Uncategorized

نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الرابع 4 بقلم زينب طارق

  نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الرابع 4 بقلم زينب طارق 
 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الرابع 4 بقلم زينب طارق 

 نوفيلا عائلة الجارحي الفصل الرابع 4 بقلم زينب طارق 

الشخص شد ميرا عليها وقال
الشخص: وحشتيني ي ميرا كدا متسأليش عليها 
ميرا بفرح وراحت حضنته: مالك وحشتني اوي 
مالك: عامله ايه ي ميرا والبت يارا 
يارا بهزار: ايه يعم هو انا شفافه ول اي
مالك: تعالي ي لمضه واحشني اوي
يارا جريت عليها وحضنته هي كمان 
مالك: طب بتعيطو ليه دلوقتي 
ميرا بدموع: كل دا غيب وبعدين فين يمني وفين تمارا
مالك: يمن…
مراد بمقطعهه وعصبيه: ايه دا انا وقف من بدري ساكت مين دا وازاي يحضنكو كدا
يارا: دا ابيه مالك
مراد بصدمه: ايه دا انتو ليكو اخ 
ميرا: طب اهداي يعم انت وانا افهمك مين دا 
استوب اعرفكو عليها
مالك محمد اسعد ٣٠ سنه متجوز من يمني بيحبها جدا وهي كمان عندهم تمارا عايش في امريكا وبينزل كل فتره مالك كان جار ميرا قبل م والديها يتوفو
مالك اخو ميرا في الرضاعه نكمل 
ميرا: فهمت دلوقتي مالك اخويا
مالك: طب هو وعرف اني اخوكي دا مين بقي
ميرا: فاكر لم بابا الله يرحمو كان بيحكلنها عن اونكل عز 
مالك: اه فاكر بس دا مين 
ميرا: اهاا ي مالك زي م انت غبي دا بقي مراد ابن انكل عز ابن عمي 
مالك: اه فهمت خلاص ومد ايدو لمراد ازيك انا مالك 
مراد مد ايدو وسلام عليها: ازيك انا مراد 
مالك: اتشرفت بمعرفتك
مراد: الشرف ليه
ميرا: صحيح ي مالك م قالتليش فين يمني وتمار واحشني نزلت منغيرهم يعني
مالك: م انتي عرفه بقي اني ظابط وساعت ب يبقي لزم انزل واسيبهم
ميرا: ابقي سلملي عليها وهحاول تخليهم ينزلو معك
مالك: انشاء الله وانتي ي يارا عامله ايه في دراست
يارا: طالع عيني
مالك بضحك: طول عمرك فاشله المهم انتو رايحين فين كدا 
ميرا: رايحين البيت نجيب حاجتنها من هناك ونروح مع مراد علي الفيلا
مراد: اتفضل معانا ي بشمهندس 
مالك لسه هيرد الهاتف ران رد عليه وراجع
مالك: معلش عندي مهمه ولزم امشي فرصه سعيده ومشي مالك
مراد: يلا طيب
ميرا: تمام يلا
ركبو ومشيو جبو حاجتهم و رواحو علي الفيلا
——————————————————
في فيلا الجارحي 
الباب خبط الداده فتحت داخل عزالدين وياسر 
صفاء: انت جايت ي حبيبي حمدلله علي السلام
عزالدين: الله يسلمك يحبيبتي امال فين ديما
صفاء بتنهيد: فوق قعدت تعيط وبعدين مازن طالعه اوضته هي ويوسف كل شويه يتخنقو بس يوسف اول مره يمدش ايدو عليها
عزالدين: انا هقعد معاهم بليل ربنا يهديهم 
صفاء: يارب ازيك ي عم ياسر
ياسر: ازيك ي بنتي 
صفاء: طب اتفضل بدل وقفتنها دي
راحو وقعدو كلهم
عزالدين: امال فين عمر ويوسف لسه ماجوش
صفاء: لا لسه
الباب خبط وداخل عمر ويوسف وميرا ومراد ويارا
عزالدين: تعالو سلمو علي طنط صفاء
صفاء بستغراب: مين دول يعز
عزالدين: دي ميرا ودي يارا بنات ياسين اخويا الله يرحمو
صفاء بدموع وصدمه: انتي ميرا وانتي يارا لقيتهم فين
عزالدين: كانو عند ياسر وحكلها كل حاجه
صفاء بدموع: تعالو ي حبيبي
جريت عليها ميرا و يارا وعيطو
صفاء: وحشتوني اوي يروحي
ميرا و يارا: وانتي كمان 
بعدو عن حضنها
صفاء: بس انا معرفش غير ميرا كانت بتلعب مع مراد قبل م ياسفرو لكن يارا اول مره اشوفها ميرا شبه ياسين بس يارا شبه ناهد مامتها الله يرحمهم 
عزالدين: وانا عشان لم ياسين سافر كانت ناهد حامل ف مشوفنهاش
ديما نزلت
ديما: مام.. اي دا مين دول
عزالدين: دول بنات عمك 
ديما بفرح: اخيرا لقيتهم ي بابا 
وجريت حضنت ميرا
ديما: انتي ميرا صح 
ميرا: اه ودي يارا اختي
راحت عند يارا وحضنته 
صفاء: وانتي بقي في سنه كام ي يارا
يارا: انا في تلاته ثانويه ي طنط
صفاء: ايه دا طنط ايه قاليلي ماما وانتي كمان ي ميرا
ميرا: حاضر ي ماما
صفاء بصت ل يارا
يارا: حاضر ي ماما
صفاء: شاطرين يلا عشان ناكل السفره جاهزه
كلهم راحو علي السفره مازن جايه 
مازن: انتو بتكلو م… ايه ده ايه ده احنا عندنا طيوف
عمر بهزار: طيوف ي جاهل
مازن: اسكت ياض مين العسلت دول ي بابا
مراد: احترام نفسك يلا دول بنات عمك 
مازن بصدمه: بجد 
عزالدين: اه بجد واقفل بوقك وتعالي جمبي
مازن راح جمب ابوها
عزالدين: دي ميرا وشاور علي ميرا ودي يارا وشاور علي يارا
مازن سلم علي ميرا و راح عند يارا
مازن مد ايدو: ازيك يقم.. قصدي ي يارا
يارا بكسوف سلمت عليها: ااازيك ي بشمهندي 
مازن: تو تو اسمي مازن احنا ولد عم وبعدين دا احنا في سن بعض حتي 
يارا اندمجت معاها: علي كد بقي انت في ثانويه زي
مازن: لا انا في اوله جامعه بس ممكن اشراحلك وخصوصان ان الامتحانات قربت
يارا: اكيد هخليك تشرحلي 
مراد: انا بقول كفايه تعارف ويلا عشان تكلو 
مازن قعد مكانو ويارا قعدت مكانها ومازن كل شويه يبصله وهي لحظت دا و اتكسفت
مراد: عامله ايه ي ديما 
ديما: الحمدلله ي ابيه
يوسف: انتي لسه زعلنها مني
ديما بصتلو ومردتش يوسف قام وقعد جمبه 
يوسف: خلاص ي ديمو متزعليش بس عيب الي انتي عاملتيها انا مهم كان اخوكي الكبير
عزالدين: هو عندو حق عيب لم تقولي ل اخوكي كدا وكمان انتي الي زعلنها
ديما بخجل من نفسه: انا اسفه ي ابيه يوسف بس انا والله عملت كدا من غير قصد عشان بحب ساره اوي اندفعت متزعلش مني 
يوسف حضنها وبسها من خدها: مش زعلن انا والله مش عارف انتي مصحبها الي اسمه ساره دا ازاي دي لسنها طويل بشكل بق بقولها اطلعي بره تقولي انت فاكر نفسك بتطردني من الجنه 
كلهم ضحكو
ديما بضحك: ساره دي عسل والله وكيوت 
يوسف: ك ايه دي كيوت 
ديما بضحك: والله كيوت وقلبها طيب كمان بس بتتعصب بسرعه و كمان هي زعلنها مني 
يوسف باسها: لم تشوفيها في الجامعه ابقي كلميها 
ديما: انشاء الله
يوسف: يعني انتي مش زعلنها خلاص
ديما: لا خلاص مش زعلنها
يوسف باسها من دماغها
عمر بغيره: م خلاص يعم يوسف نزل بوس بوس في ايه
مراد بصلها: وانت مالك مدايق ليه 
عمر بتوتر: هاا هداايق ليه يعني 
عزالدين: خلاص يولد كملو اكل 
صفاء: كلي ي ميرا
ميرا: باكل اهو
عزالدين: بتاكلي فين يبنتي الطبق زي م هو اهو
ياسر: هي ميرا كدا كلتها ضعيفها 
يارا: غريبه اوي ميرا دي معرفش ازاي يبقي الاكل قعدمها ومتكلش دا انا ك يارا مبعرفش اعملها دا انا ممكن اكل حد فيكم لو طبقي خلاص
ميرا: انتي هتقوليلي دا انتي بتعضي دراعي لم بتبقي جعانه كلهم ضحكو عليه ميرا ويارا
كلهم كلو وخلصو وبعد شويه الداده جد
الداده: مراد بيه في واحده عوزه حضراتك بره
مراد: داخليها…..
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!