبوا و بمزاجها اااااه يا مين يمسكني اياه حاشرب من دمه
=اهدي بس خلينا نعرف نفكر انتي مش قولتي قبل كدة انك كنتي حامل منه و خلاكي تنزلي
_ ايوة بحجة انه مش عايز يتجوز دلوقتي
= انتي تظهري دلوقتي و تدوري واد بعمر يكون من يوم ما عرفتي انك حامل يعني ٣ سنين تقريبا و تروحي تقوليلوا خود ابنك انا نسافرة حيترجاكي تطلبي ١٠ مليون دولار و تسافري
_ يا ابن الايه فكرة تجنن لاقيلي واد تكون عيونوا سودا و كبيرة يكون بيشبهه كدة و بعمر ٣ سنين ده انا حخلي يتجنن
= ايوة بقى تعالي بقى عالسرير نحتفل بخراب بيت آسر باشا ههههههه
/////

 

سامر : يلا يا رجالة عايز اخر الاسبوع تكون جاهزة
العامل : ان شاءالله يا استاذ
اسراء : الله تجنن
سامر : تجنن لانك فيها ده انتي اللي محلية الدنيا كلها يا روح قلبي ياااااه ياااااه ة اخيرا حاتجوز و انام بغرفة وحدة و جمبي وحدة ابو.س فيها طول اليوم كدة
اسراء بخجل: عفكرة احنا حانام كل واحد بغرفة لوحدوا
سامر و هو يفتح فمه : هاااا ليه يا حلوة راضعين عبعض
اسراء : عشان انا ما بعرفش انام و حد جمبي
سامر : انا مش حنام جمبك يا قلبي انا حنام 😉
اسراء : انت قليل.. الادب على فكرة
سامر : انتي لسة شوفتي قلة أدب ده انا حاعوض السنين اللي فاتت كلها
اسراء : لسة مصمم ما تعزمش عمر
سامر بحزن : ايوة اعزمه على فرح طليقته إلى اذاها بكل الطرق انا و لا يمكن انسى جرحك و دموعك و قد ايه اذاكي بدون سبب حرمني منك و بدال ما يصونك يجرحك ده انا كنت حموت و اللي مصبرني انه اخويا ما فيش منه ازاي صار كدة
اسراء : خلاص اهدى اكيد كل حاجة حتكون احسن
سامر: يارب يا قلبي يارب عمر غالي عندي اوي اللي عمله ده خلى نزل من نظري جدا
////
فتح عينيه و هي بحضنه ضمها لحضنه بقوة فتحت عيونها تنظر إليه بعشق شديد
ندى : صباح الورد

 

آسر : صباح الندى يا نور عيني
ندى : النهاردة حاتنزل الشغل النهاردة
آسر : شغل شغل ايه انا استقلت على فكرة
ندى : والله و انا ما اتجوزش واحد عواطلي اقعد اصرف عليه قول كدة تجوزتني طمعان عشان فلوسي
آسر بضحك حتى ادمعت عينيه : عواطلي و تجوزتك طمعان اللي هو انا يعني آسر خالد ههههه
كتف أيدها و بدأ يق.بلها و هو يضحك بكل صوته
ندى : ربنا يسعد قلبك كمان و كمان بس عشان خاطري روح الشغل كفاية كدة ما احنا حنسافر بعد الفرح
آسر : حاضر حنلعب عريس و عروس الاول بعد حاروح
ندى : انت ما بتشبعش
آسر : تؤ نسيتي ميرنا قالتلك ايه
غضبت حاولت فك ايديها لكنه كان محكم امساكها ضحك بقوة
آسر : بموت فيكي و انتي غيرانة كدة بتصير قمرين في بعض
ندى : طيب سيبني وروح لميرنا بت…..

 

ليغلق فمها بطريقته و يأخذها إلى جولة خاصة جعلتها تنسى لماذا كانت غضبانة و بعد فترة قام و استحم و ذهب إلى شغله على مضض كان يقدم خطوة و يرجع عشرة
//// ا
_ ايوة يا فاندم وصل الشركة
= اخيرا العريس وصل انا جاية
كان يمضي أوراق و يعمل بسرعة حتى يرجع إلى عشق قلبه
لتدخل مكتبه نظر امامه لم يصدق عينيه بعد هذه الاعوام مالذي جاء بها بحلق عينيه في ذهول
كريستين: وحشتني اوي اوي
آسر : كريستين ايه اللي فكرك فيا
كريستين : انت مش عايز تشوفني هو ده حبنا بتاع زمان و انا مش حاتجوز دلوقتي و انتي الوحيدة اللي دخلت قلبي بس اعطيني شوية وقت و خلتني انزل ابننا
آسر : الموضوع ده قديم و خلص يا كريستين راجعة ليه
كريستين : رجعت بعد ما تجوزت عشان اخرب بيتك
آسر بابتسامه: عايزة ايه من الاخر داخلة بموضوع الحب و انتي عارفة و انا عارف انك بتموتي في الفلوس
كريستين : جاية اخد حق ابني
ابتلع ريقه بصعوبة حتى كاد يختنق

 

آسر : حق مين
كريستين : ابننا يا آسر
آسر بخوف: ابننا انتي مش نزلتي و خدتي التمن
كريستين : لا ما نزلتوش
ندهت على شخص كان و أقف بالخارج دخل عليها بطفل عمره من فترة ما تركهها و كانت قد أتت به يشبه كثيرا شعر ان السقف هبط عليه يكاد يفقد وعيه هل فعلا ابنه نعم يشبهه لا لا ليس لي اولاد أولادي سيكونوا من ندى
شهق بفزع عندما ذكر اسمها ندى اي ندى ماذا سيحدث لها أن علمت هل هل سستتكرني لا لا لا الموت أهون بكثير هل انتهت أحلامي الجميلة و بدأت الكوابيس من أين أتيتي يا كريستين ستحرميني من أجمل شئ في حياتي لكن ان حدث لن اعيش يوما في هذه الحياة بدونها
بكى و بكى و بكى حتى ذهب صوته
آسر بصعوبة : عايزة ايه
كريستين : مش عايزة انت خود ابنك و انا حسافر
آسر بعصبية: عايزة اييييه اخلصي
كريستين : ٥٠ مليون دولار و ما تشوفش وشي في حياتك كلها لا انا و لا ابنك
آسر بدون اي تفكير : موافق
فهي اغلى من اي مال
كريستين بصدمة : للدرجة دي بتحبها
آسر بابتسامه : بحبها لسة ما تخلقتش الكلمة اللي تعبر عن اللي في قلبي ناحيتها

 

أعطى لها شك بالمبلغ أخذته و خرجت و هي في غاية السعادة و خرج بسرعة البرق يركض لها عندما شعر انه ممكن ان يفقدها قلبه كاد أن يقف وصل البيت و هو ينهج من خوفه دخل يبحث عنها و ينادي بأعلى صوته
ندى : انا هنا يا حبيبي في المطبخ
احتضنها و أخفى وجهه في عنقها يبكي بهسيترية حتى اخافها جدا حاولت الافلات
ندى : في ايه يا قلبي مالك
آسر : خليكي عشان خاطري خليكي
ندى : طيب قولي مالك
آسر : خايف اوي اوي يا ندى
ندى بقلق : من ايه
آسر : خايف تسبيني
وضعت وجهه بين كفيها تتأمل عينيه و خوفه الواضح
ندى : اسيبك اسيبك ليه حد بسيب روحوا يا آسر
آسر : طيب اوعديني ما تسبيني لأي سبب كان
ندى: اوعدك اوعدك بس اهدى عشان خاطري
آسر : مش عايز آكل عايز انام انام بحض.نك يا ندى
ندى : حاضر يا روح قلب ندى
ذهبت إلى الغرفة وضعته في حض.نها تشبك بها بقوة و هو يرجف بشدة كانت تلعب بشعره و تقرأ القرآن حتى نام
ندى : يا ترى مخبي ايه يا آسر و ايه اللي خلاك كدة بس انا بعمري ما حسيبك لاني بعمري ما حلاقي حد يحبني قدك
////

 

سافر عمر و هبة و حدد سامر الفرح لتتفاجئ ندى بأنه سيعمله بدون اخاه
ندى: انت بجد مش عايز تعزم عمر يا سامر
سامر : ايوة و انتي عارفة ليه
ندى ؛ انا لآخر لحظة كنت ساكتة لكن حاقولك عمر عمل كدة ليه بس استحمل وجع ضميرك
سامر : يعني انتي عارفة ليه
ندى : للاسف مش حتستحمل الصدمة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت حبيبة اخي)

اترك رد

error: Content is protected !!