روايات

رواية نبض قلبي لك الفصل السابع عشر 17 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك الفصل السابع عشر 17 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك البارت السابع عشر

رواية نبض قلبي لك الجزء السابع عشر

رواية نبض قلبي لك الحلقة السابعة عشر

– تألمتُ كثيرًا ولكن لم اعد أشعر، والشعور المبهم ما بين الشيء واللاشيء، مليئ بالهدوء ومنهلك ما بين رغبةٍ وصمت، أرغب بالعزلة، العزلة فقط.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
وفاء اول ما عاصم مردش عليها صرخت وولادها اتفزعوا وعيطوا واخوها وابوها طلعوا لما سمعوا الصريخ ووفاء كانت قاعدة علي الارض ماسكة ايدة وبتبكي بحرقة….. قوم يا عاصم انا مليش غيرك ولادك ملهوش غيرك انا مش هعيش ليهم قوم
نور فتحت الباب لجدها وخالها ودخلوا بسرعة…. كمال بقلق…. في ايه
وفاء بنهيار… الحقني مش بيرد عليا خالص يابابا عاصم مش بيفتح عينه اتصرفوا اطلبوا الاسعاف
يوسف…. انا هروح انادي حمادة الدكتور جارنا وفعلا خرج يوسف بسرعة وندي علي جرهم اللي جه بسرعة شديدة وكان بل الهدوم البيت بتاعته وكان معه شنطته الخاصة ودخل ومسك ايده وكشف عليه وبعد عشر دقايق كانت البنات ووفاء منهارين جدا
الدكتور حمادة.. متقلقوش هو بس ضغطه وطي جدا ونفسيته تعبانه وباين انه زعلان من حاجه هو ده اللي سبب الاغماء ده هو بكرة الصبح هيصحي وهيكون كويس وياريت يبعد عن اي توتر او قلق
كمال….. شكرا يا بني تعبانك
حمادة ببتسامه….. لا تعب ولا حاجه يا عمي الجيران لبعضها بعد اذنكم
وخرج ويوسف وره وحاول يحاسبه
حمادة بضيق.؟…. ايه ياعم احنا جيران عيب كده
يوسف… الشغل شغل يا حمادة
حمادة بضيق؟….. اقسم بالا ما هاخد حاجه يلا سلام
يوسف ابتسم…… تسلم يا دكتور
اما في الغرفة كانت تجلس وفاء بجانب عاصم وهي تحتضن راسه وتبكي وبناتها وقفين
كمال بهدوء.؟…. روحوا يا بنات ارتاحوا في اوضتكم كفاية الفزع اللي حصلكم يلا
نور ببكاء…. احنا عايزين نطمن علي بابا
كمال بهدوء…. هو نايم مش هيصحي غير بكره الصبح يلا علي اوضتكم
وفعلا البنات خرجوا كانت وفاء تبكي بشدة
كمال…. ايه اللي حصل بينك وبين جوزك علشان يتعب بشكل ده اتخنقتم
وفاء ببكاء… لا لا يا بابا
كمال بحزن….. امال ماله بس يا حبيبتي
وفاء بدموع وانهيار….. عرف اني عندي كانسر خبيث ومحتاجة عمليتين 300000 الف جنية من ساعتها وهو مضايق وتعبان
كمال ويوسف بصدمه….. ايه عندك ايه
وفاء ابتدات تحكيلهم علي اللي حصل عند الدكتور وكمال كان بيبكي علي بنته وفلذه كبده
ويوسف كان حزين علي اخته
وفاء بحزن وبكاء…. انا راضية بقضاء ربنا ومش زعلانه انا مش عايزة بس عاصم يتأثر ويحس انه عاجز انه يساعدني يابابا شوفت من اول يوم حصله ايه
كمال بدموع…… متقوليش كده يا حبيبتي انتي هتقومي بسلامه ومش هيحصل حاجه صدقيني
يوسف….. انا هتصرف وهحاول اجيب الفلوس
كمال بدموع….. ايوه يا يوسف اتصرف
وفاء بدموع وابتسامه.. …. متتعبوش نفسكم انا عارفة ان ايامي في الدنيا معدودة بلاش تصرفوا علي الفاضي انا مش عايزه اموت وعاصم يتعب عاوزه يعيش حياته ما يقفهاش عليا
كانوا قاعدين بيوسوها وهي كانت بتفكر في عاصم وبس
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤😢😢😢😢😢
عند خالد روح البيت مضايق ومتعصب
ريهام شافته بإبتسامة…. خالد راجع بدري انهارده في حاجه ولا ايه
خالد…. لع مفيش
ريهام شافت انه مضايق.؟…. هو في حاجه حصلت شغلك مش طبيعي
خالد بضيق وعصبية.؟. جولتلك مفيش حاجه همليني لحالي
ريهام اتحرجت والدموع في عينيها..؟ بعتذر جدا اني ادخلت في شئ ميخصنيش واضح اني اتخطيت حدودي بعد اذنك
ودخلت علي شقتها وهو حط ايده علي راسه بوجع شديد وحس انه جه عليها وهي ملهاش ذنب في اللي حصل
ريهام دخلت البيت وهي بتعيط بشدة..؟. انتي اللي غبية انتي مالك بتسالي ليه في حاجه متخصكيش مهتمية ليه اصلا شوفتي حرجتي نفسك واهنتيها ازاي
اما خالد دخل اوضته وقعد يفكر هيعمل ايه هو ميقدرش ابدا يقعد ابدا من غير شغل ده يموت ولا انه يقعد من غير شغل وريهام اللي زعلها
خالد بغضب….. انت غبي يا خالد غبي
🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲😢😢😢😢😢😢😢
تاني يوم
عند عايدة ممدوح مكنش موجود وهي خرجت من البيت ببتتسحب وهي خايفة يجي ميلقهاش
وراحت عند عاصم في الاوضتين اللي فوق بعد ما سالت حماه
وخبطت ووفاء فتحت واتصدمت لما شافتها…. اهلا يا ماما اتفضلي
عايدة بخوف؟…. عاصم عامل ايه
وفاء بعفوية…. هو حضرتك عرفتي اللي حصله
عايدة بقلق…. حصل ايه انطقي
وفاء عرفت انها مكنتش تعرف حاجة وابتدت تحكلها وعايدة بكت وعرفت ان السبب ورا اللي حصله كان بسبب ابوه دخل عنده وكان لسه نايم
وفاء بهدوء؟….. متقلقيش يا ماما هو شوية وهيفوق
عايدة يارب يا بنتي
وبعد ربع ساعة فاق عاصم وهو حاسس ان دماغه هتنفجر وشاف امه قاعدة قدامه
عاصم بوجع….. ماما
عايدة بدموع….. قوم يا حبيب امك قوم
عاصم سند ضهره علي السرير وكان تعبان جدا وحزين
عايدة بهدوء…. ممكن يا وفاء تسبيني مع ابني شويه
وفاء بستغراب…. حاضر يا ماما وخرجت بره وعاصم استغرب …. ليه خرجتيها يا ماما
عايدة طلعت علبة من شنطتها…. خد ده دهبي كله ودهب امي كنت مخبية عن ابوك من زمان خده بيعه هيجيب مبلغ حلو الدهب دلوقتي غالي ودول تلاتين الف جنية كانوا في حسابي من امي الله يرحمها ابوك ميعرفش عنهم حاجه روح اسحبهم من البوسطة وخدهم وللهي يا بني لو معايا اكتر لا كنت اديتك
عاصم بقلق…. بس ابويا لو عرف انك خدتي الدهب هيبهدلك لا مش عاوزه
عايدة ابتسمت..؟ متقلقش انا كلمت واحد من 40 سنه كده وقت ما ابوك طمع في الدهب بتاعي خليته يعملي نسخة تقليد ومن ساعتها وهما معه خد دول يا بني وربنا يشفيلك مراتك وتكون كويسة قادر يا كريم انا لازم امشي قبل ما ابوك يرجع ويعرف اني هنا يلا يا حبيبي خد بالك من صحتك يا بني
عاصم حضنها.. حاضر ياماما مع السلامه
عايدة خرجت من البيت وهي حاسة براحة انها ساعدت ابنها وعاصم كان فرحان جدا انه ممكن يقدر يجمع بقيت المبلغ
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
عند عثمان كان في بيت عماد ابو جميلة وكانت جميلة ونوارة قاعدين وعماد
عثمان بهدوء…. ارجعي بيتك بهدوء وانا هردك يا جميله
جميلة بتصميم…. لا يا عمدة انا مش هقبل اني ارجع بعد ما خلفت العهد اللي ما بنا وانا مجبلش انك تتجوز عليا والاسم انك اتجوزت عليا اسمعني انا اصلا مكنتش موافقة من الاول علي الجوازة دي بس لولا اصرارك مكنتش جبلت اني اتجوز واحد متجوز اتنين حريم
عثمان بتحدي….. يعني ده اخر كلام عندك
جميلة بتحدي…. ايوه
عثمان…. تمام يبقي انا هاخد بناتي وهيعيشوا معايا
جميلة بتصميم …. خدهم علي الاقل تصرف عليهم خدهم لكن انا مش هرجع
عثمان اضايق منها كان مفكر ان كده ممكن ترجع علشان عيالها
عثمان بضيق….. مش هخدهم علشان متروحيش تعيشي حياتك هما هيربطوكي ماشي يا جميلة
وخرج بغضب شديد
نوارة بعصبية… وللهي انتي وش فجر فقر
جميلة بحده….. ملكيش فيه يا نوارة خليكي في حالك
ودخلت اوضتها وبوها وراها بقي عايزة تسيبي ولادك بسهوله كده
جميلة بدموع… مستحيل يا بابا اسيبهم بس كان لازم اعمل كده علشان يسبهم لكن لو كنت اتمسكت بيهم مان هياخدهم مني انا تعبانة اوي يا بابا
عماد حضنها بحزن
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)

اترك رد

error: Content is protected !!