روايات

رواية مرادي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد

رواية مرادي البارت الرابع عشر

رواية مرادي الجزء الرابع عشر

رواية مرادي الحلقة الرابعة عشر

✨مرادي بارت14✨
روحت وكانت متعصبهه دخلت اوضتها وفضلت تعيط وهيا مستغربه لي هيا بتعيط اصلااا بعدها من كتر التفكير والعياط نامت علي نفسهاا ومحستش بنفسها غير علي بعد خمس ساعات النوم
حور:ادا انا ازاي نمت كل دا ومحستش بنفسي يالاا مش مهم قامت لبست بيجامه حلوهه ورفعت شعرها كحكه انسايبيه وطلعت الروف ومامتها كل دا عند مامه مراد من الصبح
طلعت وقعدت فوق تتفرج علي الشوراع من فوق وكانت هديت شويه بعدها لقتتتتتتتت. ـ
ملك بترن عليها
حور: نعم يملك
ملك بصوت عالي وزعيق: انتي عبيطهه ولا اي وازاي تمشي من غير متقوليلي وارن عليكي مترديش في اي حصل لدا كلو
حور بصوت حزين: ما بشويش وداني اطرمت وكمان انا مكنتش طايقه نفسي علشان لسه ادور عليكي واقولك
ملك بهداوه عن الاول: طب ممكن تحكيلي حصل اي
حور وابتدات نوبه عياط: يملك اللي بيحصلي كتير والله لي كل حاجه بتمناها مش من نصيبي انا تعبت يملك واتمني ربنا يوخدني بجد علشان كفايه كداا
ملك بحزن علي حور: يحبيبي اهدي بس وبعدين بعد الشر عليكي يهبله انتي وتسيبي طنط لمين
ثانيا بقا المفروض تقولي الحمد لله على كل حال وكمان ومين قالك ان ربنا مش بيديكي كل حاجه بتتمنيها
انتي متعرفيش اصلا الحاجه دي خير ليكي ولا لا وربنا ادري واعلم منك فاانتي ادعي وبس يحور مش تقولي كدا
حور بزعل: ما غصب عني يملك انا واثقه في ربنا وعارفه انه عمره ما هيخذلني ابدااا
ملك: ايوا كدا شطورهه وربنا ان شااء الله مش هيخذلك روحي صلي ركعتين واهدي كدا تمم
حور: حاضر شكرا يملوكه
ملك: بس هبلل يبت يالا اسيبك باي
حور: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعلي باب الروف كان مراد واقف وبيسمع كلام حور وهيا بتتكلم مع ملك وكان زعلان عليها ومش عارف حصل اي لكل دا علشان تقول كدا
مراد استني خمسهه ودخل لحور في الروف
مراد: احم حووور انتي هنا
حور بتفاجي من يكون سمع حاجه: انت هنا من امتي
مراد وفهم انها خايفه يكون سمع حاجه: لسه جي دلوقتي
حور وافتكرت اللي حصل: مممم تمم انا نازله باي
مراد بسرعه: مسك دراعها استني تعالي نقعد شويه نتكلم ادلنا كتير متكلمناش مش احنا المفروض صحاب
حور: وهيا بتبص علي ايده اللي ماسكه درعها وبعدها بصتله: شويه صغنونه بس
مراد بضحك: اشطا شويه صغونه بس تعالي وشدها لجوا تقعد علي الكرسي وهو قعد قدامهاا
مراد: ممم ابدا اسالك انا ولا انتي عاوزه تسالي في حاجه
حور وقالت تاجل كلامها شويه وتساله علي البنت: لا ابدا انت الاول
مراد بدون تفكير: تمم قوليلي بقا الزفت احمد دا اي اللي جابه امبارح
حور ببتسامه خبيثه: بتشتمه لي بس دا عسول حتي
مراد بعصبيه وتسرع: عسول مين يروح امك انتي
حور بضحكك: مش قادرهه هموووت😂😂😂انت مالك انت
مراد بنفس العصبيه: بت متعصبنيش اتكلمي جد شويه اي اللي جابه
حور وبطلت ضحك: وانا اي اللي عرفني ما هو قالك جيه يطمن عليا
مراد: بتاع اي اصلا يطمن عليكي كان من بقيت اهلك هو
حور: معرفش بقا يمراد خلاص فكك هسال انا بقا
مراد: ماشي يحور اما نشوف اخره خرا الطين دا اي المهم اسالي
حور بسرعهه البرق: مين البت اللي كنت واقف معاها
مراد : بنت مين ؟
حور بعصبيه: انت هتستهبل ولا اي
مراد وافتكر هيا بتتكلم علي مين وافتكر كلام ليلي مراد: دي واحده صحبتي من الجامعه
حور بغيره: وهيا جتلك لي اصلاا
مراد ببتسامه خبث: عادي كانت جمبي وعدت عليا تطمن عليا
حور بعصبيه: تطمن عليك لي كنت عيل صغير
مراد: حور اتلمي +وانتي مالك
حور بتفكير: انت صح وانا مالي يبقا انت كمان ملكش دعوه لما يجي احمد يزورني ولا حتي يقف معايا ولا يكلمني تمم خلصانين كدا
مراد بعصبيه: انتي بتستهبلي ولا اي انا غيرك تماما
حور بعصبيه اكتر منه وعلي تكه وتعيط: لا مفيش حاجه اسمها انت غيري تماما تمم يالا انا نازله
وسبته ونزلت بسرعهه قبا ما دموعها تنزل
حور ببرطمه وعصبيه عيل حلوف مش بيحس حلوف ماشي علي الارض
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد ماشي يحور ونزل هو كمان دخل بيته
مراد ودخل البيت ولقي مامته ومامه حور في الصالون
مراد: السلام عليكم
مامه حور ومامته: وعليكم السلام يبني
سلم علي مامه حور وسلم علي مامته
مراد: امال منه فين يماما
ام مراد: في اوضتها نايمه يبني
مراد: طب تمم وانا هدخل انام برضو
ام مراد: ماشي يبني ادخل
مراد: عن اذنكو
ام حور وامه: اذنك معاك يبني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك قاعده وهيا بتفتكر الواد بتاع الصبح وابتسمت كدا
ملك بوعي: اي الهبل دا انا ببتسم علي اي دا عيل مجنون اصلاا بس موووز اووي اعااا🥰💃🏻💃🏻💃🏻(هبله سيبكو منها)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور نزلت وهديت شويه وقامت تصلي ركعتين علشان تهدي بعد ماصلت هديت شويه ودخلت تنام وقررت تتعامل مع مراد عادي وملوش انه يدخل في حياتها تاني ولو عمل كدا هيا هتقفله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد وافتكر كلام ليلي
✨Flash back✨
ليلي: مراد عاوزاك تساعدني
مراد: اساعدك في اي
(ملحوظه وهيا من طبقه غنيه نوعاا ما)
ليلي: بص يمراد اسمعني كويس وبعدها مش عاوزه اجابه منك دلوقت فكر براحتك وقولي
مراد: متقولي ي ليلي
ليلي: انا بابا شارط عليا اتجوز واحد انا لا بطيقه ولا بحبه وانا مش هربط حياتي بيه ابدااا دا ولا شخص يتحب اصلاا. انا عاوزاك تيجي تتقدملي قبل مايجي وانا ساعتها هصر علي بابا يوافق عليك وساعتها ابقا طفشت التاني
مراد: ايوا يليلي منغير زعل بس احنا صحاب بس مش اكتر
ليلي: ايوا يمراد عارفه دي مجرد لعبه كام شهر وخلاص
ليلي: ها هتساعدني
مراد بتفكير علي رد فعل حور لو عرفت لانه حاسس بحبها ليه وهو كذلك وفي نفس الوقت دي صاحبته من زمان ومينفعش يسيبها في وقت محتجاله فيه
مراد: خلاص ي ليلي هفكر واقولك
ليلي: تمم فكر وانا هستني ردك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨Flash now✨
مراد: ياارب ساعدني اعمل اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مرادي)

اترك رد

error: Content is protected !!