روايات

رواية أحببت جميلة الفصل الثاني 2 بقلم أماني عبدالجليل

رواية أحببت جميلة الفصل الثاني 2 بقلم أماني عبدالجليل

رواية أحببت جميلة البارت الثاني

رواية أحببت جميلة الجزء الثاني

رواية أحببت جميلة الحلقة الثانية

ضحك جاسر وهنا ظهرت غمازاته وعيونه العسلي لمعت ومسح ع شعره وبصلها و هي ابتسمت له وقالها بهزار ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق ما بينا تشال بصتله وقالت
جميلة : صوتك حلو ع فكره
جاسر : دي اقل حاجه عندي
جميلة : ضحكت بصوت عالي وكملت طب كويس دا
جاسر : كويس اوي كويس خالص
جميلة : انتوا جايين انهارده عشان تطلبوا ايدي مش كدا
جاسر : اه كدا
جميلة : والمفروض دلوقتي لما اهلنا يجوا نقول رأينا
جاسر : ايوا كدا بالظبط
جميلة : طب اى هتقول اى
جاسر : موافق طبعا
جميلة : بالسرعة دي
جاسر : دا أصح قرار اخدته ف حياتي ولا انت اى رأيك .. تعالي هنا لتكوني مش موافقه ولا حاجه
جميلة : اى مش من حقي ؟

 

 

جاسر : من حقك يا جميل
جميلة : اسمي جميلة
جاسر وهو بيقرب منها ومسك وشها وقالها جميلة أنتي فعلا جميلة .. كل حاجه فيكي جميلة ومختلفة .. تصدقي انا مش عايز حاجه دلوقتي غيرك .. هتوافقي ؟
جميلة : هوافق
جاسر : متحرمش يا جميل
هنا دخل اهلهم وقبل ما ينطقوا
جاسر : انا موافق يا بابا وياريت الخطوبة تبقى بكره
هنا ضحك الجميع وحددوا ميعاد الخطوبة بعد اسبوع
في اليوم الثاني
نزل جاسر وهو بيدندن وشويه وهيرقص شاف باباه وقاله ازيك يا احلى بابا ف الدنيا
نعمان : بقيت احلى بابا يعني
جاسر : طول عمرك احلى بابا
نعمان : ماشي يعم رايح فين كدا
جاسر : رايح الشغل وبعدين هعدي ع جميلة ونخرج شويه مع بعض ونشوف لوازم الخطوبة يعني وكدا
نعمان: ماشي يا حبيبي ربنا يسعدكم
جاسر : يارب يا بابا

 

 

خرج جاسر وركب عربيته ومشي ودخل الشركة وبعد شوية الباب خبط ودخلت السكرتيرة شاهندا
شاهندا : صباح الخير يا فندم
جاسر : صباح الخير .. خدي الملفات دي ورتبيهم من الالف للياء
شاهندا : حاضر يا فندم
شاهندا وهي بتحاول تقرب من جاسر وتلمس أيده وهنا جاسر كان جاب اخره من تصرفاتها دي وقالها : شاهندا دي اخر مره هسكتلك ولو كررتيها والله هرفدك ف نفس اللحظة واتفضلي دلوقتي اطلعي برا ومش عايز اشوف وشك غير لما اطلبك اطلعي حالا براا
طلعت شاهندا وهي مضايقة ومسكت الملف وبدأت شغل
الساعة الثانية ظهراً انصرف جاسر من مقر الشركة وتوجه إلى بيت جميلة
جاسر قدام بيت جميلة ضرب كلكس بعربيته .. طلعت جميلة بصت من البلكونة وضحكتله ونزلت جري
ركبت العربية وقالتله : ازيك يا جاسر
جاسر : كويس بيكي يروحي
جميلة : اى هنروح ع فين
جاسر : مسك أيدها وباسها وقالها هنروح مول نشتري كام فستان وبعدين هنروح مطعم هيعجبك اوي حجزت فيه لينا وهناكل وبعدين نروح .. ها اى رأيك
جميلة : موافقة طبعا
ضحكوا سويا وانطلق بسيارته
في بيت نعمان الشوري

 

 

نعمان: سهير تعالي عايزك
سهير: نعم خير في حاجه
نعمان : مفيش بس عايز افرحك واقولك ان موضوع خطوبه ابنك اللي انتي قولتي مش هتدخل فيه ومش هغصب عليه حاجه تم ع خير وابنك شكله حب البنت
سهير بدهشة : حب البنت ؟!! طب ازاي
نعمان : أصلك مشوفتيهاش .. البنت جميلة جدا وهاديه وبنت ناس
سهير : جميلة جدا وبتقولها كدا عادي
نعمان : اه نسيت انك بتغيري عليا هي صحيح جميلة لكن برضو مفيش اجمل منك ف عيوني ضحكوا هما الاتنين ..
عند جميلة و جاسر
جميلة حلو اوي الفستان دا
جاسر : لكن قصير اوي
جميلة : وفيها اى ما دا استايلي
جاسر : اه فعلا لكن مفيش مانع نغير استايلك ونطوله شويه
جميلة : جاسر !!
جاسر : نعم يا قلب جاسر
ضحكت جميلة وقالت هو عاجبني وعايزاه بليز وافق
جاسر : من عيوني محدش هيلبسه غيرك وحياتك
جميلة بفرحة: بجد

 

 

جاسر : اه بجد بس هتلبسيه ليا انا وبس
جميلة : نعم ؟
جاسر : يلا يا روحي تعالي نكمل شوبينج
خلصوا وبعدين راحوا المطعم واكلوا وروحوا
يوم الخطوبة
جاسر اخد مامته وباباه وتوجهوا لبيت عائلة عزيز الهواري
جاسر دخل البيت مع أهله
وقعدوا شويه وسمعوا صوت مزيكا هاديه والمعازيم كانت موجودة لكن ف الوقت دا كانت جميلة ف أوضتها بتعيط وتأخرت ف استأذن جاسر وسأل عن مكان اوضتها وطلعلها
خبط جاسر ع الباب وبعدين دخل وشاف جميلة بتعيط
جري عليها وسألها مالك قعدت تعيط ومردتش
سألها تاني مالك يا جميلة
جميلة : عايز تعرف مالي
جاسر : اكيد
جميلة : مين شاهندا دي وازاي متصور معاها بالشكل دا ؟!

 

 

وانت جاي بكل وقاحة وعايز تتجوزني وتمثل عليا الحب
جاسر : اى العك اللي بتقوليه دا .. كل اللي قولتيه دا كدب
جميلة : والله طب خد شوف الصور دي كدا .. اتفضل
جاسر : وهو بيتفرج بدهشة فيك كل دا فيك
جميلة : انت اللي فيك وكداب وقذر وحقير وغبي
جاسر : اهدي وانا هثبتلك عكس كل دا بس ارجوكي عدي الليلة دي ع خير ارجوكي
نزلت جميلة معاه و اتموا مراسم الخطبة
في اليوم الثاني
خرج جاسر وتوجه للشركة وطلب شاهندا المكتب وواجها وهي قالت دا مجرد رد بسيط مني ع اهانتك ليا هينتهي بجوازنا يا بيبي
جاسر زعق جامد ليها وقال : دا ع جثتي يا أحقر واحده انا شوفتها
شاهندا : هنشوف
جاسر : اطلعي برا
مر شهر ع الخطوبة وجاسر كل يوم بيحاول يثبت الحقيقة بأنه يواجهه شاهندا وهي كانت تستفزه اكتر
جاسر فكر أنه يكلم واحد من صحابه ويسأله لو يعرف حد يثبت إن الصور مفبركة وبالفعل حصل وكلمه
انس صاحب جاسر : ياه عاش من سمع صوت

 

 

جاسر : مش وقتك خالص انا بس عايز اعرف لو تعرف حد بيفبرك صور أو حاجه زي كدا
انس : اه اعرف بس خير
جاسر حكاله ع كل حاجه وطلب منه يجيب صاحبه ويجي عنده البيت وكلم جميلة تيجي وكلم شاهندا كمان تيجي
بعد ساعة وصلوا جميعاً
جاسر : اتفضلوا اقعدوا
جميلة : خير يا جاسر
جاسر : استني دلوقتي هتعرفي
وطلع جاسر أوضته جاب ملف الصور الفيك ونزل وقال لصاحب انس دي الصور اتفضل
تفحصهم صاحب انس وقال واضح اوي إن الصور فيك يا جماعة اوي يعني وادي الدليل والعلامات اللي تأكد دا
هنا شاهندا وشها جاب الوان وكانت بتحاول تتهرب من نظراتهم ليها وجت جميلة وقفت قدامها وقالت انتي ازاي وقحة كدا جت شاهندا تزعقلها قام جاسر زعقلها ورمى الصور ف وشها وقالها اطلعي برا يا شاهندا انتي مرفودة ومش عايز اشوف وشك تاني
بص جاسر لجميلة وقالها : حرام عليكي تعبتيني
جميلة قالت : انا اسفه لكن والله مكنتـ….
جاسر : اشششش ولا كلمه يلا عشان انا جوعت ع الاخر ووحشني الاكل معاكي
ضحكت جميلة وخرجوا وتوجهوا لمطعم بيتزا شهير و…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت جميلة)

اترك رد

error: Content is protected !!