روايات

رواية نورين والجبالي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد

رواية نورين والجبالي الفصل الثامن 8 بقلم دعاء أحمد

رواية نورين والجبالي البارت الثامن

رواية نورين والجبالي الجزء الثامن

رواية نورين والجبالي
رواية نورين والجبالي

رواية نورين والجبالي الحلقة الثامنة

مالك بصوت عالي نسبيا. طلاق
بتحلمي يا نورين انتي ملك مالك الجبالي ومش هسيبك وخلي في علمك اني هتتم جوزنا وهتفضلي مراتي طول العمر واسكتي بقى بدل ما اك”سر نفوخك أدام الناس
نورين. برضه هتطلقني يامالك انت فكرني هعيش مع واحد زيك ليه مختله عقليا
مالك بضحكه. ايوه ولا نسيتي
نورين. ده انت مستفز
الاغنيه خلصت ونورين سابت مالك وهي متضايق من بره لكن من جواها مبسوطه اوي عشان مالك
مصمم انه يخليها مراته وميطلقهاش
رنيم. نورين يا نورين
نورين. نعم
رنيم. عايز يقابلني بكرا بره
نورين. كنان
رنيم. هو في غيره
نورين بغمزه. العب هي الصناره غمزت
رنيم. مش عارفه بس حاسه ان قلبه مال
نورين. ضحك
رنيم. ايه
نورين. ضحك يعني قلبه مال يعني
هنشبك قريب
رنيم بلهفة. يارب
رنيم. بقولك ايه متغني
نورين. ايه اغني قدام كل دول
رنيم. وايه المشكله؟

 

 

 

نورين. مش عارفه بس اخاف ده انا بغني دايما لوحدي أو مع ساره
رنيم. متخافيش وعلى فكره صوتك جميل اوي رائع صدقيني
نورين. تاب هغني ايه؟
رنيم. أي حاجة تحبيها
نورين بابتسامه وهي بتبوص لمالك
. تمام في اغنيه عايزه اغنيه
رنيم بسرعه راحه واقفه على منصه
رنيم. لو سمحتم
النهارده هقدملكم موهبه جديده
صوت رائع وجذاب جد
ياريت ترحبوا ب.. نو… سلمي صقر الجبالي
الكل سقف لنورين وهي ابتسمت وراحت اخدت المايك وقالت للفرقه على الاغنيه والموسيقى بدات
نورين بابتسامه وصوت عذب جميل. مش قادره لسه أصدق انك انك بقيت معايا وخلاص كل اللي ياما حلمت بيه بقى بين ايديه. مش عايزه حاجه تانيه. خلاص حبك كفايه واحلم واتمنى ايه من الدنيا دا انت كتير عليا. ربنا يخليك لقلبي تبقى طول العمر جانبي كل ما اسمع حاجه عنك بعرف اني اختارت صح
كان لقانا احلى صدفه ياللي جانبك ببقى عارفه. من حسن حظي اني قبلتك تقدر تقول جيتني في وقتك
مانا كنت قبلك مش عايشه ودلوقتي هاعيش
ياما عليك كنت بدور وبجد مش قادره أتصور
لو عمري عدي قبلك ومقبلتنيش
ربنا يخليك لقلبي تبقى طول العمر جانبك
خلصت الاغنيه والكل سقف ليها ام
هي كنت مركزه مع مالك وهو كمان وخصوص لما قالت كان لقانا احلى صدفه
نورين ابتسمت وسابت المايك و راحت وقفت جانب ماهر عشان تغيظ مالك اكتر وابتسمت
نورين بهمس لماهر.بصي يا ماهر انا عايزه أو”لع في مالك واخليه يندم على قراره انه ينكر جوزنا فممكن تساعدني
ماهر استغرب ان نورين اخدت عليه اوي وهم لسه عارفين بعض إمبارح
لكنه ابتسم عشان هو نفسه مالك يعترف بحب نورين.
ماهر. تمام عايزني اعمل ايه؟
نورين. بصي…….
ماهر. انتي عايزه يق” تلني
نورين . تبا للجبناء ايه يا ماهر انت لازم تساعدني
ماهر. انتي بتحبيه؟
نورين بصراحة مطلقه. بصي معرفش بس انا بطمن ليه وبرتاح ليه اوي لما بعيط بياخدني في حضنه
اقولك حاجة بيفكرني بماما اوي
ماهر. تمام هساعدك
نورين قربت منه بسرعه وبا” سته من خده وهي متأكده ان مالك واقف هيتشل من الغيره
ام ماهر اتصدم من نورين ومن جنونها
ماهر. هساعدك بس بلاش جنان بالله عليكي عشان مالك ممكن يقت” لنا
نورين. تمام
ماهر راح الاستيج ومسك المايك

 

 

 

ماهر. مساء الخير يا جماعة
بصراحة في حاجه عايز اقولها دلوقتي لحبيبه قلبي سلمي
ماهر بصدق مش بس تمثيل زي ما اتفق مع نورين. سلمي انتي أغلى حاجه عندي في الدنيا دي ادفع عمري كله واعيش لحظة معاكي انت عمري كله. بحبك وبعشقك من زمان اوي من ايام ماكنتي في ابتدائي
بحب طيبتك بحب ابص في عيونك
بحب قربك والله العظيم بحبك
تسمحيلي بالرقصه دي
نورين حست بصدق ماهر في كل كلمه قالها لسلمي واتمنت أن سلمي تفوق وترجع لماهر.
نورين بابتسامة جميله قربت من ماهر وهي بتبص لمالك. انا كمان عايزه اقول حاجة
انا معرفش يعني ايه الحب بس الاكيد اني بطمن في وجودك بحب قربك بحب حضنك بحس معاك اني مطمنه اوي. حتى خنا”قاتنا بحبها اوي وعايزه اكمل معاك لآخر العمر
ماهر نسي انها نورين مش سلمي. حضنها جامد ولف بيها أدام مالك وكل العيله والضيوف
لكن فجأه سابها
ماهر بهمس. اسف انا بجد مكنتش اقصد
نورين بابتسامه متفهمه. ولا يهمك
وفجأه الإضاءة انطفت وركزت على نورين وماهر و راقصو سوا
مالك بقى خالص هينف”جر من نورين وبجد مش قادر يستحمل
خلصوا
الحفله تقريبا انتهت والناس بتمشي
مالك شد نورين بسرعه وغضب وهو مش شايف ادامه
كاميليا. مالك مالك
مالك…. وكمل طريقه وسحب نورين وراه وهو على وشك الانفجا” ر بجد
نورين بقيت بتتشاهد وهي ماشيه وراه وبتحاول تسحب ايديها منه بس بدون اي فايده.
سيف. ليه كدا يا ماهر كان لازم تعمل كدا اهو دلوقتي احتمال يق” تلها
ماهر. صدقني انا كل كلمه اصدت بيها سلمي مش نورين وقولتلها أن ده خطر لأنها متعرفش غضب مالك
ولما حضنتها كان في دماغي سلمي
كاميليا. ربنا يستر
في حناج مالك
زق نورين وقفل الباب بالمفتاح
نورين بخوف. في ايه؟
ولكن فجأه صف” عها مالك بقوه شديده جعلتها تسقط وهي لاتعي ما يحدث
نورين بقيت بتنز” ف من بوقها
وبتعط بقهر وانهيار فلم تكن تتخيل حتى بأحلامها انه سيفعل ذلك
مالك بصوت عالي كفحيح الأفعى.

 

 

 

 

انتي واحده خاينه وزبا”له انا مكنتش اتخيل انك تتجرائي وتبو” سي واحد متعرفهوش وواضح انك متعوده وده عادي عندك يا انسه ولا انسه ايه بقى ما انتي كنتي عايشه برا مصر متوقع منك ايه تبقى شيخه
نورين انصدمت من كلامه وحست انها اخدت ضر”به جديده كل مره حد يخذلها
نورين قامت وقفت ومسحت دموعهاو د”مها وبتتكلم ببرود. وايه اللي يضايقك حتى لو زي ما انت بتقول
هتفرق معاك في ايه؟ مالك للأسف كنت فكراك انسان نضيف
بس انت كمان زيهم
نورين. بكرا الصبح هنروح لأي ماذون وتطلقني وعايزه تنشر في الصحافة وتدمر شركات ابويا اعملها
وقول أن بنت المنشاوي هربت يوم فرحها عشان تتجوز واحد تاني وأنها د”مرت سمعت عيلتها
عارف يا مالك انا بكر” هك
سابته وراحت تاخد هدوم من الدولاب وراحت الحمام
وأول ما قفلت الباب بكيت بحرقه ووجع وفضلت وقت طويل في الحمام تعيط
نورين لنفسها. عجبك كدا يا نورين بقى دا اللي اتجوزتيه هو ده
كنتي فاكره هيحبك ويعوضك عن حنان ابوكي انتي غبيه اوي يا نورين
سيبيه وامشي يا نورين ده ميستاهلش تكوني معه
عند مالك خرج بغضب من الجناح وراح لجناح ماهر
مالك بزعيق . انت ازاي تسمح لنفسك تحضن مراتي يا ماهر
ماهر. مالك اهدي واسمعني كويس
نورين بتحبك وكانت عايزاك تغير مش اكتر وده كله اتفاق مش اكتر
مالك بصدمه. ايه بتحبني
ماهر. ايوه اوعي تاذيها يا مالك لأنها بجد تستحق حد يحبها عشان هي طيبه اوي
مالك بتوبيخ لنفسه. انت عملت ايه
ازاى تعمل كدا كان لازم تسمعها الأول اكيد هي بتكر”هك دلوقتي
وساب ماهر وخرج اخد العربيه وبيلف بيها وهو متضايق
نورين اخدت دش سخن ولبست بجامه بيضاء وراحت نامت على الكنبه وهي مش طايقه اي حد ولا عايزه تتكلم
في مكان تاني
كمال. عجباني اوي يا مراد دي مزه

 

 

 

وجميله ورقيقه اوي وصوتها يلهوي دي عدت سلمي بمراحل دي متستحقش واحد زي مالك ده دي عايزه واحد يقدرها زي
مراد. يعني ايه؟
كمال. انا عايز نورين بس تكون مراتي مش زي ما كنت هعمل مع سلمي
مراد. تتجوزها
كمال. ياريت بس ده عايز تخطيط
عايزها تكر”ه مالك واكون في عيونها انا اللي البطل
مراد. انا عندي فكره تخليها تكر” ه وتقرب منك
كمال. ايه؟
مراد………
كمال. يخربيت عقلك دي مش هتكره بس دي احتمال تو/لع فيه
كمال في التليفون. ايوه يا ابني
شخص. اهلا يا باشا
كمال. عايزك تجيبلي نورين المنشاوي في أسرع وقت
الشخص. تومر يا باشا على المخزن
كمال. لا على الفيلا القديمه
لينهي اتصاله ويبتسم بخبث وهو على مشارف تدمير مالك الجبالي
…….
عند مالك فضل يلف بالعربيه وهو متضايق من نفسه ومن غضبه اللي بيدمر كل حاجه
رجع الفيلا الساعه اتنين بليل
دخل جناحه لقى نورين نايمه على الكنبه وعيونها مدمعه مسك ايديها
مالك. انا اسف صدقيني بس انا بغير عليكي
وحمل نورين ونايمها جانبه على السرير وغمض عينه وراح في النوم
مالك رجع القصر الساعه اتنين بالليل طلع جناحه لقى نورين نايمه على الكنبه
مسك ايديها وهو ندمان على الكلام اللي قاله
مالك. ياريت تسامحني يا نورين انا عملت كدا عشان بحبك مقدرش اشوفك قريبه من حد غير انا معرفش ازاى قولت كدا بس انا لما بتعصب مبعرفش بقول ايه وللي قولته كان بسبب حبي ليكي يا رب تسامحيني
وقام شالها وراح على السرير نام واخدها في حضنه وراح في النوم
الصبح
نورين صحيت وهي حاسه بأيد محاوطه خصرها وبتفتح عينيها لقيت مالك حضنها
نورين زقته جامد وبعدت عنه
هو صحي مفزوع
نورين بزعيق. طلقنييي
مالك. أخرسي وكلمة طلاق مسمعهاش تاني أظن فاهمه
نورين. هتطلقني يا مالك انا بكر”هك
بكر” هك

 

 

 

 

مالك. كدابه يا نورين
انتي بتحبني
نورين بضحكه سخرية. أحبك يوم ما احب احبك انت يا مالك بيه
انا مبكر”هش في حياتي ادك
في الأول كنت بكر” ه بابا عشان خان ماما وكان سبب في مو” تها ودلوقتي بكر” هك عشان انت كمان واحد زباله
وحقير ولو حبيتك للحظه واحده فأنا بكر”هك دلوقتي اضعاف مضاعفه
مالك. لو قولتيها ميت مرة عمري ما هصدقك لأنك لو مش بتحبني مكنتش اتفاقتي مع ماهر عشان تشوفي إذا كنت بغير ولا لاء
نورين وهي تهم بالخروج من الغرفه. طلقني يا مالك
لتخرج وتتركه يقف
نورين نزلت وهي حزينه ونفسها تخرج من الفيلا وترجع كاليفورنيا
وتنسى كل حاجه وترجع لأيام ما كانت عايشه لوحدها قبل ما تعرف مالك وقبل ما تحبه ايوه هي دلوقتي اعترفت انها بتحبه بس هيفرق بايه انك تكون مع انسان مبيحترمكش
والحب اساس بيبدأ بالاحترام
كلهم كانوا قاعدين على السفره مستنين مالك ينزل عشان يشوفوا مالك عمل ايه مع نورين
رنيم. نورين انتي كويسه
نورين……
نورين مشيت من غير ما ترد
وراحت قعدت في الجنيه وهي عايزه تخرج بس عارفه ان مالك مانع خروجها من القصر
رنيم. هو عمل ايه يا ماما دي مش بترد
كاميليا. الله اعلم يا بنتي بس انتي عارفه اخوكي لما بتعصب مبيشوفش ادامه
ماهر. انا السبب كل ده بسببي
مالك نزل ببرود ولا كأنه عامل حاجه
مالك. صباح الخير
الكل بصوله باستغراب و اللي هو ليك نفس تنزل عادي ولا كأنك عامل حاجه
مالك. مالكم في ايه؟ نورين فين؟
كاميليا. قاعده في الجنينه مالك انت عملت ايه لنورين؟

 

 

 

مالك. ماما لو سمحتي دي حاجة بيني وبين مراتي ومش عايز حد يتدخل
ومشي
كاميليا. مش هتفطر
مالك. ماليش نفس هاروح الشركه
ياله يا ماهر وانت يا سيف
خرج وبص لقى نورين قاعده عند البسين وسرحانه
اتنهد وخرج
ماهر. مالك نورين مالها؟
مالك بجمود. أظن قولت دي حاجة تخصني انا ومراتي ومش عايز حد يتدخل
راح الشركه
نورين قعدت تعيط وهي نفسها يجي يصلحها وهي هتسامحه بس هو مشي ببرود
بعد ساعتين
مالك. الوا ايوه يا سيلفا بقولك عايزك تشغلي نورين ومتخليهاش تدخل الاوضه بتاعتنا لحد ما اكلمك تاني
سيلفا بفرح. ماشي يا ابيه من عنيا
وقفلت معه
عند نورين
سيلفا. نورين بقولك انا عايزاكي تساعديني في كم حاجه كدا
نورين بابتسامه باهته. ماشي ياستي عايزه ايه؟
سيلفا. انتي عارفه اني مخطوبه وكدا
كنت عايزاكي تيجي معايا اوضتي هافرجك على كم حاجه جايبهم وتقولي لي رايك بما انك متتجوزه وكدا بصي بصراحة رنيم مش هتعرف هي كمان سنجل وماما انكسف شويه منها
نورين في نفسها. وحياتك انا سنجل اكتر منكم بس على الله
نورين. ماشي ياله

 

 

 

وراحت مع سيلفا وقعدت تفرز معها الحاجات اللي سيلفا جايبها وهي حاسه ان سيلفا عايزه تضيع وقت مش اكتر
نورين. كدا خالص انا هاروح اوضتي عشان تعبانه شويه
سيلفا. تمام
وبسرعه رنت علي رنيم
سيلفا. دورك ياله
رنيم. تمام
رنيم. نورين
نورين. ايوه
رنيم. انا خارجة مع كنان النهارده ومش عارفه البس ايه وكمان عايزاكي تظبطيلي مكياجي
نورين. ماشي ياله تعالى نروح نشوف هنختار ايه؟
دخلت اوضه رنيم وراحت على الدولاب
نورين. انتوا هتتقابلوا الساعه كم؟
رنيم. خامسه
نورين. يعني بالنهار مش لازم فستان ايه رايك في لبس كاجول
رنيم. اعتقد هيبقى حلو عليا
نورين كل شويه تختار حاجه وهي ترفض عشان تضيع الوقت لحد ما اختارت
بنطلون جينز ازرق واسع وبلوزه فيروزي بكمام طويله و شال وردي
كنت جميله جدا
مالك اتصل على سيلفا وقالها خالص كدا ممكن تسيبها
سيلفا اتصلت برنيم وبلغتها
نورين. في ايه؟
رنيم وهي بتقفل مع سيلفا. لا ابد
مفيش

 

 

 

نورين. تمام انا هاروح انام شويه عشان تعبانه اوي
رنيم. ماشي اتفضلي
نورين راحت اوضتها وأول مادخلت اتصدمت
في شركه المنشاوي
اسر قاعد مشغول وهو بتكلم مع المهندسين
اسر. لازم التشطيب يخلص على المعاد المحدد يا بشمهندس سليم
سيلم. هو فعلا مفضلش غير حاجات بسيطه والمنتجع يتشطب بالكامل
اسر. تمام وعايز مهندسين الديكور يبداؤ في شغلهم عشان ننتهي على التسليم
تليفونه رن
اسر. الوا ايوه يا داده فاطمه في ايه؟
داده فاطوه بلهفة. الحق الحق يابني
ساره اغمى عليها وبحلول تفوقها مش بتفوق
اسر. انا جاي حالا وهابعت دكتور
اسر سمع الكلام ده اتنفض جرى
برا الشركه واخد العربية وساقها بسرعه جدا وصل اخير على القصر
اسر. ساره ساره
داده فاطمه. الدكتور فوق عندها يا ابني
اسر بسرعه طلع لساره وهو هيتجنن عليها
اسر. مالها يا مصطفي
دكتور مصطفى. متخافش هي كويسه بس لازم تتغذا كويس عشان هي ضعيفه جدا وده مش كويس لحالتها
اسر. مالها حالتها
دكتور مصطفى. مبروك يا بشمهندس المدام حامل
اسر بفرحه. حامل بجد
دكتور مصطفى. ايوه دي شويه أدوية لازم تاخدها ولازم تتغذا كويس
وترتاح الفتره الجايه
وأنشأ الله خير ولازم تعدوا عليا في المستشفى عشان نقوم بالازم
اسر. حاضر يا دكتور وشكرا
الدكتور مشي وأسر حاسس انه اسعد انسان على الكوكب
اسر قرب من ساره وحضنها جامد. مبروك مبروك يا حببتي
ساره بفرحه. هابقي ماما وانت بابا
اسر. احلى ماما في الدنيا
ساره. بحبك يا اسر
اسر. وانا بعشقك
في فيلا الجبالي
نورين دخلت الاوضه وكانت متزينه بالورد في كل مكان
دخلت لقيت عليه على التربيه وعليها ورقه فتحتها وبدأت تقرأ

 

 

 

اسف عارفه دي اول مره اعتذر لحد
بس انتي مش اي حد انتي أغلى حد عندي. انا عارف ان كلامي كان صعب انك تنسيه بس انتي قلبك ابيض و مجنونه. انا اسف يا بنت المنشاوي
فتحت العلبه لقيت فيها كاميرا أحدث موديل وهي طبعا من عشاق التصوير مسكت الكاميرا وبدأت تركبها فرحت جدا بيها
ولقيت عليه تانيه فيها شوكلاته
كل الأنواع اللي بتحبها
مسكت الكاميرا وبدأت تصور وفجأه لقيت مالك اصدها
مالك بابتسامه جميله. عجبتك؟
نورين. جاي تصالحني باكاميرا
مالك. عشان عارف انك بتحبيها
نورين. هصالحك بس بشرط
مالك. اومري
نورين. انزل اشتغل معك في الشركه
مالك بتفكير. بس دا خطر
نورين. ليه؟
مالك. عشان انا عندي أعد”اء كتير وجايز يحاولوا ياذوكي
نورين بسخرية. ياعم محسساني انك حد مهم اوي كل شويه أعداء وبودي جارادت كتير مش عارفه ليه
مالك. ماشي هننزل سوا من بكرا
نورين. هتنبهر
في فيلا الدسوقي
كمال. يعني كدا الصور اتظبطت على الصوت
فوتوشوب. كدا احسن حد بتاع جرافيك عمره ماهيعرف أن دي تركيب
كمال. والصوت
الفوتوشوب. مطابق حتى اسمع
لسمع ذلك الصوت ويبتسم بخبث وهو ينوي على تدمير مالك الجبالي
كمال. بس دي مصوره يعني بتفهم في الشغل ده ممكن تعرف ان ده تركيب
الشاب. عي”ب عليك يا باشا دا على جث” تي انها تعرف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نورين والجبالي)

اترك رد

error: Content is protected !!