روايات

رواية بحر آمالي الفصل الرابع 4 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي الفصل الرابع 4 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي البارت الرابع

رواية بحر آمالي الجزء الرابع

بحر آمالي
بحر آمالي

رواية بحر آمالي الحلقة الرابعة

كيان: انصدمت اول ما شافت فهد واقف مع مراد ( هتعرف بعدين كيان ليه انصدمت )
كيان :وقفت مصدومه شويه وبعد كدا راحت
ازيك ي استاذ فهد والف سلامه علي الاستاذ عامر
فهد :بضيق ازيك يا استاذه كيان والحمد لله بابا كويس
كيان واقفه باستفهام ففهمها فهد
احب اعرفك دا مراد صديقي وابن عمي وشريكي
اعرفكم بمراد (مراد شعره اسود وبشره قمحاويه وعيون عسلي وجسم رياضي وشريك فهد ف الشغل وعنده27سنه )
كيان: بابتسامه مزيفه اهلا ي استاذ مراد تشرفنا
مراد: تشرفنا ي استاذه كيان وكمل بضحك ايه فهد مش هتعرفنا ولا ايه
فهد :مدام كيان عندها 23سنه وعايزه ف اسكندريه
كيان :نزلت عليها الكلمه مثل الصاعقه و باستغراب من كلام فهد وبعد كدا افتكرت وكملت بضحك وراء وجعها من هذه الكلمه لاء ي استاذ فهد حضرتك فاهم غلط جنه مش بنتي جنه تبقي بنت صحبتي
وهي عايشه معايا لأن مامتها متوفيه
فهد؟؟؟؟
كيان: فهمت هوا قصده ايه
وقالت وباباه سابها لانه كان شايف انها السبب في موت حبيبته لأن صاحبتي ماتت وهي بتولد جنه وبعد إلحاح طويل مننا رضي أنه يسجلها بٱسمه
فهد: بجد أنا اسف علي سوء التفاهم اللي حصل دا
كيان: بزعل تخفيه وراء ضحكتها لاء عادي ي استاذ فهد كلنا بنقع في أخطاء والحمد لله علي سلامه والدك مره تانيه وانا امشي بقا لان المفروض جنه تتطلع كمان ساعه
ومشت كيان ومازال فهد ينظر لطيفها

 

 

 

 

مراد: ايه يا صحبي انت وقعت ولا ايه
فهد :اسكت خالص ي مراد وقعت ايه أنا بعمل كل دا علشان اخليها تحبيني واكسرها وبهتم وبعمل كل دا علشان اجيب حقي وكمل بسخريه وفي الاخر أنا اخوها احبها ازاي
مراد: بعدم فهم انت بتقول ايه ي فهد يعيني ايه اخوات ويعيني ايه تكسرها وتخليها تحبك
فهد: وابداء يقص عليه ما حدث
مراد: بحيره اتاكد الأول مش يمكن تكون دي صوره واحده صحبتها وتكون شيلاك يعني تكون انت ابن صحبتها
فهد: لاء ي مراد الست دي الملامح بتاعتها متغيرتش غير بسيط واكيد مش هقدر اتلغبط في الملامح
مراد: بحيره بس ي فهد البنت ذنبها ايه حرام عليك دي شكلها طيبه اوووووي وغير كدا بتربي بنت مش بنتها
فهد :بزعيق وعصبيه ازاي يعني ملهاش ذنب ماهي خدت كل حاجه حنان الأم أنا اللي المفروض اخده أنا ابنها الاول سابت ابويا علشان ابو كيان أنا هنتقم من الست دي في كيان لأنها بتحبها اوووي دا أنا حتي مقروف اقول كلمه ماما ليها أنا بكرها اوي
مراد اهدي ي فهد في ايه مش كدا اتاكد الأول مش يمكن تكون قرايب ويكون تشابه متظلمش حد ي فهد
#بقلمي_نور_عبدالغني
عند كيان وهي راكبه التكس وبتفكر في الكلمه وبعد كدا قالت لنفسها فوقي ي كيان ماهي الكلمه دي انتي سمعتها كتير جدا ليه بالذات انجرحتي من كلمته هو
القلب يمكن علشان قالها بالطريقه مش كويسه
العقل فوقي فوقي طيابتك كل مره هي اللي بتوديكي ف داهيه
كيان :وقد أنهت هذا الموضوع بأن تقول للسائق
هنا لو سمحت

 

 

 

السائق اوقف السياره ونزلت كيان من غير ما تدفع المال للسائق
نادي عليها السائق ي انسه ي انسه الاجره
كيان: فاقت من سرحانها علي صوته وقالت بجد اسفه انا تعبانه النهارده ومش مركزه وعلشان انا متعوده ادفع اول ما ادخل وبنزل علي طول ودفعت للسائق الضعف ومشت
السائق دعي إليها وقال ربنا معاكي ي بنتي شكلك شايله هموم الدنيا فوق راسك كتير
#بقلمي_نور_عبدالغني
نذهب الي فهد الذي كان يفكر في كيان وبشده
وأنه هيظلمها فعلا ولا لاء
وبعد كدا جائته فكره يذهب لأكبر شركه أمن في مصر ويعرف كل المعلومات وهيقدر يعرف لأن مدير الشركه بيكون صديق فهد
ويقطع تفكيره صوت والده الذي آفاق من نومه
#بقلمي_نور_عبدالغني
نذهب الى كيان
راحت لجنه وقبل أن تذهب إليها اخذت لها بعض الشوكلت التي تفضلها جنه
راحتلها الحضانه وكانت الصدمه؟؟؟؟؟؟؟؟
ياتري ايه اللي هيحصل ؟ وهل فهد هينتقم من جنه؟وليه جنه انصدمت لما شافت مراد ؟
ومين ابو جنه ؟ وهل كيان وفهد اخوات ولا لاء ؟ ولو مش اخوان هيحبو بعض ولا لاء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بحر آمالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *