روايات

رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية أبناء زعيم المافيا البارت الأول

رواية أبناء زعيم المافيا الجزء الأول

رواية أبناء زعيم المافيا الحلقة الأولى

في هذا القصر العريق….
كان كل منهما يتوسط غرفته الانيقه فهم ابناء زعيم المافيا يحيى العدوي هم دائما يتصرفون بمرح فهم ومعاهم والدهم حتي الآن ينجحوا في مهمات بسيطه ف يحيي مصمم أنه زعيم مافيا وخططهم الغير مدروسه دايما بتوقعهم في مشاكل .
****************.
في غرفه يوسف …
كان يجلس علي الاب توب الخاص به فهو خريج كلية الهندسه واكبر ابناء الزعيم شخصيه عاقله جدا لكنه عندما يجتمع مع إخواته ووالده ينقلب مائه درجه يدير شركه العدوي ويعشق تلك الملتزمه التي تسكن بجوارهم .
*****************.
في غرفه رعد …
كان يجلس وهو يمسك كتابه بغيظ شديد فهو يكره تلك الدراسه فهو في اخر سنه من كليه الطب لكنه في الأصل يعشق التصوير شخصيه مرحه وبيعشق البنات وخفه دمه ملهاش حدود .
***************.
في غرفه جاسر .
كان يقف يصب عرقا وهو يلعب رياضته المفضله الملاكمه فهو في السنه الثانيه من كليه الاعلام شخصيه مرحه وجميله .
لكن كلهم عندما يقترب اذي من أحدا منهم يتحاولون الي وحوش …
***************.

 

 

في غرفه يحيي .
كان يقف وهو يمسك تلك الخريطه بخبث ومكر .
/اه واخير ي دسوقي هقدر احرق قلبك بس اكلم العيال ونجهز المهمه .
ليسير سريعا الي الأسفل وهو يطرق ذلك الجرس الذي جعلهم ينزلون الي الأسفل بملل .
رعد بزهق /ربنا مش هيتوب علينا من جرس بيعين الفول ده .
جاسر بضحك /ههههه خير ي سيد المعلمين فيه ايه .
يوسف بابتسامه /هيكون ايه ي عني مهمه جديده صح ي بابا .
يحيي بثقه وثبات /مهمه كبيره اوي صفقه سلاح هنكسب فلوس كتير اوي و .
رعد بغيظ شديد/لا فكك ي بابا من الجو ده اداك مبالغ فيه علي الاخر وبعد ده كله بترسا علي مسدسات مياه من بتاع العيال .
يحيي بغيظ شديد/جرا ايه يالا ماتتعدل كده هو الزعيم لما بيقول حاجه بتتطلع غلط ولا ايه.
يوسف وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /فيه ده عندك حق ي كبير جرا ايه ي رعد اسمع الكلام للآخر اما نشوف اخرتها ايه .
جاسر بضحك /هههههه اخرتها السجن باذن الله.
يحيي بغيظ /ي ساتر علي فالكم المهبب انا مش عارف انتوا مطلعتوش ليه قلبكم ميت زي .
رعد بسخريه /جرا ايه يا كبير ده انت نمت ثلاث ايام علي الدولاب لما كان فيه فار .
يوسف بضحك /ههههه.

 

 

يحيي بغيظ شديد/اسمع بقا انت وهو وخلينا في المهم احنا هنروح شقه دسوقي بدوي نسرقها فاهمين ولا ولا .
جاسر باستغراب /هو مش ده المقاول المعروف بس ده فيه ايه بينك وبينه ي بابا .
يحيي بغيظ وشرود /ده تار قديم ولازم يخلص المهم اقعدوا علشان افهمكم.
*****************.
علي طاوله الاجتماعات 😂😂😂😂.
يحيي بنظره خبيثه /اسمعوا بقا احنا هنط من علي السور ده هنلاقي نفسنا جوه الجنينه اوضه المكتب في الوش علطول اوعوا تتلخبطوا في اوضه بناته .
رعد وهو يضغط على شفتيه بخبث /ايوه اللعب ي كبير هي فيها مززز اموت انا دي لعبتي بقا .
يحيي بغيظ /هو ده الي همك من كل الي قولته .
يوسف بابتسامه /سيبك منه ي كبير ايه المطلوب بالظبط .
يحيي بنظره خبيثه/فلوس .
جاسر بغمزه /حلوتك ي كبير شكله مبلغ يستاهل اوي احنا معاك طبعا .
يوسف باستغراب /ايه الصوت الي بره ده .
يحيي بفزع /ده الست سوزي الرقاصه.
ليسرعوا جميعا الي الجنينه .
في الجنينه …

 

 

كانت تجلس جارتهم سوزي وهي تمسك رجلها بالم مصتنع.
/اه مش ممكن الحقوني رجلي.
يحيي بغمزه /دي مش رجل ده عرف بتلوه ي بختك ي روي .
سوزي بخبث ومكر/كده برضه ي يحيي بيه شايف الكلب بتاعك عمل فيا ايه .
رعد بغمزه /كلب بيفهم .
يحيي بغمزه وابتسامه /ي عني عايزاه يشوف الحلاوه دي وميدوقش ده كلبي ي عني عنده نظر اه كلك على بعضك حلو.
يوسف بغيظ /ماخلاص ي عمي كاظم الساهر هو ده وقته اتفضلي ي انسه سوزي .
سوزي بضحكه عاليه /انسه هههههههه ضحكتني ي واد يوسف دمك شربات .
يحيي بغمزه /طب متيجي جوه نشوف موضوع رجلك ده .
جاسر بغيظ /هو ده وقته ي بابا ده احنا ورانا هم .
يحيي بغيظ /الله يحرقاكم وقفيلي زي الشوكه في الزور ي عني المهمه هتطير .
سوزي بخبث ومكر/اشوفك بعدين ي حيحو يلا باي .
رعد بغمزه /اه موزه بصحيح .
رحمه وهي تنظر أرضا بغيظ /السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
رعد بضيق /اهلا ي ست رابعه خير فيه ايه.
يوسف بغيظ /رعد اتكلم كويس .
رحمه بغيظ /ياريت حضراتكم توطوا صوت الاغاني شويه عايزين ننام انتوا مفيش في حياتكم غير التفاهه كده بس هقول ايه إذا كان عمي يحيي نفسه محتاج خبره من اول وجديد .
يوسف بحده وغيره/ممكن تمشي انتي وصلتي رسالتك اتفضلي .
يحيي بابتسامه خبيثه /لا ي واد شخصيتك قويه يلا بينا .
******************.

 

 

في فيلا الدسوقي …
كانوا يسيرون وهم مقنعين يحيي أمامهم وهم بالخلف .
يحيي بجديه /حلوه الفيلا دي تصميمها حلو اوي انا هدخل وانتوا ورايا .
جاسر بغيظ /هو احنا جاين نشتريها ده مرار.
رعد بغيظ /مش قولتلك ابوكم ده هيضيعنا .
يوسف بغيظ /بقولكم ايه احنا ندخل علي اوضه المكتب ونجيب الفلوس ونخلص .
جاسر بجوع/انا جعان .
رعد بغيظ /انت دائما كده جعان اوووووف .
***************.
كانوا يسرعوا الي الداخل لينصددموا ممما يروه .
رعد بأعين مفتوحه/ايه ده كل دي فلوس .
جاسر بابتسامه مرحه /والله وبضتلنا القفص ده الواحد اتبهدل .
يحيي بجديه /بقولك ايه ي رعد هات الفين جنيه بس .
يوسف بصدمه /الفين جنيه ايه ي بابا احنا جاين نقبض.
يحيي بقوه وثبات /هما دول حقي زمان الراجل ده كان بيبيض شقه ابويا وضحك علينا في الفين جنيه كان لازما اخادهم من عينه عملت كل ده علشان اخد حقي .
رعد بصدمه /اقسم بالله هتشل ……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أبناء زعيم المافيا)

اترك رد

error: Content is protected !!