روايات

رواية امتلكني صعيدي الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية امتلكني صعيدي الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية امتلكني صعيدي البارت السابع

رواية امتلكني صعيدي الجزء السابع

رواية امتلكني صعيدي الحلقة السابعة

في روما ..
في فيلا يونس ..
كان قاعد في الجنينه بوجع ومراره معقول بعد كله الي بيعمله علشانها تكون كاره لمسته بالشكل ده بعد كل الحب ده كفايه ي يونس لازم تعترف بالحقيقه لازم .
بسمه بدموع ووجع/يوونس .
يونس بدموع وصراخ/نعم ي بسمه فيه ايه تاني عايزه تقوليه مش كفايه الي قولتيه وانتي في حضني ودمرتي اجمل ليله في حياتي .
بسمه بدموع وصراخ/انا عملت كده لاني مصدومه من نفسي انا الي المفروض احقق العداله احب مجرم واقعه في حبه ايوه ي يونس انا بحبك بحبك اوي .
كانت قبلته كأنه يثبت ملكيته لها لتبتعد عنه وهي تنظر لعينا بتوهان.
يونس بعشق /انا مش مجرم ي بسمه يشهد الله أن معملتش حاجه حرام ابدا .
بسمه بصدمه /قصدك ايه ي يونس .
يونس بدموع ووجع/انا هقولك انا سافرت انا وهيثم صاحبي روما علشان نلاقي اي شغلانه ناس قلولنا أن فيه هنا شغل بالهبل بس الي يشغل دماغه جينا وانتي عارفه أن كل بلد بيبقا فيها قطع طرق وحراميه واول منزلنا اتلموا علينا وكانوا عايزين يقلبونا اتخنقنا معاهم وقطعناهم وفي نفس اللحظه كان موجود اللورد بعدها بساعه واحده لقينا نفسنا مخطوفين في مكان مرعب والاختبار كان صعب خيرني اني استغل معاه ياما يقتل هيثم ومن ساعتها وانا معاه وبحاول الاقي هيثم بس للاسف مفيش فايده بس والله العظيم كل المهامت الي بيطلبها مكنتش بقوم بيها كنت بحاول ابينله العكس ده غير البوليس الي بوصله كل حاجه بس وعدوني أنهم مش هيقبضوا عليه غير لما الاقي هيثم وشخصيه العقرب دي شخصيه وهميه لحدك انتي لما عرف انك ماسكه القضيه بتاعته كلفني اني اجيب الملفات واقتلك بس مقدرتش عملت كل ده علشانك علشان اقرب منك فهمت خالي لما رجعت أن الدنيا لطشت معانا وراجع بكح تراب كنت عرفت أنه بيشتغل عندكم في الفيلا ودي كانت فرصتي علشان اوصلك بكل سهوله واحميكي جيتك هنا تحت عنيا مع انك شوفتي الخطر الي انا فيه انا بعشقك ي بسمه بعشقك .
بسمه بدموع وسعاده لا توصف وهي تحتضنه بعشق/وانا بعشقك ي يونس بعشقك والله العظيم بحبك بس خلاص احنا كل مهمتنا دلوقتي أننا لازم نلاقي هيثم ونقبض علي الزفت ده وكل الي حواليه لازم نرقبه صدقني ساعتها هنوصل ل هيثم ونعيش في سعاده ي حبيبي علطول .
يونس بدعاء وامل /يارب ي بسمه يارب .
*******************
في فيلا ماهر …
في جناح ايمان وادهم بعد تم كتب كتابهم .
ادهم بابتسامه مشرقه /مبروك ي عروسه .
ايمان بابتسامه وخجل /الله يبارك فيك يا كابتن انا بجد مش مصدقه نفسي انا زي ماكون كنت في سجن وخرجت منه علي ايدك .
ادهم بابتسامه/اولا انا اسمي ادهم انا بقيت جوزك خلاص يعني بلاش كابتن دي ثانيا خلاص انسي كل الي فات انتي شوفتي اهلي فرحوا بيكي ازي وحبوكي .
ايمان بابتسامه /وانا والله حبيتهم اوي دول عوضوني عن موت امي وقسوه ابويا ربنا يخليهم ليك يارب .
ادهم بابتسامه/ويخليكي ليا يلا خودي شور علشان ننزل نفطر .
ايمان بابتسامه/حاضر .
********************.
في غرفه عبير .
كانت واقفه هند لتتحدث بعصبيه كبيره .
/بقولك ي طنط ده خلاص امجد باشا بقا شايف انها مرائته بجد وسهرات وضحك واخر دلع وانا اضرب راسي في الحيطه .
عبير بحده /بقولك ايه متتوجعيش دماغي ي بت انتي ده كله انتي السبب فيه مش انتي الي جبتي عشق دي وصممتي أنه يتجوزها وانا قولتلك أن ده ممكن يحصل بس متجيش بقا تعيطي فاهمه .
هند بغيظ وهمس /طيب ي ست عشق وقعتك معايا سوداء .
**********************.
تاني يوم في روما …
كانت واقف بسمه بتعمل الفطار لفلها يونس وحضنها وباسها من رقبتها .
/صباح الفل ي بسمه حياتي كلها .
بسمه بابتسامه/صباح الفل ي حبيبي تعال افطر ورانا شغل كتير .
يونس بقلق بالغ/بسمه انا خايف عليكي ارجوكي اهدي .
بسمه بابتسامه/لا مش ههدا احنا هننزل ندور في كل اماكن اللورد متقلقش معانا قيادات تانيه واكيد هنوصل للمكان الي فيه هيثم .
يونس بتمني وامل /يارب ي بسمه يارب علي فكره بعشقك .
بسمه بابتسامه وغمزه /وانا كمان والله .
*********************.
في فيلا ماهر .
علي مائده الافطار..
كانوا قاعدين بيضحكوا وبيتكلموا الا هند طبعا الي كانت هتموت من الغيظ .
هند بضيق وزهق /ايه ي طنط الاكل ماله ماسخ ليه كده .
عبير بضيق /بالعكس ي هند ده طعمه جميل ده من ايدين ايمان وعشق .
هند بغيظ اكبر /اه قولتيلي اكمنه مالوش طعم زيهم واحده كانت بتشتغل خدامه في بيوت الصعيد جبتها وعملتها هانم والتانيه مش عارفه ادهم جايبها منين شكلها كده بنت شوارع زيها .
ادهم بغضب جحيمي/اااااامجد لم لسان مرائتك احسالها .
امجد بتجاهل كبير ليها /انا مش معتبرها مرائتي اصلا انا قولتلها تعيش هنا بادبها مش عاجبها تاخد ورقتها وتمشي .
هند بدموع وحرقه /هي وصلت لكده ي امجد .
امجد بحده /ايوه وصلت لكده لاسف ي هند انتي ملكيش عندي دلوقتي اي ذكري غير انك واحده باعت جوزها بالرخيص بس بصراحه احب اشكرك لانك هدتيني بااجمل حاجه في حياتي عشق .
هند بدمع وغيظ /مااشي ي امجد ماشي انا همشي واسيب البيت وورقه طلاقي توصلي فاهم .
امجد ببرود قاتل/مع السلامه متقطعيش الجوابات .
عشق بجديه /ليه ي امجد كده كنت مسكت فيها شويه .
امجد بابتسامه/لو مسكت فيها كانت هتقعد وانا بصراحه مش عاوزها كده احسن انا مش عايز غيرك انتي ي عشق بحبك ي عشق بحبك .
عشق بابتسامه عاشقه /وانا كمان بعشقك ي امجد .
ايمان بابتسامه/تصدق اول مره احس ان حد بيخاف عليا وعلي كرامتي وبيدافع عني اوي كده .
ادهم بابتسامه/انتي مرائتي كرامتك من كرامتي ي ايمان مستحيل اسيب حد يجرحك بكلمه واحده .
ايمان بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
ادهم بابتسامه واسعه وهمس /قولتي ايه .
ايمان بارتباك شديد/قولت ربنا يخليك ليا.
ادهم بابتسامه/لا الي بعدها قولتي حبيبي ولا انا سمعت غلط .
ايمان بارتباك شديد/لا سمعتها صح .
ادهم بضحك /هههه طب كلي طيب بدل وشك مقلب طماطم كده .
*********************.
في روما
فيلا يونس …
كان قاعد حزين جدا قربت منه بسمه وهي بتحتضنه بحنان.
/حبيبي دي مش اخر محاوله أن شاء الله نقدر نوصل للمكانه .
يونس بحزن ويأس /فين بس ي بسمه انا دورت في كل مكان عارفه للزفت ده مالوش اثر .
بسمه بابتسامه عاشقه/ي حبيبي انت فاكر أن الموضوع سهل انا عايز اشوف يونس الجامد كده جرا جبر يلمك.
يونس بضحكه عاليه وهو يحتضنها بعشق/اه ي روح يونس انتي نفسي اخلص من كل ده واعيشك احلا عيشه ي روح قلبي ي حضره الظابط.
بسمه بغيظ شديد/اه تصدق انا معرفش انت خريج ايه ي استاذ يونس تخيل .
يونس بابتسامه وهو يقبل يدها/خريج هندسه ي يروح قلبي.
بسمه بابتسامه/اه بشمهندس .
يونس بمرح وخفه /اه بشمهندس يحظابط .
ليضحكوا ضحكات عاليه ساحره ليحتضن كلا منهما الآخر .
****************.
في أحدا الاماكن المهجوره التابعه للورد .
كان مقيد هيثم بتعب شديد ليسير إليه اللورد بسخرية .
/شكل صاحبك مش خايف علي عمرك ي هيثم مصمم أنه يعاندني شكله مش خايف عليك .
هيثم بكره وحده /قولتلك من زمان لو هفضل انا الشوكه الي بتلوي بيها دراع يونس وبتشغله في القرف ده علشاني اقتلني وخلصني .
اللورد بضحكه خبيثه /شكلها كده نهايتك قربت بس مش قبل ماخليك تشوف صاحبك والمزه بتاعته وهم معاك هنا وبيتعمل معاهم احلا واجب .
هيثم بغضب جحيمي/لو لمست منه شعره هقتلك .
اللورد بضحكه عاليه/هههههه تصدق ضحكتني .
عزمي أحدا رجال اللورد بدموع وصراخ/الحقني ي باشا فيه حد ولع في البيت ومرائتي وعيالي اتحرقوا .
اللورد بقسوه /انا الي عملت كده ي عزمي ده عقاب علي غلطتك الي عملتها الي كانت هتودينا في داهيه اديني خلصتك منهم علشان تصحح كده معانا .
*******************.
في فيلا يونس …
كانوا قاعدين بسمه ويونس في الجنينه فتفاجي بعزمي الي يعرفه كويس اوي ليشهر مسدسه أمامه بغضب .
/اثبت عندك ي عزمي بدل ماخلص عليك .
عزمي بوجع ورغبه في الانتقام من اللورد /اطمن ي ابني انا مش جاي اذيك انا جاي اسلمك اللورد واعرفك مكان صاحبك …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكني صعيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!