Uncategorized

رواية جميلتي الفصل الثامن 8 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الفصل الثامن 8 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الفصل الثامن 8 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الفصل الثامن 8 بقلم نيفين أحمد

مصطفي : انا عايزك تعمل إلي هقولك عليه ********* 
حسام : هتنزعل منك اكتر كده 
مصطفي : متخفش 
تقي : انا مش معاك في إلي هتعمله حرام عليك 
حسام : ول انا معاك 
مصطفي : اسمعوا كلام بس 
تاني يوم 
حسام : سندس انا عايز اقولك حاجه 
سندس : قول يا بني مالك واخد وش الخشب كده ليه 
حسام : بصي اسمعيني للاخر امك لقوها جثتها محروقه في صحراء 
سندس : انت بتقول ايه امي انا امي ماتت من زمان انت اهبل 
حسام : اسمعي امك سابة ابوكي من زمان وابوكي عشان يمنعك عنها وعن قساوة قلبها فهمك أنها ميته 
سندس : لا ملهوش حق أنه يمنعها عني دي امي يعني ايه تفضل عايش كل سنين دى بعيد عني لا انت بتكدب عليه ???????????????? 
حسام : مهي دي شريكة ناصر 
سندس : ايه واغم عليها 
واتصل بدكتور وجه وعلقله محاليل 
حسام : هي كويسه يا دكتور 
دكتور : اها وعلقلته محلول وبعد ما يخلص هتبقي كويسه بس هتنام كتير لان اتدلها مهداء عشان أعصابها والصدمه 
حسام : شكراً يا دكتور 
تقي : في ايه يا حسام ودكتور ماشي من هنا ليا انت كويس وسندس 
حسام : اها الحمد لله بس عرفتها حقيقي مامتها فاغم عليها 
تقي : طيب هي فين 
حسام : نايمه فوق خليكي جنابها وانا هروح اشوف مصطفي 
بعد فترة 
حسام : ايه اخبارك يا درش 
مصطفي : الحمد لله فين تقي وسندس 
حسام : اصل فريده لقوا جثتها في صحراء محروقه من حريقه الطياره و انا قلت الحقيقي لسندس 
مصطفي : انا لازم اكون جنباها وقام وشال محلول وشويه أجهزة كانت متواصله بيه ولبس هدوام كل ده تحت حسام إلي بيحاول يمنعوا بس من غير فائده 
عند سندس 
تقي : انتي فوقتي يا حبيبتي 
سندس : فين حسام حسام فين قوليلي 
تقي : اهدي بس هو راح يجيب مصطفي من مستشفي 
سندس : اتصلي بيه خليه يجي حالا بسرعه 
تقي : حاضر اهدي بس 
ونفس اللحظه مصطفي وحسام دخلوا عليهم 
سندس اول ما شافت حسام جريت عليه وحضنته حسام حبيبي انت الي ليه وعمال تحضن فيه وتعيط 
تحت صدمة مصطفى وتقي وحسام 
مصطفي اول ما شاف كده شدها وضربها بالقلم 
سندس : انت اتجننت 
مصطفي : انا اتجننت فعلا لو سبتك علي ذمتي دقيقه 
سندس : انت متاكد من كلامك ده 
مصطفي : اها انتي طلاق وورقة هتوصلك 
حسام : اهدي بس يا مصطفى اكيد في سوء تفاهم 
مصطفي : راح ضربه بالبوكس في وشه ومشي ( ماهو ظابط بقي ههههه ) 
تقي : عايز اعرف ايه ده حد يفهمني 
سندس : إلي في أن حسام طلع اخويا هيهيهيهيهيهيه 
حسام وتقي بصدمه : ايه  
سندس : اها انا قلتلك قبل كده في واحده وشريكة ناصر هي امك وأنها سابتك وانت عمرك يوم قدام شقة دكتورة الي ربتك وانك جيت غلطه كلام ده قبل متجوز ابويا 
حسام : ايه انا ابن شيطانه دى مستحيل 
سندس : وانا بنتها إلي اتخلت عنها بسبب الفلوس ???????????? 
حسام : خد سندس في حضنه متخفيش انا هفضل جنبك انتي اختي وحبيبتي وهفهم مصطفي الحقيقي 
سندس : لا انا هسافر اصلا 
حسام : نعم مفيش سفر ول بعد تاني انتي فاهمه 
سندس : معلش عشان خاطري انا عايزه اسافر وابعد وأكمل تعليمي بره انا هاخد جامعتي بره 
حسام : طيب يا حبيتي إلي تشوفيه 
تقي : مش ملاحظه انك قلتلها حبيتي كتير  
سندس : هههههههه انا أخته يا هبله تعالي هاتي حضن 
تقي : قلبي يا ناس وانا كمان هسافر معاكي وقبل متقطعيني انا جامعتي بره اصلا وفضلي سنتين عايزه اخلصهم 
سندس : خلاص ماشي يا قلبي 
حسام : ماشي بعد متخلصي سنتين كليه اعملي حسابك اني هتجوزك 
تقي : خلاص ماشي ايه انت قولت ايه 
سندس : هبله وربنا هبله بيعرض عليكي جواز يختي 
تقي : احم وانا مش موافقه 
سندس : مانتي خلاص وفقني يا هبله قبل متردي ابقي اسمعي وركزى كويس ههههههههه 
حسام : يلا بقي هروح افتح عيادتي وانتوا اجهزوا عشان تسافروا بكره وهاجي معاكم من غير نقاش عشان اشتري شقه تقعدوا فيها و اطمن عليكم وأرجع وفي الإجازات هزركم ماشي 
سندس وتقي : ماشي 
بعد مرور سنتين 
تقي بتكلم في الفون 
عشان خطرى انزلي مصر ازايه متحضريش خطوبتي 
سندس : قلنا خلاص 
حسام : داخل ومخدش باله أن تقي بتكلم في الفون 
تقي الحقي مصطفي منزل بوست بيقول جوازه كمان يومين 
تقي : يا غبي 
سندس : نزلت منها دمعه و قفلت الفون 
مصطفي : انا هجيبك يا قلبي بالعافيه يا …….
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري

اترك رد

error: Content is protected !!