Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميسون عبدالمجيد

فهد يهزار: وأنتي بعد الوصله إللي قلتيها دي ممكن ارفض
كرما بأبتسامة وبراءة: يعني اكيد هسمع رأي حضرتك
فهد بأبتسامة:تمام ي حبيبتي روحي اتفسحو يومين
كرما: لأ يومين ايه عاصم بيقول هنقعد أسبوعين ولو حابب تكرمنا يبقي شهر
حور بتدخل:اه نخليها شهر عثل بالمرة
كرما ضحكت:متخليكي محضر خير ي حوحو
حور بصتلها وضحكت
بقلمي ميسون عبدالمجيد
فهد:خلاص اقعدو اسبوعين وأحنا هنقعد اسبوعين في اليخت
ميرا بنص عين:ودا ليه بقي أن شاء إحنا مش قلنا هنقعد شهر
فهد برفعة حاجب وحدة:متيجي تعلميني اعمل ايه احسن ي ست ميرا
ميرا بأسف:احم اسفه ي بابا بس يعني هنقعد اسبوعين بس قليلين
فهد:ميرا أنا عندي شغل كتير جدا في الشركة وفضيت الاسبوعين دول عشانك وعشان تعبك السنه دي
ميرا حدفتلو بوسه:والله بحبك
فهد:هتسفرو امتي ي كرما
كرما:علي بكرة الصبح كدة
فهد:تمام خدي بالك من نفسك
خلصو اكل وكل واحد طلع اوضته
ميرا كانت في اوضتها وعايزة ترن علي خديجه بس خايفة احسن رامي إللي يرد
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند خديجة
رامي:بااس كدة كل حاجة في خلصت تلفونك جاهز عالفتح ي ست هانم
خديجه حضنته وباسته
خديجه بحب:اجمل اخ في الكون ي ناس
رامي ضحك وحضنها
خديجه:هات بقي عشان البت ميرا وحشاني ونفسي اكلمها من زمان
رامي اداها الفون:خدي يختي ومش عايز رط وضحكت رقاصات أنتي وست ميرا كفاية المرة إللي فاتت لما ام كرم طلعت وافتكرت اننا جيبين رقاصه
خديجه ضحكت جامد:لالا متقلقش
رامي بغيظ:لا مهو واضح جاتك القرف في حلاوتك
رامي سابها وخرج
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::نرجع لميرا
ميرا قعدة عالسرير ومحتارة ترن ولا مترنش ترن ولا مترنش
قطع تفكيرها خبط الباب
ميرا:اتفضل
دخل عمر ونط قعد جنب ميرا
عمر:عملة ايه ي ميرا ي اختي ي حبيبتي
ميرا:امم اخلص انت مش بتيجلي غير لما تكون عايز حاجة اخلص
عمر مسكها من خدودها بمشاكسة
عمر:يختي ي ناس عالقمر لما يبقي سالك كدة
ميرا حاشت ايده بضيق:اخلص عايز ايه
عمر مسك خدودها تاني
ميرا بعدة ايده بغيظ
عمر مسكهم تاني
ميرا مسكت ايده تنتها
عمر بوجع: اااااه ايدي ي غبية
ميرا بغيظ: تستاهل عشان عارف أن الحركة دي بتنرفزني
عمر ضحك:طب خلاص خلاص المهم
ميرا بضيق:امممم
عمر: خديجه متصلتش بيكي
ميرا: لأ بقلك فونها ادشدش
عمر بحزن:طب اتصلي علي رقم اخوها وكلميها
ميرا:ي سلام وافرض رامي إللي رد
عمر:عادي هكلمه انا
ميرا بتحذير:عمر كفاية إللي حصل قبل كدا ربنا حنن قلب رامي وخلاه يديك فرصة تتقدملها بلاش تضيع الفرصة منك
عمر بصلها بحزن
فجأة فون ميرا رن
ميرا قفلت
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عمر:مين
ميرا:رقم غريب فكك
سكتو شوية والفون رن تاني
ميرا نفخت بضيق
عمر:هاتي أنا هرد
عمر:اللو
خديجه كانت هترد بس اول ما سمعت صوت عمر دقات قلبها زادت ومقدرتش ترد
عمر:اللو اللو مين
خديجه صوت نفسها ودقات قلبها بتزيد
عمر حاسس انها هي بس بيكدب احساسه
عمر زهق قفل الخط
الفون رن تاني
عمر بنرفزة:منتا لو فضلت تستعبط كتير كدة هحطك في البلاك لست
خديجه قدرت تتحكم في اعصابها
خديجه بصوت ضعيف ومهزوز:ااالللو
عمر سمع صوتها قلبه كان بيرقص
عمر بحب: اللو ديجا عملة ايه وحشتيني اوي
خديجه بجدية:هو دا مش فون ميرا
عمر بحزن:ايوا خدي معاكي اهي
ميرا:ايه يبه رقم مين دا
خديجه بمر:فوني الجديد
ميرا بقر:اوبااا الله يسهلو
خديجه:خمسه في عينك ي قرارة
ميرا ضحكت
المهم طمنيني عليكي كنت عمالة افكر ارن عليكي إزاي وخوفت اخوكي يرد
خديجه:اديني أنا ي حب إللي رنيت وحشتيني اوي
ميرا:وانت كمان ي روح قلبي
خديجه:صح اخوكي دا رد ليه
ميرا:اصل….
قطعت كلامها لما لقيت عمر لسة قاعد وبيبصلها بتركيز
بعدة الفون عنها
ميرا بأبتسامة ضيق:نعم
عمر بابتسامة:نعم
ميرا:اتفضل برا
عمر:لا أنا حبيت القعدة هنا
ميرا بضيق:ي بابا هنتكلم في حجات بنات اتفضل برا
عمر:اعتبريني ابن اختك ونبي خليني قاعد
ميرا بصتله وضحكت
وكلمت خديجه
وفضلو بهزرو ويضحكو بصوت عالي وكل شوية رامي يدخل يزعق فيهم
بقلمي ميسون عبدالمجيد
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند كرما
كرما بتكلم عاصم
عاصم:بتعملي ايه
كرما:نايمه عالسرير وباكل
عاصم ضحك:اممم افضلي كولي لغاية ما نتجوز وتبقي بطايه بقي
كرما بغرور:لا ي حبيبي انا مهما اكلت مش باكل
عاص ضحك:ماشي يختي
كرما:بتعمل ايه أنتي وبتتنفس بسرعة كدة
عاصم:بلعب ضغط
كرما:اهاا
عاصم:جهزتي شنطك
كرما:لا لسة هجهزهم إحنا هنسافر بأيه
عاصم: بالعربية كلها تلات سعات
كرما:اها ماشي تصبح على خير
عاصم بحب: وأنتي من اهلي ي حب
_______________________________اشرقت شمس يوم جديد
كرما صحيت اخدة شاور وصلت ولبست فستان اخضر مينت إ (للي هو اخضر هادي)وعليه طرحة اوف وايت وكوتشي اوف ونزلت
فهد بأبتسامة: طب ينفع القمر دا نقعد من غيره اسبوعين بحالهم
كرما بحب:والله أنت إللي قمر
حور جت عليهم:ي سيدي عالحب يسيدي
كرما بأبتسامة:دنتي الحب كله ي حوري
حور بصتلها وابتسمت بحبد
عاصم طيت
كرما:يلا باي عاصم جه
كرما سلمت عليهم
وطلعت برا وعمر شلها الشنطة
كان عاصم لابس بنطلون اسود عليه قميص ابيض متفصل علي جسمه ومبين عضلاته وكوتشي ابيض كان قمر اوي وساند عالعربية ولابس نضارة شمس
عاصم رفع النضارة لفوق:بقالي ساعة واقف مستني حضرتك
عمر رد:وفيها ايه تسناها حتي خمس سعات براحتها
عاصم بصله بغيظ
عمر حضن كرما وتبت فيها
عاصم بضيق وغيرة:خلاص مش مهجرين يعني
عمر بعد عن كرما انت عارف إني مش بطيقك صح
عاصم: صح زي منا مش بطيقك بظبط
عمر: صح أنا بس ساكتلك عشان خاطر اختي
عاصم بدهشه وغيظ:كووووول دا وساكتلي يشيخ ربنا عالمفتري ربنا يكرمك وتعشق وحدة زي كدة وخوها يمرمطك اكتر من كدة
عمر ببرطمة:علي اساس انو مش ممرمطني من دلوقت
عاصم:بتقول ايه
عمر:ابدا بقول خلي بالك منها
عاصم بضيق:ماشي ي خويا
عاصم اخد شنطة كرما حطها في العربية من ورا
وركبو العربية ومشيو
عاصم بأبتسامة وهو باصص للطريق:مفيش أي اصتباحة كدة
كرما بعدم فهم:تقصد ايه
عاصم رفع حاجبه وهي فهمته
كرما قربت منه بخجل ورقه وباسته في خده ورجعت مكانها
عاصم بعشق:بحبااااااااك
كرما ضحكت وبصتله بحب
وكملو الطريق
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: أما عند ميرا
ميرا كانت بتحضر لبسها إللي هتاخده معاها اليخت
فجأة جتلها مسج عالواتس شافتها لقيت مكتوب
(كدة هتمشي ومش هقدر اشوفك الفترة دي كلها علي العموم رحلة موفقه ي حب هتوحشيني اوي)
ميرا قرأت المسج وكانت من رقم مجهول فكرت ان ممكن يكون يزن بس يزن مستحيل يعمل الحركات دي افتكرت كلام زياد قلبها اتقبض وخافت جدا
فتحت الرقم تاني بس ملقتش اسم خافت تقول لعمر تحصل مشاكل ملقتش غير انها تعمل بلوك وكانت خايفة بس اتحلمت خوفها لوحدها
بقلمي ميسون عبدالمجيد
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::نرجع لكرما وعاصم
وصلو لنص الطريق ولسة مكملين
كرما متشغلنا اغنية كدة
عاصم ضحك:ايه
كرما هزت كتفها اليمين بدلع:اغنية كدة
عاصم هز كتفه الشمال بهزار:مينفعش كدة
كرما بصتله وضحكت
عاصم شغل أغنية هي حلوة بنت سمرة
عاصم بيغني مع الاغنيه: هي صوت الموج بيغني 
وانت ماشي في حضن رملة
هي قد سور يغني
فجأة صوت مزيكا يعلي فوق
هي ليل مليان نجوم
في البحر في ريفليكت نور
اسكندراني بحر ابيض اصلي 
يعني بفهم في البحور
كرما كملت:هو روقان في كل سهرة
ولا مود في كل مرة
هو رقصة ومستمرة
ولا كل دول سوا
هو بيانو ولا طبلة
ريتم اهدي ولا اعلي
حالة حلوة وحالة احلي
وحالة تلته من الهوا
هو شمس وسط رملة
عاصم بيغني:هي حلو بنت سمرة
كرما:حاجة حلوة هي احلي
عاصم: حالة حلوة هي كرما
كرما بصتله وابتسمت بحب
الاتنين:احلي احلي احلي
الاتنين بصو لبعض وضحكو
كملو بقيت الطريق ما بين الضحك والهزار والحب والخناق
ولغاية ما وصلو الفيوم
إللي من اول ما وصلوها وكرما منبهره بجمالها 
عاصم: شكلها عجبتك
كرما بأنبهار:عجبتني ايه بس دا أنا بفكر اعيش هنا علي طول
عاصم بصلها وضحك
كرما:قلي بقي بيت جدك انهي بيت دا ولا دا
عاصم:لا دا ولا دا
كرما:لا متقولش انكم عايشين في الشارع
عاصم ضحك وشاور بأيده: شايفه القصر إللي هناك دا
كرما بغباء: انتو بقي عايشين في الاوضة إللي قد المنور دي صح
عاصم بزهق:هي طلبة معاكي غباء انهرده
كرما:طب كا تخلص منتا بتنقطني كلمة كلمة
عاصم:حاضر يستي إحنا جدي عايش في القصر إللي هناك دا
كرما بصدمة:لا بتهزر
عاصم ضحك:لا والله تعالي ادينا هندخل
كرما كانت مصدومه من جمال القصر رغم انه عالتراز القديم لكنه جميل جدا وفي زوايا كتير جدا ووجهت البيت بس تاخد شرعين زي القصور بتاعت الافلام وكمان كان كله زرع واشجار وحاجة منتي الواااو
عاصم اتحرك بالعربيه ووصل للبوابه
والسكيرتي فتح الباب (او بيقولو عليه غفير تقريبا)
زينهم: حمدالله على السلامه يا عاصم بيه
عاصم:الله يسلمك ي زنهم
عاصم دخل وكرما اتصدمت تاني من جمال القصر
كرما:بس انتو ليه بتقول عليه قصر مش المفرود ڤلة
عاصم:لا هنا اسمها قصر او سرايا
كرما:اهاا
عاصم:يلا وصلنا انزلي
نزلو وواحد من الغفر اخد الشنط
كرما وقفه بأنبهار بتبص في كل حته وجمالها
عاصم:اممم شكل الجنينه عجبتك
كرما:عجبتني بس دي جمدة فحت إحنا هنتصور في كل حته هنا
عاصم ضحك:والله هايفة
بقلمي ميسون عبدالمجيد
فجأة خرجت من باب القصر بنت في اوائل العشرينات من العمر كانت لبسة عباية جميلة وطرحة وكامت قمر اوي
لبنه وهي نزلة من علي السلم:اييييه دا عاصم بيه بنفسه عندنا ي راجل دنا كنت قربت انسي شكلك
عاصم بضيق مصطنع:اهو أما مبحبش اجي هنا عشان غلاستك
لبنه بتقرب منه:يلا دنا من غيري القصر دا يقلب غم ونكد
وااااحشني ي ابووو صلااااح
وحضنته
عاصم حضنها:وانت اكتر يسطا عامل ايه يلا
كل دا تحت صدمة كرما إللي بصالهم ومبتسمة بدهشه
لبنه: أما فل الفل بس قلي المزة دي تبقي مراتك
عاصم ضحك:اه المزة دي تبقي مراتي
كرما بأبتسامة ضيق: وانتي ي قمر تبقي مين
لبنه بهمس لعاصم:بينلها غيورة استني عليا
لبنه بمياصة: أنا ابقي بنت عمته وخطيبته
كرما بصدمة وغضب:نعمممم
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!