روايات

رواية عاصم والقدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

رواية عاصم والقدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم شهد أحمد

رواية عاصم والقدر البارت الثاني عشر

رواية عاصم والقدر الجزء الثاني عشر

رواية عاصم والقدر الحلقة الثانية عشر

وكانت عايشه بتنادي علشان ياجوا يأكلوا سليم سند عاصم ونزلوا علشان يأكلوا وهما قاعدين يأكلوا حصل أن لقيوا ريان داخل واول ما لقي عاصم في الحاله دي جري عنده وقال انت كويس ي عاصم فيك حاجه نروح لل الدكتور
عاصم. اهدا ي ريان انا كويس تعال اقعد اتغدا معانا
ريان. لا ي صاحبي تسلم. عايشه. اقعد ي ابني متكسفش البيت بيتك وبيت اخوك اقعد
ريان. حاضر ي خاله وقعد علشان ياكل معاهم وفجاه لقيوا بنت دخلت وقالت عاصم
عاصم. بصدمه فريده فريده. اه فريده ي عاصم اللي بتتهرب منها. عاصم. انتي اي اللي جابك هنا
فريده. بخوف وجريت عند عاصم اي ده مالك وحصل معاك اي
عاصم. جرح بسيط ،،، انتي اي اللي جابك هنا وعرفتي مكاني منين
فريده. كنت فاكر أنه مش هعرف اوصلك وأنه لما تشوفي وتسبني وتمشي يبقا خلاص لا ي عاصم وبعدين مين دول وانت سبت بيتك ليه ولي سبتني ي عاصم هو انا عملت حاجه زعلتك مني
عاصم. ملكيش دعوه بيا ي فريده وكل اللي كان بينا انتهى وكل واحد فينا في طريق
فريده. بالسهوله دي ي عاصم ده اللي كان يشوفنا سوا كان يقول مستحيل أنهم يبعدوا عن بعض بالسهوله كده وهان عليك تقولها أنه اللي بينا انتهي
عاصم. ايوه ي فريده وابعدي عني
فريده. بس ي عاصم انا بحبك وانت عارف كده كويس ومش هقدر أنه ابعد عنك انت بطلت تحبني ي عاصم
عاصم. ايوه ي فريده بطلت احبك واتفضلي بقا من هنا
فريده. بدموع 🥺 وطلعت تجري ومشيت من المكان كله
ريان. ليه كده ي عاصم
عاصم. خلاص ي ريان انسي الموضوع
ريان. وانت هتنسا ي عاصم فريده اللي مكنتش بتقدر تقعد دقيقة واحده من غيرها هتقدر انك تنساها
عاصم. بصوت عالي خلاص بقا ي ريان خلاص مينفعش نفضل مع بعض
عايشه. لي ي عاصم مينفعش ده باين علي البنت أنها بتحبك وطلعت معيطه انت كسرت قلبها ي ابني
عاصم. غصب عني ي خاله وقبل ما اكسر قلبها انا كسرت قلبي انا
ريان. ولي كل ده ي عاصم لي
عاصم. انت شايف حالتي عامله ازاي انا حياتي اتغيرت ي ريان انا بقيت عاصم واحد تاني غير اللي كنت تعرفه واللي كانت هيا تعرفه انا دلوقتي مسؤول عن 4 اولاد ودي مسؤوليه مش سهله اهتم بيهم ولا بنفسي ولا بيها كتير عليا اوي ي ريان كتير وهيا مش هتقدر أنها تتحمل كل ده ف الاحسن أنه نسيب بعض وربنا يعوضها ب واحد غيري يقدر أنه يهتم بيها ويعوضها عني وكان بيقول كده وهو كان فيه دموع في عيونه
ريان. انت غبي ي عاصم وهتندم انت المفروض كنت قعدت معاها وفهمتها علي كل حاجه حصلت معاك وكنت خلتها هيا تختار بنفسها يمكن ي اخي كانت وافقت وكانت شالت عنك همك شويه وكانت هيا اهتمت بيك وبعد ما قال كده طلع يدور علي فريده
عاصم. قعد بحزن وقال كده احسن لينا احنا الاثنين انا مش عايزها تتعذب معايا انا عايزاها مبسوطه وبس انا عرفت قدري وهو أنه اتعذب وبس
عايشه. في ايدك ي ابني تغير قدرك
بابلي. شايف ي سليم شايف بيعمل ايه علشانا ضحي بحياته وبحبيبته ضحي بحبه ي عاصم وكسر قلبه ب اديه وكل ده علشان اي هااا انت جيت عليه اووي ي سليم
سليم. معاكي حق ي بابلي وانا هصلح كل حاجه
ريان. فضل ينادي على فريده فريده استني ي فريده
فريده. بدموع 🥺 عايز اي ي ريان جاي لي صاحبك كسرني ي ريان اهي اهي اتخلا عني شايف قلبي ده موجوع اوي ي ريان
ريان. اهدي ي فريده صدقيني غصب عنه ولما تفهمي اكيد هتعذريه انا سايبه عمال يتعذب زيك ي فريده
فريده. غصب عنه ازاي ي ريان اهاا تقدر تقولي ومين الناس دي وليه قاعد عندهم هاا.
ريان. الناس دي ي فريده تبقا اخوات عاصم
فريده. بصدمه 😳 اخواته ازاي عاصم وحيد ومش عنده اخوات
ريان. لا ي فريده دول اخواته أبوه كان متجوز علي أمه من غير ما يعرفهم ولما أهل عاصم ماتوا وعلشان ياخد أملاكه وحقه اكتشف أنه أبوه متجوز علي امه وكمان عنده اربعه اخوات وعلشان ياخد أملاكه وحقه لازم أنه يهتم ب اخواته لحد سن 18 سنه ومن وقتها وعاصم كان زعلان ومش متقبل كل ده بس اتقبلهم لانهم ملهمش ذنب في اللي عملوا أبوه وقرر أنه يهتم بيهم ويقرب منهم والجرح اللي شوفتيه ده علشان كان بيحمي اخواته هو دلوقتي تائهه اووي ي فريده مش عارف يشيل مسؤوليتهم ولا مسؤوليه نفسه راح عند المحامي علشان يساعده بس قاله اشتغل واصرف علي اخواتك طيب هو هيجيب منين ولا يعمل اي مش قادر يهتم بيهم ولا يصرف عليهم ازاي هيخليكي في حياته ازاي
فريده. مش مبرر ي ريان مش مبرر كان خيرني مش يكسرني عن اذنك وسابته ومشيت .
ريان. بقا مش عارف يعمل اي وقال إنه احسن حاجه أنه وضح ليها كل حاجه والإختيار عندها وأنه عمل اللي عليه ومشي .
سليم. عاصم انت مش مطر تعمل كده علشان اي حد روح ل حببتك ورجعها وقولها انك بتحبها وكل حاجه هتتحل انا بشتغل وبصرف علي نفسي وعلي اخواتي وانت اشتغل واصرف علي نفسك وعلي حببتك
عاصم. ممكن تسكت انا تعبان مش حمل كلام انا وفريده مش هينفع ل بعض وانا بكون اخوك الكبير ومسؤول عنك انت وأخواتك وهكون قد المسؤولية ومش عايز أملاك انا قولت لل المحامي أنه يديني الشركات اشتغل فيها وأنه يرد عليا في اسرع وقت بس هو متكلمش ولا رد عليه وانا لازم اتصرف انت ركز في دراستك فاهم
سليم. بس ي عاصم انت ليه تعمل كده في نفسك انت مش مطر تعمل كده
عاصم. سليمممم خلصنا انا مش عايز كلام كتير ابوك اللي خلاني أطر ل كده ي سليم ابوك منه لله دمر حياتي وهو عايش وهو م،،يت كمان
عايشه. اهدا ي عاصم وهتتحل أن شاء الله خلي املك في ربك كبير ي ابني .
عاصم. حاضر ي خاله يلا بقا انسوا اللي حصل
اريان انت وغيث روحوا علي اوضتكم ذكروا وعايزكم ولاد شاطرين وانتي ي بابلي عايزك تذكري كويس ومتشليش هم حاجه واي مصاريف ولا بتاع قوليلي
وانا طالع ادور على شغل
سليم. انت هتطلع ازاي وانت في الحاله دي
عاصم. انا كويس ي سليم روح ذاكر واهتم بدراستك
سليم. بس ي عاصم عاصم. قولتلك انا كويس وهتتحل أن شاء الله متقلقش عليا
وعاصم كان طالع من البيت وفجاه حصل،،،،،،

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عاصم والقدر)

اترك رد

error: Content is protected !!