روايات

رواية لم يحبني يوما الفصل الأول 1 بقلم يارا علاء

رواية لم يحبني يوما الفصل الأول 1 بقلم يارا علاء

رواية لم يحبني يوما الجزء الأول

رواية لم يحبني يوما البارت الأول

رواية لم يحبني يوما الحلقة الأولى

في بيت كبير كان الكل متجمع اثر الصراخ الذي بالغرفه.
سماح والدة اسر: فين اسر ازاي ميجيش دي مراته بتولد.
هبه بنتها: معرفش يا ماما مش راضي يرد عليا.
سماح: طب هاتي اكلمه.
سماح: الو يا اسر انت فين انت مش عارف ان مراتك بتولد ولازما تكون موجود.
اسر ببرود: في الشركه وبعدين هي مش اول ولا اخر وحده بتولد عشان اسيب شغلي واجي اقعد جنبها لحد ما تولد.
سماح: انت اي يا بني بقولك مراتك مش بنت جايبنها من الشارع.
اسر بسخريه: معاكي حق مراتي ال جوزتهالي بعد موت مراتي بشهر واتحججتي بمرضك عشان اتجوزها.
سماح بعصبيه: يعني انت عاوزني اعمل اي لما اشوف حالت ابني وحشه وبعدين الحي ابقي من الميت مش كفايه في ال كنت بتعمله في الغلبانه ال فوق دي.
اسر: اعمل ال انا عاوزه محدش ليه دعوه مراتي وانا حر.
سماح بزعيق: اقسم بالله يا اسر لو مرجعت علي البيت دلوقت لا انت ابني ولا اعرفك. وقفلت
_________
تعريف الشخصيات.
(سماح والدة اسر عندها 46سنه طيبه وبتحب ولدها)
(محمود الالفي والد اسر جاد وحنون يحب اولاده عنده 50سنه عندها)
(اسر محمود الالفي شاب وسيم عيونه خضراء شعره اسود سواد اليل يملك شركه معروف بقساوت قلبه عنده 29سنه)
(رنا ماجد العادلي فتاه جميله عيونها زرقاء محجبه كلية اثار اهلها متوافين عندها 25سنه)
(هبه محمود الالفي فتاه جميله مرحه جدا تحب الهزار كلية طب وعندها 23سنه)
__________
(في الشركه)
اسر اتعصب وفضل يكسر في كل حاجه حواليه.
لغايت لما دخل اكرم صحابه وهو مصدوم.
اكرم بصدمه: في اي يا اسر اي كل ده ما انت صحيح مش همك ما انت علي قلبك قد كده.
اسر بعصبيه: اكرم مش وقته متعصبنيش.
اكرم بهدوء: مالك اي معصبك.
اسر بضيق: امي اتصلت وعاوزني اروح عشان الهانم بتولد.
اكرم: اسر انت مستوعب انت بتقول اي طبيعي هتتصل عشان مراتك بتولد ف لازما تكون معاها.
اسر بغضب: متقولش مراتي هي مش مراتي دي مجرد وحده اتجوزتها عشان ارضي العيله مش اكتر انا مراتي ماتت فاهم.
اكرم بحزن: اسر انت هتفضل عايش علي ذكرها مش كفايه ال بتعمله في رنا مراتك هي ملهاش ذنب.
اسر قعد بضيق: انا مش قادر يا اكرم صدقني مش قادر اتقبلها في حياتي.
اكرم وهو بيحط ايده علي كتف اسر قال: قوم يا اسر روح البيت ربنا يريح قلبك يا صاحبي قوم.
اسر قام بقلة حيله ومشي.
_______
خالد محمد البسيوني شاب وسيم جدا اهله متوافين جاد في عمله عنده شركه خاصه به يحب المرح والهزار عنده 29 سنه)
_______
بعد قليل وصل اسر ونزل من عربيته ودخل البيت وسمع صراخها ال ملأ البيت.
امه وهي بتقرب منه وبتبصله بغضب روح كلم جدك هو في المكتب.
ذهب اسر ببرود ودخل المكتب لاقي جده وابوه ال قاعدين بغضب.
جده بعصبيه: اي يا استاذ محتاج دعوه مراتك بتولد وانت مرزوع في الشركه.
اسر ببرود: يعني اعمل اي اروح اولد مكانها.
محمود ابو اسر: اسر احترم نفسك واتكلم عدل.
جده كان هيتكلم بس سمعوا صراخ طفل وحد بيزغرط.
راحوا طلعوا واسر ماشي ببرود راح لاقي امه بتقرب وبتقول: الف مبروك يا حبيبي مراتك جابت ولد ذي القمر.
اسر ببرود: الله يبارك فيكي.
محمود: اطلع لمراتك يا اسر وشوف ابنك.
اسر طلع ودخل الاوضه لاقي رنا نايمه وباين عليها التعب قرب ولاقي ابنه علي السرير جنبها ف شاله.
اول ما شاله حس باحساس غريب وعنيه دمعت.
اسر قرب من ودنه واذن له.
ورنا صحيت من صوته لاقت اسر شايل الولد.
راحت قالت بتعب: اسر ممكن تجيب عاوزه اشوفه.
اسر ببرود راح عندها وحطه بين ايديها.
رنا بفرحه: الله ده جميل قوي يا اسر ما شاء الله.
اسر: رنا انا عاوز اقولك حاجه.
رنا باستغراب: حاجة اي.
اسر:…..
رنا بصدمه: ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يحبني يوما)

اترك رد

error: Content is protected !!