روايات

رواية هنايا الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية هنايا الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية هنايا البارت الثالث

رواية هنايا الجزء الثالث

هنايا
هنايا

رواية هنايا الحلقة الثالثة

كانت تجلس مقابله له تبتسم بانتصار ثم اردفت برقه.. بابا انا و انس بنحب بعض وانا مستحيل اتجوز غيره حتى لو بن عمي
والدها بدهشه…… انتي بتقولي اي.. ما دا اصلا انس بن عمك
انس بخبث…اهلا ايوا انا المتخلف الغبي المغرور الهمجي بن عمك
جنا بصدمه… بتهزروا صح ابن عمي مين دا
احتل ثغره ابتسامه خبيثه واردف بمكر….. انا بن عمك ﯾ حبيبتي اي لدرجادي فرحانه شوف يعمي من كتر فرحتها مصدومه ازاي.. ممكن يا عمي تسيبنا لوحدنا بس خمس دقايق ب
هز والدها رأسه بتفهم وتمتم بصوت منخفض لِ انس… واللهِ يا ابني انت صعبان عليا ربنا هيبليك بواحده مجنونه بس امانه عليك تخلي بالك منها هي اه لسعه شويه لا شويتين تلاته بس مافيش احن منها
انس بخبث يتخلله صدق…. من غير ما تقول يا عمي ف عنيا
جنا ضيقت عنيها بشكل مضحك واردفت بنفاذ صبر….. انتو بتقولوا اي كدا وموطييين صوتكوا
والدها بضحك ع منظرها… ههه طب استأذن انا بق يا انس يابني ربنا معاك انت داخل على احم على سعاده وفرح بنتي دي عمرك ما هتلاقي ف عقلها
ابتسمت بثقه…. حبيبي يابابا
فر والدها وعندما واصل ع حروف الباب اردف بضحك…. ههه عقلها عقل اطفال وفر هارباً تحت انس الِ دخل ف نوبه ضحك شديده
رفعت حاجبها باستنكار…. اها وانت بتضحك ع اي يا جدع انت يا غشاش يا مخادع يا كذاب
توقف عن الضحك واستقام بجديه ورفع حاجبه باستنكار من كلماتها…. كداب!!!
تراجعت للخلف قليلا بخوف من استقامه المفاجئ….. اا اه

 

 

ظلت تتراجع حتى وقعت على الكرسي.. حاوطها ونزل لمستواها وهمس ف اذنها بخبث…. اممم ودا لي بق
جنا بتوتر من قُربه.. ع ع عشان اا.. واردفت بين نفسها بسذاجه صحيح ليه كذاب آه عشان ماقولتيليش انك ابن عمي وخليتني اتصدمت كدا قدام بابا زي الي عامله عمله
ضحك بسخريه…..انتِ سألتيني
هزت راسها كلا الجانين…. لا
اردف ثانيا بنفس سخريته…. انتِ قولتي وانا قولت لا م انا بن عمك
هزت راسها مجددا بابتسامه غبيه…. لا
ارتفع صوته نسبياً…. يبق كداب ومخادع ليه… ردي
نظرت له بغيظ تداري فيه توترها وخجلها…. ابعد بدل ما العب ف وشك البخت وتاني مره متقربش مني كدا احسنلك يعني بدل ما
قرب وجهه من وجهها… امم بدل
ضربته ع صدره بغيظ…. ابعد ياض بقولك
بعد مستنكرا وضحكاته تعلو…. ههههه ياض انا الظابط انس الشريف يتقالي ياض انا ههههه من حتت بت ماتجيش لحد كتفي حتى
اجابت بمرح…. ماهو الكبير لو احترم سنه الصُغير م هيقل منه انهت جملتها وفرت هاربه بسرعه وهي تضحك بشده وتقول بسعاده كانه منتصره ف حرب… يس يس ولسا ولساااا دا انا جنا والقدر ع لله يا خويااااا.
ثواني وكانت ضحكتها متلاشيه بعد ما سمعت ما قاله….. فرحنا بكرا يا عروسه جهزي نفسك القى بكلماته وخرج تحت صدمتها مافاقتش غير ع صوت الباب وهو بيتقفل وع يد والدها التي وُضعت ع كتفها بحنيه…. صحيح يا هنايا عايزه الفرح يبق بكرا
راقبت ابتسامه والدها الملهوفه وفرحته الغامره واجابت بكسوف….. اي دا يا ابو حميد لدرجادي عايز تخلص مني
احتضنها برفق وحنيه شديده…. انا دا انا اسعد انسان ع وجه الارض مش مصدق اني خلاص هطمن عليكِ كدا بق اموت وانا مرتاح وبصراحه يعني انا فرحان انك هتتجوزي انس بن عمك كنت خايف من رفضك بس اما قولتيلي انكو عارفين بعض يعني اطمنت
نكست وجهها بخجل عندما اعترف بحبها ب انس قدام والدها .. بابا يعني انا
تعالت ضحكات والدها نظرت له بفرح لفرحته… ربنا يفرحك كمان وكمان يا بابا
احتضنها بحنيه…. حبيبه بابا انتِ
اغمضت عينيها باطمأنينه…. فرحتك عندي بالدنيا وانا عمري ما اكسر فرحتك حتى لو ع حساب فرحتي يا قلبي.. فرحي بكره فرحي بكرا… ماشي اما وريتك.. العين بالعين والسن بالسن والبادي اعظم يا بن عمي بقلمي بسمله بدوي
..

 

 

ادخلي يا عروسه الملامه
ابتسامه سمجه احتلت ثغرها الوردي… ماتزوقش طاااه يابن عمي
ريأكشن وشه تغير لقرف مصطنع…. متجوز سواقه توكتوك
شهقت ووضعت يديها ف خصرها باستنكار… ومالهم ياخويا سواقين التوكتوك
ايدها الرآي بسخريه…. فعلا سوقيين التركتوك اي بس… دا انا واللهِ بظلمهم
القت نظره مشمأِزه عليه…. مش هرد عليك ياعم عارف ليه
ابتسم بثقه عندما استشعر خوفها….. اممم ليه
اجابته بمرح وسرعه وهي تتجه لغرفتهم…. عشان م بتكلمش مع عيال صُغيره حاتلي حد كبير اتكلم معاه يا بابا
اطلق سباب بذئ ع جنونها ….اه يا بنت ال*** ثواني بعد ما اختفت من انظاره تعالت ضحكاته ع تصروفاتها المجنونة المرحه التي اوقعته بحبها… هتعملي فيا اي تاني … ثواني وكان يركض يمعنها من دخول تلك الغرفه اوقفها بغضب….. راحه فين… اوضتنا اهي راحه فين بق ولا هي هوليله م انا محذرك ما تدخُليش الاوضه دي صح ولا
لم تنكر انها اُخيفت منه حده صوته وغضبه…. ااا انا يعني كنت بتفرج بس ع شقه وبعدين انا غلطت ف اي
اجابها بتسليه…. اممم وبتتسحبي ليه طالما شايفه نفسك ع حق كدا
عندما رآها لم تستطيع الرد استغل ذلك وحملها بخبث…. مش يالا بينا بق ونلم زيتنا ف دقيقنا
خرج صوتها متوتر…. زيت اي ودقيق اي يا عم الخباز انت
ارقص حاجيبيه بخبث…. هتعرفِ الوقتي يامُزتي
لم تستطيع كتم ضحكتها وضحكت بشده….هههه اللهِ عليا انت اتعديت مني باين
شاركها الضحك…. من عاب ع شئ ابتلى به وانا قلست عليكِ
رفعت حاجبها باستنكار…. وانا مالي ثم اردفت بخبث ودلع… يا انوسي

 

 

عض ع شفتيه ونظر لها نظره اخجلتها….. انتي صاروخ وماليكش حل يا قلب انوسك ماتجيبي بوسه
اشاحت وجهها بخجل ادرك انها علامه لموافقتها…. استعنى ع شقا بالله
هنا بدلع وخبث .. لا لا استنى الاول هروح اجيب عصير وحاجه سقعه الاول
هز راسه متفهماً بخبث…. ماتتأخرش عليا يا وحش
جنت بمكر…. هو انا اقدر… الصبر بس عليا يا انا يا انت وهعرف اي برضو الِ ف الاوضه… ياترى فِ اي عشان م عايزني ادخلها بالشكل دا؟
ما سافه ما فتحت الاوضه اطلقت صرخه مصدومه….. عااااا
انس بغضب شديد….ايه الي جابك هنا م انا محذرك مليون مره ماتدخليش صح ولاا لاااء وفجأه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية هنايا)

اترك رد

error: Content is protected !!