روايات

رواية أحببت هذا الفصل الثاني 2 بقلم نادية خلف

رواية أحببت هذا الفصل الثاني 2 بقلم نادية خلف

رواية أحببت هذا البارت الثاني

رواية أحببت هذا الجزء الثاني

أحببت هذا

رواية أحببت هذا الحلقة الثانية

وأخدتني وفجاءة..
خالي واقفه وقاله : أنت رايح فين ، أنت ناسي الاتفاق ولا أي
هو : لا مانستش بس وسع من طريقي
خالي راح شدني ودخلني الاوضه وقفل بس كان صوتهم علي وسمعتهم بيقولوا،،، خالي : هات 100 ألف الاول وبعدين خدها زي ما أنت عاوز إن شاء الله حتي تقتلها
الدنيا لفت بي أترميت علي السرير وقاعد مذهوله من إللي سمعته إزاي خالي يبيع في ده هو فاكرني أي والله مش هسكتله بعد النهاردة
تاني يوم لقيت رقم غريب بيرن
ألو مين معي
_عامله أي دلوقتي
انت مين
_أفسح التنين 😂
وكمان بتهزر أي الحيوان ده
ضحك وقال _أنا معتز

معتز مين
اللي قاعد معاكي في الكافتيريا قبل كده وأنتي قومتي وسبتيني
والاستاذ عاوز أي
عايزك أنتي وبحبك وهاجي أتقدملك
ضحكت بسخريه وقلت : ما أنا خلص أكلبشت يا معتز بيه
_إزي ده ، أنتي بتهزري ( قالها بصدمه )
قفلت في وشه وأقعد أعيط شويه وبعدين غيرت لبسي ولبست بيجامه وطلعت لاقيتهم بيفطروا، وقفت وقلت بصوت عالي : بعتني بكام يا خالو
خالي ضحك بكل أستفزاز وقال : 100 ألف دلوقتي وبعد ما يدخل بيكي 100 ألف بردو هههههههههههههه
حسبي الله ونعم الوكيل فيك منك لله ينتقم منك ربنا
أمي : خالص يا بنتي
بصتلها بصدمه

بعد أسبوعين
وأنا حتي عريس الغفلة مش بشوفه ولا بسمع عنه حاجه
لاقيته جاه وجايب طبل بلدي تحت البيت ولقيت كوافيرة طلعت ومعها فستان وأدوات الميكب
أخرجوا برا يا حيوانات، أنا مش هتجوز البني أدم ده برااااا
خالي دخل مسكني من شعري وضربني بالقلم
وبعد محاولات عديدة رضيت غصب عني
ركبت معه العربيه ومشينا وهو كان سايق وقف عند بحر وقالي تعالي نقعد هنا شويه ،، بصيت حوالي مفيش حدا وخاصة أننا في شتاء وكده وبعدين بصيت في الساعه لاقتها عشرة
ضحك وقالي : تعالي مش هنقعد علي البحر ، وشاور علي بيت هناك
أخيراً اتكلمت: بس أنت قولت هنقعد هنا
فتحلي باب العربية وخرجت منها وأخدتني ودخلنا البيت كان جميل بكل المقاييس الرائعة فعلا 💯👌💔❤️
أدخلي غيري

لا لا أنا هقعد شوي
حضني وقالي عمري ما هقرب منك غير لما تبقااا أنتي راضيه
،، وأنا عمري ما هرضا
__ أنتي تعرفي أنا أسمي أي ( غير الموضوع)
ومين ميعرفش أمير بيه عرفات
ضحك وقالي يلا تصبحي علي خير أنا هنام في الاوضه دي وشاور علي اوضه تانيه،، دخلت غيرت وصليت وجيت أنام عقلي عمل حفلة 😂 إزاي أومال هو متجوزني ليه ، أكيد في حاجه مهمه وفي سر متخبي عني لازم أعرفه استرها يا رب
صحيت تاني يوم علي صوت الباب ونسيت أني بشعري وكمان متبهدل
أي خير في حاجه
فضل بصصلي شوي كتر وأنا متنحه
أي في حاجه
أحم أحم لا تعالي أفطري

قفلت الباب في وشه وقالت من وراه جايه وراك
عديت من أمام المرايا،، يا مصيبتي هو أنا خرجت بشعري وكمان عامله زي. أمنا الغوالة كده ، وأنا أقول الواد كان متنح كده ليه
طبعاً جيت أغير لاقيت مفيش عبايه واحدة ولا درس لاني هو إللي كان مجاهز البس ده حاولت انقي حاجه محترمه زي إمبارح ، لبست بيجامه بردو بس حقيقي كانت جامدة
خرجت لاقيته لي مأكلش
أي يا بنتي اتخارتي ليه كده ( قالها هو مبتسم )
قاعد أكل معه ،،،،، بعد إذنك اقفل الشباك ده الجو برد
قام بكل حب أقفله وأجي ضحك وقالي: أكيد هتقولي علي معقد نفسي علشان جبتك هنا في الشتاء
معقد نفسي، لا عمري ما هقول كده طبعاً ( مش قولت كده ليه
التلفون رن
لا لا يا مامي اه

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أحببت هذا )

اترك رد

error: Content is protected !!