روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل السابع عشر 17 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي الفصل السابع عشر 17 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي البارت السابع عشر

رواية عشقت ممرضتي الجزء السابع عشر

رواية عشقت ممرضتي الحلقة السابعة عشر

عند نعمه في شقتها الجديدة…
نعمه بإستغراب:مالك يا واد يا سعيد مال ايدك
سعيد بضيق:دي جومانا كسرتلي دراعي بس مش هسكتلها
نعمه:المهم دلوقتي انا عايزاك في طلعه كده
سعيد بطمع:و الطلعه دي فيها فلوس
نعمه بإبتسامة شر:طبعا يا يهبل فيها فلوس كتير المهم شايف الصورة دي
سعيد بصدمة:دي دي مدام تالين مرات رامز هو ايه الموضوع
نعمه بشر:الموضوع اني عايزك تشوفلي راجل من رجلتك اللي بتثق فيهم ثقه عمياء ها تجيبوا عشان عايزه يخلص من تالين
سعيد بصدمة:اقتل!!!!!!!
نعمه بسخرية:ايه يا نوحي هي صعبانه عليك ولا ايه
سعيد بخوف:مدام حضرتك مش فهمه اي حاجه خالص
نعمه بإستغراب:ايه بقي اللي مش فهمه فهمني انت يا ناصح
سعيد:لا بصي حضرتك عايزة حد تاني يفهمك مش انا ثانيه واحدة
بعد ساعتين…
رامز بتساؤل:ايه بقي يا حاجة اللي عايزة تفهميه
نعمه بصدمه:رامز!!!!!!
سعيد:والدتك عايزة تقتل تالين مرات حضرتك
رامز بسخرية:طب مش تقولي من الاول
نعمه بإستغراب أكبر:انا انا مش فهمه اي حاجه
رامز:و مالو يا أمي ابنك المطيع هيفهمك..و شرح لها كل حاجه هو عملها من ساعت ما طلق تالين لحد دلوقتي
نعمه بإبتسامة شر:يعني انت بعت البت اللي اسمها تالين عشان تقتل سهيل بس انا اسمع عنوا انوا صعب و ان البت يا حبت عيني مبتعرفش تقتل صرصار هتقتلوا ازاي بقي
رامز:الصبر يا أمي الصبر يا حبيبتي مستعجلة علي ايه بس حوار اقتل تالين ده نصبر عليه
نعمه بغضب:ليه ان شاء الله لتكون يا واد حنيت ولا حاجه
رامز بتوتر:ها احن ايه بس انا ما صدقت خلصت
نعمه بضيق:انت كداب عينك بتقول غير كده بس انا بقي مش هسكت و هتنفذ كلامي بالحرف فااااااهم
رامز:بس
نعمه بحزم:مفيش بس و بعد كده الأوامر هتاخدها من الريسة الجديدة و اللي هي انا مفهوم
رامز و سعيد:مفهوم يا ريسة
نعمه:دلوقتي عايزكوا تجبولي واد بتثق فيه يا رامز عشان ينفذ المهمة
رامز:من عنيا يا ريسة ثواني و هيجبوا..معلش يا ريسة هو في مشوار تاني لما يخلص هيجي
نعمه:و علي ايه انا اعرف حد و اهو جه حازومي عامل ايه
حازم:كويس انا جيت زي ما قولتيلي
نعمه:قولي صحيح عملت ايه في البت زينب كل الوقت ده و مردتش
رامز بصدمه:لحظة كده مش انت الدكتور بتاع سهيل
حازم بسخرية:مين ده يا ريسة ده بقي رامز اللي سهيل لحد دلوقتي معرفش يوصلوا يا خسارة سهيل طلع اهبل((انصدمتوا صح انا كمان مصدومه😳😲))
رامز:براحة كده عليا عشان انا مش فاهم
نعمه بسخرية:معلش يا حبيب أمك انت طلعت اهبل ياض انا عارفه خطتك من الاول اصلا بس حبيت امثل عليك شويه اما بالنسبه لي حازم ده كان عندوا مهمه كبيرة
رامز بإستغراب:اللي هي
نعمه:لا بص حازومي بقي هو هيفهمك
حازم:انا هقولك المفيد
..((فلاش باااااااك))..
دكتور حازم:جالوا انهيار عصبي هو انا مش قولتلك يا ست زينب تخبوا صورة الزفته
زينب:والله والله كنت مخبيه الصور كلها انا معرفش جاب الصورة دي منين
تالين:يا دكتور انا دخلت الاوضه لقيتوا واقع و الصورة وقعه جمبوا ملقتش اي درج مفتوح أو حتي دولاب ف اكيد منعرفش جاب الصورة منين..حازم سرح في جمال تالين و مكنش مركز مع زينب اصلا
زينب:حازم دكتور حازم حضرتك معايا
حازم فاق بس برضوا مشلش عينوا من علي تالين:ياريت محدش يضغط عليه أو يعصبوا لانوا كان بدأ يتحسن مش عايزينوا يرجع لي نقطه الصفر تاني عن اذنكم..ولو عايزين اي حاجه معاكوا رقمي
بعد ما خرج من عندهم كان مستنيه عربية سودة ركبها و راح لي المخزن…
حازم:يا خالتي انا عايز اغير الخطة
نعمه بسخرية:ليه يا عين خالتك ايه اللي حصل
حازم:احنا متفقين اني احاول اوقع زينب بس الممرضة وتكه اوي يا خالتي و خسارة في سهيل
نعمه:الصبر جميل يا حازم الصبر جميل يا حبيبي مش انت ادتهم الدواء بتاع سهيل اللي بيخيله ميقدرش يمشي علي رجليه تاني
حازم:اه
نعمه:و خليت الست تالين هانم هي اللي ديتلوا الدواء
حازم:ايوة
نعمه:يبقي خلاص لما تحاول تخلي زينب تحبك هبقي اقولك بقي علي الخطة الجديدة عشان نخلص من زينب و تالين و سهيل بالمرة
حازم:لا بصي اخلصي من زينب و سهيل اما تالين سيبهالي ادوقها برحتي و بعدين نرميها
نعمه بشر:و نرميها ليه لا مش هنرميها هي قطه حرام يا حازومي انا هخليها تشتغل خادمه عندي هي و أختها
حازم:تمام يا خالتي انا هروح أكمل باقي الخطة
..((باااااااااك))..
رامز بإستغراب أكبر:طب انا برضوا مش فاهم ايه علاقه زينب و سهيل بي كل ده
نعمه:بص هي الخطة اصلا كانت متركزه علي تالين و زينب بس انا عرفت انك عايز تنتقم من سهيل عشان هو اخد صفقاتك و بقي سهيل باشا العربي اكبر مدير أعمال في شرق الأوسط و شركاته كبرت وانت يا حبت عيني لسه علي اقدك و عايز تكبر وانا ميردنيش أنك تفضل كده عيل ملكش لازمة ف انا قررت اني اساعدك في الانتقام وبس كده هو ده الموضوع
رامز بإبتسامة شر:الله عليكي ياست الكل انا مكنتش اعرف انك كده مقولتليش ليه علي كل ده من الاول بدل ما انا كنت خايف منك
نعمه:انا عملت كل ده في سر عشان أبوك و اختك ميحسوش بس خلاص أبوك طلقني و هيبعتلي الورقه علي البيت
رامز:تمام انا ماشى بقي
نعمه ببرود:وتمشي ليه مش خلاص روز ماتت و متبقاش حد معاك غير شويه رجالة كده و بعدين فين الواد جابر و صبري
رامز بنفس البرود:صبري طردتوا و جابر لسه معايا
نعمه ببرود:تمام يلا يا حازم روح نفذ مهمه اقتل تالين انت قناص شاطر اوعي تصوب علي سهيل ها الهدف تالين مش سهيل
حازم بغرور:عيب عليكي يا ريسة مش هقرب من سهيل خالص
رامز بغضب شديد:انا قولت محدش لي دعوة بي تالين الله
نعمه بصريخ:انت لسه بتحبها يا واد صح اعترف
رامز بصريخ:اه بحبها لا مش بحبها انا بعشقها انا مريض بيها انتِ سبب في اللي انا فيه دلوقتي انا دخلت في صراع وانتِ اللي دخلتني فيها
رامي بسخرية:صراع صراع يا رامز انا بيقت صراع ده انا حبيبك ولا نسيت
رامز بغضب حارق:انت تخرص خالص يا رامي انت السبب في كل ده اصلا
رامي بسخرية:انا السبب ليه ان شاء الله انت اصلا شخص فاشل انت طول عمرك فاشل و سهيل هو اللي ناجح مش فاكر ايام الجامعة مين اللي كان بينجح و مين اللي كان بيسرق حب البنات كل البنات بتعجب بي سهيل اما انت عيل اهبل
رامز بصريخ:لا انا مش اهبل انت نسيت تالين ولا ايه تالين كانت بتعشقني بتعشقني و متقدرش تعيش من غيري
رامي بتحدي:لا يا عين أمك تالين بتحبني انا بتحب الشخصية الفرفوشة و المحبوبة اللي زيها اما انت بقي مجرم
رامز بتحدي:انا وانت واحد انا مجرم يبقي انت كمان مجرم
نعمه بصدمه و خوف:انت انت ايه اللي بيحصلك يا رامز؟!!
رامي ضيق:انا مش رامز انا رامي ابنك يا أمي ولا نسيتي
سعيد فاجأة ضربوا جامد لدرجة انوا وقع و فقد الوعي…
ملحوظة صغنونه((انا زي ما قولت في الاول رامز عندوا انفصام في الشخصية ف حصل دلوقتي زي صراع بينوا و بين الشخصية التانيه اللي هي المفرود كويسه و مش بتعمل اي حاجه بس الشخصيتين دخلوا في بعض و حصل صراع و اللي قدر ينهي الصراع ده سعيد))
سعيد:متقلقيش يا ريسة هو هيبقي كويس بس انا مش فاهم اي حاجه مين رامي و مين رامز
نعمه بتعب:انا مبقتش فهمه اي حاجه روح حط رامز علي السرير اللي في الاوضه دي
سعيد حاول يشيل رامز بس كان تقيل بس قدر يسندوا لحد الاوضه و حطوا علي السرير و خرج من البيت…
_____________________________________
عند سهيل و تالين…
سهيل خرج و طلب إذن خروج من المستشفي و فعلا خرجت و راحوا علي الفندق و تالين دخلت سهيل جناحوا…
سهيل مسك ايديها بسرعه وقال:استني يا تالين انتِ وعدتني انك هتحكيلي كل حاجه
تالين بهدوء:انت مستعد تسمع كل حاجه من غير مقاطعه
سهيل:اه مستعد يلا انا سمعك
تالين قبل ما تتكلم لمح سهيل أن في قناص و هيصوب علي تالين سهيل جري بسرعه بي الكرسي و زق تالين و قال:حسبي يا تالين..و اتصاب هو بيها و حازم هرب بسرعه
تالين بخوف:سهيل سهيل رد عليا انت كو..قبل ما تتكلم ليقت دم كتير اوي اوي
تالين:يالهوي اعمل ايه دلوقتي خالو ايوة خالو لازم اكلموا..و فعلا جابت رقموا و رد علي طول
تالين بعياط:خالو الحقني
سالم بفزع:في ايه تالين ايه اللي حصل
تالين بعياط و خوف:سهيل اتصاب يا خالو تقريبا حد كان عايز يقتلني انا بس سهيل اخدها مكاني الحقني بسرعه
سالم:تمام تمام انا جي حالا خليكي مكانك و حاولي توقفي الدم شويه
تالين:حاضر حاضر يلا سلام
و فعلا عملت كده بس مكنش الدم بيقف وهي كانت منهارة و عماله تبص من الشباك بس مكنتش شايفه اي حاجه عشان الدنيا ليل و جه سالم و اخدوا سهيل علي المستشفي و دخل غرفه العمليات…
_بسرعه يا جماعه انا عايز فصيلة دم الراجل هيروح مننا
تالين بخوف:هو هو فصيلة دموا ايه
+AB_
تالين:انا A+ ينفع
_اه هينفع يلا تعالي معايا بسرعه عشان نلحقوا ده خسر دم كتير
فعلا اخدوا منها دم و سالم جبلها عصير وهي قاعدة علي الكرسي بتاع سهيل بترتاح…
سالم:خدي العصير و ارتاحي تحبي اوديكي الفندق شكلوا مش هيفوق دلوقتي
تالين بإصرار:لا انا مش هروح انا هبات معاه لحد ما يفوق مش هيحصل حاجه و لو حد من المستشفي برة قالوا حاجه قولهم اني ممرضة
سالم:تالين انتِ قولتيلوا الحقيقة
تالين:لا ملحقتش كنت لسه هقولوا النهاردة لأنوا كده كده عرف ان اسمي تالين بس معرفش الباقي كنت لسه هحكي بس ملحقتش
سالم بتحذير:ماشي بس اوعي تنسي كل ما تتأخري كل ما هتصعبي الموضوع اكتر و اكتر قوليلوا الحقيقة يا تالين قوليلوا اللي رامز عملوا فيكي قبل فوات الأوان يمكن يلحق ينقذك قبل ما انتِ فهماني بقي
خرج سالم و تالين قاعدة تفكر في كلام سالم أنها لازم تقول كل حاجه لي سهيل عشان ينقذها بس ده لو حصل ممكن العصابة يعرفوا دي نسيت الحوار ده خالص…
تالين في نفسها:لا مش هقولوا مستحيل اقولوا الحقيقة كلها انا لو قولت مش هصدقني لا انا هتصرف و هألف اي حاجه في دماغي بس مش هكدب في اسمي مش عارفه بقي انا تعبت بجد..و راحت في النوم من كتر التفكير و هو فاق بص لقها نايمه علي الكرسي بتاعوا بس لقها بتحرك رأسها عشان مش عارفه تنام قام حاول يجيب المخدة و حطها علي الكرسي جبمها عشان تنام عليها…
_____________________________________
عند همسة…
قامت من النوم وهي مصدعه ليقت الممرضة نايمه حاولت تقوم هي كانت بتتألم من أيدها و رجلها و حست بيها ريما…
ريما بإبتسامة:صباح الفل يا جميل عاملة ايه دلوقتي
همسة بتعب:تعبانه اوي هو انا هفضل كتير كده ولا ايه
ريما:لا لا ان شاء الله هتكوني كويسه مع الأدوية اللي هتخديها و كلوا هيبقي تمام قوليلي عايزة تعملي ايه وانا هساعدك
همسة:عايزة اغير هدومي و أصلي و اشوف الراجل اللي خبطني ده
ريما:حاضر يلا تعالي وانا هساعدك
قامت و دخلتها الحمام و كانت بتساعدها توضي و بعدها لبستها الاسدال و صلت و بعدها لبستها jumpsuit طويل لونوا كشمير و منقط ابيض…
ريما:افطري دلوقتي و انا هكلم استاذ عزيز
همسة:اوكي
ريما قامت و كلمت عزيز و هو نزل علي طول بعد ما عرف أنها قامت عزيز قبل ما يدخل شافها قاعدة بتاكل و سرح في شكلها الجميل البرئ اللي عامل زي الأطفال وهي بتاكل و كانت لمي شعرها ذيل حصان ف باين شكلها كلوا وهي حست ان في حد بيتابعها بصت ليقتوا هو وهي تكسفت و كملت أكل…
عزيز بالهفة:عاملة ايه النهاردة يا انسه
همسة بإبتسامة:انا كويسه بس لو سمحت بلاش انسه اسمي همسة قولي همسة بس
عزيز بتلقائية:طب مينفعش همستي
همسة بخجل:احمم اقول اللي يعجبك
عزيز:طب معلش انا عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم
همسة بهدوء:عايز تكلمني علي موضوع أهلي مش كده
عزيز:ايوة بالظبط قولي يا همسة ليه كل ما اجيب في سيرتهم تعيطي انا حتي في مرة سمعتك بتقولي سامحني يا أيمن انا اختك حبيبتك الصغيرة لو سمحتي قوليلي ايه اللي حصل يمكن اقدر اساعدك
همسة بفضب:انا مش عايزة حد يساعدني مش عايزة حاجه وانت متجبليش سيرتهم تاني انت فاهم مش عايزة اسمع عنهم حاجه ريما يا ريما
ريما:ايوة في ايه
هسمة بفضب:خوديني علي الاوضه و وصلي الأستاذ للباب
ريما دخلت همسة الاوضه و قفلت عليها من هنا قامت همسة منهارة في العياط عشان افتكرت الحصل بس قامت و مسحت دموعها وقالت بغضب و تحدي:انا مش هرجعلهم تاني لو هما عايزيني يبقوا يدوروا عليا بقي انا مش هرجع غير لما اخد حقي من رشا و جابر الكلب ده عشان لو هرجع لازم ارجع وانا قويه مستحيل ارجع ضعيفة من تاني مستحيل..وراحت في نوم عميق من كتر تعب و التفكير
ريما بإستغراب:هو ايه اللي حصل ليه هي متعصبه اوي كده
عزيز بإستغراب:انا مش عارف و مش فاهم حاجه هي ليه اتعصبت اوي كده اول ما جبت في سيرة أهلها
ريما:متقلقش انا هتصرف في الموضوع ده
عزيز:تمام بس هي دخلت جوه بتعمل ايه انا مش سامع صوتها
ريما:استني كده..فتحت الباب ليقتها نايمه في ثبات عميق
ريما:دي نامت بس نايمه معيطه شكل الموضوع كبير
عزيز:انا عايز افهم ايه الموضوع انا جواد عمال يزن فوق دماغي رجع البنت لي أهلها يا عزيز أهلها هتجننوا عليها يا عزيز عزيز اتجنن خلاص مبقتش عارف افكر خالص
ريما:طب اهدى وانا هتصرف مع جواد المهم روح شوف اشغالك وانا لما اعرف حاجه هبقي اكلمك و اكلم جواد و اقولكم تمام
عزيز بتعب:تمام
___________________________________
عند كنز…
مجدي نزل يشم شويه هوا و يفكر في القرار اللي اخدوا في موضوع طلاق نعمه اما كنز من ساعتها بتعيط و مش بتسكت و سمعت صوت جرس الباب قامت فتحت ليقتوا حسام و بدون مقدمات دخلت في حضنوا و منهارة في العياط و هو مش فاهم اي حاجه…
حسام بخوف:مالك يا كنز بتعيطي ليه اهدي و فهميني مالك
كنز بدموع:انا مش كويسه خالص يا حسام انا تعبانه اوي خليك جمبي انا محتجالك اوي اوي اوي
حسام:طب اهدي بس مينفعش وقفتنا كده قوليلي فين عمي و حماتي
كنز:بابي نزل و مامي مشيت من البيت خالص و مش هترجع
حسام:طب بصي انا هنزل استناكي تحت و انتِ البسي و انزلي اخدك نقعد في حته عشان عايز افهم ايه اللي حصل
دخلت و طلعت فستان لونوا اسود طويل و عليه ورود كتير لبست و نزلت ركبت العريبة مع حسام و نزلوا في الكافية اللي بتعشق تقعد فيه و هو بيطل علي البحر…
حسام:قوليلي يا كنز ايه الموضوع
كنز بدموع:بابا طلق ماما يا حسام و ماما طلعت مش بتحبني لا انا ولا رامي مش بتحبنا خالص
حسام:طب ليه عمي طلق حماتي و مين السبب
كنز بدموع:السبب هو رامي و مراتوا
حسام بغموض:بالنسبه لي مراتوا دي قوليلي يا كنز مين مرات رامز
كنز بصدمة:ايه؟!!
حسام:كنز قوليلي متخفيش محدش يقدر يعملك حاجه طول ما انا موجود قوليلي يا كنز قلبي مين مرات رامز و اسمها ايه
كنز:___

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

اترك رد

error: Content is protected !!