روايات

رواية أبي الثاني الفصل الأول 1 بقلم آية عاطف

رواية أبي الثاني الفصل الأول 1 بقلم آية عاطف

رواية أبي الثاني البارت الأول

رواية أبي الثاني الجزء الأول

رواية أبي الثاني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية عاطف
رواية أبي الثاني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية عاطف

رواية أبي الثاني الحلقة الأولى

 

تعريف الشخصيات
عائله الجندي الاخوه الاربعه

1- ادم الجندي 30 سنه الاخ الاكبر طيب القلب حنون جدآ يحب اخواته ويخاف عليهم حد الجنون وهو الاب الثاني لهما بعد وفاة والديهم ودكتور جراحه عامه جسد رياضي طويل عريض ذو عيون بنيه

 

 

 

2- ادهم الجندي 30سنه توأم ادم عكسه تماماً جاد الطبع عصبي يغضب بسرعه ويحب اخواته مثل ادم ويخاف عليهم حد الجنون يشبه ادم كثيرا ولكن يختلف لون العين ذو عيون خضراء ضابط شرطه برتبة رائد في اداره مكافحه المخدرات

 

 

 

 

3-ملك الجندي 18سنه 3ثانوي شقيه مرحه ودلوعه طيبه القلب حنونه على اخواتها تحب ادم لانه حنون عليها مثل امها وتخاف من ادهم بعض الشيء لانه عصبي ولكن تحبه تعشق حازم توام ها وحلمها ان تصبح دكتوره مثل ادم

4-حازم الجندي 18سنه توام ملك 3ثانوي يتميز بشخصيته المرحه وحنون و متسامح ويعشق الاكل ويحب ادم لانه أبيه الثاني ويعشق ملك ويخاف عليها من أي شيء وحلمه ان يصبح ضابط مثل ادهم

5-ريان المغربي 30سنه صديق أدهم المقرب جاد الطبع عصبي جدا يغضب بسرعه زكي لابعد الحدود جسد رياضي ضخم جدا طويل بشره قمحيه ذو عيون عسليه ضابط شرطه برتبة رائد في اداره مكافحه المخدرات يحب اخته ويغار عليها هو لها الاب والاخ والام

6-ياسمين المغربي 18سنه3ثانوي
بريئه جدا جميله طيبه القلب حنون تحب أخوه وتخاف أن تخسروا مثل والديها

 

 

 

 

 

7-مراد 30سنه صديق ادم من الصغر ودكتور مخ واعصاب

8-يارا 21سنه كلية طب فتاه جميله وتعيش مع مرات أبوه وأخوه

9-مليكه 18سنه 3ثانوي الصديق المقربه لملك منذ الطفوله واخوه في الرضاعه هي وملك وحازم
**********************
اقتباس
ملك: صباح الخير على احلى واجمل بابا في الدنيا كلها
ادم: صبح العسل ياقلبي بابا أنتي
ملك: بتعمل ايه
ادم: أنتي شايفه ايه
ملك: بتعمل فطار
ادم: يبقى باعمل ايه
ملك: فطار
ادم: روحي يالمضه يلا صحيه اخواتك
ملك: اوكشن
ملك بصوت خفيف: ادهم ادهم
أدهم: امممم
ملك: يلا قوم
ادهم: شويه كده
ملك: أبيه حضر الفطار يلا بقى
ادهم: ماشي
ملك: أيوه كده عارفه لو مقمتش كنت هعمل فيك زي حازم
ادهم: هعلقك
ملك: اهون عليك يا دومي

 

 

 

 

أدهم: ملك اظبطى
ملك بحركه عسكرية: احضر يا فندم
ادهم: ايوه كده
ملك: صباح الخير يا حبيبي
ادهم صباح السكر يا سكر روحي صحي الجثه دي
ملك: من عيني 😈
أدهم: ضحك على شكلها
ملك: يوغتي عليكي وانتي بتضحكي
ادهم: أمشي يا بت
ملك: ياما خفت
ادهم بعصبيه: ملللك
ملك جريت على حازم: اصحى ازاي اصحى ازاي ميه يلا 123حازم تش وطلعت تجري
حازم: عاااااااااا ما تشوف لكم حل في المصيبه دي والله ما انا سايبك يا ملك الكلب
ملك: عااااا الحقني يا أبيه خبيني خبيني
ادم: اي هتضربها وانا واقف
حازم: يعني انت مش شايف هي عملت ايه
ملك: ههه احسن تستاهل عشان مش راضي تصحي زي البني ادمين
ادم: اعتذري يا ملك
ملك: لا طبعا انا الكبيره
حازم: الكبير اللي هو ازاي يعني احنا مش توام
ملك: طلعت لسانها اه اكبر منك بخمس دقائق
حازم: شايف يا أبيه
ادم: ملك اسكتي
ملك براءه: انا عملت ايه
حازم: هاتعتذري ولا لا
ملك: لا
ادم: معلش يا زوما
ملك: زوما هههه
حازم: ماشي يا ملك ماشي
ملك بسرعه مسكت ايديه:لا لا خلص مش هعمل كده تاني
حازم: اخر مره
ملك: لا القبل الاخيره
ادم: هههههه تعالوا حضروا الاكل معايا عشان المدرسه يلا

 

 

 

ملك وحازم: حاضر
ادهم: صباح الخير
حازم: الباشا
ادهم: بس ياض
ملك: كبسه هههه
ادهم: اخرسي يابت
حازم: ههه باللحمه
ملك: نينينيني
روايه أبي الثاني♡
بقلم/ أية عاطف

 

اترك رد

error: Content is protected !!