روايات

رواية قمر مشوه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اية عطية

رواية قمر مشوه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اية عطية

رواية قمر مشوه البارت الثامن والعشرون

رواية قمر مشوه الجزء الثامن والعشرون

رواية قمر مشوه
رواية قمر مشوه

رواية قمر مشوه الحلقة الثامنة والعشرون

تذكيرا للاحداث
بعد انتهاء المحاضرات الخاصه بقمر و نيلي و شهد ذهبت قمر للحمام و هي في الحمام جاءت لها فتاه منتقبه و طالبت منها المساعده
في الحمام
الفتاه/ممكن تمسكي الشنطه دي
قمر /هاتي يا حبيبتي
الفتاه/انتي اسمك ايه
قمر /اسمي قمر
الفتاه/قمر و انتي قمر و الله
قمر /تسلمي يا حبيبتي و انتي اسمك ايه
الفتاه/اسمي انجي
قمر /اسمك جميل
انجي/تسلمي ممكن طلب
قمر/اها طبعا اتفضلي

انجي/تساعديني اتسند عليكي لحد برا بس
قمر/بس كدا تعالي يا حبيبتي
و خرجت قمر مع المنتقبه الي خارج الحمام حتي باب الجامعه
و في الخارج كان في انتظار الفتاه المنتقبه سياره
انجي/اهي العربيه اهي ممكن بس توصلني ليها
قمر /تعالي يا حبيبتي
و ذهبت قمر معها نحو السياره و عندما فتحت الفتاه الباب الخلفي للسياره قامت بدفع قمر بداخل السياره و صعدت خلفها سريعا و تحركت السياره علي الفور
و عندما استوعبت قمر ما حدث جاءت ليعلا صوتها و لكن الفتاه أسرعت بوضع قطعه قماش علي فمها بها ماده مخدره فقدت قمر بعدها الوعي
في الكافتيريا الخاصه بالجامعه كانت شهد و نيلي بانتظار قمر
شهد/هي البت دي اتاخرت ليه
نيلي/تلاقي الحاله متعسره هههههههه
شهد/هههههههه اما تيجي هقولها علي فكره
نيلي/قولتلها يا اختي
شهد/ماشي

و بعد قليل من الوقت
نيلي/قمر فعلا اتاخرت قوي
شهد/ما انا بقول كدا من ساعاتها
نيلي/طب تعالي نشوفها
و ذهبت الفتاتان الي الحمام ليرة ماذا حدث لصديقاتهم
و عندما ذهبو و بحثو عنها لم يجدوها أخرجت نيلي هاتفها من الحقيبه الخاصه بها و جاءت تحدثها عبر الهاتف و جدت رنين هاتفها يتصاعد من الحقيبه الخاصه بقمر التي تركتها معهم أثناء ذهابها
نيلي/هنعمل ايه دلوقت
شهد/مش عارفه تعالي نرجع تاني للكافتيريا يمكن تكون راحتلنا علي هناك
نيلي/يلا
و عادو مره اخري الي مكان تواجدهم و ظلت يبحثون عنها و لم يجدها أيضا
نيلي/هتكون راحت فين يعني
شهد/قمر عمرها ما تروح في حته من غير ما تقول و بعدين دي سيبه شنطتها معانا
نيلي/طب و هنعمل ايه دلوقت
شهد/تيجي نسأل أمن الجامعه

نيلي/و هو أمن الجامعه يعرفوها و لا هيكون مركزين مع مين دخل و مين خرج
شهد/امال هتفضل واقفين كدا
نيلي/مش عارفه
ثم تصاعد رنين هاتف قمر أخرجته شهد من الحقيبه و نظرت به
شهد/دا مالك
نيلي/طب ردي
شهد/ماشي ……السلام عليكم
مالك باستغراب/و عليكم السلام شهد
شهد/ايوة
مالك/امال فين قمر
شهد/مش عارفه
مالك/يعني ايه مش عارفه
شهد/هي راحت الحمام و غابت هناك و روحنا نشوفها ملقنهاش
مالك/يعني ايه ملقتوهاش
شهد/دورنا عليها في كل حته و ملقنهاش
مالك/طب خاليكم زي ما انتم انا داخل عليكم اهو
شهد/ماشي

نيلي/قالك ايه
شهد/هو جي في الطريق
نيلي/ربنا يستر انا قلقت جدا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اما عند مالك قاد السياره باعلي سرعه حتي وصل إليهم و دخل يبحث عنهم حتي وجدهم
مالك/ها ملقتوهاش بردو
نيلي/لا لسه
مالك/ازاي يعني
نيلي/احنا خلصنا المحاضره و سابت معانا شنطتها و قالت رايحه الحمام استنوني في الكافتيريا و لما غابت روحنا نشوفها في الحمام ملقنهاش
مالك/طب تعالو معايا
وذهب ثلاثتهم الي مكتب عميد الكليه
طرق مالك الباب و عندما استمع الي إذن الدخول فتح الباب و دخل و من خلفه نيلي و شهد
مالك/السلام عليكم
عميد الكليه/و عليكم السلام ازيك يا مالك عامل ايه
مالك/الحمد لله
عميد الكليه/خير مالك في ايه
مالك/بنت عمتي مش لقينها
عميد الكليه/نعم يعني مش لقينها
مالك/اللي حصل ……

و بدأ يقص عليه ما حكاه له نيلي
مالك/هو دا كل اللي حصل و من ساعتها مظهرتش بعد اذنك لو ممكن اشوف الكاميرات القريبه من الحمامات و باب الخروج و الكافتيريا
عميد الكليه/ايوة طبعا تعالي معايا
و ذهبو جميعهم معهم الي الخارج نحو غرفه بها عده شاشات و اجهزه
عميد الكليه/السلام عليكم
المهندس/و عليكم السلام
عميد الكليه/بقولك ايه عايزين نشوف تسجيل الكاميرات من ساعه و نص القريبه من الحمام
المهندس/حاضر يا فندم
و بعد قليل وقفو جميعا ينظرون نحو الشاشه
شهد/اهي قمر و هي داخله اهو
و ظل ينظرون وجدو ناس تدخل و ناس تخرج و هي مازالت بالداخل و بعد قليل وجدوها تخرج بصحبه فتاه منتقبه
مالك/مين اللي سانده علي قمر دي
نيلي/معرفش
شهد/قمر اصلا متعرفش غيرنا
ظلت يتبعونها إلي أن ابتعدت عن مكان الكاميرا
عميد الكليه/هات لينا التسجيلات بتاعه البوابه
المهندس/ثواني

و ظلت أيضا ينظرون إلي انا رأوها تخرج من الباب و اتجهوا نحو سياره و دافعتها الفتاه الي الداخل
شهقه قويه خرجت من فم نيلي و شهد ثم وضعت أيديهم علي فمهم
و خبط مالك يده في المكتب الموضوع عليه الشاشه
تحدثت شهد و هي تبكي
شهد/يعني ايه اللي حصل دا
عميد الكليه/للاسف كدا اختطفت
بكت نيلي هي الاخري
نيلي/ايه اختطفت
مالك/لو سمحت قرب الصوره كدا حاول تجبلي ارقام العربيه دي
المهندس/ حاضر
و فعل المهندس ما طلبه منه مالك و أعطاه الرقم في ورقه
مالك/شكرا جدا ليك
نيلي/هتعمل ايه يا مالك
مالك /تعالو معايا
و ذهب الثلاثه معا الي الخارج و في طريقهم تقابل معهم ادم
ادم/مالك استني في ايه واخد في وشك كدا ليه
مالك/مش وقته يا آدم

ادم/هو ايه اللي مش وقته في ايه
مالك/قمر اختطفت و لازم الحقها
ادم/ايه اللي انت بتقوله دا
مالك/اللي انت سمعته و سبني بقه
ادم/اسيبك ايه استني انا جي معاك
مالك/طب بقولك ايه خد نيلي و شهد وصل كل واحده البيت و خاليك معايا علي تليفون هقولك انا وصلت لايه
ادم/ماشي
و تركهم مالك و ذهب علي الفور
اما ادم/اتفضلو معايا يلا
ذهبت نيلي و شهد معه بدون جدال فكل واحده منهم تبكي و لا يفكرون بشيء غيرها
ادم/انسه شهد عنوانك ايه
شهد/شارع(……..)
ثم قاد السياره الخاصه به الي حيث العنوان و هو حزين علي صديقه و حزين علي حزن شهد ظل ينظر إليها عبر مراه السياره من وقت لآخر حتي أوصلها و تركها و ذهب بنيلي الي فيلا السيوفي و تركها أيضا و ذهب خلف صديقه
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

اما بداخل فيلا السيوفي كان يجلس كارم و معه وفاء و قسمت
وفاء/بكرا الخميس و مالك معلش اي حاجه في الجنينه
كارم/هو عارف ايه اللي وراه
قسمت/و انتي عايزاه يعمل ايه في الجنينه
وفاء/يوصلها علشان خطوبته
قسمت/خطوبته اها و هو مش عارف يعملها في مكان كويس
وفاء/قمر عايزه حاجه علي الضيق
قسمت/قمر قولتيلي
و قبل أن أحد يتحدث دخلت عليهم نيلي و هي تبكي بشده
رأتها وفاء قامت إليها سريعا اما قسمت فكانها لا تري شيء و أن هذه التي تبكي ليست بابنتها
كارم/مش بنتك دي اللي بتعيط يا قسمت
قسمت/اعملها ايه يعني
كارم/تقومي تشوفيها مالها
قسمت/حالا تبطل عياط و تيجي تحكي لوحدها
كارم/لا حوله و لا قوة الا بالله ربنا يحنن قلبك يا قسمت شويه علي بنتك
اما وفاء كانت تحتضن نيلي بشده و تهديها بكلماتها الحنونه و تربط علي ظهرها
وفاء/اهدي يا حبيبتي و قوليلي مالك

نيلي تبكي و تشهق دون حديث
وفاء/يا حببتي متقتطعيش قلبي عليكي اكتر من كدا و قوليلي مالك
نيلي بنهنه/اصل…..قمر….اختطفت
شهقت وفاء و وضعت يدها علي فمها و انتفض كارم من موضعه و ذهب نحوهم اما قسمت فظلت كما هي تتابع من بعيد كأنها تشاهد مسلسل
كارم/ايه اللي انتي بتقوليه دا
نيلي/هو دا اللي حصل يا جدو
كارم/طب اهدي كدا و احكلنا ايه اللي حصل
قصت لهم ما حدث بالتفصيل و هي تبكي و شاركتها البكاء وفاء
وفاء/يا حببتي يا بنتي
قسمت/بنتك مين يا وفاء دي…….
لم تكمل حديثها و انتفضت من علو صوت كارم
كارم/مش وقتك يا قسمت
وفاء/هنعمل ايه يا عمي
كارم/استني اكلم مالك أشوفه فين و اخرج هاتفه و بحث عن رقم مالك و قام بالاتصال به
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

اما مالك ذهب سريعا ليبحث عن قمر و هو يقود السياره اخرج هاتفه و قام بالاتصال باحدي أصدقائه الذي يعمل بالشرطه
مالك/ازيك يا طاهر
طاهر/ازيك يا مالك عامل ايه
مالك/مش وقته الكلام دا
طاهر/مالك في ايه
مالك/اسمعني خد رقم العربيه دي و شوفهالي فين
طاهر/ليه ايه اللي حصل
مالك/باختصار خطبتي اختطفت في العربيه اللي معاك أرقامها من قدام الكليه بتاعتها
طاهر/انت فين دلوقت
مالك/انا في الطريق ليك
طاهر/طب انا هكلم المرور و استناك
مالك/ماشي
و اغلق مالك الهاتف و جاء ليضعه بجانبه و جده يتصاعد رنينه نظر به وجده جده علم أن نيلي قد ابلغتهم بما حدث
مالك/ايوة يا جدي
كارم/ايوة يا مالك انت فين و ايه اللي حصل

مالك/ايوة يا جدي
كارم/في ايه و قمر فين
مالك/قمر في اقل من ساعه هتكون قدامك
كارم/مين اللي عمل كدا
مالك/مش عارف يا جدي
كارم/خالي بالك من نفسك يا مالك و خالي بالك من قمر
مالك/متقلقيش يا جدي إن شاء الله خير
كارم/ربنا معاك
مالك/يارب
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في منزل صغير في منطقه بعيده قليلا عن السكان
في غرفه صغيره بها سرير صغير و دولاب
كانت تتسطح علي السرير مازالت فاقده الوعي
دخل اليها و هو سعيد انها تحت يدع لكي ينتقم منها علي ما فعلته به و عندما رآها
يحيى/دا انتي فعلا طلعتي قمر زي ما بيقولوا قمر و انتي قمر
دخلت خلفه الفتاه المنتقبه
انجي/اديني نفذت كل اللي انت قولت عليه هتكتب عليا أمتي
يحيى/استني عليا بس اما اخد حقي
انجي/بص انا ساعدتك و انا مش مقتنعه بكلامك دا

يحيى/قصدك ايه يعني
انجي/انت عارف و انا عارفه أن انت اللي ظالم و مفتري
يحيى/انا ظالم و مفتري يا بنت الكلب طب انا هوريكي
و هبط بعد ذلك بيده علي وجهها بشده و امسكها من شعرها بقوة و جرها منه الي خارج الغرفه
يحيى/تعالي يا بنت الكلب
و قام بسحبها الي غرفه اخري و قام بدفعها الي داخلها و اغلق الباب عليها جيدا
يحيى/خاليكي هنا بقه لحد ما اخلص من التانيه و ارجعلك
و تركها و عاد الي الغرفه الأخري التي يوجد بها قمر
قبل ذلك بقليل ابتدت قمر تستعيد و عيها قليلا و قامت جلست علي الفراش و هي مازالت تشعر ببعض الإرهاق
دخل عليها يحيى وجدها قد فاقت
يحيى/كويس انك فوقتي
نظرت قمر باتجاه الصوت و ما هيا إلا ثواني و استوعبت الأمر و جحظت عينها بشده
قمر/دكتور يحيى
يحيى/هو انتي خليتي فيها دكتور قصدك تقولي يحيى الصايع مش كده
قمر/هو انا فين و حضرتك جايبني هنا ليه
يحيى/ انتي هنا علشان اخد حقي منك
قمر/حقك

يحيى/ايوة حقي مش انتي السبب في اللي حصلي
قمر/لا مش انا انت السبب في اللي انت فيه
يحيى/انا
قمر/ايوة انت …انت اللي اتريقت عليا و قليت مني في وسط زمايلي و كمان ضربتني بالقلم و انا مغلطش في اي حاجه
يحيى/و في الاخر مطلعتيش مشوة و لا حاجه و ختيها علي صدرك قوي و انتي سليمه
قمر/مين قالك اني كنت سليمه و لا كان بمزاجي
يحيى/انتي هتحكيلي تاريخ حياتك لا يا حلوه
قمر/طب و انت عايز ايه مني دلوقت
يحيى/عايز حقي
قمر/ايوة اللي هو ايه
يحيى/بصي انا كنت ناوي احبسك و اعذبك لحد ما يبان ليكي صاحب بس بما انك طلعتي مزه كدا أمتع نفسي بيكي
قمر/نعاااااام انا لو هموت مش هتلمس شعره مني
يحيى/خلاص برحتك انتي اللي اخترته
قمر/قصدك ايه
يحيى/انتي اختارتي الموت بدل ما المسك

قمر/ ايوة الموت اهون
يحيى/لا و لا اقولك الموت راحه ليكي و انا مش عايزك ترتاحي
قمر/يعني ايه
يحيى/عليكي تعيشي ميته و هي حاجه مش غريبه عليكي و وخده عليها
قمر/مش فاهمه
اخرج من جيبه زجاجه صغيره
يحيى/شايفه الأزازة دي خمني كدا فيها ايه
قمر/معرفش فيها ايه
يحيى/انا هقولك فيها ايه ……..فيها ميه نار شويه منها علي وشك هيرجعوكي زي ما كنتي بس هتبقي ثابته مش وقت ما تحبي تشيليها
قمر/انت اكيد مجنون …..انت مش هتعمل كدا صح
يحيى/مين قالك اني مش هعمل كدا
قمر/انت معندكش قلب
يحيى/برافو عليكي عرفتيها لوحدك

قمر/بالله عليك تسبني ارجع لاهلي
يحيى/انتي هتستعبطي أهل مين هو انتي ليكي حد يسأل عليكي
قمر/مين قالك اني مليش أهل انا حفيده كارم السيوفي انا بنت بنته
توتر يحيى قليلا و قام بصفعها بشده و جذبها من شعرها
يحي/حفيده مين يا بنت الكلب انتي هتستعبطي يا روح امك
قمر /اها سبني سيب شعري حرام عليك
يحيى/حرمه عليكي عشتك انا لسه هوريكي
استطاعت أن تبتعد عنه
قمر/و لا تقدر تعمل حاجه
يحيى/انا هوريكي هقدر و لا لا
و أمسكت الزجاجه مره آخره و قام بفتحها و رفع يده لفوق و قام بسكبها باتجاهها
صرخت قمر بشده و…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر مشوه)

اترك رد