Uncategorized

رواية انتقام بعد حب الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد

 رواية انتقام بعد حب الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة السابعة 7 بقلم آية محمد

فريد : جه الاوضه بتاعتنا وسأل عليكي 
موج : خلاص تمام 
فريد صحبي وحبيبي وخطيبي 
يوسف ورنين بصدمه ايييييييه !!!!!
موج : فريد يبقا خطيبي 
يوسف بحزن : تشرفنا 
عندي شغل يا رنين هطلع اخلصه وانتي روحي معاهم 
رنين : استني هاجي معاك 
معلش يا موج افتكرت حاجه كده ولازم اعملها 
موج : عادي ولا يهمك 
طلعت رنين هي ويوسف الاوضه بتاعتهم
……
فريد : غريبه اول مره تقولي لحد اني خطيبك وكمان حبيبك 
موج : بقولك ايه متصدقش نفسك ، دي مجرد صفقه شغل بس 
فريد : بس انا بحبك 
موج : وانا بكرهك 
ويلا عشان نرجع ايطاليا 
……
في اوضه يوسف 
يوسف : يعني ايه يا رنين خطيبها ! 
انا حبيتها ، مستحيل يكون خطيبها
 رنين : خلاص يا يوسف بقا متشغلش بالك 
 وبعدين هي الي قالت بنفسها انو خطبها
 …………………………..
 سيلين : عمر عمر عايزه ايس كريم
 عمر : واخد بنت اختي معايا انا ، يا حببتي الناس تقول علينا ايه واحنا ماشين ناكل ايس كريم زي العيال 
 سيلين: ملناش دعوه بحد يلا روح هات
 عمر : الصبر من عندك ياارب ، حاضر رايح 
 راح عمر يجيب ايس كريم
 موبايل سيلين رن 
 سيلين الو 
 نور : سيلين ازيك يا روحي وحشتيني اوي 
 سيلين : وانتي كمان يا جزمه صحبه واطيه بصحيح ولا بتسالي ولا حاجه
 نور : معلش والله بس بنتي خطوبتها بعد اسبوعين ومش عارفه اكلم حد والله 
 سيلين: مليكه هتتخطب ، كبرت امتا البت دي 
 نور : والله ما عارفه يختي العيال بيكبروا بسرعه 
 المهم تيجوا بقا تقدوا معانا اسبوع انتي وعمر ويوسف ورنين الشيطانه دي 
 سيلين : أن شاء الله يا روحي ، ربنا يتمم لها على خير 
 نور : امين يارب هستناكي أن شاء الله 
 يلا مع السلامه
 سيلين : مع السلامه
 عمر : الايس كريم اهو 
 بتكلمي مين 
 سيلين : دي نور بتعزمني على خطوبه بنتها 
 عمر : بجد ما شاء الله كبرت اهي 
 سيلين بحزن : اه كبروا ومخدناش بالنا 
 عمر : مالك يا سيلين 
 زعلتي عشان يوسف 
 سيلين: يوسف من حقه يعرف انك مش والده الحقيقي 
 هو في سن مناسب عشان يعرف ، مش عايزه اخبي عليه اكتر من كده
 عمر : اول ما يجي هنحاول نقوله وان شاء الله يقبل الموضوع 
 سيلين : أن شاء الله يا حبيبي 
 عمر : الايس كريم. 
 ……………
 يوسف : مستحيل يكون خطيبها ، مشوفتش في عينها نظرت حب ليه 
 هو انا ليه حاسس اني عارفها 
 ياارب ما يكون خطيبها ، انا هروحلها واسالها 
 …..
 راح يوسف عند اوضه موج 
 شخص : يا فندم مشيوا من ساعه 
 يوسف : خرجوا يتشموا ! 
 شخص : لا سافروا بلدهم ومشي 
 ….
 يوسف ازاي مشيت من غير ما تقول حاجه مستحيل 
 …
الدكتور : للاسف يا سيف بيه السرطان اتمكن منك وبقيت في المرحله الاخيره لازم نبداء علاج 
سيف : لازم اروح مصر الاول 
الدكتور : مستحيل لازم نبداء بالعلاج 
سيف : معلش يا دكتور لازم انزل مصر ضروري مساله حياه وموت 
…….
موج : مامي وحشتيني اوي 
مامت موج : وانتي كمان يا روحي ، الرحله كانو عامله ايه
موج : حلوه اووي يا ماما واتعرفت علي رنين ويوسف وطلعوا مصريين 
لو شوفتيهم هتحبيهم اووي يا مامي 
سيف : موج حببتي 
موج جريت لوالدها
وحشتني اووي
سيف : وانتي كمان يا حببتي 
انا نازل مصر خطوبه بنت واحد صحابي 
تحبوا تيجوا معايا 
موج : بجد يا دادي هتاخدنا مصر مش مصدقه 
والدت موج : هتخدنا معاك مصر فعلا 
سيف : ايوا مش انتو نفسكوا تنزلوا مصر يلا هننزل الاسبوع الجاي
موج : انا بحبك اووي يا دادي هروح ارتاح انا 
…….
سيف : متستغربيش انتو كان نفسكوا تروحوا مصر وهتروحوا اهو 
والدت موج : غيرت رايك مره واحده كده 
اكيد في حاجه 
سيف : مفيش حاجه انا عندي شغل وسبها ومشي 
والدت موج : اكيد في حاجه يعني بعد السنين دي كلها 
قرر فجاء يخدنا مصر 
………
رنين : نانا يا نانا احنا جينا 
ناهد : حبايب قلبي وحشتوني 
يوسف : وانتي كمان اووي يا نانا 
سيلين : واحنا جينا 
جيتوا بدري يعني مش لسه قدامكوا اسبوع كمان 
رنين : يوسف زهق فجينا 
وحشاني يا مامي يا قمر 
وانت يا دادي وحشني اووي وراحت حضناهم 
عمر : وانتي كمان يا شيطانه وحشتيني 
يوسف من بعيد بحزن لنفسه : انا ليه ساعات بحس اني مش ضمنهم 
لحظت سيلين 
يوسف تعالى هنا واقف بعيد ليه
وحشتني اووي عملت ايه هناك 
عمر : ايه يا استاذ يوسف موحشتكش ولا ايه
يوسف : وحشتني اووي يا بابا 
………..
بليل على السفره 
سيلين : رنين خطوبه مليكه اخر الاسبوع 
رنين : بجد يا مامي يعني هنروح 
سيلين : أن شاء الله هنروح كلنا بكره 
رنين هااااااي هنروح لولولولوي
يوسف : معلش يا ماما مش عايز اروح 
عمر : ليه يا يوسف مالك
رنين : اصل يوسف يا مامي
يوسف بصلها بطريقه تخوف
رنين : اصلوا تعبان من السفر 
سيلين : لا كلنا هنروح 
……
موج : أخيرا هنروح مصر مش مصدقه 
باب أوضتها خبط 
موج : اتفضل 
فريد : ازيك يا موج 
موج : بقيت زي الزفت لما شوفتك 
فريد : بابا سيف قالي انكوا نازلين مصر وقالي اجي معاكوا 
موج : اوف بقا كل حاجه جاي معانا اي القرف دا 
…..
بعد اسبوع 
في مصر 
موج : مش مصدقه أننا في مصر خلاص ياااه دا كان حلم ومستحيل يتحقق
سيف : واتحقق اهو يلا عشان منتاخرش على الخطوبه
رنين : يوسف الفستان دا ولا دا 
يوسف شارد بيفكر في موج
رنين : يوووووووووسف انهي واحد احلى 
يوسف دا 
رنين انا قولت كده برضوا ، بس حسه دا هيكون احلى عليا 
يوسف خلاص البسي 
رنين بس دا لونه احلى 
يوسف خلاص اللبسي 
رنين بس دا ….
يوسف بقولك ايه راسي وجعاني امشي من هنا 
رنين اخ بارد بصحيح
……
سيف : الو يا مصطفى انا وصلت ….
مصطفى تمام انا جاي ليك 
موج يارتني خدت رقم رنين المصري كنت كلمتها كان نفسي اشوفها ، حتى مشيت من غير ما اودعهم 
………
مصطفى: مش مصدق اني شوفتك يا سيف ايه ياخي مش عايز تشوف صحابك 
سيف : معلش يا صاحبي انت عارف الي فيها 
دي مراتي ودي بنتي موج ودا خطيبها فريد وزي ابني واكتر 
مصطفى : تشرفت بيكم 
يلا ندخل 
دخلوا القاعه وابااااااااااا بقا 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببت قمراً للكاتبة مريم حسن.

اترك رد

error: Content is protected !!