روايات

رواية عشق تحت ظل القمر الفصل السابع 7 بقلم إيمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر الفصل السابع 7 بقلم إيمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر البارت السابع

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء السابع

رواية عشق تحت ظل القمر الحلقة السابعة

تغريد فتحت عينيها لقت نفسها في لعبه مرتفعه عن الارض بكتير وبصت منها لقت نفسها في دريم بارك ومفيش ولا شخص الا حسام واقف تحت غمضت وضربت نفسها بلقلم تغريد: ده حلم ولازم افوق فجاءه فتحت ولاقت العاب ناريه بتضرب في الجو ومتشكله علي كلمه انا اسف حقق عليا سامحيني يا مالكه قلبي بحبك، تغريد كانت فرحانه اوي وحسه بأن قلبها هيقف من الفرحه بس مكنتش قادره تنسي الي عملو فيها بس قالت تديلو فرصه تانيه
وفجاءه نزل حسام العبه وهيا نزلت وابتسمت ليه ابتسامه سحرتو، حسام: انا اسف
تغريد: انا موافقه اديلك فرصه تانيه ان نكون اصدقاء بس لو ضيعتها انسي اني اغفرلك او اسامحك وعقابك هيبقي وحش اووي
حسام: وانا عمري ما هضيع الفرصه دي، حسام في سرو:وعمري ما هسيبك لغيري وهخليكي تحبيني زي ما بحبك تغريد: انا بحب، الملاهي اوي تعالي نلعب وشدت ايدو وجريت ولعبو كتير، تغريد: ازاي دريم مفيهاش ناس كده
حسام: انا حاجزها النهاردة لينا مخصوص
تغريد: بجد شكرا يا حسام
حسام: شكرا ليكي انتي لانك اديتيني فرصه تانيه
وروحو وطلهت الاوضه ولقت وفاء سرحانه، تغريد: القمر سرحان في اي
وفاء فاقت: لا مفيش كنت عايزة اقولك علي حاجة كده وقصت عليها الي حصل
تغريد: بصي يا ستي عشان نعرف الواد ابن المقشفه ده بيحبك بجد ولابيضحك عليكي لازم نعمل حاجه واحده لازم نخليه يغير
وفاء: ازاي
بصي يا ستي هاتي الميكاب ده وتعالي عقبال ما اجبلك لبس تلبسيه عشان نتعشا تحت عشان انا عزمتهم كلهم عشان جعانه والواد ابن المعفنه مجبليش حتي وجبه كوكي ام 40 جنيه اصغر حجم دي من ايام جد جدي يلا متقلبيش عليا المواجع
وفاء جابت الميكاب وشافت البس وهو فستان لحد فوق الركبه لونه احمر
وفاء: ده قصير اوي
تغريد: وده المطلوب ويلا اقعدي عشان اطلع ابداعاتشي
وفاء قعدت وتغريد كانت بتعمل باحترافيه وخلصت وفاء بصت لنفسها كانت جميله بمعني الكلمه
وفاء: ده انا
تغريد بغناء: انا مش عارفني انا توهت مني انا مش انا ولا دي ملامحي ولا شكل شكلي ولا ده انا، اه انتي ياعين امك ويلا بقا انا هموت من الجوع ونزلو تغريد نزلت الاول وكلهم متجمعين علي السفره والي أمل بتبص بشر لريان وريان مبتسم ببرود وعدي بيبص بغيز لولاء الي مش مبطله اكل من ساعت ماقعدت وحسام الي بيبص بحب لتغريد ومالك الي مستني وفاء لسه وفاء بتنزل علي السلم الكل بصلها ومالك اتصدم وقال بغضب بصوت مرتفع: الي مش هينزل عينو انا هقتلو، وراح علي وفاء الي كانت مرعوبه، وريان كان مستغرب اخوه الي طول عمره ما كان بيهتم ببنت، مالك شد وفاء من ايديها وطلع فوق، تغريد: الله يرحمك اوفاء كنتي طيبه بس متقلقيش هعملك كورديل واوزع عليك كحك وبرتقال وجوافه، عند وفاء، مالك كان ماسك ايدها جامد ودخل اوضتها ، مالك: اي الي انتي كنتي لبساه تحت ده، وفاء: دا دا
مالك: عارفه انا لو لقيتك لابسه كده تاني انا هنسفك انتي فاهمه
وفاء بدموع: فاهمه، مالك بعد ما هدي: معلش انا اسف، ورجع لغضبه: محدش هيشوفك كده غيري انتي فاهمه انتي ملكي انا بس انتي فاهمه ، وفاء هزت راسها، وسابها ونزل وهو ندمان انو زعلها والكل طلع ليها، ولاء قالك اي ابن المقشفه ده
وفاء: بعد ازنكم عايزه انام ونتكلم الصبح، أمل بصت لولاء وهزت راسها بمعني سيبيها ترتاح
ومشيو وسابوها وتغريد تجنبتها مردتش تزعجها ونامت ووفاء كانت فرحانه بغيرتو عليها بس هيا بقا الي قررت تلعب وبطريقتها حست انها عطشانه نزلت تشرب مايه وهيا بتشرب فجاءه لقيتو قدامها بشرب هو كمان ولابس بيجامه عليها رسومات اسبونج بوب ومقدرتش تمسك نفسها وضحكت لاحظ وجودها ومش عارف هيا بتضحك علي اؤ فجاءه لاحظ انو لابس بيجامته الخاصه قدمها وقرب منها وقال بتحذير: عارفه لو مخلوق عرف بموضوع البيجامه انا هدفنك
وفاء هزت راسها بنعم وهيا بتضحك ، ولسه مالك هيطلع وفاء قالتلو حاجه انصدم لما سمعها، وفاء: …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!