روايات

رواية صغيرة الليث الفصل السابع 7 بقلم صفاء أحمد

رواية صغيرة الليث الفصل السابع 7 بقلم صفاء أحمد

رواية صغيرة الليث البارت السابع

رواية صغيرة الليث الجزء السابع

رواية صغيرة الليث كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم صفاء أحمد
رواية صغيرة الليث كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم صفاء أحمد

رواية صغيرة الليث الحلقة السابعة

البارت السابع
الكل صحي وقمر نزلت تحضر الاكل مع كريمه
كريمه.. روحي صحي جوزك بقي وراحه وانتي طالعه
قمر.. حاضر وطلعت
قمر.. قوم ياليث بقي
الليث.. طب سببني انا شويه طيب

 

 

قمر.. لا قوم عشان تفطر
الليث قام وبص عل شا’فيفها.. طب انا جعان هنا وبيشاور عل شا’فيفها
قمر بكسوف.. لا بقي يلا

 

 

لليث بسرحان.. لا اي بس
قمر كانت هتمشي بس مسك ايدها واخدها في عالمهم الخاص
كريمه.. بص البت بقولها قومي تصحي جوزك تقوم تعقد جمبه يامدحت
مدحت بضحك.. سبيهم ياوليه هه
كريمه.. يلا ربنا يخليهم لبعض
جاسر دخل.. صباح الخير عل الكابل القمر دا
مدحت.. طبل اي ياولا انت بتغلط فينا
جاسر ببموت من الضحك… ههههه لا يابابا انتو اتنين قمر
كريمه بضحك.. انا وابوك من يومنا كدا ههه
مدحت بصلها وابتسام.
جاسر.. طب انا خرج ياماما عايزين حاجه
كريمه.. اقعد افطر بس
جاسر.. لا لا انا ماشي باي ومشي
جاسر بيتمشا عل البحر وحاطط الهند فري شاف بنت بتعيط راح عندها

 

 

جاسر.. مالك يااانسه
البنت قامت بسرعه.. انا مش من البنات والله الوحشه
جاسر.. بتعيطي ليه بس
البنت ارحت لجاسر
جاسر.. اسمك ايه
البنت.. ملاك اسمي ملاك
جاسر.. اسم عل مسم بجد
ملاك.. وانت اسمك اي
جاسر.. جاسر
ملاك بكسوف.. اسمك حلو
جاسر… احكي يلا الي يخليكي تعيطي كدا

 

 

 

ملاك بدات تحكي
فلاش باك
ملاك قاعده بتغيط عل موت ابوها
سهير امها.. اتفضل ياحماده ودخل
ملاك قامت.. مين دا ياماما
سهير.. جوزي عارف من قبل ماابوكي يتكل
ملاك بصدمه.. انتي ياماما
سهير.. بنتي ملاك ياحماده
حماده ببصات جر’يئه.. اهلا ياملاك
سهير بزعيق.. يلا يابت عل اوضتك عايزة اقعد مع جوزي شويه
بعد فترة
وحماده دا بيخش اوضتي بليل وانا نايمه لحد ببقيت تنام عند الباب من الخوف

 

 

ملاك.. ماما انا مش عارفه اقاعد في البيت دا وجوزك قاعد
سهير… مالو جوزي يختي يعني ريح يبصلك انتي
ملاك.. ياماما ارجوكي قاطعتها سهير
سهير… مش عجبك خدي شنطه هدومك وامشي
ملاك.. لدرجادي ياماما
سهير بقسو*ه.. اه ويلا امشي بقي قبل ماحماده يجي
ملاك مشيت اخدت شنتطها
باك
ملاك والدموع مغرق وشها.. كل دا الي حصل
جاسر متحملش دموعها واخدها في حضنه

 

 

ملاك حست باامان في حضنه وعيطت
جاسر بحنان.. بس متعيطيش انا هاخدك معايا
ملاك ضر*بتو بالقلم… انت فاكرني من بنات الليل ولا اي انا مش كدا يابابا
جاسر بصدمه… انتي فاهمه غلط انا معايا امي وابويا واخويا ومرات اخويا اهدي مالك
ملاك.. اسفه ياجاسر والله غصب عني
جاسر.. مقدرك بس تاني مرة استحملي الي هيجرلك
ملاك بضحك… تمام يافندام
جاسر ضحك ومسك ايدها وقال بسرحان.. ضحكتك حلوة اوي ياملاك
ملاك سابت ايد جاسر.. يلا بقي نروح نشوف عائلك
جاسر وملاك روحو

 

 

الكل قاعد يتاغداء
ملاك وجاسر دخلو
جاسر بابتسامه.. السلام عليكم
الكل.. مين دي الي قمر.. ملاك
ملاك رحت حضنتها… وحشتيني
جاسر مصدوم من الي بيحصل قدامه
ليث بصوت واطي وغيرة.. هي مين دي الي بتحضن مراتي كدا
جاسر.. اش عرفني
قمر.. بس انتي تعرفي منين جاسر

 

 

جاسر حكه كل حاجه ليهم
قمر بدموع.. كل دا حصلك يانن عيني
ملاك والدموع مغرق وشها.. اعمل اي نصيبي
قمر بابتسامه وطفوله.. بصي هنا نونو انا حامل
ملاك نطت من الفرحه.. بجد انتي حامل ياحبيتي واخدتها في حضنها
ليث بغيرة.. مخلاص بطلو احضان لحظه اني بغير عل مراتي
قمر.. طب هقوم اعملك طبقه اكل وتاكلي معانا
ملاك.. لا لا خليكي انتي
قمر مسكت ايدها.. والله لقومم وقامت دخل ورها ليث
قمر بتحط اكل في الطبقه
لليث حضنها من ورا ضهرها.. مين الي كانت عمال تحضن وعايزة تتعقاب
قمر ببراء.. انا عملت اي ياليث دي صحبتي ونا متوحشها
ليث قر*ب منها ولفها ليا.. طب ليه بقي بتحضنيها
قمر.. صحبتي
ليث قر’ب منها وقبل’ها بحب.. بحبك

 

 

 

قمر بتوهان.. يلا اطلع بقي عشان اودي للبت الطبق
ليث ضحك عليها ومشي
قمر طلعت ورا بكسوف وليث الي بيبصلها بخبث
تسريع الاحداث
الكل نام وصحي
ليث بيلبس بدلته.. يلا بقي قومي ياقمر
قمر.. اهو قايمه بقي وبصت عليا انت هتخرج كدا والبنات تعكسك بقي وكدا
ليث ضحك.. ونا اقدر ابص لغيرك وحضنها وباس رسها ومشي
قمر.. هعملك مفاجاه النهارده ياليث وضحكت وقامت اخدت شور ونزلت لقيتو قاعد بيفطر
قمر باسف.. معلش ياماما النهارد رحت عليا نوم ومقمتش عملت معاكي الاكل
كريمه.. يروحي انتي اهم حاجه انتي كويسه انتي والنونو
عملت معايا الاكل ملاك ربنا يسترها
عند مراد
نايمه جمبه رقيه

 

 

مراد بيلعب في شعرها
رقيه بنعس.. اوع ايدك يامراد بقي
مراد.. طيب يختي انا هاقوم البس عشان رايح الشركه ونتي قومي اعملي الفطار
رقيه.. لا انا هنام
مراد بزعيق.. لا هتومي يلا يابت انتي
رقيه خافت وقامت بسرعه
عملت الاكل وحطت عل السفراء وهو خرج من الاوضه
وقاعد عل السفراء رقيه حطت الاكل وكانت هتمشي مراد مسك ايدها..
مراد ببرود.. يلا تعالي هنا وبيشاور عل رجله
رقيه بشقهه.. ايه لا طبعا
مراد… يلا مبقلش كلامي مرتين
رقيه قاعده بكسوف
مراد.. اكليني
رقيه بدات تاكلو
مراد.. كلي مش بتاكلي ليه
رقيه.. مش كفايه انت بتاكل

 

 

مراد.. كلي انتي كمان
رقيه كلت وكانت في عل بو*قها اكل
مراد قر’ب وبيخوش الاكل الي عل بو*قها
رقيه بكسوف.. خلاص انا هخوش وقامت
مراد.. تاني مرة لما اقولك قومي تقومي
رقيه.. حاضر
ومراد مشي وقفل عليها الباب
عند ملاك وقمر
قمر بتفكير.. انا هروح الشركه النهارده لليث
ملاك.. ونا كمان هروح معاكي واشوف جاسر قاصدي اشوف استاذ جاسر
قمر بخبث… بردو استاذ جاسر طب يلا قومي نلبس
قامو لبسوو كانو لبسين قمر لبسه دريس ابيض ومنفوش في الدرعات وطرحه سودا وملاك لسبه دريس اسود وطرحه سودا علشان بابها ميت
قمر.. عم محمود تعالا ودينا عند ليث

 

 

عم محمود.. حاضر ياهانم
وبعد شويه ووصلو الشركه نزلو
الكل بصين عليهم بعجاب والبنات تبص بح’قد
قمر… طب هروح انا لليث ونتي روحي لجاسر
ملاك.. اوكي يلا باي
قمر.. انا مرات الليث عايزه اخشلو

 

 

السكرتيرة.. طب اروح اقولو انك جيتي
قمر بسرعه.. لا لا انا دخلال
وقمر دخلت بس المفاجاه انها اتصدمت من الي شافته من ليث
تفتكرو شافت اي

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صغيرة الليث

اترك رد

error: Content is protected !!