Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف

 رواية أسير صوتها الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أشرف

في صباح اليوم التالي استيقظت فريده من نومها وكان حمزه مازال نائما
فريده بحب: حمزه اصحي ي حبيبي يلا 
حمزه: اممم
فريده: يلا بق بطل كسل اصحي 
استيقظ حمزه وقبل راسها ثم لثم شفتيها’ صباح الجمال 
فريده:  كل يوم تصحا لازم تب…
حمزه بضحك: لسه بتخجلي مني برده وبعدين دا بقا الروتين بتاعي مقدرش اغيره
فريده: طب قوم يلا عشان ننزل نفطر ومتتاخرش علي الشغل 
حمزه: حاضر ي حبي 
…………………….
في فله احمد*
ملاك بصوت عالي: احمااااااد قووووم 
احمد بخضه: اي الفله بتولع انتي ولعتي حد من الخدم ولع في اي يبنت المجنونه انطقي 
ملاك: الله يخربيتك ولعت الدنيا كلها  ….أكملت برقه قوم ي حبيبي عشان شغلك 
احمد وهو يجري خلفها: والله ي ملاك لاوريكي تعاااالي هنا ي بتتت
ملاك: استر نفسك ي احمد عيب كدا في حريم برا 
احمد: بيئه وبعدين تعالي هنا بتغيري عليا 
ملاك: لا خايفه عليك تبرد بقا وانا اعد جنبك لحد النهار علي الكرسي دا وبعدين احطلك في كمدات وانتي تعد تهلوس بليل وبعدين تصحي تلاقيني نايمه علي نفسي وتبصلي شويه كدا وبعدين تصحيني وتقولي شكرا تعبتك معايا وبعدين …
احمد: بس اكتمي اي نفوره وانفتحت مسلسل هندي الفتيه واحنا واقفين 
ملاك: احمد ممكن اسالك سؤال 
احمد: من امتي الاحترام دا 
ملاك: بكلم جد
احمد: اتفضلي 
ملاك بتوتر: هو يعني فين باباك أو ماماتك انت مكلمتنيس عنهم خالص انا اسفه اني بدخل بس يعني
احمد يقاطعه: انتي تتدخلي ذي ما انتي عايزه حياتي هي حياتك ي حبيبتي بصي ي ستي بابايا مسافر برا عشان شركاته وماماتي الله يرحمها ماتت وانا عندي20 سنه كانت اطيب ست علي وش الدنيا وحشتني اوي 
ملاك ببكاء: انا اسفه ي احمد أن فكرتك 
احمد وهو يحتضنها: انا اصلا عمري منسيتها بطلي عياط بقا 
ملاك: حاضر 
 قبلها احمد من وجنتيها بقوه: يخربيتك خدودك القمر دول 
ملاك: في حد يبوس حد كدا 
احمد بمكر: امال بيبوسوا ازاي 
ملاك: هو انا الي هعلمك 
احمد: طب تعالي اديكي الدرس 
…………………………
فريده: اي الشياكه دي 
حمزه: لي هو انا كنت معفن 
فريده: لا كنت قمر احم بس اي الشياكه الأوفر دي 
حمزه بمكر: اصل في وزيره جايه زياره بس اي بقا قمررر
فريده ببكاء وغيره: يعني انت رايح حلو كدا عشان واحده ي حمزه 
حمزه: يبت بهزر معاكي مفيش قمر غيرك اصلا 
فريده: امال اي بقي 
حمزه:وزير الداخليه هو الي جاي زياره والله وبعدين عشان في عمليه مهمه اسف ي حبيبتي انا مقدرش اتكلم عن شغلي اكتر من كدا 
فريده بخوف: عمليه اي ي حمزه لا مطتلعش المهمات دي انا خايفه عليك 
حمزه: أما ارجع هنبقي نتكلم باي عشان اتاخرت 
فريده: ماشي 
…………………….
سليم: رايح فين ي بابا 
الاب: رايح انا وادهم وميار عند فريده 
سليم: طب استني اجي معاك 
الاب: طب بسرعه يلا 
ادهم : اي ي بابا خلصت 
الاب: سليم بيلبس ي بني كان لسه راجع من الدرس
ادهم : ماشي هنزل اجيب ميار واعدي عليك 
الاب: لا روح انت انا هروح بالعربيه بتاعتي 
………………….
ادهم : ساعه ي حبيبتي 
ميار : معلشي ي ادهومي كنت بظبط الطرحه 
ادهم : وحشتيني ي زوجتي العزيزه 
ميار: وانت ي قره عيني 
ادهم : بقلك اي ما تجيبي قبله 
ميار: بطل قله ادب ي ادهم يلا امشي بقا 
ادهم: ماشي مسيري هاخدها يعني هاخدها 
…………………………..
احمد : ينهار اسود ينهار اسود 
ملاك: في اي احمد 
احمد: انا نسيت أن الوزير جاي انهارده وعمال احب فيكي 
ملاك: وهو الوزير اهم مني 
احمد: لا طبعا ي قلبي بس كدا انا هتنفخ واحتمال متشوفنيش تاني باااي
……………………….
في مقر المخابرات*
مساعد الوزير: انتباه ي حضرات 
الجميع: تمام ي فندم 
الوزير: العمليه دي من أخطر العمليات الي هتمر علينا 
ظابط: حضرتك انت عارف ان مافيش حاجه تصعب علينا 
الوزير: متستعجلش ي حضره الظابط 
اللواء: جهاز الموساد بعت ظابط من عندهم هو مصري الاصل بس يهودي ووخد جنسيه إسرائيل بس هو دخل مصر بجنسيته المصريه القديمه دخل الجهاز عشان يعرف معلومات عننا وخد معلومه وسافر معرفش يكمل لأنه عرف أنه انكشف وهرب بسرعه 
حمزه: كدا احنا هضطر اننا نسفر من عندنا ظباط عشان نعرف الي الي بيحصل هناك وانا بنفسي هسافر وهدخل الجهاز بتاعتهم 
اللواء: كدا هيبقي خطر عليك ي حمزه دخول الجهاز بتاعهم صعب الخروج منه 
حمزه: وانا مفيش حاجه صعبه عليا ي فندم 
الوزير: هما دول رجاله بلدنا 
اللواء: الي هيسافر مع حمزه الظابط ** والظابط** والرائد**ووو…..
مساعد الوزير: انتهي الاجتماع 
……………….
في المكتب*
احمد بعصبيه: انت اتهبلت ي حمزه عايز تسافر ويعالم هترجع ولا لا
حمزه: اهدي ي احمد وكويس أنهم ماختروكاش عشان تخلي بالك من ابويا وامي وفريده 
احمد: حمزه انت هتبقي اب كمان كام شهر عايز ابنك يطلع معندوش اب انت عارف ان العمليه دي خطر ازاي لو سمحت انسحب عشان خاطر ابنك ومراتك 
حمزه : هو مش لعب عيال ي احمد دا شغل وانا مقاسمتش عشان اعد في البيت وماوفيش بوعدي واجيب حق البلد 
احمد: اعمل الي انت عايزه انا ماشي 
…………………..
فريده: وحشني اوي ي بابا
الاب: وانتي ي حبيبه بابا عامله اي والشقي الي جوا دا عامل اي 
فريده: كويسين والشقي ذي الفل 
ادهم : امال حمزه فين 
فريده : في الشغل 
ميار: ملاك عامله اي ي فريده 
فريده: تمام وبتسلم عليكي 
حمزه: سلام عليكو منورين ي جماعه 
الاب’ بنورك ي بني 
ادهم : حبيبي ي ابو نسب 
فريده : حمدالله علي السلامه ي حبيبي 
حمزه: الله يسلمك ي روحي عامله اي والولا الي جوا عامل اي 
فريده: هو كلكوا بتقولوا عليه ولد لي مش يمكن بنت 
الاب: ي حبيبتي بنت ولد كله حلو 
حمزه: عمي بعد اذنك عايزك في المكتب 
الاب: تمام ي بني 
فريده: في حاجه ي حمزه 
قبل حمزه رأسها : لا ي حبيبي عايزه في كلمتين بس 
………………………………
ملاك: مالك ي احمد متعصب لي 
احمد: مفيش ي ملاك بعد اذنك هطلع انام شويه 
ملاك: احكيلي ي حبيبي مالك بس 
احمد بصوت عالي: ما قلنا مفيش خلاااص بقا
ملاك: ما هو خلاص فعلا انا غلطانه اني عايزه اريحك اتفضل نام عن اذنك 
احمد بندم: ي ملاك  انا اسف حقك عليا 
ملاك: كل دا يعني عشان قلتلك مالك 
احمد: انا اسف ي حبيبتي مشكله في الشغل وهتتحل انشاء الله 
ملاك: انشاء الله
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!