Uncategorized

رواية ملاكي الحلقة التاسعة 9 بقلم منه حسن

 رواية ملاكي الحلقة التاسعة 9 بقلم منه حسن 

رواية ملاكي الحلقة التاسعة 9 بقلم منه حسن 

رواية ملاكي الحلقة التاسعة 9 بقلم منه حسن 

مليكة فتحت هدية فهد اول واحدة ولقت فيها سنفورة وباربي فرحت جدا زي الأطفال فهد كان سأل مريم ايه اكتر حاجة مليكة بتحبها قالتله لعب الأطفال????????

مليكة : الله جميلة اوي حبيك جدا اقصد حبيتها جدا (للمرة الأخيرة بقول محدش يفهمني صح ????????????)

مليكة طلعت لقت قعد مستني في البلكونة????

مليكة :انت عرفت منين اني بحبهم????????

فهد : لا دي أسرار المهنة يا معلم????????

مليكة : متشكرة جدا (بكثوف كدة????????)

فهد : ايه ده هو انتي مليكة ولا حد تاني لو سمحتي ناديها من جوة????????

مليكة : ولا اظبط كدة????????

فهد : خلاص ياسطي اتاكدت انا كدة????????

مليكة : تصبح على  خير☺️

فهد : لا والله الكلام ده كتير عليا ياخواتي????????

مليكة : انا غلطانة اني اتكلمت معاك????????????

(فهد ومليكة دخلوا جوة مليكة اتصلت بمها وقالتلها على اللي حصل)

مها : يكون حبك يا مليكة????

مليكة : حب ايه بس ده الوقوع في الحب ليس خيارا بل جرجيرا لأنه بيجرجرك على وشك ووش اللي جابوك????????????

مها : طب يلا بقى اقفلي سلام بس هو اكيد حبك ياسطي

 ومش يحبك ليه ده انت سكر????????

مليكة : عشان كدة اول ما عرفت ان السكر بيدوب في الميه اعتزلت السباحة فورا????????

مها : ياولا يا متواضع يا جامد انت????

مليكة : باي يا قلبي سلام????

(مليكة قفلت مع مها ونامت تاني يوم مكنش فيه كليه مريم اتصلت بيها)

مريم : ايه ياقلبي بقولك ماتيجي نقضي اليوم مع بعض النهاردة????

َمليكة : تيجي عندي ولا اجيلك????

مريم : لا تعالى عشان عاملالك بيتزا????

مليكة : فوريرة????????

(مليكة راحت عند مريم عمر اتصل بفهد)

فهد : ايه يا استاذ ايه المصيبة الجديدة????????

عمر :ياسطي تفائل ده حتى جايبلك أخبار حلوة????

فهد : أخبار حلوة ليا مستحيل????????

عمر : هو انا قلت ليك هل انا قلت ليك????

بقلمي (????منه حسن ????)

فهد :قول ياخويا اما نشوف????????

عمر :انا قررت اخطب يا معلم????

فهد : بلاش مقالب على الصبح مش ناقصة????

عمر : والله بتكلم بجد????

فهد : ومين اللي هتتدبس ياعيني دي هتروح الجنة بسببك????

عمر : مريم ياسيدي مانا كنا قلتلك عنها قبل كدة????

فهد :الف مبروك ياسطي طب وانا ذنبي ايه????

عمر : يلا مانا وأهلي اتفقنا مع باباها ومامتها هما وافقوا بس قالو ناخد رأيها الأول وانا عاملها مفاجأة وهنروح النهاردة????????

فهد : طب وانا ياسيدي لزمتي ايه????????

عمر : والله براحتك بس على العموم مليكة معاها????????

فهد :ده انا اول واحد هاروح انت عبيط ياض????????

عمر : طب يلا ياعم اجهز بس مليكة مشتركة معانا في الخطة????

فهد : انا جهزت يلا ياعريس بقى????????

عمر : شوف الواد عشان قلت مليكة في لحظة قام????????

فهد :اخلص يلا العروسة مستنية ????????

عمر :حاضر يلا انزل وانا هاحصلك ????

(فهد وعمر وأهله لبسوا وراحوا على بيت مريم مليكة كمان وصلت مريم عرفت ان فيه عريس جايلها

مريم : طب انا بقى مش موافقة????

ام مريم : طب اقعدي معاه بس وبعدين ارفضي????

مليكة :ياسطي تقعد معاه وانت هتطمن????????

مريم :انتي مالك واثقة اني هاوافق ليه فيه حاجة مخبياها عليا ياسطي????????

مليكة :ابدا يا شبح انا بتاعت كدة????

(مليكة جهزت مريم ولبست عمر وأهله وفهد وصلوا الشقة مليكة مكنتش تعرف ان فهد هييجي

ام مريم : افتحي الباب يا مليكة????

مليكة :من عيني ياسطي????

(مليكة فتحت الباب هي وفهد في صوت واحد انت/ي)

مليكة :ولا انت جاي تعمل ايه هنا ياض انطق بدل ما اغزك????????

بقلمي (????منه حسن????) 

مليكة شافت عمر وأهله واقفين ورا اتكسفت جدا☺️

مليكة : اتفضلوا انا متاسفة جدا????????

ام عمر : عادي يا حبيبتي ولا يهمك????

مليكة : وانت بقى ياحلو بتعمل ايه????

فهد :بعد اغزك دي مش هاعديهالك المهم انا جاي اخطب لصاحبي????????

مليكة :تشرف ياسيدي اتفضل????

(دخلوا قعدوا ومامة مريم نادت عليها عشان تسلم مريم فضلت حاطة رأسها في الأرض لحد ما بابا مريم قال نسيبهم مع بعض شوية مليكة وفهد طلعوا وكانوا بيتصنتوا عليهم ????????)

مريم لسة عايزة تشتم بصت لقت عمر

مريم : هو انت????????

عمر :كنتي متوقعة حد تاني ولا ايه????

مريم : لا عادي يعني مجرد سؤال????

فضلوا يتكلموا مع بعض واتفقوا على الخطوبة الخميس الجاي مليكة كانت فرحانة جدا وفهد كان فرحان عشان مليكة مبسوطة

فهد : ايه ياسطي مش ناوية تكمل نص دينك????

مليكة : الحمد لله ديني كامل????????

فهد : ايوة بس انتي فاهمة بقى????

مليكة : انت بتلمح على ايه????

فهد :هتفهمي بعدين ????????

مريم ومليكة نزلوا يشتروا الفساتين عشان الخطوبة جه يوم اللي قبل  الخطوبة اللي كان اسعد يوم لمليكة ولا كأنها هي العروسة وبتجهز لنفسها طلعت في البلكونة بالليل ولقت فهد بيقول 

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة.

اترك رد

error: Content is protected !!