Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء محمد

 رواية عشقت الرعد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء محمد

عشق ركبت العربيه وبتسوق بسرعه وهي بتعيط وخايفه علي اختها ورجعت بذاكرتها للوراء 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
في مكان ما في امريكا
عشق قاعده علي الكرسي وماسكه الفون بتاعها دخل جاسر الاوضه ورزع الباب بقوه عشق بخوف قامت وقفت ورجعت لوارء 
عشق بخوف:: ج ج جاسر انت بتعمل اي هنا 
جاسر وهو سكران :: انتي ليه مش عايزاني وبيقرب منها 
عشق بخوف وغضب :: جاسر لو مبعتدش هصوت والم عليك الناس وهقول لخالوا وحيد 
جاسر مش همه الكلام ده وابتدي يقرب منها وعشق بتصرخ 
        باااااااااااااااااااااك
عشق بتسوق العربيه وبتعيط وبتدعي ربنا 
رعد راح عند اسر وريم وخدهم وراحوا مكان ما 
في مكان ما في المعادي 
نور واقفه علي الباب بخوف وخبطت علي الباب وعمر فتح ليها و ابتسم بخبث 
عمر :: نوري نورتي المكان 
نور بتوتر :: ش شكرا 
عمر :: ادخلي 
نور دخلت الشقه وبتبص يمين وشمال بقلق 
نور :: هي طنط فين 
عمر :: خمس دقائق وتكون جت
نور بخوف :: مش انت قلت انها هتكون هنا
عمر :: بتقيس الضغط وطالعه علي طول تشربي ايه لحد اما هي تيجي 
نور :: اي حاجه 
عمر بخبث:: طب اقعدي مستنيه اي 
نور ابتسمت بتوتر :: حاضر وقعدت علي الكرسي 
عمر جاب ليها كوبايه ليمون ونور خدتها منه
عمر قاعد قدام نور ونور شربت الليمون وبعد دقايق نور مش حست باي حاجه لأنها اغمي عليها 
عمر اتسعت ابتسامته وقرب ناحيه نور وابتدي يمشي أيده علي وشها وشالها ودخلها الاوضه بتاعته 
في عربيه رعد 
ريم :: رعد احنا رايحين فين 
رعد ابتسم :: هتعرف دلوقتي قربنا نوصل 
عشق وصلت إلي المكان ومش استنت الاسانسير وطلعت علي السلم جري 
وصلت إلي الشقه وخبطت بقوه 
عمر كان بيقلع الجاكت والباب خبط لبسه تاني وراح يفتح وهو غاضب
عمر :: مين الغبي ده وفتح الباب واتصدم لما لقي واحده بعيون ملونه ومحجبه وبيضاء
عمر صفر:: اوبا مين القمر 
عشق زقته لوار ودخلت وبتدور علي نور 
عشق :: نور نور نور
عمر بخبث :: نور في الاوضه 
نزلت الكلمه زي الميه البارده علي رأس عشق ودخلت الي الاوضه بسرعه 
وعمر دخل وراها وقفل باب الأوضه وطبعا باب الشقه مفتوح 
عشق ماكنتش مركزه لما الباب اتقفل وقاعده جمب نور وبتصحيها 
عشق :: نور نور 
عمر ابتسم بخبث:: مش هتصحي دلوقتي
عشق بصت ليه بصدمه :: انت عملت فيها أي 
عمر :: هههههههههههه لسه والله بس انتي اختها الي بتحكيلي عنك بس انت قمر اكتر ما اتوقعت 
عشق هنا ابتدت تخاف وبصت لقت نفسها في نفس الاوضه عمر بيقرب منها وهي بتصرخ وبيجي في بالها زكرياتها مع جاسر 
رعد وصل إلي المكان وسأل البواب
رعد :: لو سمحت عمر ساكن في الدور الكام 
البواب:: في التالت يا بيه 
ريم :: رعد انت جايبنا هنا ليه 
اسر :: هتعرفي دلوقتي وطلعوا  شقه عمر 
عمر بيعتدي علي عشق وعشق بتصرخ وبتدافع عن نفسها  
رعد وريم وأسر ركبوا الأسانسير 
نور نايمه علي السرير وعشق بتبعد عن عمر وعمر بيقرب منها 
رعد وصل إلي الشقه ولقي الباب مفتوح وصوت بنت بتصرخ 
اسر باستغراب:: اي ده في اي 
رعد :: مش عارف 
ودخلوا الي الشقه وبيدورا علي مصدر الصوت ورعد وجد المصدر وراح وبيحاول يفتح الباب ومش عارف 
عمر مش مركز مع فتح الباب
رعد في قلبه خوف ومش عارف ليه 
اسر ورعد اتفقوا أنهم يكسروا الباب وفعلا كسروه وريم واقفه بخوف 
رعد اتصدم لما لقي الدكتور الي كانت في المانيا وانقذها هي نفس البت الي بتصرخ هنا واتصدم لما لقي الطرحه وقعت وطبعا بان شعرها 
اسر بص علي السرير لقي بنت ملامحها هادئه ونايمه 
رعد بغضب راح ناحيه عمر وابتدي يبعده عن عشق وعشق رجعت لورا وضمت رجليها وبتعيط ورعد نازل ضرب في عمر وريم وافقه بتعيط 
وأسر مشغول مع نور ????
وفاق من سرحانه علي صوت رعد وهو بيشتم عمر وأسر ابتدي يبعد عمر عن رعد وعمر كان كله دم وريم بتبص لعمر بقرف وبتعيط عمر كان تقريبا اغمي(كل ده وعمر لسه مش قرب من عشق ورعد خلاه يجيب دم اومال لو قرب ????)
 عليه ورعد قلع الجاكت وراح ناحيه عشق وحطه عليها 
رعد بغضب::انتي بتعملي اي هنا 
بصت ليه عشق ومستغربه رعد انتبه لنفسه :: انتي كويسه طيب 
عشق فاقت لنفسها وجريت علي السرير وبتفوق في نور وهي بتعيط 
عشق بعياط :: نور قومي بقا شوفتي حصلي اي بسببك قومي بقا وبتهز فيها 
نور بتفوق وبتحط ايديها علي رأسها بوجع 
عشق عيطت اكتر لما صحيت وريم واقفه بتعيط 
نور فاقت وقامت اتعدلت بسرعه وبتعيط وعشق حضنت نور وبتهديها 
عشق :: اهدي اهدي محصلش حاجه اهدي 
نور بتعيط بقوه 
عشق بعد أن هدأت قليلا ابتدت تدمع علي عياط اختها 
نور ابتدت تهدي وبصت لعشق واستغربت لما لقت الطرحه بتاعتها مش موجوده 
نور :: طرحتك فين 
عشق حطت ايديها علي رأسها وقالت بوجع:: اتفكت مني 
نور :: مين  دول 
رعد :: دي ريم خطيبه عمر 
نور بصدمه :: نععععععععم وابتديت تعيط يعني هو كان بيضحك عليا 
ريم بغضب:: متقولش خطيبه زفت انا مش عايزاه
عشق :: يلا يا نور ماما زمانها قلقت علينا وحاولي مش تبيني حاجه
نور :: عملك حاجه ياعشق
عشق عرفت الي في دماغها :: لا وشكرا للاستاذ هو الي جه انقذني 
نور :: انا اسفه 
عشق :: مش وقت الكلام ده يلا بينا وسمعتي ماما متعرفش حاجه 
هزت نور راسها وعشق ابتدت تعدل هدومها الي اتبهدلت ولبست الطرحه بتاعتها 
رعد مسك عمر الي كان مرمي في الارض وقال لأسر 
رعد:: خد الواد ده علي المخزن وانا هوصل ريم عندي البيت مع نورين 
اسر :: تمام 
الكل نزل تحت
رعد :: تحبي اوصلك 
عشق :: شكرا لحضرتك بعد اذنك وركبت هي ونور ومشيوا 
اسر خد عمر للمخزن ورعد راح بيته وريم طلعت اوضه نورين 
رعد بيسأل الداده 
رعد :: فين جميله هانم 
الداده :: خرجت من امبارح ومش رجعت 
رعد بغضب :: طيب وطلع اوضه وبيقلع الجاكت افتكر أنه مع عشق  قعد علي حرف السرير وضحك فجاءه ونام 
اسيل في الاوضه بتاعتها وماسكه صوره كمال الحيدري وبتعيط وحطت أيدها علي بطنها وفونها رن 
اسيل بتمسح دموعها :: الوووو 
كمال :: انا اسف صدقني يا اسيل غصب عني طب فكري معايا لو حد عارف ان بنته يوم الولاده كانت بصحه كويسه وفجاءه قالوا ماتت بسبب سوء صحتها عايزاني اعمل اي 
اسيل ضحكت بوجع :: تقوم تطلقني صح 
كمال :: والله غصب عني ماكنتش في وعي وانا بعد لما هديت بقيت عايز ارجعك وانتي رافضه انتي عارفه انا بقالي قد ايه بحاول ارجعك اكتر من 24سنه بحاول معاكي وانتي رافضه سامحيني 
اسيل قفلت السكه وبتعيط 
جميله رجعت البيت وطلعت اوضتها تحط مانيكير 
«««««««««««في صباح يوم جديد»»»»»»»»»»
عشق قامت واتوضت وصلت ولبست فستان وردي وعليه حزام اوف وايت وطرحه اوف وايت ونزلت تحت لقت نور وامها علي الفطار 
عشق باستغراب:: محدش صحاني ليه 
نور :: انا قلت لجومانه تخليكي نايمه  براحتك
نسرين :: كنتوا فين امبارح انا لما رجعت جومانه قالت انك خرجتي يا عشق 
عشق :: احم اه هما كانوا طلبوني في المستشفى وانا رحت ليهم ونور كانت في الجامعة وانا روحت جبتها 
نسرين :: تمام 
باب الفيلا خبط جومانه فتحت الباب ودخل اكتر شخص ممكن تكره عشق 
شخص بعيون اسود وبشره قمحاويه وطويل وجسمه رياضي زي رعد بس طبعا رعد احلي بكتير منه 
جاسر :: ازيك يا عمتو وازيك يا نور ازيك يا روحي (علي عشق )
عشق كانت بتشرب وكحت بخوف
في فيلا رعد الحناوي
رعد قام من النوم ولبست ودخل اوضه الرياضه وابتدي يمارس رياضة المشي نورين دخلت عليه 
نورين :: رعد 
رعد وقف المشايه وهو بينهج 
نورين :: هي ريم مالها امبارح طول الليل فضلت تعيط ونامت وهي معيطه وانا مش عارفه مالها 
رعد وهو يشرب :: اول اما تصحي هتقولك ويلا جهزي نفسك علشان هنخرج سوا انهارده بس هناخد ريم معانا وأسر اي رايك 
نورين بفرحه :: موافقه طبعا طب وعمتو اسيل دي علي طول في اللاوضه 
رعد:: انا طالع ليها دلوقتي 
رعد طلع لخالتوا وخبط الباب ودخل 
اسيل :: تعالا يا رعد 
رعد :: ازيك يا خالتو 
اسيل بدموع :: رعد انا عايزه ارجع ليه 
رعد باستغراب :: مش فاهم 
اسيل :: هو خد جزاءه وانا بعدت عنه كتير و
قاطعها رعد :: دا قرارك 
اسيل هزت راسها بنعم 
رعد ابتسم :: عنيا يا سيلا 
اسيل :: ربنا يخليك ليا يارب وحضنوا بعض 
جميله كانت وافقه علي الباب 
جميله بغضب :: يعني اي مستحيل يا اسيل ترجعي ليه مستحيل 
رعد :: طب يا سيلا احنا هنروح الملاهي علي اوامر نورين تيجي معانا 
اسيل :: هههههههههههه انت يا رعد تروح ملاهي 
رعد بغضب مزيف :: سيلاااااااا 
اسيل :: هههههههههههه اهو سكت 
رعد ابتسم:: هتيجي معانا وقال بخبث :: علي فكره كمال جاي 
اسيل باستغراب :: انت عرفت منين
رعد بخبث :: هو كان يقدر يكلمك اصلا وانا موجود خد مني الأذن وضحك 
اسيل :: هههههههههههه ماشي يا ابن اختي 
رعد :: انا خارج يلا قومي البسي 
اسيل :: ماشي 
جميله جريت من علي الباب بسرعه وابتسمت بخبث 
عند عشق 
نور بفرحه :: أبيه جاسر وجريت عليه وسلمت عليه
جاسر بضحك :: اهلا بالاوزعه 
نور بغضب :: متقلش اوزعه أنت الي طويل 
جاسر مسك أنفها وبيضحك :: ماشي يا هبله 
نسرين بابتسامة مزيفه :: ازيك يا جاسر 
جاسر :: الحمدلله يا عمتو 
عشق :: بعد اذنكوا 
نور :: استني هنا راحه فين وبعدين بصت لجاسر 
نور :: انت وعدتني انك لما تنزل مصر هتوديني الملاهي 
جاسر :: فعلا 
نور :: يبقي كلنا نروح حتي ماما 
جاسر ابتسم :: انا معنديش مانع 
عشق كانت هتتكلم بس امها وقفتها وقالت
نسرين :: اكيد طبعا 
كلنا مع بعض 
جاسر :: طب اجهزوا نروح دلوقتي 
نور بفرحه :: انا جهزت خلاص 
جاسر :: هههههههههههه 
نسرين :: ربع ساعه هلبس واجي 
نور :: وانا هجيب الشنطه من الاوضه 
عشق كانت هتمشي بس جاسر مسك يدها 
جاسر بحزم :: عشق انتي لازم تعرفي كل حاجه كده انتي ظلماني 
عشق بغضب :: مش عايزه اعرف حاجه 
جاسر بغضب لسه هيتكلم نور نزلت ومعاها نسرين وجاسر شال أيده من عليها 
جاسر :: ها جاهزين 
نور بحماس:: يلا بينا 
ركبوا عربيه جاسر وعشق كانت جمبه 
في الملاهي 
نور بتلعب وجاسر كمان بيلعب معاها وعشق بتضحك علي هبل نور 
نورين وريم بيلعبوا في جانب تاني وأسر بيلعب معاهم ورعد واقف يتفرج 
اسيل مع كمال بعيد عنهم شويه بس رعد شايفها 
اسيل :: يعني رعد كان متفق معاك 
كمال :: اه وبعدين في حد يا مفتريه يعاقب 24سنه ليه 
اسيل بنفس طريقته :: في حد يا مفتري بيطلق واحده لمجرد أن بنتها ماتت بعد يومين من الولاده 
كمال :: طب تعالي نعيد الحسابات منين هي صحتها كويسه ومنين ماتت لسوء الصحه لا وايه كنت سايبه نايمه وانتي كمان نايمه خرجت اجيب ميه رجعت لقيتك بتصوتي وبتقولي أنها ماتت ومش بتعيط 
اسيل :: يعني وقتها كان تفكيرك اني انا الي قتلتها 
كمال :: لا مش كده انا ك
قاطعه وقوع اسيل علي الأرض غرقانه في دمها 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

اترك رد

error: Content is protected !!