روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الرابع عشر

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الرابع عشر

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الرابعة عشر

ليغق غيث الهاتف ..ليمسح علي وجهه من الغضب وحاول ان يتملك غضبه ونظر الي ماسه التي غافيه علي المكتب وحملها وصعد بها الي غرفتهم ووضعها علي التخت ونام بجنبها…….
__________________
عند سالم
كان يجلس مع ماري يتفقون علي خطه حتي دخل عليها الحارس
الحارس: سالم بيه نيوز هانم وماكس بيه مش موجودين ف القصر وغيث بيه ساب القصر هو والانسه ماسه
سالم بغضب: اييييه القبو الدنيا عليهم وتجبوهم متجيش غير بيهم
الحارس:امرك يابيه
خرج بعدها الحارس لتقول ماري
ماري:زعلان لي ده كويس اوي
سالم بأستغراب: اي هو ال كويس
ماري:لازم الاول يحددو مكان غيث وماسه وبعدين…………
سالم:ماشي بس اي ال هيحصل بعد كده
ماري:بعد كده هيرجعه القصر وهما مطربين…

 

 

سالم باعجاب:ماشي..فاكره رائعه………….
للصمت سالم قليل ليقول بعدها
سالم:ماري اي رايك تشتغلي معايا ف الملاهي
ماري:لا انسا..ده مستحيل
سالم:براحتك…
_______________
عند غيث وماسه
استيقظت ماسه باحساسها بانفاس ساخنه لتفتح عينيها وتجد غيث يحتضنها بين يديه…..لتحاول ماسه ان تدفعه ولكن محكم في قبضة عليها..لتدفعه بقوه وتنهض من التخت ونظرت لها بكره شديد كم هي تكرهه بقلمي دينا محمود..لتاتي في عقلها فكره …
لتبحث عن هاتف ولكن وجدت هاتف ارضي لتتصل ب الشرطه لقول
ماسه:سيدي انا في خطر …لو..لو …..
ولكن وجدت الهاتف انغلق لتلتفت الي الخلف لتخد غيث يمسك بوصلته
غيث ببرود:عايزه تبلغي الشرطه عني
ماسه بقرف:عارف انا بكرهك قد اي ياغيث….انا مش طايقه حتي اتكلم معاك
غيث:في حب ف قلبي ليكي يكفيني ويكفيكي
ماسه:ارجوك ياغيث طلقني أنا مش عايزه افضل مراتك
غيث:فتره وهتتقبلي الوضعيه
ماسه: حرام عليك اتقبل اي……..بص ياغيث انت عارف كتير من البنات يتمنه نظره منك وهيركعه تحت رجلك رحلهم وسبني ف حالي انا مش بحبك ياغيث ..بكرهك
غيث بعصبيه: قولتلك هتتقبلي الوضع
ماسه بعصبيه: وضع اي ال هتعود عليه..جوزك مني ب القوه ولا في واحد بيحبني وانا بكرهه ولا تحكمك فيا ال من ساعت م شفتك
غيث ببرود: كلهم …وبطلي هري ف الموضوع ده
ماسه:بكرهك ياغيث
غيث بحديه: لو كررتي الكلمه دي تاني هتاتعقبي
ماسه:بتمني لو م اشفش وشك تاني ياغيث
لينهض غيث من الغرفه قبل أن يفقد اعصبه
خرج غيث من الغرفه وهو يحاول ان يملك اعصبه وهو يعلم انه من الصعب الذي يتحمله الأنسان ولكن هي لا تعرف انها ب النسبه له كالحب الذي بلا امل ولكن يجعله حب بأمل……
كم يتمني اليوم التي تتقبل به حبه وتقول لها انها تحبه أيضا ويجيب منها أطفال…كم يتمني انا يجيب أطفال منها
________________________

 

 

عند بسمه وجاسر( ولدة غيث واخيه)
كانو يجلسون حتي دخل يوسف عليهم بفرحه المعتاد ويقول
يوسف:عامله اي ياعمتي…. ثم قال ل جاسر…..عامل اي يادوك
وجلسه جميعا بعد الترحيب وغيره
يوسف:غيث م قلش هيتاخر قد اي
بسمه:مش عارفه يابني م انت عارف مش بيقول ل حد هو بيعمل اي
يوسف:ماشي
ليخرج يوسف الي جنينة القصر وسمع صوت بكاء وصريخ ليتجه اتجاه الصوت وجده فتاه ملقاه علي الارض والحراس يضروبنها لبذهب ويطلق طلقه ف الهواء ليبتعده عنها الحراس وعندما ذهب إليها وجدها مغشي عليها……ليأمر احد الحراس ان ياخذوها ويضعوها ف احدي الغرف ويعالجوا جروحها …وهو يفكر لماذ فعلا هذا
_______________________
في قصر معتز
نيوز بحزن:للإسف لازم تسيبها لانه بتحب حد تاني
معتز بصدمه:مين
نيوز:صاحب الشركه الكنت فيها انهارده….هو غيث……..
لتنهي جملتها ويصفعها صفعه قويه علي وجهها لتصقتها علي التخت من قوتها..ليمسكه من شعرها ويقول
معتز بغضب: انسي مستحيل اكون المره دي الضحيه..انتي ليا مستحيل تكوني لغيري فاهمه
نيوز بخوف وبكاء: انت مجنون خرجني من هناء
لتركض نيوز نحية الباب بقلبي دينا محمود تخرج ليسحبها معتز من شعرها ويلقيها علي التخت ويقول…
معتز:مش هتخرجي من الاؤضه دي غير وانتي متقبله الجواز ده
نيوز:انسي الجواز ده
لينظر لها نظره اخفاتها ويخرج بعدها من الغرفه لانه عندما يغضب لا يري امامه
_____________________
عند سالم
كان يجلس ف مكتبه حتي دخل عليها الحارس
الحارس: سالم بيه قدرنا نحدد موقع غيث بيه وماسه هانم
سالم:كويس..نفذوا الخطه بس قبل اي حاجه اتأكدوا ان غيث خرج
الحارس: تحت امرك

 

 

سالم:ملقتش ولاد الك***ب نيوز وماكس
الحاس:لاء يابيه بس عرفنا انهم لسه مخرجوش من البلد
سالم: طيب كويس حددوا مكانهم وهتواهم وهتوا معاهم كل المعلومات..كانوا فين وخرجو ازاي وميم ساعدهم
الحارس:تحت امرك
ليخرج بعدها الحارس
__________________
عند غيث
كان يجلس ف غرفة المعيشه….ليجد ماسه تدخل عليه وتقول
ماسه بغضب: مين ال حط لبسي جنب لبسك
غيث:اكيد انا
ماسع:ومين قالك تحطها جنب لبسك..اصلا مين قالك تخرجها من الشنطه
غيث بخبث: مكسوفه بقلمي دينا محمود احسن اكون شفت لبسك بجميع أشكالها..بس متقلقيش انت مراتي وهتلبسبهم ليا
ماسه:البسهم ل مين ههههه انت بتحلم مستحيييلل واصلا ده جواز فاشل
غيث:عارفه كلمت فاشل اخترها الأنسان عشان يبرر بيها عجزه
ماسه:دلوقتي بقيت شيخ بتدي حكم ومواعظ
غيث:اتريقي براحتك بس متنسيش ان انا جوزك وممكن اعقبك..خدي بالك بقا ياحبيتي
ماسه:لا لا حبيبتي اي…انت مجنون
غيث:مجنون بيكي
ماسه:وانا مجنونه بقتلك
غيث:عارفه ياماسه..لو طلبتي اقتل نفسي أدام عشان تكوني مبسوطه مش هتردد اهم حاجه تكوني مبسوطه
ماسه: عايزني اكون مبسوطه
غيث:اكيد
ماسه: طلقني واديني حريتي
غيث:مترجعيش تاني لنفس الموضوع
ماسه: يبقا انت مش بتحبني ولا يهمك سعاتي
غيث بجنون:مش هيهمني ساعتك بجد..؟…لو ميهمنيش ساعتك مكنتش عملتك ب الطريقه دي..لو ميهمنيش ساعتك كنتي كل مره تقولي فيها بكرهك كنت ضربتك لو ميهمنيش ساعتك مكنتش دخلتك الجامعه لو مكنتش بحبك كنت سابتك ل سالم يخليكي عا***هره ف الملاهي اليلي لو مكنتش بحبك كنت سابتك ل معتز يخطفك ويتجوزك يتسلي بيكي يومين ويرميكي لو مكنتش بحبك كنت سابتك ل ماري ال كانت ناويه انها تنتقم مني فيكي بس اول م عرفت سبت كل حاجه وجتلك……انت عارفه ان العالم كله عايز يوصل ليكي…. عمر م كان عندي نقطه ضعف بس من ساعة م ظهرتي ف حياتي وانتي الوحيده ال نقطة ضعفي…..من ساعة م ابويا مات قلبي مرتحش يوم واحد من قلقي عليكي………….

 

 

لينهض ويتركها تفكر بمفردها هل تضل معه خمسه أشهر اما تصمم علي موقفها……….هي لا تريد أن تتزوج….وعندما تتزوج يكون من غيث الذي ليس اتجاهه اي مشاعر…..
انتهت من التفكير وذهبت الي غرفتهم ولكن وجدت غيث يجلس بها
ماسه بتوتر:انا بقلمي دينا محمود موافقه افضل معاك ال خمس شهور وبعد كده هحدد هفضل معاك ولا لاء
غيث بسعاده:لاء هتفضلي معايا
ليقوم لكي يحتضنها لتدفعه بعيد وتقول
ماسه:مش معني كده ان بحبك…..انا عايزه ؤضه لوحدي
غيث:مش سامع حاجه ياحبيبتي و بالنسبه ل طلبك مرفوض
ماسه بغضب: زهقت منك يا غيث
غيث:اسمعي بين شفيفك لي معني تاني خالص
ماسه وهي تقلده:نننننننني
غيث وهو يقترب منه:واو بقيتي جريئه وبتعيبي عليا كمان..بس عايز اعرف الجرئه دي هتفضل ولا اي
ماسه وهي ترجع الي الخلف:غيث الأفضل انك تخليك مكان ..لو قربت مني هصوت وهلم عليك الناس
غيث:عادي صوتي اصلا مفيش حد يعرف مكان القصر ده غيري
ماسه ببعض الخوف:طيب خليك مكانك
غيث:لي..خايفه
ماسه بتوتر:هخاف لي
غيث:ممكن عشان انا قريب منك
ماسه:طيب ابعد عني
غيث وهو يقترب اكتر:لو مبعتش
ماسه بدموع:غيث ابعد عشان خطري
ليبتعد غيث علي الفور
غيث:اكتبي اي حاجه محتجاها عشان اجبهالك
ماسه:عايزه كتاب الطبخ..وخضروات
غيث:ماشي انا هروح الشركه وهبعت حد من الحرس يجيب ال انتي عايزه وهاجي….واه لو فكرتي تهربي او هربتي هجيبك وهعقبك عقاب شديد وانتي عارفه عقاب الغيث
ماسه:متقلقش روح بس متتاخرش انا معرفش حد هنا وكمان لوحدي هنا والقصر غريب عليا
غيث:ماشي خلي بالك من نفسك
ليخرج غيث من الغرفه بلا خارج القصر لتشاهده ماسه وهو خارج للتجول ماسه ف القصر لتذهب الي المكتب وتفتح حاسوبه وتجد أشياء كثيرة غير مهمه ب النسبه لها لتغلق الحاسوب وتذهب الي الغرفه مره آخره وهي تشعر ب ملل شديد
____________________
عند يوسف
كان يشعل باله امر تلك الفتاه التي جعل حراسه ياخذوها الي الداخل ليس هذا فقط بلا عاقب الحراس الذي فعلوا هذا……….
دخل يوسف عليها الغرفه ووجدها نائمه كانت تشبه الملاك….
لم يشعر بهذا الاحساس من قبل ليقرب وجهه ومن وجهها كاد ان يقبلها وفجاه……..
___________________

 

 

عند ماسه
لتغلق الحاسوب وتذهب الي الغرفه مره آخره وهي تشعر ب ملل شديد..
ظلت تتجول ف الغرفه وبعدين ذهبت الي نافاذ الغرفه التي بجانب التخت ولم يمر الكثير من الوقت حتي سمعت صوت طلاقات نار وفجاه………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!