روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد البارت السادس

رواية احببت فارس الصعيد الجزء السادس

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة السادسة

روح:ماشي عاوزه اقولك بقي انك بومه ومعندكش قلب يزن:بعصبيه انتي جولتي اي يبت انتي
روح:بومه ومعندكش قلب وغلس
يزن:قرب منها طيب يبت النجار انتي كومان هنشوف اخرتك اياه لو سمعتك بتجلي جدبك عليا تاني ولله لعروفك مين هو يزن الجط اتفهمتي
روح:بتوتر لا
يزن:اخلوصي جايه اهنه لي
روح:انت حرام عليك
يزن:رفع حجبو لي
روح:عشان اختك بتعيط بسببك
يزن: نا مخلوتهاش تعيط
روح:لا هي نفسها تخرج معاك وانت مش موافق وهي هتمشي بعد كام يوم
يزن:احنا اهنه في الصَعيد مش في مصر يبت انتي
روح:ايوا بس كلو عارف انت تبجي مين قصدي تبقي مين وهي اختك حرام
يزن:ماشي
روح:خلاص هخدها ومش هرجعها هنا تاني
يزن:اتكلم بعصبيه لو شوفتك يبت النجار لمستي اختي ولله لفرجك نجوم الليل في عز النُهار ومهخليش حد يعرفلج طريق واصل
روح:ماشي
يزن:ايوه خليكي مليحه اجده وزينه
(مليحه يعني كويسه )
روح:بس ولله هخدها ونخرج
يزن:قرب منها خالص واتكلم بعصبيه نا جلتلك لو لمستيها عاد مش هرحومك ابجي اعمليها
روح:خلاص أخرج معاها
يزن:مينفاعش
روح:انهارده بس دي بتعيط خالص وزعلانه حرام عليك
يزن:انتي بتتكلمي كتير جوي ماشي نخرج معاها المرادي بس
روح:بجد
يزن:يزن الجط مبيهزورش مع حريم
روح:ماشي هخليها تلبس بقي
يزن:ماشي
بعدين طلعت
عند ريتال
ريتال:طنط نا عاوزه اطلع فوق معلش بسرعه
بجوي:في اي يحبيبتي مالك
ريتال:مش وقتو ولله هقولك بعدين
نجوي :طيب اهدي يحبيبتي
ريتال:طيب تعالي اتسند عليكي معلش
نجوي:لا لا مينفعش نا هخلي رعد ولا يزن يطلعوكي
ريتال:يطنط لا
نجوي:يا رعد يا رعد
يزن:جه نعم يماما
نجوي:شيلها يحبيبي طلعها فوق
رعد:جه نعم يحجه
نجوي:يلهوتاااي الي بيقولي يحجه رعد اكيد
رعد:ايوا
يزن:يماما مش وجتو اعمل اي
ريتال:بزعيق بسييط يخربيتكو عاوزه اطلعع
رعد:متصبري ولا انتي ايه يعني دا حته الصبر مفتاح الفرج
ريتال:ونبي معرفش مين فيكو الي هيطلعني ف ونبي بسرعه
نجوي:رعد شيلها يحبيبي
رعد:حاضر وراح شالها
يزن:ماما هو في اي انتي بتخلي رعد الي يشيلها دايما لي مش فاهم حاجه
نجوي:هتفهم بعدين يحبيبي
يزن ماشي
عند ريتال
بقلم حبيبه محمد
ريتال:لسه كتير يعني
رعد:ببرود اصبري بجي
ريتال:ونبي اخلص
رعد:ماشي ودخلها الاوضه
ريتال:يا اسمك اي ونبي نادي علي روح بسرعه
رعد:في اي
ريتال:مش وقتو
رعد:مش فاهم طيب
رعد:يا روح يا روح
روح:جيت بسرعه نعم يا يزن
رعد:لا نا مش يزن كلمي صحبتك
ريتال:استني عشان هتنزلني تاني
رعد:بخنقه ونا كنت خدامك عاد
ريتال:معلش
روح:عن اذنك يا رعد وقفلت
روح:في اي
ريتال:عاوزه ادخل التويلت
روح:طيب
بعدين سندتها ودخلت
بعد كام دقيقه طلعت وكانت بتسند علي الحيطه
روح:جايه اهو
ريتال:عادي
روح:نزلت تحت
نجوي:في اي يحبيبتي
روح:فين رعد أو يزن يطنط معلش
نجوي :كل واحد في مكتبو عشان يخلص شغلو
روح: شكرا يطنط ومشيت
روح:خبطت
رعد:ادخل
روح:يزن لو سمحت تعالا نزل ريتال
رعد:ماشي بس نا جلت ميت جبل اجده نا رعد رعددد
روح اه معلش ولله بتلغبط اصلك شبهوو اووي
رعد:ماشي
بعدين بيروح ينزلها
بقلم حبيبه محمد
ريتال:مين دا
روح:مين غير الي بينزلك كل شويه
ريتال:رعد
روح:اه
رعد:شالها
ريتال:لو سمحت بس متلمسنيش
رعد:اسيبك يعني
ريتال :ياريت ولله ب..ولسه هتكمل
رعد:راح سابها علي السلم
ريتال:انت يعم انت
رعد:اي
ريتال:عاوزه انزل
رعد:مليش فيه عاد ومشي
ريتال:بعصبيه الحيوان سابني علي السلم عشان مش عارفه امشي
روح:معلش يقلبي هنادي ليزن
ريتال:نا همشي من هنا انهارده
روح:ماشي يقلبي ومشيت
روح:خبطت علي يزن
يزن:ادخل
روح: معلش ونبي شيل ريتال
يزن:حاضر وراح معاها
ريتال:مين دا
روح:رعد
ريتال:لا مش هيشيلني نادي ليزن
يزن: نا يزن
روح:مش عارفه بس نا دخلت مكتب يزن
ريتال:معلش بس هي الذاكره عندها بايظه انت مين فيهم
يزن:انا يزن
ريتال:ماشي نزلني ونبي
يزن:حاضر وشالها نزلها
ريتال:قعدني هنا معلش
يزن:قعدها
ريتال:شكرا ولله انت احلي من اخوك
يزن:ضحك العفو بس احنا توجم يا ريتال
ريتال:اه معلش بس انت طيب عنو اووي
يزن:شكرا
فيروز نزلت
يزن:يلا
فيروز:نا مش مصدقه اني هخرج معاك يا يزني
يزن:بجمود جلت اسمي يزن يا فيرو
فيروز:ماشي
يزن:يلا
فيروز:يلا يا روح
روح:نعم
فيروز:تعالي معانا يلا
روح:لا لا مش عاوزه
فيروز:ازاي بس انتي سبب الخروجه لو مجتيش مش نخرج
روح:طب نا مش عاوزه اخرج
يزن:ببرود اخلوصي بجي دا يوم يعني
روح:ماشي طلعه البس واجي
يزن:بسرعه
روح:حاضر وطلعت
فيروز:اي ييزن براحه عليها
يزن:سيبك منيها دي مصريه وبتتدلع
فيروز:في اي دي طيبه اووي علفكره واول مشافتني بعيط قالتلي هاجي اتكلم مع يزن
يزن: ماشي
روح:لبست بنطلون ابيض مقطع من ع الركبه وبلوزه بقط سوداوسرحت شعرها وسابتو ونزلت
فيروز:اي الحلاوه دي
روح:دي عيونك يقلبي
يزن:اي دا
روح:اي
يزن:انتي هتومشي اجده في الصعيد
روح:اه
يزن:مينفاعش خالص
روح:لي
يزن:لي اي في اهنه شباب مش كويسه
روح:مهو نا مش بعرف البس غير كدا
يزن:متبجيش اتعيطي أما حد يلمسك بجي
روح:مش فاهمه
يزن:يلا يا فيرو
فيروز:يلا
(فيروز كانت لابسه فستان احمر بكم بس مبين حته من أيدها ولابسه اسكارف اسود وشوذه سودا )
يزن ركب العربيه ومشي
يزن:تروحي فين
فيروز:نروح الكافيه الي هنا
يزن:ماشي وراحو
بعد شويه وصلو
فيروز:نزلت وبعدها روح
الشباب كلها كانت بتبص علي روح
يزن:عاجبك اجده بتفرجي علينا الناس
روح:نا عملت اي
يزن:معارفش ودخلو قعدو علي طرابيزه
يزن: نادا علي الجرسون
يزن:هتطلبي اي يا خيتي
فيروز:عاوزه واحد فراوله
الجرسون:تمام يا استاذه والاستاذه التانيه وبصلها بخبث
روح:عاوزه ميه
يزن:ونا جهوه
الجرسون:تمام ومشي
يزن:هو في اي واصل
روح:اي
يزن: اي ايه كل الشباب عم بتبصلك ومهتنزلش عنيها من عليكي
روح:لي
يزن:صبرني يارب بسبب لبسك ده
روح: …
الجرسون:جه وحط الطلبات وداس علي رجل روح
روح:اههههه
الجرسون:مالك
روح:انت دايس علي رجلي
الجرسون:نا اسف يا خيتي ولله
روح:ماشي
يزن:كان قاعد ومخنوق من الي هي لبسته لان الكل بيبصلوهم
يزن:طب هروح نا الحمام
فيروز:ماشي متتاخرش
يزن:ماشي ومشي
روح:هو اخوكي مالو
فيروز:اصل الشباب بتبصلك ف هو مبيحبش اللبس دا
روح:أه
فيروز: روح الحقي
روح:اي
فيروز:في مجموعه شباب شكلهم مش لطيف جايين علينا
روح:متخفيش سيبك تلاقيهم جايين يطلبو
فيروز:طيب
الشباب :راحو وقفو جمبهم وفي واحد جاب الكرسي وقعد جنب روح
روح:في اي
الشاب :مش هتيجي يا جمر
روح:اجي فين اي الارف دا
فيروز:بتوتر امشو من هنا
شاب:هو الجمر خايف ليه عاد احنا مبناكولش جمرات متخافيش هندلعوكي
فيروز:بقول امشو
روح :بعدت عن الشاب
الشاب:قرب الكرسي تاني
روح:هو في اي
الشاب:حط ايدو علي كتفها عاوزينك بس خمس دجايج
روح:مردتش
الشاب:دي باين عليها مش هتيجي بزوج يلا وخله الشباب يشدوها
روح:كانت بتصوت لا لا سبوني يا فيروز الحقيني
فيروز:قامت جريت فضلت تشدها اوعاا اوعاا سبها
الشاب :زق فيروز جامد ابعدي انتي مش عاوزينك اياااه المره الجايه
فيروز:وقعت علي الارض لا لا روح
روح:كانت عماله تعيط

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *