روايات

رواية للقدر راي اخر الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية للقدر راي اخر الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية للقدر راي اخر الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية للقدر راي اخر الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

للقدر راي اخر
للقدر راي اخر

رواية للقدر راي اخر الحلقة الثالثة

زين: عشان عيلتك
نوران: ياااه لدرجادي مش فارقه معاك كنت سبتني امو*ت
زين: المو*ت سهل عن اللي هعمله فيكي قومي غيري هدومك
طلع وسابهاا وهياا كانت بتعيط علي حظهاا وبتفتكر لما كانت بتتمني تنزل مصر عشان تقابل زين
قامت غيرت هدومهاا وطلعت كانت لابسه بنطلون بوي فريند وبلوزه حملات وتركت لشعرهااا العنان مسحت دموعهاا وطلعت من الاوضة كان زين لبس وقاعد ف الصاله التفت علي صوت نوران وهيا بتكلمه
نوران: انا جاهزة
زين: طلع قدامها من غير ميبصلهاا وهيا طلعت وراه
لسه هيركب العربيه ندهت عليهم الست اللي ساعدتهم امبارح
انتي كويسه س بنتي
نوران: الحمدلله ي طنط
امبارح جوزك كان قلقان عليكي اوي ربنا يخليكم لبعض
نوران بصت لزين ورجعت بصت للست تاني
_انا هقولك عرفت ازاي كانت حرارتك عاليه وخبط عليا عشان يجبلك هدوم وطلب مني اساعدك تغيريهاا كان باين عليه الخوف
نوران: شكرا ي طنط
_العفو ي بنتي خلينا نشوفكم
نوران: ان شاءلله
ركبت العربيه وزين اتحرك كانوا طول الطريق ساكتين لحد ما وصلوا البيت
اول ما دخلوا اتفاجوا بعيله نوران موجوده
نوران: بابا
جريت عليه حضنته عامل اي ي بابا
خالد: الحمدلله ي بنتي انتي عامله ايه طمنيني عليكي
نوران: انا بخير طول ما انت بخير
نورسين: حبينا نعمل ليكم مفاجأة انتوا اللي فجاتونا
نوران: اصل زين حب اننا نفطر بره واتمشينا شويه ورجعنا
نورسين: ايوه ي عم يسهلوو عصافير الحب بقاا
خالد: عندي ليكي مفاجأة
نوران: فين
خالد: اهي شوفي بنفسك
نوران: اي ده
خالد: تذكرتين للندن تقضوا شهر العسل هنااك
نوران: بس ي بابا احنا مش هنسافر
زين: مش هنقدر نسافر ي عمي عندنا شغل هنا مينفعش يتاجل
خالد: كل حياتكم شغل مش هينفع هو شهر ف العمر لازم تعيشوا حياتكم
نوران: معلش ي بابا مش هقدر اقبلهاا
خالد: مفيش اعذار ولما ابوك ييجي نشوف هو اتاخر ليه كده
محمد: انا جيت
خالد: كله ده تاخير
محمد: لحد ما المدام جهزت نفسهاا
حسناء: يعني التاخير كان مني انا
محمد: لا ي حبيبتي يووه ي خالد اسكت
خالد: هههه سكت 😹😹
حسناء: ازيك ي نوران
نوران: الحمدلله ي طنط
حسناء: اوعي زين يكون مزعلك ف حاجه
نوران: لا ي طنط مفيش الكلام ده
حسناء: عارفه ده زين بيحبك وهيشيلك ف عنيه
خالد: مش موافقين يرحوا شهر العسل
حسناء: ليه
زين: عندي شغل ي ماما مش هقدر اسافر دلوقتي
حسناء: ابوك وعمك موجود وهيهتموا بالشركه ف غيابك
زين: بس
محمد: مفيش بس هتسافروا يعني هتسافروا
حسناء: الا صحيح هيا مامتك فين ي نوران
خالد: تعبانه شويه ومقدرتش تيجي
حسناء: الف سلامه عليهاا
خالد: الله يسلمك طب انا همشي دلوقتي يالا ي نورسين وانتوا الطيارة معادهاا بكره موفقين ف رحلتكم
محمد: واحنا كمان هنمشي معاكم مش كده ي حسناء
حسناء: اه يالا يوسف ف البيت لوحده
بعد شويه كلهم ودعوهم ومشيوا ونوران كانت بتنضف مكان القعده
زين: عاجبك كده
نوران: هو اي
زين: لزمته اي شهر العسل
نوران: ده علي اساس انا مي*ته عشان اسافر معاك
زين: ليه لا ما انتي بتحبيني
نوران: لا مش بحبك
زين: كدابه
نوران: لا مش كدابه
زين: بصي ف عنيه وقولي مش بحبك
ابتدا يقرب منهاا وهيا بترجع لورا لحد ما خبطت ف الحيط حاوطهاا باديه الاتنين
زين: مفيش مكان تاني تروحي عليه
نوران: بعد عني
زين: قوليهاا الاول
نوران: انت شككت فيا وف اخلاقي وانا مش مسمحاك وهييجي ف يوم واثبتلك كلامي لحد الوقت ده انا مراتك قدام الناس بس هييجي ف يوم وهطلقني
زين: لازم انتقم منك علي اللي عملتيه
نوران: مهما قولت مش هتصدقني ف مش هتعب نفسي معاك انت عمرك ما حبتني اللي بيحب حد بيثق فيه ويدافع عنه انت اللي بتتهمني هو ده الحب برايك
شالت ايده وسابته ودخلت اوضتهاا مسكت موبايلهاا ورنت علي مامتها
نوران: الو ماما انتي كويسه
عايزة اي مش اتجوزتي ومشيتي بترني ليه تاني
نوران: ليه ي ماما بتكلميني كده انا بطمن عليكي بابا قال انك تعبانه
_لا مش تعبانه انا قولتله كده عشان ما يقولش ليا نيجي عندك ومترنيش هناا تاني
نوران: الو ماما متقفليش
بصت للفون وعنيهاا دمعت من قسوة امهاا عليهاا
كان نفسي تكوني حنينه معايا او حتي تعامليني كويس عن كده زي اي ام 🥺🥺🥺💔
انهارت دموعهااا ونامت مكانهاا بعد فتره طويله من العيااط

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية للقدر راي اخر)

اترك رد

error: Content is protected !!