روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الرابع والثلاثون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الرابع والثلاثون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الرابعة والثلاثون

غيث:ماسه انتي..
ماسع:انا اي
غيث:ماسه انتي كده بتغيبي ربنا..عشان هو امر الست بطاعت جوزها وانتي علي طول بتعندي معايا
ماسه:هه انت ال بتكلم عن ربنا ياغيث مستحيل
غيث:بصي يا ماسه ان لحد دلوقتي مش عايز اوريكي الوش التاني
ماسه:انت بتهزر وشي تاني اي..امال ازاي عملته معايا ده يبقا اي…انت اكتر واحد شفته ف حياتي غشاش وكذاب..عشان كده كنت حبسني ف القصر من وانا عيله عندي 5سنين مكنتش بيخليني اتكلم مع حد
غيث بغضب مكبوت:ماسه انا مش بهزر بجد انا لحد دلوقتي ماسك نفسي ومش:عايز اوريكي الوش التاني عشان متكرهنيش..
قطعته ماسه وهي تضحك بصوت مرتفع عندم قال هذا الجمله ل تقول
ماسه بالم:عارف ياغيث انا بتمني ان اموت بسببك..بتمني انام مصحاش تاني…ده انا لو عدوتك مش هتعمل ال بتعمله فيا ده قولي…قولي انا بالنسبه لك اي
غيث بحزن:انتي ياماسه..انتي عمري وحياتي بس من غير امل لان عارف انك مستحيل تحبيني ذي م انا بحبك…
بقلمي دينا محمود

 

 

لتحزن ماسه علي الغيث لأول مره فهو بالفعل تعذب بسبب هذا الحب..ولكن ماذا ستفعل كلما تكون علي وسك ان تحبه يفعل شئ يجعلها تكره….
لقد تعبت وهو أيضا تعب..الي متي يستمر هذا التعب والعذاب…
بالنسبه الي غيث الذي استغرب من صمتها وتذكر انها تصير من كلامه لتاتي فكره في عقله ويقول
غيث:ماسه اي رايك نسافر
ماسه:فين وبمناسبة اي
غيث:اي بلد خارج مصر وبمناسبة ان نقضي شهر عسل ذي المتجوزين
ماسه: انت عارف ان ده مش فارق معايا ف اعنل الا انت عايزه
غيث ببرود:ماشي
ليسود الصمت مره اخري حتي ان وصلو الي القصر…….
لينزل غيث ويفتح الي ماسه باب السياره لكي تنزل ليقول
غيث:هتمشي من غير حاجه ف رجلك
ماسه: م حضرتك اما اختني علي المستشفي مكنتش لبسه حاجه ف رجلي..اعنل تي يعني عايزني امشي علي اديا
غيث:لاء بس في حاجه اسمها الراجل بيساعد مراته..
بقلمي دينا محمود
قبل أن ترفض ماسه او تقول شئ حملها غيث وصعد بها الي غرفتهم…ونزل مره اخري لان كان معتز ويوسف وولدته قد أتوا…
لينزل علي الدرجه ومجرد م بسمه شاهدت قالت
بسمه:غيث يابني ماسه فين
غيث: ف الاؤضه…في حاجه
بسمه: عايزه اطمن عليها عشان مشفتهاش بقالي كتير
غيث:ماشي يا امي هي فوق..ان هروح الشركه….
بسمه: بالسلامه ياحبيبي
ليذهب غيث الي الشركه..
بعد القليل من الوقت وصل غيث الي الشركه..
ليدخل غيث بعيبته المعهودا وجميع الموظفين مستغرب لانه منذا اكثر من شهر لم يأتي..
ليدخل غيث المكتب وخلفه السكرتيره لتقول
السكرتيره بدلع:تامر بحاجه ياغيث بيه..اعمل لحضرتك قهوتك
غيث:ايوا..ولو اتكلمت بالطريقه دي تاني هتكوني متروده
السكرتيره بارتباك:اسفه ياغيث بيه..
لتنصرف السكرتيره باحراج فهي جديد في هذا العمل وهذا هو أول شخص يرفضها فهي جميله الي حد ما ولديها جسد مغري وترتدي ملابس تغري أيضا….

 

 

بقلمي دينا محمود
لتذهب السكرتيره وتحضر القهوي وقبل انا تخرج كان لديها ماده بيضاء ووضعت منها في الفنجان وهي تبتسم بخيث..فهاذا الماده تجعل شه**واته تتحرج وتزوجها…
لتصعد هي معها فنجان القهوه وهي تبتسم بخبث لما سوفه تفعله..فما سمعته عنه انه لم يلمس امرأه غير زوجته..فسوف ترا الان….
عند غيث..
كان يعمل غيث علي الحاسوب ليجد الباب يدق
غيث:ادخل
لتدخل هي باغراه وكان غيث ينظر لها ببرود حتي وضعت القهوه امامه وتعمدت ان توقع القلم لتاتي لكي تجلبه وقصدت ان تظهر جزء من صدرها و……..
__________________
عند ماسه
دخلت بسمه (خالتها) بلهفه كبيره وحضنتها وبكت في حضنها..واصبحت تتكلم معها في موضيع عامه حتي شعرت ماسه بالغثيان وقبل ان تقول اي شئ نهضت بسرعه واستفرغت تحت أنظار بسمه التي فكرت ف ان تكون ماسه حامل لتخرج ماسه من
بقلمي دينا محمود
المرخاص وتسعدها ماسه علي النهوض..لتنهض بتعب لتقول
بسمه بقلق:ماسه ياحبيبتي انت كويسة
ماسه بعتب:ايوا بس اكيد واخدا براد في معدتي
بسمه بفرحه:ممكن تكوني حامل
ماسه بضحك علي تفكير خالتها: لاء متقلقيش انا مش حامل..وانا سألت الدكتور عشان دي مش اول مره وقالي لاء ده من الأهمال عشان مش مهتميا بصحتي
بسمه:كلام اي ده هو انتي… حسيتي ب التعب ده من امتا
ماسه: من يومين بس مكنش اوي كده عشان معتطش للموضوع اهميه
بسمه:عارفه ان كل ال انتي بتقولي ده اعراض حمل
ماسه: لاء طبعا مش صح
بسمه:طيب استني انا هبعت حد من الخدم يجيب اختبار حمل ونتأكد ماشي
ماسه:ماشي
وبالفعل هذا ماحدث..
بعد القليل من الوقت جات الخادمه وهي في يديها شريط الحمل وأخذته بسمه واعطته ل ماسه ودخلت الي المرخاص لكي تعمل هذا الاختبار….
بقلمي دينا محمود

 

 

لتنتهي وتخرج وهي لم تفهم شئ من العلمات الذي ظهرت علي الجهاز…
لتعطي الجهاز الي بسمه لتقول
بسمه بفرحه: مبروك يابنتي انتي حامل
ماسه:اايي مين القالك..اكيد لاء لاء
بسمه:لاء بصي ياحبيبتي اما يظهر الشرطين دول لون احمر يبقا إيجابي.. حتي شوفي العلامات إيجابي يعني حامل ياحبيبتي
لتنصدم ماسه حقا وهي تفكر في شئ من الاثنين يا اما ان الطبيب وغيث يعلمون ويضحكون عليها اما ان الطبيب لم يفهم شئ..ولكنها هي متأكده ان غيث والطبيب يعلمون….لان لا يوجد تبرير لان الطبيب اخذ غيث وأخبره بعيد عنها وان غيث كان يظهر علي وجهه بعض السعاده..
لتقفذ(ترمي)الجهاز وتذهب الي غرفة الملابس وارتدي فستان تحت ندا بسمه وحولت هدير ان توقفها ولكنها لم تستطيع…
خرجت ماسه تروهل في الشوارع بتعب حتي وجدت سياره اجري لتوقفها وتركب وتذهب الي شركة الغيث.
_________________
عند مدحت
بقلمي دينا محمود
كان يجلس بغضب أمام ملف غيث الملئ بالجرائم التي لم يتم التبليغ عنها ولم يسجن يوم واحد فقط..
ليمسك الهاتف ويتصل بشخص ويطلب منه ان يحجز تذكره الي مصر ويغلق الهاتف
فهو الان يذهب لكي يتغلب علي اكتر الأشخاص فساد في العالم..رغم أنها علم ان غيث ترك المافيا ولكن هذا لا يعني انه لن يتوقف علي ان تخطي القانون مثلما فعل مع زوجته.
_____________________

 

 

عند ماسه
وصلت ماسه امام الشركه ونزلت من السياره وتذهب الي الدخل لتجد موظف لتقول
ماسه:لو سمحت مكتب استاذ غيث فين…
بالنسبه الي هذا الشخص الذي كان ينظر لها بشهوي وقذاره..
لتتركه ماسه وتذهب الي شخص آخر ويخبرها بمكتب غيث
لتصعد ماسه وهي ليس في عقله عير ان تعلم هلا هي حامل بالفعل ام لا..
لتفتح ماسه الباب بقوه دون أن تدق وتجد😳……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!