روايات

رواية انتقامي مختلف الفصل الثالث 3 بقلم عادل عبدالله

رواية انتقامي مختلف الفصل الثالث 3 بقلم عادل عبدالله

رواية انتقامي مختلف البارت الثالث

رواية انتقامي مختلف الجزء الثالث

رواية انتقامي مختلف الحلقة الثالثة

اكيد هما دلوقتي بيخنوني مع بعض في شقة من التلاته ، لكن هعرف اي شقة فيهم ازاي ؟؟
خرجت من الشنطة تليفوني ورنيت علي رقم مدحت وسمعت صوته خارج من شقة من التلاتة .
وقفت قدام الشقة وانا بجمع اعصابي واخدت نفس طويل ورنيت الجرس .
اتأخروا في فتح الباب ، رنيت الجرس تاني وبدأت اخبط علي الباب بايديا بقوة وبصوت عالي !!
بعدها فتحت الست اللي كانت معاه دخلت انا زي المجنونة وشوفته واقف قدامي !!
وبمنتهي الجرأة اتفاجئت بمدحت بيقولي انتي ازاي تدخلي بيوت الناس بالشكل ده ؟؟!!!!!!!
: ايه البجاحة دي !!! انت كمان ليك عين تتكلم ؟
: طيب بعد اذنك وطي صوتك علشان الجيران .
: ده انا لازم اعلي صوتي كمان كمان علشان افضحكم وافرج عليكوا الناس .
: طيب يلا انزلي وروحي البيت وانا جاي معاكي ونتكلم هناك .
: انا عايزة اعرف دي احسن مني في ايه علشان تعرفها عليا ؟؟
وهنا اتدخلت الست وقالتلي بقلمي/عادل عبد الله
: طيب اهدي يا حبيبتي وانا هفهمك كل حاجة .
: هتفهميني ايه ؟؟ هتقولي ايه وهتدافعي عن نفسك ازاي ؟؟ هتقولي ايه ؟؟ متجوزين يعني ؟؟؟ فاكراني هسكت لو عرفت انه اتجوزك انتي عليا ؟؟!!
: طيب اقعدي وتفهمي الاول وبعدين نتفق .
: افهم ايه واسمع ايه ونتفق علي ايه مع واحدة زيك ؟
: انا هتكلم معاكي اتفاق هيرضيكي ، انا مش عاوزة اخد جوزك منك لأ ابدا لكن في نفس الوقت محتاجاه في حياتي .
: انتي بتقولي ايه ؟ بقلمي/عادل عبدالله
: ببساطة انا بلاقي مع جوزك الحاجة اللي انا محتجاها و مش لقياها مع جوزي ، وجوزك ماشاء الله عليه ممكن يتجوز واحدة واتنين وتلاته ، علشان كده انا عااوزاه في حياتي وفي نفس الوقت مش هاخده منك .
: ايه الست دي !!! انتي اكيد مجنونة !!!
: لأ مش مجنونة لكن انا معايا فلوس كتير وكل الفلوس اللي انتوا الاتنين عاوزنها هتكون تحت امركم .
بصيت لمدحت وسألته : انا سامع الكلام اللي بتقوله الست دي !! وانت يا استاذ راضي عن الكلام ده ؟؟
مدحت بص ليا وقالي : تعالي نحسبها بالعقل .
: انتو خليتوا فيها عقل منكم لله .
ونزلت جري وحاول مدحت يلحقني لكني كنت مشيت .
مشيت وانا مش عارفة اروح فين ولا اعمل ايه ؟؟
روحت البيت بسرعة اخدت بناتي ودهبي وهدومي و مشيت بسرعة .
وانا ماشية بفكر اروح فين مش عارفة !!
اروح عند اخويا مراته العقربه هتقابلني وحش ولا اروح عند اختي بردو هيبقي موقفي وحش وهحرجها مع جوزها !!! ولا اروح عند حد من قرايبي ؟؟
قولت في نفسي اخويا هو اكتر واحد انا مسئولة منه والمفروض يتحملني .
روحت عند اخويا واول لما شافني ملامحه اتغيرت !! دخلت وقعدت وبكيت قالي : طيب اهدي الاول وبعدبن احكيلي ايه اللي حصل .
بعدها بدقايق مراته جت سلمت عليا وبعدها نادت عليه ودخلوا الاوضة وسمعت صوتهم بيتخانقوا !!
اضطريت اني اخد بناتي وامشي .
نزلت من عند اخويا وقررت اروح عند هند اختي .
اول لما دخلت عند هند استقبلتني كويس اوي وكان جوزها علاء مش موجود !! وبعد ما قعدنا وهديت خالص وحكيت لها عن اللي حصل قالتلي : ولا يهمك اهم حاجة انتي وبناتك كويسين وبخير ، وهو لازم يعرف قيمتك وميفكرش يعمل كده تاني .
: انا مش عاوزة ارجعله تاني يا هند .
: علي راحتك ، اللي انتي عاوزاه هو اللي هيحصل ، هتفعدي معايا هنا لحد ما تشوفي هتعملي ايه .
: خايفة اضايقك واضايق علاء جوزك .
: لا يا حبيبتي مفيش مضايقة ولا حاجة ، وعلاء سيبك منه ده يا دوب بييجي البيت علي النوم بس .
: معقول ؟!!
: ايوه يا حبيبتي ده البيت بالنسباله لوكانده بييجي ينام ويمشي .
: وانتي مبسوطة كده ؟
: علاء احواله اتغيرت وبقي بيشرب خمرة .
: ياااه للدرجادي ؟؟
: ايوه يا حبيبتي ، ادعيله ربنا يهديه .
: يارب . بس انتي لسه بتحبيه زي الاول يا هند ؟
: واكتر من الاول كمان .
: ربنا يخليكوا لبعض ويهديه ويصلح حاله .
: يارب .
: طيب انا هنزل اشتري حاجة للبنات من تحت .
: ماشي يا لولو متتأخريش علشان الليل .
نزلت اشتريت حاجات للبنتين وطلعت بعد حوالي نص ساعة رنيت جرس الباب فتحت هند ودخلت .
: يااه انتي نمتي يا هند ؟
:ايوه نمت والبنات ناموا كمان واحنا قاعدين في الريسبشن لما اتأخرتي .
: انا مش كملت نص ساعة .
: طيب المهم ادخلي نامي انتي جوه .
: انام جوه ازاي ولما جوزك يرجع ؟
: علاء اتصل وقال انه مش جاي الليلة وهيبات في الشغل .
: لا با هند نامي انتي علي سريرك وانا هنام مع البنات هنا .
: والله ابدا ، دا انتي اعصابك تعبانه من اللي حصل ومحتاجة تنامي وترتاحي .
: طيب انتي متأكدة ان علاء مش جاي النهاردة ؟
: ايوه يا بنتي بقولك اتصل عليا علشان يقولي مخصوص .
: طيب شيلي معايا البنات ندخلهم يناموا جنبي .
: حاضر .
وجينا نشيل البنات علشان ندخلهم معايا صحيت واحدة منهم وصرخت التانية لسه نايمة ، هند قالتلي : سيبيهم نايمين هنا علشان مش يتفزعوا .
وفعلا سبت البنات ودخلت نمت علي سرير هند ، ومن تعب اعصابي نمت علطول وكانت الساعة حوالي ١١ بالليل .
وبعد وقت طويل معرفش اد ايه حسيت برجل حد خبطت فيا !!!!!
خوفت اوي ولفيت بجسمي اتفاجئت بعلاء جوز اختي نايم جنبي وريحة الخمرة طالعة منه بصورة رهيبة !!!
خوفت اوي وبقيت عاوزة اقوم لكن خوفت يحس بيا ويعرف اني نمت علي سريرهم ويزعل مع هند بسببي !!!
قولت في نفسي استني لما يروح في النوم اوي علشان اقوم بدون ما يحس بيا وتحصل مشكلة .
لكن المصيبة انه حط ايده عليا و لأنه كان سكران افتكرني هند اختي وقرب مني اوي عاوز يحضني وساعتها افتكرت خيانة مدحت ليا وفكرت في أني ارد الخيانة بخيانة …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقامي مختلف)

اترك رد

error: Content is protected !!