روايات

رواية نفسي الفصل الرابع 4 بقلم ملك ناصر

رواية نفسي الفصل الرابع 4 بقلم ملك ناصر

رواية نفسي البارت الرابع

رواية نفسي الجزء الرابع

رواية نفسي الحلقة الرابعة

نفس: مش هينفع يا مازن انا اسفة
مازن بضيق: ليه يا نفس
نفس بحزن: حابة اخلي السبب لنفسي بعد اذنك
وطلعت وسابته
مازن ضرب الدريكسيون بغضب وطلع وراها
نفس اول ما دخلت البيت دخلت الاوضة علطول وقفلت علي نفسها
مازن راح علي اوضة نفس بس فاطمة وقفته وقالت بغضب: اقدر اعرف كنت فين انت والسنيورة ومجيتش العزومة مع اني مأكده عليك
مازن: معلش يا ماما طولت في الشغل النهاردة ومعرفتش اجي
فاطمة بشك: انت وشك مقلوب ليه؟
مازن: مفيش يا ماما كام مشكلة بس بحاول احلهم
بعد اذنك هدخل انام، تصبحي علي خير
فاطمة بأستغراب: وانت من اهلو
__________♡ويعدي اسبوع ونفس بتحاول تتجاهل مازن بقدر الامكان
فاطمة: بقولك يا وئام هتيجي معانا
وئام: رايحين فين
فاطمة: عند صافي
وئام: ونفس هتقعد لوحدها
فاطمة بضيق: ما تقعد لوحدها هي صغيرة
وئام بأستغراب: ماما هو انتي ليه مش طايقة نفس من ساعة ماجت
فاطمة: عشان مازن من ساعة ما جت وهو مهتم بيها وهو عارفة انو في الاول وفي الاخر هيتجوز شهد
وئام: ماما انتي عارفه ان مازن مش بيحب شهد ولا بيطيقها اصلا، ومتنسيش ان نفس فاقدة الذاكرة يعني ملهاش حد غيرنا ولا هيبقي ليها ذنب لو مازن حبها
فاطمة: طب يلا
ورنت علي مازن
فاطمة: انت فين يا مازن
مازن: انا مش هعرف اجي النهاردة يا ماما
فاطمة بغضب: مش كل مرة يا مازن هتطنش عشان تقعد مع نفس
مازن: ماما انا عندي مشاكل في الشغل وهرجع متأخر يعني مش هشوف نفس اصلا
فاطمة: ماشي يا مازن لما اشوف اخرتها معاك اي
مازن: طب سلام دلوقتي عشان في ايديك حجات
فاطمة: سلام
ومشيو هي وادهم و وئام ونفس فضلت في البيت لوحدها
بعد 3ساعات نفس كانت قاعدة في الصالة ومازن جه، واول ما خدت بالها قامت عشان تدخل جوا بس وقفها صوته المرهق
مازن: استني يا نفس
نفس وقفت وضهرها لمازن بس فضلت ساكته ف مازن قرب منها خطوة
مازن: لحد امتي يا نفس هتتهربي مني
نفس بتوتر: انا مش بتهرب منك انا داخلة انام
مازن: ده كله ليه يا نفس جاوبيني، متخليش دماغي تودي وتجيب
نفس: سكتت
مازن:افهم من سكوتك ده ايه يا نفس
نفس سابته ودخلت الاوضة وقفلت علي نفسها وهي بتفتكر
flash
مازن: انا نفسي افهم انتي لي رافضة نفس
فاطمة: عشان عايزاك تجرب تشوف حياتك مع شهد
مازن: مش عايز اجرب، في دي بالذات انا هتدبس مش هجرب
فاطمة: انت كنت موافق قبل كده، ايه اللي غير رأيك
مازن بتوتر: فوقت قبل ما اخسر نفسي وحياتي
فاطمة : بس خليك فاكر اني مش موافقة انها تكون مراتك ولا هرضي حتي
مازن: ليه يا ماما انتي شوفتي منها حاجة وحشة
فاطمة:لا بس منعرفش عنها اي حاجة، انا مش هرضي انك تتجوز واحدة لا نعرف اصلها ولا فصلها
مازن بغضب: انا نازل
وطلع
back
نفس في نفسها:عشان انا مرضاش انك تتجوز واحدة متعرفش عنها حاجة
____________♡وبعد مرور اسبوعين
الباب كان بيخبط
وئام: افتحي يا نفس معلش عشان مش فاضية
نفس راحت تفتح وقالت بأستغراب: مين حضرتك
صافي: انا اللي المفروض اسأل مش ده بيت فاطمة
نفس: ايوة اقولها مين
صافي زقتها ودخلت
صافي: يا فاطمة
فاطمة: اي يا صافي وراحت تسلم عليها
عاملة اي
صافي: انا كويسة، اخيرا سمعتي كلامي يفاطمة وجبتي خدامة. قالت كده ومازن داخل
مازن:هي مين دي اللي خدامة
صافي شاورت علي نفس :دي
مازن: نفس مش خدامة ولا عمرها هتكون خدامة، نفس زيها زينا فالبيت ده ونا مسمحلكيش انك تهينيها او تقللي منها
صافي بغيظ: مكنتش اعرف يا مازن، اول مرة اشوفها
مازن بص علي نفس لقاها دخلت اوضتها ف دخل اوضته
صافي: ماله ده ومين نفس دي
فاطمة: ادخلي بس وهقولك
وحكيتلها
صافي:غريبة بصراحة
فاطمة:ولا غريبة ولا حاجة،المهم كلمتي احمد وقولتيلو يجيب شهد ويجي
صافي:ايوة
وبعد نص ساعة كان احمد وشهد وادهم في البيت
مازن: نادي نفس معلش يا وئام
وئام: حاضر. ودخلت تناديها
وبعد شوية طلعت هي ونفس
نفس سلمت عليهم كلهم بس لاحظت ان احمد بيبص عليها كتير
احمد: هي مين نفس دي يا ادهم
ادهم حكالو باختصال
احمد: طب وده كلو ملقيتش اهلها يا مازن
*مازن ميعرفش احمد اسمه احمد اي لان علاقته بالعيلة دي سطحية جدا فبقي مش مهتم يعرف حاجة عنهم وادهم كان مسافر فمكانش مركز برضو في الاسم*
مازن: لا معرفناش حاجة ولله ياعمي
صافي اتلكمت: بس فيها شبه غريب بينها وبينك يا احمد، وشهد برضو شبها
مازن بص عليهم بتركيز وشاف فعلا شبه ميتلاحظش غير وهما جمب بعض
احمد بشرود: اه شوية وكمل بتساؤل: انتي اسمك نفس اي
نفس اتكلمت: اسمي نفس احمد رياض الحسيني يا عمو
الكل سكت بصدمة
صافي: ايييييه
نفس: في يا يا جماعة انتو تعرفوه
شهد بصدمة: يعني انا ليا اخوات، ازاي وليه مكنتش اعرفها؟
نفس سكتت واحمد اتكلم: انتي عندك كام سنة يا نفس
نفس: عندي 25 سنة
احمد فهم ان هو لما طلق ماجدة والدة نفس كانت حامل فيها
احمد راح يحضنها
نفس بعدت عنه وقالت بصوت عالي: هو في اي، وحضرتك مين عشان تيجي تحضني بالطريقة دي
احمد عيونه لمعت بالدموع: انا ابوكي يا نفس
صافي زعقت: مش ممكن تكون نصابة ودي كلها تمثيلية
مازن: وهي لو تمثيلية كانت هتظهر قدامي انا ليه مش انتو
وئام: احنا نعمل DNA لو طلع.positive يبقي فعلا نفس اخت شهد ولو طلع.negative يبقي تشابه اسماء
صافي: فعلا
نفس: انا موافقة
مازن من جواه خاف من فكرة انها مش هتكون معاه تاني
وادهم ومازن ونفس واحمد راحو المستشفي يعملو التحليل وصافي وفاطمة ووئام وشهد قعدو فالبيت
فاطمة كانت بتكلم صافي بصوت واطي
: لو نفس طلعت بنت احمد يبقي كده دي حاجة كويسة وفي صالحنا
صافي بأستغراب: في صالحنا ازاي يعني
فاطمة: نفس لو بنت احمد بجد، اكيد هو مش هيسيبها هنا وهياخدها عنده او يدور علي مامتها فكده هتبعد عن مازن وينساها ويخطب شهد
صافي: عندك حق، بس لو احمد خلاها هنا
فاطمة: ما انتي ساعتها تقولي لأحمد وتخليه ياخدها معاكو،
صافي: تمام
وده كله و وئام كانت سامعة
_________♡بعد 3ساعات نتيجة التحليل ظهرت وطلعت.negative
اووووووو خد الصدمة بقي 😂😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نفسي)

اترك رد

error: Content is protected !!