روايات

رواية ابني ازاي الفصل السادس 6 بقلم ملك

رواية ابني ازاي الفصل السادس 6 بقلم ملك

رواية ابني ازاي البارت السادس

رواية ابني ازاي الجزء السادس

ابني ازاي
ابني ازاي

رواية ابني ازاي الحلقة السادسة

ندي بخوف: مين يعلي مين
علي بقلق: محمد اخوكي
ندي بصدمه: ميننن مستحيللل
علي: محمد اخوكي عايش ومش في غيبوبه ولا حاجه هوا عندو السرطان وده ابنو وهوا مقلقيش عشان عايزك تربيه كا خالتو واحمد كان صاحبو بس حصل شويه مشاكل وبقا تحت ايديو واللي بيقولو عليه بيعملو وكريم يبقا ابن محمد ومحمد سافر بره مصر يتعالج من المرض بس هوا في المراحل الاخيره وهيموت
ندي بصدمه ودموع: يعني يعني محمد هوا كل السبب في كل اللي حصل
علي: لا مش بس محمد محمد اخوكي ابنو كريم حد خطفو محمد اخوكي ليه اعداء كتيرر جداا والباشا الكبير بتاعهم هوا اللي خطفو وي لما رجعو رجعو ليكي لان هوا خاطفو من ساعت ما اتولد فا محمد ميعرفش شكل ابنو فا الباشا بتعهم هوا اللي بعتهولك ولما محمد عرف الحقيقه وشاف وش الباشا الكبير بتاعهم قالو اكيد هيبلغو عليه البوليس فا حاولو يقت*لوه عشان ميعرفهمش عشان الناس الكبار دول بيشتغلو في السلاح وي المخ*دارات وحاجات تاني كتير فا خافو يقولو وشو لي البوليس فهمتي
ندي ودموعي نزله زي الشلالت: فهمت فهمت
خدت شنطتي ومشيت ونا مش شايفع قدام من العياط وفضلت امشي ومكنتش عايزه اروح ودلوقت بس عرفت لي احمد مكنش بيخليني اشوفو ويقولي خطر نا فعلا كونت غيبه لو كونت ربط الخيوط بي بعض كونت عرفت مين السبب بس مهما محمد عمل حقو راح مهما كان.
مكان تاني مجهول:
الباشا: يعنيي اي الزفت محمد سافر
واحد من رجالته: يااباشا سافر
الباشا: انتو مش قولتو دخل فغيبوبه ومش هيفوق منها
واحد من رجالتو: حصل بس هوا سافر ده اللي احمد قالو
الباشا بعصيبه: غ*ور من وشي ماشي ياحمد نهايتك قربت علي ايدي نت وصحبك هه وضحك بسخريه
نرجع لي ندي بقا الغلبانه’*
فضلت اعيطت كتير لحد معيني ورمت من العياط
ندي: يعني محمد اخويا ابنو كريم وليه مقاليش اول معرف عشان هما راحو يقت*لوه قبل ميقولي الحقيقه بس لي هما ملهم ومالي يارب وحته احمد اللي وثقت فيه طلع صاحب محمد وكداب زيو وكان عارفه وسيبني كده حرفيا نا تعبانه روحت قعدت عاي البحر وقعدت اتكلم واشكيلو همي لحد ملقيت تلفوني بيرن وكانت ماما
منال بخوف: ندي حبيبتي نتي فين
ندي: نا كويسه وجايه سلام
روحت مشيت اتعديت كام عربيه كانو هيشلوني لاني مش شايفه من العياط بس المرداي لا فاجاه لقيت نور جاي عليا من العربيه وخبطتني محستش بحاجه غير ونا بفتح عيني بي بط
ندي بتعب: نا فين
احمد: متخفيش يندي نتي في المشتسفي عملتي حادثه
ندي بخوف من احمد: اطلع بره ماما فين
مناال بخضه:نتي كويسه يحبيتبي
ندي: اه يماما
شويه ولقيت علي داخل عليا
علي بحب: عامله اي دلوقت
ندي: كويسه بس نا اتخبطت ازاي
علي: كونتي ماشيه وعربيه خبطتك والكاميرات جبتها والعربيه كانت قصده انها تخبطك بس حنا خدنا نمر العربيه من الكاميره وهجيب اللي عمل كده لو من تحت الارض
ندي بخوف: كريم فين
كريم بعياط: ماما ماما نتي كويسه
احمد كل ده كان واقف
احمد في سرو: واله وشوفت ابنك يمحمد
ندي: لو سمحت اطلعو بره وسيبوني مع ماما
كلو طلع وعلي كمان راح يشوف مين عمل كده
ماما قفلت الباب علينا وجت جنبي
منال: مالك يحبيبتي في اي احكيلي
ندي هحيكلك بصوت واطي
ابتديت احكيلها ونا عماله اعيطت وحكتلها كل حاجه
منال بخضه: يعني كريم ده ابن محمد
ندي بعياط: اه يماما
منال بوجع: ومحمد اتجوز امته
ندي: معرفش كل اللي اعرفو انك تخلي بالك من كريم بالله عليكي لحد. مشوف المص*ايب دي
منال: ربنا يعديها عاي خير يبنتي وربنا يسامح اخوكي عن اللي عملوه
ماما قعدت تعيطت عشان محمد تعبان وعلي اللي عملوه
شويه ونمت صحيت الصبح علي صويت في كل المستشفي
منال بخوف: احمددد ما*تت*ت
ندي بوجعع:بيحاولو يخلصو من كل اللي عارف ان ده ابن محمد وممكن يخلصوه علي كريم كمان هوا فين
منال:معرفش كان هنا من ساعت ما الصويت مله المشتفي
ندي بخوف وقلق: يعني راح فين شوفيه بسرعه يماما
ماما راحت تشوف كريم ونا رنيت علي علي وعرفتو اللي حصل
علي بصدمه: يعني الخيط اللي كان هيوصلنا لي الباشا م*ات ما اكيد هي*موت مش عرف شكلو
ندي بخوف: نا خايفه علي كريم اوي يعلي لحسن بكون حصلو حاجه
علي: متخفيش
قفلت معاه ولقيت ماما جايه تجري
منال بعياط:…..
نديي بخوف وي وجع: لاااااااااااااا

يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ابني ازاي)

اترك رد

error: Content is protected !!