روايات

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط البارت الثالث

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الجزء الثالث

مجنونه شقلبت حياة ظابط

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الحلقة الثالثة

_يايقين ياحبيبتي انا رايح عند عمو خالد هتعوزي حاجه؟؟
=استنا اجي معاك انا قاعدها اصلا زهقانه وبصراحه عمو خالد وحشني اووي!!؟
_طيب يلا؟
وقفت اتنطط زي العيال الصغيره وبفرحه
=ها ها ها هاها ها يلا.!!
بضحك علي تصرفات بنته الطفوليه _مجنونه والله ربنا يكون في عونه اللي هتجوني من نصيبه هههه..!!
♡في بيت خالد الدمنهوري ♡
_يخديجه ياحبيبتي خدي اقولك ..!!
=نعم ياخالد ياحبيبي في اي..؟!
_مراد ويقين بنته جاين ..!
بفرحه=بجد يقين جي مشوفتهاش من زمان اووي تمام انا هجهز عشاء وهعملها الاكل اللي بتحبه…!!
_تمام ياحبيبتي انا هدخل المكتب شوي عقبال ميجي!! واه صح سيف جه؟؟
=لا واحتمال ميجيش النهارده عشان شغله ..
_اممم تمام..؟
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
_يابايا يلا انا خلصت لبس قبلك..!
=اهدي وانا كمان خلصت يلا نمشي..! بسم الله ماشاء اي القمر ده ياروحي الفستان ده شكله جميل عليكي…!!
_يقين بفرح بجد يابابا حلو عليا..؟!
=اه ياروح بابا جميل اووي ربنا يحفظك
ولسه عيونه هدمع
_لا والنبي متعيط عشان لو عيط انا هعيط والكحله مصدقت حطيتها بعد نص ساعه عياط ولو اتمسحت هتبهدل وشي واتقمصت بطفوله..
بضحك علي بنته
=هههه وانا ميرضنيش ان الكحله تبوط وبنوتي تتعب تاني في حطها يلا نمشي ههههههه
انكجته من دراعه بطفوله
_يلا يابي العزيز ننطلق ههههههه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
_اي يامصطفي.؟؟!
=اخرت ليه ياسيف مش كنا متفقين اننا نخرج النهارده سوء..؟!
_يالهوووي والله نسيت حقك عليا نسيت والله بسبب الشغل.؟!
=طيب ياخوي يلا عشان نخرج..
_حاضر هروح البيت اغير لبس الشغل ومسافه ساعه يعني وهكون عندك..!!
=تمام بس متتاخرش..؟!
_تمام يابرنس يلا سلام..
سيف اخد مفاتيح عربيته ومشي علي البيت..
♡♡♡♡♡♡♡
_ياطنط خديجه انتي فينننننننن…؟!
خديجه طلعت من الطبخ علي صوتها وبضحك
=انا اهو ياقلب طنط خديجه هههههه
يقين جرت عليها حضنتها وخديجه حضنتها بحب
_وحشتيني اووي يعني عشان مش باجي يبقا انتي متجيش تطمني عليا انا زعلانه منك بس نتخاصم بعد مخلص الحضن..
خالد سلم علي مراد وواقفين يضحكه علي تصرفات يقين
=حقك عليا ياروحي والله ثم انتي لسه جي من السفر مكملتيش غير اسبوع بس..؟!
_برضوا تسالي عليا وانا اصلا زعلانه منك..
وطلعت من حضنها وادتها ضهرها واتقمصت زي الاطفال
خديجه بحب وضحك علي تصرفاتها =يهونش عليا زعلك وبتفكير..!طيب لم حبيبتي تزعل مين هياكل الحلويات ولا الاكل الحلو اللي عملهولها..؟
لفت وشها بسرعه ليها_بجد عملتي الاكل اللي بحبه..؟!
=هههه اه
حضنتها وقعدت تلف بيها _بحبك اووي اووي ياخوخه
خديجه وخالد ومراد هيموته من الضحك بسبب تصرفاتها
سيف وصل البيت وطلع غير ونزل ولسه هيركب العربيه بيبص في الجنيه لاقي حد راكب علي المرجيحه وقاعد مكانه مشي راح يشوف مين بستغراب وعصبيه
_انتي مين؟؟ ومين سمحلك تقعدي هنا مكاني..؟؟!
لفت وشها وبعصبيه..=انت اللي مين وما…
وسكتت اول مشافته وسيف اول مشافها سرح في جمالها وهي سكتت من كتر الصدمه
يقين وهي بتبلع ريقها_انت جي اقبض عليا هنا انت بتراقبني ولا اي ياعااااااا يابابااااااا…!!
خالد ومراد وخديجه طلعوا جري علي صوتها
=بعصبيه ارقب مين يامجنونه انتي انتي اللي بتعملي اي هنا في بيتنا..؟!
_انت اللي بتعمل اي هنا في بيت عمو خالد..؟!
خالد من ورها
=هو ابني ياحبيبتي في اي..؟
_خديجه بتزعقلي ليه ياروحي مالك..؟!
خديجه برقت بعينها
_هو ده ابنكم.. الظابط الشرير ابو طويله الاهبل..؟!
خديجه وخالد ومراد قعدو يضحك عليها
=بعصبيه انا اهبل وشرير وابو طويله دانتي يومك مش معدي..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط)

اترك رد

error: Content is protected !!