روايات

رواية دائره الانتقام الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية دائره الانتقام الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية دائره الانتقام البارت الأول

رواية دائره الانتقام الجزء الأول

رواية دائره الانتقام الحلقة الأولى

تحديدا في فيلا ممدوح السيوفي.
ينزل الدرج بخفه ورشاقه لتناول الافطار مع عائلته.
رعد: صباح الخير ٠
الجميع :صباح النور يذهب رعد ليقبل ايد والده ووالدته ووجدته ويجلس لتناول الافطار مع عائلته في هدوء ليقطع هذا الهدوء:٠
ممدوح: خدوا بالكم ان عمكم مختار وطنط تفيده وماريا وخالد معزومين عندنا النهارده علي العشاء ليتنكمش وجوهم جميعا فجميعهم لا يرتاح لهذه العائله معدا (رافت) الذي يعتبر شركاتهم مع (مختار) كنزا لا يمكن فقدانه.
ممدوح : رعد انت عندك اي رحلات الفتره دي ٠
رعد: لسه مجتليش اي مواعيد برحلات في الفتره دي يبابا٠
جاسربحنان: يريت تحاول تخليهم مش كتير الواحد بيقلق عليك يرعد٠
حازم بفكاهه: تقلق علي مين يابا دي كابتن رعد السيوفي يعني يطير بيك اخر الدنيا وهو مغمض٠
رعد: يساتر يارب نهايتي علي ايدك يسي زفت٠*
حازم بضحك:بعد ال*شر عليك يكبير مانا عارف ان الجو والطير ده لعبتك ومكانك المفضل ٠
ممدوح : يمكن ربنا يبعتلنا الي تخطفه وتخليه معانا هنا علي الارض٠
رعد بضحكه سخريه: تخ*طفه ههههه انا اخ*طف بس مطخطفش مفيش واحده ممها كانت تقدر تنزلني علي الارض دانا (رعدالسيوفي) ٠

 

 

رافت بحد*ه :والموضوع الي كلمناك فيه يسي رعد ٠
رعد يتصنع الغباه:موضوع ايه ٠
كاد رافت ان يتحدث بغ*ضب قاطعه:
ممدوح بحد*ه :مش وقته يرافت٠
رافت بغ*ضب: لا يبابا مش هسكت لازم البيه يعرف انه رفضه جوازه من ماريا هيسببلنا ضر*ر كبير لو ابواها قرر ينهي كل حاجه ويسحب منننا كل الصلاحيات احنا اه مش قليلين بس مختار هينفعنا كتير في الي جاي٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ليرد رعد بغ*ضب وحد*ه :تت*حرق الفلوس علي كل حاجه تيجي بالطريقه دي من الو*اسخ ده وبكره هعرفك حقيقته يرافت ٠
رافت بحد*ه: بس انا تهمني الفلوس والشركه اكتر من اي حاجه تانيه لاني دي الي تعبت فيها السنين دي كلها انت اتولدت في العز يسي رعد مشوفتش الي انا شوفته ولا الممر*مطه الي شوفتها وبعدين انا مش فهمك ايه الي مش عجبك في ماريا يعني دي بتموت فيك من زمان مستعده تعمل اي حاجه علشانك ٠
رعد بز*عيق وغ*ضب : بس انا مبحبهاش مش عوازها انت مبتفهمش
رافت بغ*ضب جح*يمي ولا يعي ما يقول ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
بس الثمن الي عرضه (مختار) لوتمت الجوازه دي ميت وقطع كلامه عندما واعي ميقول ٠٠٠٠٠
جاسر بصد*مه من اخيه: تمن ايه الي بتتكلم عنه يرافت ٠
ممدوح بغ*ضب وز*عيق: الكلام في الموضوع ده اتفقل دلوقتي٠٠
رعد بصد*مه : ويتقفل ليه مش يمكن العرض يعجبني وهو يتحدث بو*جع ومر*اره انا متاكد ان اخوايا مش ممكن يب*عني بالر*خيص اكيد الثمن غالي اوي صح ٠٠٠٠٠
رعد بصرا*خ ودمو*ع ايله لل*سقوط : متقولي ياخويا ردي عليا بعتني بكام يرافت ايه هو الثمن الي بعت اخوك عشانه ٠٠٠٠٠٠٠

 

 

كاد (رافت) ان يصفعه الا ان ايد مانعت ذللك ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
جاسر بحد*ه: مفيش ايد تترفع علي حد من ولاد السيوفي يرافت وكفياك اوي لحد ٠
٠٠٠ليرحل رعد بغ*ضب وكسر*ه تاركا كل شي خلفه ويذهب حازم الي مدرسته وجاسر الي المستشفي الخاص به ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ولا يظل سواء رافت وممدوح ليرمقه ممدوح بنظره ع*تاب وغ*ضب فهو يعلم ما يخطط له فهو مستعد للتضحيه باي شي من اجل المال.
********************
في احد الأحياء الشعبيه في السيده زينب:٠٠٠٠
تجلس صفاء تفكر في حالها وحال صغيرها ماذا ستفعل في هذه الحياه وهي وحيده بصغيرها ودموعها علي وجنتها ليقطع شرودها جرس المنزل:٠
لتدخل هذه العجوز بابتسامه مشرقه (السيده عائشه):٠٠
صفاء بامتنان ودموع ست عائشه بجد مش عارفه اقوللك ايه لولاكي ولولا الاوضه دي كنا اترمينا انا وابني في الشارع ٠٠
عائشه بحنان: يبنتي ربك مبيسبش حد وانا بصراحه اتعاطفت معاكي ومش كده وبس انا هجببلك شغلانه حلوه اوي هتعوضك عن الفقر ده كله ٠٠٠٠٠٠
صفاء بدهشه: شغلانت ايه دي يست عائشه ٠٠٠٠٠٠
عائشة:مش انتي قولتي ان معاكي كليه تجاره صح ٠٠٠٠٠٠٠٠
صفاء: صح ٠٠٠٠

 

 

عائشه : خلاص اتحلت انا هجبللك شغلانه في شركات السيوفي ٠٠
لتجحط عينا صفاءوبدهشه: شركات السيوفي مره واحده وانتي تعرفيهم منين دول يست عائشه ٠٠٠
عائشه: كنت بشتغل عندهم زمان وست سميحه ست سكره لو لجاتلها مستحيل تتاخر عني ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
صفاءوبدات تشعر ببصيص امل : ربنا يسهل يست عائشه ده يبقي جميل عمري مهنسا٠٠
عائشه بحنان: جميل ايه بس يبنتي انشاء الله بكره هروحلهم يلا همشي انا بقي ٠٠٠٠٠
صفاء: مع الف سلامه وتسرح بخيالها وتدعي ربها ان يعينها ويحمي صغيرها٠٠٠٠٠٠٠٠
***********************
في شركه الطيران التي يعمل بها رعد :٠٠٠٠٠٠
يسير رعد وهوشارد في كلام اخيه ويحس بوجع ومراره يعلم كما ابيه واخيه قد عانوا لتاسيس امبرطوريه السيوفي لكن ليس هذا يعطيه الحق في ان ياسس حياته كما يريد ليعطع افكاره هذا الصوت٠٠٠٠٠٠٠
يوسف صديق رعد: رعد رعد رعد
ليلتفت رعد اتجاه الصوت ليتصنع الثبات :٠٠٠٠٠٠٠٠
رعد بابتسامه هادئه: ازيك ييوسف عامل ايه ٠٠٠٠
يوسف بضيق :الحمد لله بخير٠٠٠٠٠٠٠٠

 

 

ليلحظه رعد:مالك ييوسف ٠٠٠٠٠٠
يوسف بوجع :امي تعبانه اوي يرعد هتسافر بكره تعمل العمليه ٠٠٠٠٠
رعد بحنان : انشاءالله هترجع زي الفل ادعي بس٠٠٠٠٠
يوسف بدعي :انشالله خير بس فيه مشكله تانيه ٠٠٠٠٠٠
رعد :خير ٠٠٠٠٠٠٠
يوسف : كابتن سالم مصمم ان اسافر بالرحله الي طلعه بكره لانجلترا حاولت كتير انه يشوف حد بدالي علشان اقدر اسافر مع امي مش مقتنع٠٠٠٠
رعد بحنان: ولا يهمك هتسافر معاها انا هكلم الكابتن سالم وهطلع انا مكانك الرحله دي ٠٠٠٠
يوسف بتفهم: رعد انت لسه راجع من رحله البرازيل انبارح هتسافر امريكا بكره٠٠
رعد وكانه مصدق: يبني متشغلش بالك دانا (رعدالسيوفي) واخد علي كده متحملش هم انت بس وكله تمام انشاءالله ٠٠٠٠٠٠٠
يوسف بامتنان ويعنقه بشده : ربنا يخليك ليا يرعد مش عارفه اقولك ايه ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
(وبالفعل وافق الكابتن سالم علي صعود رعد للهذه الرحله وكانها جات طوق نجاه لرعد ليخرج من هذا الجو المشحون) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
***************************************

 

 

في الولايات المتحدة الأمريكية:٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
تحديدا فيلا :محمد المهدي ٠
ترقص ندي علي هذه الموسيقه الصاخبه فهي تعشق هذه النوع من الرقص والموسيقي لتقطع هذه الحظات صوت طرقات علي الباب وهذا هو اكمل محمد المهدي:٠٠٠٠٠٠
اكمل بانزعاج من هذا الصوت: وطي الزفت ده شويه في حد يسمع كده ٠٠٠
ندي بتافف: يوه بقي يكيمو كل يوم نفس الموضوع انت مبتزهقش٠
اكمل بنفاذ صبر : يعني انتي ياختي بتسمع كلامي مانتي مطنشه علي الاخر٠٠٠٠٠٠٠
ندي: ياكمل يحبيبي انا شايفه نفسي ومعجبه بيها برضي غروروي بنظرات الاعجاب ليا وبعدين اقولهم مع السلامه واووووووو احساس عالي بالنصر٠٠٠٠
اكمل بصراخ : والله انتي مجنونه يارب يارب يبعتلك الي يربيكي ويعلمك الادب ويخليكي تلفي حوالين نفسك وتبقي هتموتي عليه وياخد بطار كل رجالتك يست (هيفاء)
ندي بضحكه : وده فين ده انشالله في الحلم ولا ايه هههههههه
اكمل :مسيره ياجي ياختي متستعجليش انا رايح الشركه خالي بالك من نفسك سلام ٠٠٠
ندي : سلام يكيمو٠٠٠٠٠٠٠٠٠
************************

 

 

خارج مدرسه حازم كان ينتظر اخيه جاسر لكي ياخذه بعربيته الي المنزل ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ليستغرب من الذي يقف امامه:٠٠٠٠٠٠٠٠
حازم باستغراب :خالد
خالد: ايه يزومي مالك اتخدت كده ليه ٠٠٠٠٠
حازم: متاخدش بس ايه جابك هنا ٠٠٠٠٠٠
خالد: بنت من المدرسه هنا المزه بتاعتي ومستنايها ٠٠٠٠٠٠٠
لينظر له حازم باشمزاز :عمرك مهتتغير ابدا ٠٠٠٠٠٠
خالد بضحكه عاليه : ليه بس هو فيه احلي من كده يخرج له من حيبه سيجاره بها مخدرات لكي يجربها ٠٠٠٠٠٠٠٠
خالد: جرب دي هتعيشك مللك ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
حازم بغضب : انت اتجنننت انا مبشربش القرف ده
خالد: يعم جرب ٠٠٠٠٠
حازم بحده : قولتلك مبشربش ليقطع حديثهم العنيف ماجي جاسر٠
جاسر: حازم يلا ٠٠٠ليهرول حازم ويركب مع جاسر:٠٠٠٠٠٠٠٠٠
خالد: ازيك يدكتور جاسر ٠
جاسر بضيق : اهلا٠٠
ليستذن منه جاسر ويرحل.
خالد بحقد وكراهيه مسيري يحازم هخليك تجرب وتبوس رجلي علشان شمه واشوف نظره الانكسار في عيون ابوك واخواتك سعاتها بس هبقي ارتاحت استني عليا يحازم ٠
*******************************

 

 

في شركه السيوفي تحديدا :٠٠٠
(مكتب (رافت السيوفي) ٠٠٠٠٠٠٠٠
كان شارادا في ما حدث بينه وبين اخيه هو حقا ليس بالشخص الاناني والا الا بدون رحمه لكنه دائما حريص علي استمرار ونجاح هذه الامبرطوريه امبراطوريه (السيوفي) ليقطعه دخول عمه (عادل)
عادل بابتسامه جميله: ازيك يرافت
رافت بجديه :ازيك يعمي اخبارك ايه ٠
عادل بهدؤء: بخير يابني الحمد لله ٠
كنت لسه عند ابوك في المكتب وعايزنا كلنا باليل في عشاء(مختارالخليلي)
رافت لاحظ ضيق عمه: بتساول عمي هو انت كمان مبتحبوش ٠
عماد: بصراحه يبني مبقبلوش خالص ولا برتحله بحس انه وراه حاجه يلا انا همشي بقي واشوفك باليل ٠٠٠٠٠٠٠٠
رافت بجديه : مع الف سلامه يعمي ٠٠٠٠٠
ليشرد في كلام عمه وكلام رعد ويحسسس بالتشتت ليحسم امره في الرجوع الي المنزل.
***********************
في غرفه (رعد السيوفي) :٠
كان يجهز شنطته للسفر غدا الي الولايات المتحدة الأمريكية :٠٠
ليقطعه رن التلفون :
المجهول :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
رعد :تمام هكون في ميعاد التسليم ٠٠٠٠
المجهول : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
رعد : دي شحنه بملايين مش ممكن تروح مني
كادا ان يتحدث قاطعه :٠٠٠٠٠

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية دائره الانتقام)

اترك رد

error: Content is protected !!