روايات

رواية لينا وآدم الفصل السابع 7 بقلم منة سمير

رواية لينا وآدم الفصل السابع 7 بقلم منة سمير

رواية لينا وآدم البارت السابع

رواية لينا وآدم الجزء السابع

رواية لينا وآدم
رواية لينا وآدم

رواية لينا وآدم الحلقة السابعة

ليناا بتوتر :ا اناا موااف…. ر**مي ادم شوكته في الطبق فاصدر***ت صو**ت قو****ي
بص جاسم لآدم بضيق انه قط***ع كلام لينا وانها كانت هتوافق اخيرا
جاسم بتمني وضيق :هاا يا لينا ردك ايه
ليناا :ا انا شايفه ان الموضوع دا لسه بدري عليه يا اونكل… لما اخلص دراستي الأول….
نظر جاسم لابنه بضيق شديد :لينا انتي متأكده من كلامك دا ولا محتاجه وقت كمان تفكري؟ خدي وافتك… عادي انا ممكن
لينا :لا يا اونكل انا لما اكون جاهزه لخطوه زي دي انا هقول لحضرتك…. عن اذنك
ادم واخيرااا الو******حش نطق بصلها بابتس***امه صفر****ا وقالها :مستعجله ع ايه… اقعدي كملي اكلك
لينا في سرها :هو ادم ماله…. وايه الضحكه الصف**را دي.. اكيد عايزني تفضل قاعده قدامه عشان يبقى سعيد ومبسوط انه قدر يخو***فني وار***فض طلب اونكل مني مااشي يا آدم انا هوريك…
لينا بعدم نفس :ورايا جامعه واتاخرت ع محاضراتي…
جاسم بهدوء :طيب استنى وآدم هيوصلك
لينا بسرعه :لا
جاسم بشك : لا ليه
لينا :لااا امم قصدي يعني مش مستهله استعجله عادي
جاسم :انتي كدا كدا في سكته هو رايح الشركه انهارده… ولا ايه يا آدم بيه
ادم وهو يتلقط جاكيته :انا جاهز هستناكي تحت….. وسابهم ومشي….
نفخت لينا بغي**ط وطلعت تغير هدومها بسرعه وتنزل….
..
خلصت لينا ونزلت لقت ادم مستنيااها وهو بينفخ بغيظ ولابس نضارته الشمسيه وقالها :ساعه عشان جنابك تنزلي…
لينا بغيظ:والله محدش قالك استنى كنت خد بعضك وامشي
رز*****ع ادم باب العربيه واتكلم بحد****ه :ولا انا ال كنت هموت عشان الاميره المدللة تنزل براحتها وانا أقف استناها ساعه تحت……
….
… سكوت سكوت سكوت
لينا بزهق :ايه هنفضل ساعه واقفين هنا اتفضل اتحرك
ادم :لبسك ضي*****ق
لينا :افندم
ادم :اللبس دي معدتش يتلبس تاني… فاا******همه
لينا بشرود :ال يشوفك كدا يقول انك ب بتخاف عليا يا ثم اكملت بسخريه :يا ابن عمي
ادم مسك دقنها وبص في عيونها الزرقا :متخليش اوهامك تاخدك لحاجات بعيده ياا.. بنت عمي
لينا بضيق :ا.. ابعد ايدك عني
بعد ادم عنها وشغل محرك السياره وانطلق بهاا…..
… زواج بالوان عذاب بقلم الكاتبه المبدعه منه سمير 😍♥️…
في الطريق رن فَون ادم بصله شويه كدا وفصل الخط بعدين رجع يرن تاني ف لينا اخدت بالها وفهمت وعلطول وشها اتقلب
ادم :الوووو
لي لي :وحشتيني اوي اوي يا آدم انت فين يا حبيبي
ادم ببرود :مش فاضى دلوقتي هكلمك بعدين
لينا في سرها : عمري ما شوفت بجاحه كدا بجد دا مفعل دا ولا ايه وبيرد عليها كمان وانا موجوده مستحيل متبقاش ادم جاسم لو ملكش في علا******قات الشار*****ع الزبا*****له دي
ادم :لو في حاجه عاوزه تقوليها قوليلها متكتمها***ش في سرك بس كدا ليحصلك حاجه
لينا بقر***ف :لوو هموو*****وت عمري ما هفتح كلام معاك ابدا
ركن ادم عربيته والتفلتها
ادم بغمزه :لي بس كدا اي ال زعل الجميل كدا فجأه؟
لينا :مجنو**ن دا ولا ايه هو بيقلب مع نفسه كدا
لينا بحده :انا نازله
…… في الجامعه…. ♥️Menna Samir ♥️
رنا بفرحه:يااااااه اخيراااا برافو عليكي هو دا القرار الصح فعلا
لينا :يارب يكون فعلا كدا
رنا باندفاع :طبعا صح عمرك ما هتندمي ع قرار واخده نتي بنفسك ابداا يا لينا
لينا بشرود :تصدقي دي الحاجه الوحيده ال فعلا اختارها بنفسي حتى الكليه ال انا فيها مختارتهاش كنت مجبو***ره عليهاا…
فلااااش بااااك…..
لينا كانت قاعده في غرفه مكتب جاسم هي وجاسم ولاقيت ادم داخل عليهم هدومه مبهدله خا***لص كأنه كان في خنا***قه او صاحي من النوم مش فايق اونكل جاسم اول ما شافه كدا اضا***يق جدا بس محبش يبين حاجه قدامي… كنت مبسوطه جدا بنتيجه الثانويه العامه واني جبت مجموع كبير واني هحقق حلم حياتي واخش صيدله لللاكن ال حححصل.؟؟…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لينا وآدم)

اترك رد

error: Content is protected !!