روايات

رواية توأمتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم غرام

رواية توأمتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم غرام

رواية توأمتي البارت الحادي عشر

رواية توأمتي الجزء الحادي عشر

توأمتي

رواية توأمتي الحلقة الحادية عشر

كيارا_هشششششش امشي بهدوء
ديلارا_امشي بهدوء ازاي انا مر. عوبه انتي مش شايفه المكان عامل ازاي
(كيارا و ديلارا كانوا ماشيين في الغابه القريبه من القصر كان الشجر كبير وكثيف جدا وصوت البوم والخفافيش كان مخي. ف والجو ضلمه)
_كيارا انتي عارفه انتي واخدانا على فين
ده كان صوت ديلارا للي متبته في دراع كيارا وبتبص حواليها بخوف
كيارا_ديلارا اهدي انا مش عارفه المنطقه هنا كويس لكن متأكده ان العجوز في المكان ده
ديلارا_الجو بقا ضالمه اوي مبقتش شايفه حاجه
كيارا_حولي عنيكي وانتي هتشوفي مش محتاجه ذكاء دي كمان
ديلارا_انتي صح انا مش عارفه انا غبيه ليه النهارده
كيارا باستهزاء_انتي اكتشفتي انك غبيه النهارده بس
ديلارا_ثانكس جود انا عارفه من زمان بس بلاش تجرحيني كده

 

كيارا_هوووووووش اي النا. ر للي هناك دي
ديلارا_اكيد في حد موجود هنا
كيارا_تعالي ورايا بس بهدوء
(كيارا وديلارا قربوا من مكان النا. ر وكان في ناس شكلها غريب هما مش ناس ومش حيوا. نات دول اقزام وجسمهم مليان شعر شبيه بالحيوا. نات ومولعين نا. ر كبيره وبيلفوا حواليها كإنهم بيحتفلوا)
ديلارا_كيارا الحقي العجوز هناك
كيارا_شوفتهم لكن مش هينفع نه. جم عليهم عددهم كبير جدا واحنا لسه مدرسناش قوتهم ولا نعرف هما يقدروا يعملوا اي بقلمي هيام
ديلارا_طب والعمل دلوقتي
كيارا_لازم خطه
_محتاجين مساعده يا أنسات
(كان صوت امير للي كان نايم فوق فرع الشجره وحاطط رجل على رجل)
ديلارا بصدمه_امير
امير_وحشتوني والله يا بنات
كيارا_انت ازاي جيت هنا
امير_مش مهم ازاي جيت المهم هننقذ العجوزه ازي

 

كيارا_انت ازاي عرفت الحجات دي كلها
امير_مش مهم عرفت ازاي ومش مهم جيت ازاي المهم هنعمل اي دلوقتي
ديلارا_طب انزل عشان نعرف نتكلم
امير_ها يستي قولي
______________________________________
عادل بعصبيه_اخوكي ده مجنو. ن ازاي سيبتيه يخرج
انجي_انت عارف امير كويس يا عادل محدش بيقدر يقف قدامه او يكسرله كلمه
عادل_اخوكي هيضيعنا
انجي_قدره مربوط بقدرها وانت عارف ان امير مش هيبعد عنها
عادل_عارف اني مش هقدر عليه لكن مينفعش يظهرلها دلوقتي مينفعش يعرفوا الحقيقه فاروق سكت ومقدرش يتكلم عشان ده كان اختياره وهو للي كتب قدر بنته بإيده لكن معتقدش انها هتوافق بيه
انجي_امير بيحبها بجد واكيد هتسامحه على كل للي حصل زمان وبعدين للي حصل امير ملوش ذمب فيه هو قدر ومكتوب يا عادل بقلمي هيام
عادل_ربنا يجيب للي فيه الخير
______________________________________

 

كيارا _زي ما اتفقنا انتي وامير هتشتتوا انتباههم وانا هنقذ العجوز
امير_ديلارا حولي عنيكي وطلعي انيا. بك الاقزام مش ساهلين ولو وقعنا في ايديهم مش هنعيش ثانيه واحده
ديلارا_دول كتير هنخلص عليهم ازاي
امير_ديلارا استعملي سرعتك وركزي والفر. يسه للي هتقع في ايديك اغر. زي انيابك في رقبتها خلصي عليها فهماني
امير_اهلا اهلا بالحلوين ايده هو ينفع يكون في احتفال من غير ما اكون معزوم فيه اخص انا كده زعلان
الاقزام كلها قربت من امير وشكلهم مش يبشر ب أي خير امير فجأه مبقاش موجود وقعد يلف حوالي الاقزام هو و ديلارا بسرعه رهيبه جدا واتشكلوا على هيئة دايره الاقزام في النص وامير وديلارا حواليهم الاقزام بدات تدوخ _امير و ديلارا انتهزوا الفرصه انهم شبه مش في وعيهم وقضوا عليهم مفيش ولا واحد فيهم بقا عايش
كيارا حاولت تفتح الصندوق الازاز لكن مش عارفه
امير_اي يا كيارا مخرجتيهاش ليه
كيارا_مش عارفه الصندوق مش بيتفتح ولا الازاز بيتكسر
العجوزه_امير الصندوق مش هيتفتح غير بضوافرك

 

امير_حاول يكسر الصندوق بضوافره لكن مفيش فايده
العجوزه_امير ركز معايا وحاول تخرج ضوافرك كامله ودخل ضوافرك بين حدود الازاز وبعضها وحاول تفصلهم عن بعض
امير دخل ضوافره بين الازاز وحاول يفصلهم عن بعض لكن الازاز كان قوي جدا امير عروق رقبته كانت شويه وهتخرج من مكانها ووشه بقا احمر جدا وخلاص مبقاش قادر وفي اخر لحظه قدر فعلا يفتح الصندوق….. العجوزه وقعت في الارض ومكنتش قادره تاخد نفسها ديلارا وكيارا سندوها وقوموها
ديلارا_ممكن بقا تفهمينا ايه للي بيحصل وازاي امير موجود هنا وبابا بيحصلوا اي
العجوزه_اهدي يا ديلارا يا بنتي نوصل للقصر الاول وهفهمك كل حاجه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية توأمتي)

اترك رد

error: Content is protected !!